Heerenveen zet goede reeks voort in Tilburg dankzij middenvelders

    Heerenveen zet goede reeks voort in Tilburg dankzij middenvelders

    zaterdag 23 september 2017 om 20:18

    SC Heerenveen heeft de uitwedstrijd tegen Willem II met 1-2 gewonnen. De Friezen blijven daardoor als enige ploeg in de Eredivisie ongeslagen. Het was de vierde overwinning op rij voor de ploeg van coach Jurgen Streppel.

    Heerenveen kwam in Tilburg nog wel op achterstand. In de twaalfde minuut tikte Elmo Lieftink de bal bij de tweede paal binnen. De bezoekers drongen daarna aan, zonder echt goed te spelen. Voor de 1-1 was dan ook een spelhervatting nodig. Stijn Schaars krulde op slag van rust een vrije trap schitterend binnen.

    In de tweede helft gingen beide ploegen op zoek naar een goal. Heerenveen had het meeste succes. Yuki Kobayashi haalde op fraaie wijze de trekker over. Willem II drong daarna nog wel aan, maar grote kansen bleven uit. Heerenveen gaat daardoor aan kop in de Eredivisie met veertien punten. De formatie van Streppel kan nog gepasseerd worden door Feyenoord, AZ en PSV.

    Het Willem II van coach Erwin van de Looi boekte vorige week tegen Roda JC nog de eerste overwinning van het seizoen (1-3), maar verloor tegen Heerenveen al voor de vijfde keer dit seizoen. Daarmee staan de Tricolores voorlaatste.

    Plaats een reactie

    zaterdag 23 september 2017 om 20:31
    Champions league
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4447
    zaterdag 23 september 2017 om 20:31
    Kunnen we de competitie nu stoppen A.U.B :D
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:51
    Gewoon doordenderen, Leicester kon het ook.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4447
    zaterdag 23 september 2017 om 20:51
    Ze konden het vanavond niet ;-)
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    zaterdag 23 september 2017 om 20:32
    Hahaha. Zou leuk zijn. Maar laten we realistisch blijven.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4447
    zaterdag 23 september 2017 om 20:34
    CL is realistisch ;-)
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zaterdag 23 september 2017 om 20:39
    herhaling van seizoen 1999 2000 zou mooi zijn maar dan wel kampioen worden en geen 2e achter ajakkes.
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4447
    zaterdag 23 september 2017 om 20:40
    Daar gaan we natuurlijk ook voor ;-)
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zaterdag 23 september 2017 om 21:24
    Groningen-Uit: 3-3
    Heracles-Thuis; 1-1
    ADO-Uit: 1-2
    PSV-Thuis: 2-0
    Excelsior-Uit: 1-2
    Willem II-Uit: 1-2

    Geniet, maar 'schreeuw met mate' :P

    Tot nu toe doet SCH het redelijk, maar vooral hebben jullie de minder-zware tegenstanders gehad. Jullie moeten nu, achtereenvolgens tegen Ajax(T), Utrecht(U), Vitesse(T), en AZ(T).

    Geniet er van! :P

    T ziet er iig naar uit dat Feyenoord jullie niet pakt vanavond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 21:45
    Nac thuis altijd lastig :p of niet Farmer.

    Je hebt wel gelijk hoor maar vaak was het probleem juist de"kleinere" clubs en dat gaat nu een keer beter. Succes morgen
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zaterdag 23 september 2017 om 22:09
    Tja,.. nét met 1-2 winnen, is gewoon 3 punten, in tegenstelling tot idd Groningen tegen NAC, of VVV. dat zijn dure punten om te laten liggen, als je vanuit de middenmoot.subtop voor de Playoffs (of direct (v)EL) wilt gaan.

    T is ook andersom; die clubs weten ook dat ze tegen teams als Groningen en Heerenveen, meer kans hebben op een puntjes/stuntjes, dan bv NAC vanavond in de Kuip.
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zaterdag 23 september 2017 om 20:41
    Zou trouwens wel fucking mooi zijn. Dat schaars gewoon kampioen word met fean!! FF psv de middelvinger geven
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:45
    Het lijkt me inderdaad zeer reëel om te denken dat Heerenveen kampioen gaat worden.
    Vind ik leuk
    tollie +768
    zaterdag 23 september 2017 om 20:46
    Reeel of inreel?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:47
    het was uiteraard sarcastisch bedoeld.
    Vind ik leuk
    tollie +768
    zaterdag 23 september 2017 om 20:48
    Eigenlijk wist deze blije man dat ook wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:49
    Wat ben jij een flapdrol zeg ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:50
    Dat waardeer ik, bedankt!
    Vind ik leuk
    Dicky +17120
    zaterdag 23 september 2017 om 21:19
    Of niet. Eerst Utrecht, toen Vitesse, daarna AZ en nu weer Heerenveen. Laten we nou even normaal en reëel zijn. De top 2 plus Feyenoord worden 1,2,3 daarna gaan Utrecht, Vites, AZ en Heerenveen om de play-offs strijden. Leuk dat Heerenveen nu eerste staat. Maar niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:49
    Vangrail
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zondag 24 september 2017 om 16:55
    @ flapdrol, Wattan? AZ enTwente werden toch ook kampioen of niet? En trouwens is het verboden om te dromen? Belachelijk. Je droomt er toch ook van dat je staatslot een miljoen opbrengt terwijl je weet dat de kans 1op 10 miljoen is?
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 16:58]
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 16:59
    Dromen mag uiteraard, maar de enige outsider zou AZ kunnen zijn. De rest is gewoon simpelweg te wisselvallig.
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zondag 24 september 2017 om 17:05
    Normaal zou ik het met je eens zijn. Maar heerenveen is de enige NL club op dit moment die ongeslagen is. Wel heeft heerenveen een te smalle selectie. Dus kampioen worden word zeker lastig. En az staat 2-0 achter btw.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 18:22
    Elk jaar is er wel weer een club die in het begin goed meedoet, ik weet het gewoon zeker dat Heerenveen binnenkort een paar wedstrijden slecht voetbalt en dan staan ze gewoon waar ze horen te staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 20:50
    Terecht gewonnen. Anti voetbal daar in Tilburg.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2919
    zondag 24 september 2017 om 11:54
    Als Tilburger kan ik alleen maar beamen dat we anti voetbal spelen ja...
    Buiten die afgekeurde goal hadden jullie overigens geen enkel antwoord op dat systeem. Amper kansen gekregen en gescoord uit vrijetrap na domme handbal en afstandsschot na verkeerd uitverdedigen..

