'Ajax zou daar gebaat bij zijn, dan kun je zowel Huntelaar als Dolberg goed kwijt'

'Ajax zou daar gebaat bij zijn, dan kun je zowel Huntelaar als Dolberg goed kwijt'

zaterdag 23 september 2017 om 19:32

Aad de Mos vindt dat Marcel Keizer onterecht veel kritiek krijgt bij Ajax. De analist heeft wel een duidelijk advies voor de oefenmeester van de Amsterdammers: verander het systeem.

"Hij is begonnen zoals Peter Bosz is begonnen verleden jaar. Ook met veel verliespunten en zoekende", zegt De Mos tegen Telesport. "Op het moment dat de puzzelstukjes in elkaar vallen wordt het voor de trainer ook allemaal makkelijker. De trainer verliest, de spelers winnen. Alles wat negatief is, komt bij hem terecht. Dat is niet terecht."

De Mos ziet echter dat de prestaties tegenvallen. "Ajax laat te pas en te onpas punten liggen. Ze spelen ook geen geweldig voetbal. Er is nog veel onduidelijkheid bij dit Ajax." De oud-trainer van de Amsterdammers heeft een duidelijke mening. "Ik denk dat Ajax gebaat zou zijn bij een 3-4-3 opstelling. Daar kun je zowel Huntelaar als Dolberg goed in kwijt en je zijkanten zijn dan goed bezet."

Ajax hoopt het vertrouwen zondag op te vijzelen tegen Vitesse, dat eveneens niet in grootse doen lijkt. Aad de Mos ziet dat het 'moeten' ontbreekt in Arnhem. "Henk Fraser is een absolute winnaar die stuit dat ook tegen de borst. De spelers kunnen daar wel mee omgaan. Het verschil in mentaliteit is heel groot. Dat geeft soms fricties. Dan kies ik toch partij voor Fraser."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Rodapaus +1941
zaterdag 23 september 2017 om 19:34
Oké aad
Vind ik leuk
Ajacied02 +1798
zaterdag 23 september 2017 om 19:38
Maar volgensmij kan keizer bouwen op wat bosz voor grotendeels heeft achtergelaten...
Vind ik leuk
Jozef +18848
zaterdag 23 september 2017 om 20:01
Oh ja, joh?

Als Bosz was gebleven en ook niet meer over Klaassen en Sanchez had kunnen beschikken, dan was de crisis nu misschien wel groter...

Misschien zeg ik, omdat we het nooit zullen weten...
Vind ik leuk
pico323 +2892
zaterdag 23 september 2017 om 19:39
wijze man die aadje maar niet heus.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:39
petertje staat al weer bij rust met 3-0 voor.....
Vind ik leuk
Pvdsluis +1993
zaterdag 23 september 2017 om 19:41
Gun het hem van harte!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:51
Hij gaat daar als de brandweer bij Dortmund! Leuk!

En en passant verpest hij ook de avond van Dennis Bergkamp..
Vind ik leuk
Jordanees +8085
zaterdag 23 september 2017 om 19:40
Bosz is lekker begonnen bij Dortmund!
Nog steeds geen goal tegen, staat nu ook weer voor met 4-0 tegen BMG
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 19:45]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:40
Dat wordt een nederlaag voor ajax
Vind ik leuk
Jordanees +8085
zaterdag 23 september 2017 om 19:46
Je hebt nog humor ook;)
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:16
daar ga ik wel van uit.....
een getergd vitesse gaat erop en erover mag ik hopen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:17
Weet het zeker Vitesse geef ze voetballes
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:18
ik zou er niet geheel rouwig om worden.......
Vind ik leuk
migiel +139
zaterdag 23 september 2017 om 23:23
Dank je Aad. We gaan er aan werken!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax zou daar gebaat bij zijn, dan kun je zowel Huntelaar als Dolberg goed kwijt'