IJzersterk Dortmund maakt ook gehakt van Gladbach: Real gewaarschuwd

IJzersterk Dortmund maakt ook gehakt van Gladbach: Real gewaarschuwd

zaterdag 23 september 2017 om 20:30

Borussia Dortmund heeft in eigen huis uitgehaald tegen Borussia Mönchengladbach. De ploeg van trainer Peter Bosz liet de bezoekers alle hoeken van het veld zien: 6-1. 

Bosz is uit de startbokken geschoten in Duitsland. Dortmund pakte in vijf wedstrijden al dertien punten en oogde dan ook vol zelfvertrouwen tegen Gladbach. In de 28ste minuut opende Maximilian Philipp op fraaie wijze met een volley de score op aangeven van Pierre-Emerick Aubameyang. Tien minuten later maakte de Duitse aanvaller er 2-0 van door van een meter of vijftien uit te halen.

In de slotfase van de eerste helft zette ook Aubameyang zijn naam op het scorebord. Hij tikte een voorzet van uitblinker Philipp in het lege doel. Met het oog op het duel met Real Madrid van dinsdag leek een gezapige tweede helft in het verschiet te liggen, maar niets was minder waar. Aubameyang kopte in de 63ste minuut een vrije trap op de paal, maar tikte de rebound eenvoudig binnen. Nog geen drie minuten later maakte de international van Gabon zijn hattrick compleet door voorbij de doelman te dribbelen en de bal vlak voor de achterlijn binnen te glijden: 5-0.

Er was een smetje op de voetbalshow van Dortmund. Die Schwarzgelben slikten hun eerste tegendoelpunt van het seizoen via Lars Stindl. Dat mocht de pret niet drukken, want met een fantastische volley zorgde Julian Weigl voor het slotakkoord.

Plaats een reactie

zaterdag 23 september 2017 om 20:43
Die Bosz joh. T moet nog blijken tegen de grotere natuurlijk, maar dit is alvast een indrukwekkend begin.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:47
19 voor 1 tegen, ik zou ook geen zin hebben als grotere club :p
Vind ik leuk
Garrie +2057
zaterdag 23 september 2017 om 21:08
Ben hier voor alles uitgemaakt toen ik vorig seizoen lyrisch was over Bosz en vervolgens zei dat hij ook met Dortmund kampioen zou worden. Heat is nog vroeg maar durf het nogmaals te roepen; Bosz is geniaal en wordt kampioen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:32
Nee
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:43
Het begint er toch sterk op te lijken dat Bos het ook daar op de rit krijgt.
Vind ik leuk
Foebele +35316
zaterdag 23 september 2017 om 20:46
Ging daar ook een stuk sneller, omdat het goede materiaal al in huis was, bij Ajax duurde het allemaal weer veel te lang met het halen van nieuwe spelers en moest er zelfs eerst CL misgelopen worden voor ze het in wilde zien.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:49
Dat was een bewuste keuze die Ajax maakte. Ze wilden het gewoon graag met eigen jeugd doen (niet slecht bedacht) en met Bos had je daar een perfecte trainer voor. Alleen is het pijnlijk dat ze nu keizer voor de groep zetten.
Vind ik leuk
Foebele +35316
zaterdag 23 september 2017 om 20:52
Ze willen het al heel lang met alleen jeugd doen en niet heel toevallig hebben we in al die jaren veel te vaak slecht voetbal gezien (vooral laatste 2/3 jaar de Boer) en hebben we 3 jaar niets gewonnen...
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 20:59
Dortmund heeft ook geen Technisch Hart!
Vind ik leuk
HveenLFC +3137
zaterdag 23 september 2017 om 20:44
Offtopic: @VP, komt er nog een verslag van Leicester Liverpool?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 20:45]
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
zaterdag 23 september 2017 om 21:04
Proficiat kerel
Keek de 2de helf naar Leicester v Liverpool omdat Dortmund al op grote voorsprong stonden.
Het was spannend heh
Vind ik leuk
HveenLFC +3137
zaterdag 23 september 2017 om 21:08
Pfff, ik zit onder het zweet :P
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 21:09]
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
zaterdag 23 september 2017 om 21:30
Dat kan ik me voorstellen bij 2-3 en nog 15 minuten te gaan. Ik zat gisteren behoorlijk te stressen na die blunder van Ulreich tegen Wolfsburg
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 22:03
Klopt, ik had precies het zelfde was niet om aan te zien hoe Bayern speelde
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
zaterdag 23 september 2017 om 22:13
Tot december weten we waar Bayern staat.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:34
Wat een pannenkoek die Vardy.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 23 september 2017 om 20:48
Altijd al gezegd, een geweldige trainer die Bosz! Wel grappig degene die hem niks vonden en dat heel het vorig seizoen dat telkens herhaalde, die zie ik nu in topics in overdreven vorm hem jubelen alsof hij de koning van het voetbal is haha, altijd grappig hoe dat werkt;) zou wel een Ajax dingetje wezen;)

