Feyenoord inspireert PSV: Natuurlijk een extra motivatie om hier te winnen

Feyenoord inspireert PSV: "Natuurlijk een extra motivatie om hier te winnen"

zondag 24 september 2017 om 15:49

Phillip Cocu is apetrots op de manier waarop PSV zondag won van FC Utrecht (1-7). De 0-2 nederlaag van Feyenoord tegen NAC Breda was een belangrijke inspiratiebron, aldus de trainer.

"Het was belangrijk om te winnen, want Feyenoord punten laten liggen. Dat was natuurlijk een extra motivatie om hier te winnen", zegt Cocu tegen FOX Sports. Door de overwinning staat PSV sinds zondag alleen aan kop in de Eredivisie, met vijftien punten uit zes wedstrijden.

Ook bij de NOS was Cocu complimenteus over zijn ploeg. "We hebben een geweldige wedstrijd gespeeld, de spelers mogen echt trots zijn", zegt hij. "We hebben laten zien dat we fel kunnen zijn, iedereen was in beweging bij balbezit en dat is zeker reden voor een glimlach."

"Ik ben vaak kritisch, intern nog meer dan voor de camera, maar die jongens hebben het echt goed gedaan. Dat mogen ze weten. Nu moeten we alleen laten zien dat het geen incident is", besluit de PSV-trainer.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 15:51
Mee eens :D
Vind ik leuk
Farmer +5303
zondag 24 september 2017 om 15:59
Naah, vind ik niet echt..

Zoals PSV door Osijek te kakken is gezet, zou al méér dan motivatie genoeg moeten zijn.

Als je motivatie afhankelijk is van de resultaten vd concurrentie, moet je je zorgen gaan maken over de mentaliteit...

Maar goed, na 7 goals tegen Utrecht, hoef je dat even niet te zeggen natuurlijk. :P
Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 15:59
Tis geen Bayern München
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:34
extra motivatie zegt hij
Vind ik leuk
BassieN +6785
zondag 24 september 2017 om 15:51
Ik pleit voor elke wedstrijd tegelijk spelen, dit is oneerlijk! Matchfixing! Instructies uit Zeist! PSV moet kampioen worden van de KNVB!
Vind ik leuk
jaja_PSV +14837
zondag 24 september 2017 om 15:54
Luister Bassie. Feyenoord verliest zelf, niet omdat PSV een dag later speelt.

PSV slaat een enorme krater vorig weekend en dit weekend.
Uitgebreid: voorsprong in punten en fors in doelsaldo.
Vind ik leuk
BassieN +6785
zondag 24 september 2017 om 15:54
Dacht dat de sarcasme wel duidelijk was..
Vind ik leuk
jaja_PSV +14837
zondag 24 september 2017 om 15:56
Prima Bassie.
Ik kop deze gewoon graag in :)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:41
In sommige delen van het land hebben ze dat gewoon wat minder snel door, naamgenoot ;-)
Vind ik leuk
joedelie +1933
zondag 24 september 2017 om 20:19
Feyenoord verliest zelf en dat lag zeker niet aan de scheids met die zielige penalty voor niks..
Vind ik leuk
Bizzy +5783
zondag 24 september 2017 om 15:54
Zeist werd toch gesponsord door Ziggo :)
Vind ik leuk
United FC +12499
zondag 24 september 2017 om 16:24
Ik dacht Opel ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +5783
zondag 24 september 2017 om 15:53
Idd nu maar hopen dat het geen incident is. Wil wekelijks een goed Psv zien. Na jaren hebben de supporters daar recht op. De wisselvalligheid moet eraf.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14837
zondag 24 september 2017 om 15:55
Joh, we staan bovenaan met geeneens goed voetbal.
Wat gaat er gebeuren wanneer we echt gaan draaien?
Bergwijn komt eraan; vond m al goed tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
Santi +15650
zondag 24 september 2017 om 16:00
Bergwijn is het seizoen leuk begonnen!
Vind ik leuk
Mass +1329
zondag 24 september 2017 om 16:19
Jaren?...de afgelopen 3 jaren waren we 2 keer landskampioen hoor...)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 15:54
Zelfs Cocu kan zijn spelers motiveren. Nu Keizer nog.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 15:56
Ben bang dat ze het erg naar hun zin hebben in Eindhoven vandaag
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 15:59
PSV is meteen titelkandidaat nummer 1. Feyenoord is gewoon niet goed genoeg en Ajax heeft een verkeerde trainer aan Bergkamp......ow sorry Keizer of wie dan ook. Alvast gefeliciteerd PSV.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14837
zondag 24 september 2017 om 16:09
Bergkamp vangt de klappen niet op, dat doet Keizer wel.

Bergkamp is zo enorm achterbaks...hij is DE slangenkuil.
Vind ik leuk
Sytz +828
zondag 24 september 2017 om 16:01
Letsgooo, hebben we nog wat betekend voor iemand. Sterker nog, half Brabant zal wel blij zijn nu! Breda en Eindhoven vrolijk gemaakt, misschien komt de carnaval wel een paar maandjes eerder nu.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:01
"Het was belangrijk om te winnen, want Feyenoord punten laten liggen". Kwaliteit, VP. Kwaliteit.
Vind ik leuk
JJD +215
zondag 24 september 2017 om 16:07
Aldus mister laseroog. Keiekop cokukeleku.
Vind ik leuk
Cappie +4957
zondag 24 september 2017 om 17:15
Hahahaha. Mooie reactie. Nog maar een dikke week geleden zou PSV wel eventjes alvast op een onoverbrugbare achterstand worden gezet en zie nu...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:15
Hebben we toch nog iets goed gedaan dit weekeinde ....
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:04
Die had ik niet zien aankomen, gefeliciteerd met de grote uitslag.
Maar wat is er loos met Utrecht, overhyped?
Vind ik leuk
Teo Smith +12433
zondag 24 september 2017 om 18:05
Het gaat echt nergens meer over in de Eredivisie, geen 1 ploeg is stabiel.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 19:23
Top gasten ! Heerlijke pot
Vind ik leuk
Ray01 +53