'Hij investeert veel in zichzelf bij PSV en gaat niet bij de pakken neerzitten'

'Hij investeert veel in zichzelf bij PSV en gaat niet bij de pakken neerzitten'

zondag 24 september 2017 om 11:52

Joshua Brenet vindt dat motor van PSV nog niet op volle toeren draait. Dat werd volgens hem ook duidelijk tijdens de bekerwedstrijd met SDC Putten (0-4) van afgelopen week.

"Maar dat ligt niet aan ons zelfvertrouwen", zegt Brenet in gesprek met de NOS. "In Putten speelden we vooral in een te laag tempo, dat mogen we onszelf kwalijk nemen. Na rust speelden we beter. Ik vind dat we als team moeten groeien. Wij hebben veel jonge spelers erbij gekregen, terwijl juist een aantal oudere spelers is vertrokken. Dat speelt ook mee en dat verschil merk je op de training."

Brenet is pas 23 jaar, maar behoort al tot de ervaren spelers van PSV. De verdediger weet hoe lastig het is om door te breken in Eindhoven. "Het is een kwestie van in jezelf blijven geloven. Probeer je over obstakels heen te zetten, daar word je als persoon ook alleen maar sterker van. Zo gaat het ook in het normale leven."

Wellicht heeft Brenet dat advies gegeven aan Adam Maher, die helemaal vergeten leek, maar zich nu knap aan het herpakken is. Tegen Putten scoorde hij twee keer en gaf hij een assist. "Voor mij is het geen verrassing hoe Adam zich presenteerde", zegt Brenet. "Hij investeert op de training veel in zichzelf en gaat niet bij de pakken neerzitten. Hij is een jaar weggeweest en nu zie je een hele andere Adam Maher, die vol zelfvertrouwen zit. Dat is prachtig en ik ben ook trots op hem."

Poll

Wordt PSV kampioen?

(991 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 24 september 2017 om 12:02
Er gaan er velen om strijden ..
Maar Ajax als ze de draad oppakken en de impact trend Nouri krijgt binnen het team een plaats.
Dan lijkt mij ajax de titelkandidaat
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 12:02]
Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 12:04
Ajax is al de grootste titelkandidaat in mijn ogen. Nouri moet geen excuus zijn overigens. Hoe zwaar zijn situatie ook is
Vind ik leuk
Pvdsluis +2006
zondag 24 september 2017 om 12:07
Ik zie op dit moment niet echt een absolute titelkandidaat. Vind zowel Feyenoord, PSV als Ajax erg zwak
Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 12:09
Als Ajax qua spel in de buurt komt van vorig jaar zijn ze titelkandidaat nr 1

Fey is ook heel sterk en heft een brede selectie
Vind ik leuk
Harrie82 +2171
zondag 24 september 2017 om 14:28
Moeten ze alleen niet wederom op een grote achterstand komen te staan. En dat zie ik wel gebeuren.
Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 14:31
Ik hoop dat dat gebeurt ;;)

PSV kampioenûhh :P
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 21:25
Als als als
Als ik geen piemeltje had gehad was ik een meisje geweest.

Zolang de nederlandse top drie niet wakker wordt.
Is er geen favoriet dit jaar dan zal de beste slechte kampioen worden.
Want het niveau is echt lachwekkend slecht.
Bij iedereen!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:13
Toch zullen er spelers zijn die dit moeten verwerken / En of plaatst moeten geven .
Eventueel met of zonder hulp.


Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 12:14
Klopt, maar dat moet nu al geen issue meer zijn (niet dat ze het helemaal hebben verwerkt, maar dat het geen invloed meer moet hebben op het spel)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:19
Ik geef je gelijk maar kan niet in hun kop kijken en voelen, weet niet of ze nog bij hem langs gaan of andersom .. ik ken een situatie die ook op jonge leeftijd zoiets mee maakte maar zit nu in een stoel en fam en vrienden voeren hem nu heeft toch een behoorlijke impact
Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 13:20
Snap ik. Heb je helemaal gelijk in
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:03
Maher kreeg donderdag de kans, na eerst geen rugnummer te hebben gekregen ( zelfde verhaal Dijks ). Na afloop was Cocu tevreden en zei dat Maher door zijn positieve verandering weer meer kans op speelminuten krijgt, gevalletje even de speler paaien om te proberen zijn contract te verlengen met een jaar zodat ie eind van het seizoen niet transfervrij de deur uitloopt.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 24 september 2017 om 12:41
denk dat er meer speelt rond de persoon maher! intern zal er wat aan de hand zijn wat nu nog onbekend is. psv heeft ook maher in turkije zien spelen waar hij heel belangrijk was als schakel tussen verdediging en aanval. en deed het daar uitstekend..en dit psv is dit jaar uitgekleed en met zijn ervaring zou hij de voorkeur moeten krijgen.. in de voorbereiding was
Vind ik leuk
3ismo +2912
zondag 24 september 2017 om 12:43
in de voorbereiding deed hij het beter dan veel wat nu basis staat en tegen petten was hij de beste man op het veld! en toch heeft hij geen enkele kans gehad zelfs toen psv bagger speelde.. denk dat hij van het begin niet wilde bijtekenen of ruzie met psv!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:12
kik
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:12
ke
Vind ik leuk
Teo Smith +12427
zondag 24 september 2017 om 12:17
Leuke poll.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:29
Laten we eens heel eerlijk zijn. Het voetbal in Nederland lijkt momenteel helemaal nergens naar. Ik zou op voorhand aangeven dan noemand kampioen wordt. Aan het einde van het jaar stel je een team samen met de beste Nederlandse spelers waarmee je de CL ingaat om tourbeurt PSV Ajax en Feyenoord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Hij investeert veel in zichzelf bij PSV en gaat niet bij de pakken neerzitten'