Aanvallend een zeer goede coach, mensen konden dan alleen zeggen geen prijzen enz, alsof hij 10 jaar trainer van ploegen is geweest waar de titel een norm was? Met zijn visie is het gewoon een kwestie van tijd, vorig jaar EL finale gehaald prestatie opzich!

Ja, natuurlijk had ik hem graag bij Ajax nog gezien. Maar ook al was er geen onenigheid geweest tussen hem en Bergkamp, dan nog had hij geen nee tegen Dortmund kunnen zeggen..
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 20:49]
Vind ik leuk
Hyena +20608
zaterdag 23 september 2017 om 20:52
Ik mis Bosz. Wat speelt Dortmund heerlijk voetbal en wat een prachtige doelpunten. Hij wordt momenteel echt op handen gedragen daar.

Ook wel een hele sterke selectie natuurlijk, vandaag waren er nog zat spelers niet eens bij. Philipp doet dat naar Barcelona vertrokken verwende kreng snel vergeten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:02
Ja bizar. Reus, Rode, Schmelzer schurrle nog geblesseerd. Got ze pas net terug weigl net pas terug. Als die terugkomen heet hij zo'n heerlijke selectie. Ok durf te zeggen beter dan Bayern!
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
zaterdag 23 september 2017 om 21:05
Bayern word hoe dan ook kampioen :) dat durf ik te zeggen :)
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 24 september 2017 om 09:57
Dan zal het toch snel beter moeten. Bayern is nog niet zo dodelijk zoals ze normaal wel kunnen zijn. Ik denk ook dat Ancelotti niet de juiste man is.
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
zondag 24 september 2017 om 12:49
Klopp of Nagelsmann naar Bayern
Vind ik leuk
gustare +255
zaterdag 23 september 2017 om 20:53
ziet Ajax ook meteen hoe dom het was om Bosz zo te laten gaan. heerlijk aanvallend voetbal. zie ik het huidige Ajax helaas nog lang niet doen. en ja, natuurlijk heeft Dortmund betere spelers, maar de hele Duitse competitie is beter dan de Eredivisie. het gaat er om dat het huidige Ajax er in de Eredivisie gewoon niet in slaagt om goed voetbal te laten zien. en dat is het gevolg van het falende beleid.
Vind ik leuk
Dordmund +1540
zaterdag 23 september 2017 om 20:53
HEER en MEESTER wat een wedstrijd wat heb ik genoten van het veldspel en de doelpunten.
Nu tegen real knallen en laat zien dat je ook tegen topclubs kunt winnen.
Vind ik leuk
Nouwske +506
zaterdag 23 september 2017 om 20:59
Wat mis ik die man
Vind ik leuk
frank1971 +2040
zaterdag 23 september 2017 om 21:05
Die gaan winnen van Real.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:06
Mooie titelstrijd in Duitsland. Knap gedaan door Bosz.
Vind ik leuk
Mo +8808
zaterdag 23 september 2017 om 21:12
Dat word een heerlijke pot, Dortmund Real
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:14
Bosz, Valverde en Guardiola laten wekelijks zien dat de Hollandse school nog springlevend is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 21:18]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:14
Dat zou ik geweldig vinden dat er een einde komt aan de suprematie van de koninklijke
Vind ik leuk
Rodapaus +2588
zaterdag 23 september 2017 om 21:19
Netjes!
Vind ik leuk
cheeks +2015
zaterdag 23 september 2017 om 21:29
Lekker Bergkamp !
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:42
Tja Real zit op dit moment in een dipje, maar het blijft de beste ploeg van de wereld, en als het eenmaal loopt na een minuut of 10 dan kan Borussia wel een goede reekt hebben, maar dan kan het hard gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 23:11
De beste ploeg van Europa bedoel jij toch hopelijk allee t' is de zeggen in uw ogen ? Niet in die van mij hoor en dan nog van de wereld is helemaal van de pot gerukt!!!!!!?????

Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 00:41
Ten eerste snap ik je reactie niet helemaal, en ten tweede heb ik een vraag, stel Real zou de beste ploeg van Europa zijn, wat in mijn ogen aardig redelijk is aangezien ze 2x op rij de CL wonnen, welke ploeg is dan de beste van de wereld?? Wil ik wel graag weten.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:17
Brazilie
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:23
Je maakt dus een vergelijking tussen Brazilie en Real Madrid, beetje jammer denk alsnog dat Real dat zou winnen, al kan je die wedstrijd alleen op Fifa spelen.
Vind ik leuk
derksen +7137
zaterdag 23 september 2017 om 21:44
Die pierre is wel zo ongelooflijk goed
Maarja dat snap real, Barcelona, united, chelsea, city niet

Bosz tis te hopen dat pierre blijft dat scheelt je 5 plaatsen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 22:55
Jammer dat hij Ajax heeft (moeten) verlaten!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 23:05
Real zet bosz met ze enge muil wel weer ff met beide beentjes op de grond
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 23:12
Droom maar lekker verder
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 23:36
Ow nee hier hebben we weer zo eentje die het allemaal wel ff weet is toch overduidelijk real zet vol in op de CL ga jij maar verder dromen
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 02:49
Vind je het bij Real op dit moment echt zo overduidelijk allemaal? Want in mijn ogen loopt het verre van lekker daar en heeft dat nul komma nul te maken met hun prioriteiten.

Zidane is echt zwaar aan het strugglen om elke wedstrijd een Real-waardig team het veld in te sturen vanwege blessures, schorsingen en omstandigheden. Beiden linksbacks (...tegen Alaves moest Nacho zelfs linksachter spelen), Kroos, Kovavic en Benzema zijn allemaal geblesseerd . En ook koos Real om de één of andere reden geen vervangers te halen voor Pepe en Morata. Op de bank zitten nu jeugdspelertjes als Llorente, Hakimi, Tejero en Mayoral. Dat zegt eigenlijk een hoop. Dit Real kan het heel lastig gaan krijgen de komende tijd.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 02:52]
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 10:16
Ik zei het toch
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 05:36
En wie zegt dat jij het allemaal zo goed weet "olatoivonen"? ach domme ik jij bent natuurlijk een topcoach in het voetbal kijk in de spiegel en Ga lekkr ergens anders populair doen joh pik.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 05:40]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:09
Kijk jij snapt het pik
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:21
Ola ken jij wel iets van voetbal? Nog veel te vroeg om uw CR7 pyama aan te doen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:52
Is dat dat spelletje met een bal ?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 14:22
Je merkt toch ook wel hoeveel negatieve commentaar jij krijgt, dus ben ik super blij als ik die allemaal zo lees dat ik niet alleen ben met een mening over u
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 10:17
Heb je het gezien gisteren die oorwassing pik ?
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 10:16
Dromen zijn toch uitgekomen is het niet ?
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 14:29
Met dank aan de scheids weeral zoals altijd pik Ramos gezien???PIK
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 15:09
Winst is winst pik
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 01:12
Topcoach die Peter Bosz, zonde dat ze dat bij Feyenoord wegens een soort blindheid nooit zagen, onvoorstelbaar dat Ajax hem liet vertrekken nadat hij bijna het onmogelijke bereikte. Borussia Dortmund zal volop profiteren van de enige toptrainer met een Nederlands paspoort die het spelletje begrijpt.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 01:13]
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
zondag 24 september 2017 om 07:01
Hoop dat ze dat Madrid eens flink op hun donder geven, corrupte Spaanse club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

IJzersterk Dortmund maakt ook gehakt van Gladbach: Real gewaarschuwd