    Maar vd looi is na Groningen nu Willem II aan het kapot maken.! Alles waar wij voor staan wordt door dat onbenul te niet gedaan. Net als in Groningen zal dat ook hier publiek gaan kosten.
    Deze gast geeft niks om voetbal of publiek maar denkt alleen aan zichzelf.
    Ik hoop dat hij snel verdwijnt en dat geen enkel club meer gebruik gaat maken van zijn diensten! Deze vd looi is slecht voor het voetbal!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 13:43
    Klopt wat je zegt. We kwamen er moeilijk doorheen maar dat is nou eenmaal ook niet makkelijk als de tegenstander met 11 man voor de goal hangt. Het is altijd lastig voetballen tegen clubs uit het rechter rijtje wanneer je achter komt.
    Ik hoop voor jullie dat jullie spoedig weer wat puntjes gaan pakken.
    Vind ik leuk
    Bombarda +31
    maandag 25 september 2017 om 09:24
    Toch bijzonder.........

    Als je ziet dat na de wedstrijd de spelersgroep onder begeleiding van het clublied en stevig applaus van de King Side hun rondje gaan doen.

    Iets doen ze dan toch goed.......
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2919
    maandag 25 september 2017 om 11:53
    Ja, applaus puur voor inzet en passie.

    Wat eigenlijk normaal zou moeten zijn.......
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4970
    zaterdag 23 september 2017 om 20:58
    En wij staan bovenaan en wij staan bovenaan..(goed voor even) het blijft toch een prestatie, niet goed spelen wel (terecht) winnen, tegen een tegenstander die er alles aan doet om juist niet te voetballen. 3 uitduels deze week.. 3x winst..

    Zondag Ajax thuis..
    Vind ik leuk
    Stuiterbal +599
    zaterdag 23 september 2017 om 20:58
    Meende dat iedereen Utrecht zo hoog zag zitten! Blijkt wel weer dat ik een beter kijk heb op het spelletje! Volgende week Ajax nog even oprollen. Ze zijn vast wel beetje bang daar in Amsterdam!
    Vind ik leuk
    Objectief +2794
    zaterdag 23 september 2017 om 21:14
    Traditioneel heeft Heeenveen het erg lastig tegen Ajax. Zegereeks zal dus vast onderbroken worden.
    Zou voor de competitie trouwens erg goed zijn wanneer de subtop langer meedoet om de bovenste plekken.
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zondag 24 september 2017 om 09:25
    Is niet helemaal waar. Het is juist andersom. Ajax heeft het altijd moeilijk tegen heerenveen. Vorig jaar ook maar met 0-1 onterecht gewonnen van heerenveen in a. Lenstra stadion
    Vind ik leuk
    Objectief +2794
    zondag 24 september 2017 om 12:17
    Ken de feiten:
    Laatste 10 thuisduels Heerenveen - Ajax
    1x hveen
    2x gelijk
    7x Ajax
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zondag 24 september 2017 om 12:26
    Ajax wint meestal wel maar makkelijk gaat het niet. Dat bedoel ik er mee. Dat heeft niks te maken met hoe vaak ze winnen. Feyenoord wint ook bijna altijd van ons, maar makkelijk gaat het niet.
    Vind ik leuk
    Objectief +2794
    zondag 24 september 2017 om 19:11
    Tsja uiteindelijk gaat het om de harde cijfers, die bepalen de eindstand..
    Oranje speelt leuk en aanvallend maar verliest meestal net van Italië
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    zaterdag 23 september 2017 om 21:40
    Het is eenzaam aan de top;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 21:53
    Waar blijven nu de anti streppel mensen zoals sch forever en de altijd commentaar hebbende Lieuwarder
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    zaterdag 23 september 2017 om 22:10
    Liwwarder reageerd alleen als het slecht gaat met heerenveen. Of hij is bekeerd.
    Vind ik leuk
    mason +1571
    zondag 24 september 2017 om 09:33
    Ik ben nog steeds geen streppel fan. Hoop nog steeds dat fraser volgend jaar komt. Streppel grijpt naar mijn mening veel te laat in. En veerman krijgt elke keer maar 5 snot minuten in de 2e helft. Van mij mag ie nog steeds vertrekken. Ik vind hem nog steeds een prutser.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 09:44
    Dat ben ik met je eens mason en als ik Veerman was dan kan die kale neet in de stront zakken om voor 5 minuten in te vallen. En vorig seizoen altijd maar Lazy Larson op te stellen.

    Maar het gaat mij om die mensen die na een slechte wedstrijd zeiken en na 3 keer winnen hoor je ze niet
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    zaterdag 23 september 2017 om 22:13
    En je hebt nog zo'n figuur met " wanbeleid bij dkv"
    Die is ook even van de radar
    Vind ik leuk