Veltman foetert: 'Ik wil ons niet vergelijken met Messi, maar die kan dat wel'

Veltman foetert: 'Ik wil ons niet vergelijken met Messi, maar die kan dat wel'

zondag 24 september 2017 om 16:45

Joël Veltman heeft geen goed woord over voor de prestatie van Ajax tegen Vitesse. De Amsterdammers gingen in eigen huis met 1-2 onderuit.

Veltman beaamt dat de tweede nederlaag van het seizoen Ajax-onwaardig is. "Met alle respect, maar als ik noem maar wat VVV zo speelde waren ze ook niet tevreden. Bij Ajax mag dit zeker niet. Dit is niet wat Ajax wil", reageert de Ajax-aanvoerder bij FOX Sports.

Het ontbrak Ajax aan duelkracht en felheid, concludeert Veltman. "Je hebt ver onder niveau en je hebt daaronder. Daar zaten wij denk ik wel. We hebben een team dat nog niet op 70% kan spelen om wedstrijden te winnen. In de eerste helft wonnen we geen duels en leverden we geen strijd. In de tweede helft wel."

"Ik wil ons niet vergelijken met Messi, maar die kan een wedstrijd op 50% beslissen", vervolgt Veltman. "Wij moeten 120% geven en pas dán komen de kwaliteiten naar boven. Als je niet de duels wint en niet de felheid hebt, dan kun je elke wedstrijd verliezen."

Plaats een reactie

zondag 24 september 2017 om 16:49
Veltman zou bij VVV wisssl staan.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:15
Gezien je opmerking , voetballiefhebber maar totaal geen verstand van voetbal.
Vind ik leuk
FSCeara +2235
zondag 24 september 2017 om 17:33
Als je vind dat veltman een speler is van het nivo dat ajax na streeft heb je zelf ook niet verstand van voetbal
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:24
Lekker makkelijk likes scoren!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:49
Als iemand zich beter stil kan houden is het Veltman wel, wat heeft die prutser Ajax al een geld gekost.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 16:50]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:52
Dus als een journalist onze aanvoerder wat vraagt moet ie maar niks meer zeggen?
Vind ik leuk
Tfoe +451
zondag 24 september 2017 om 16:55
iinderdaad....geen commentaar
Vind ik leuk
feyeniels +15480
zondag 24 september 2017 om 16:56
Als Veltman zelfreflectie heeft dan had hij die band allang ingeleverd. Hij moet toch zelf ook zien dat hij het niveau bij lange na niet aankan?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:01
Ook bij Feyenoord is het kommer en kwel, Vilhena loopt te verdedigen alsof hij onze lieve Heer zelve is. Ik begrijp er helemaal niks van, zowel Ajax als Feyenoord moeten zich diep schamen.
Vind ik leuk
feyeniels +15480
zondag 24 september 2017 om 18:35
Klopt helemaal. Bij zowel Feyenoord als Ajax lijkt het nergens op. Van NAC thuis moet je altijd winnen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:46
Wie dan?
Vind ik leuk
feyeniels +15480
zondag 24 september 2017 om 18:35
Ik zou Huntelaar die aanvoerdersband geven.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:26
Iemand moet toch aanvoerder zijn? Het is momenteel allemaal puin. Aan de andere kant heeft hij helemaal gelijk.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 18:28]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:56
Normaal zou ik zeggen dat je gelijk hebt. Maar het moment komt wel heel dichtbij dat je iedereen bij de camera moet weghouden.
Veltman mag die band nooit dragen.
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 16:58
Het is triest maar waar, niemand is die band waardig in Amsterdam momenteel
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:00
Ben allang blij dat ie iets benoemd wat klopt..
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:07
Punt is natuurlijk dat Ajax niet zo slecht is als deze wedstrijd. Alleen door de leeftijd en het gebrek aan kwaliteit bij de routine kunnen deze wedstrijden ertussen zitten. Dat was vorig jaar aan het begin ook onder bosz het geval. Ik heb vandaag niks gezien wat niet bij deze selectie hoort. En bij Psv kan precies hetzelfde gebeuren.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:12
Begin????? Volgens mij zijn we al even opweg.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:12
Tjah. T is wel zo, maar dr komt nog wel wat bij. Ajax is enorm zoekende. Wie is nu de nr 1? Hoe moeten we spelen?
Als je dan zo zoekende bent, is een stukje ervaring wel lekker. Iemand die wat strijd levert zodra t moet en voor wat rust kan zorgen. Zo'n Schone maakte al een behoorlijk verschil.

Als je dan afkomt met Frenkie de Jong, Donny v.d. Beek, Matthijs de Ligt en Justin Kluivert, kan iedere pot een last worden.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:32
Dat maakt helemaal niet uit want volgend jaar verkoop je alles wat boven het maaiveld uitkomt nu. Huntelaar ettert die Dolberg uit de basis. Keizer heeft geen overwicht. Technische beslissingen onder hiogspanning door die 3 baasjes sar netto en bergkamp.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:39
Geen idee wat daar allemaal speelt. Maar t is iig duidelijk dat Keizer niet het boegbeeld is wat er nodig is :-)
Vind ik leuk
Kuip +2736
zondag 24 september 2017 om 17:01
Het is zowiezo beter om geen interviews met voetballers te doen. Komt zelden een zinnig woord uit. Er zijn uitzonderingen zoals Bram van Polen van PEC.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:02
Zoveel onzinnigs zegt ie hier anders niet.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:42
Misschien niey onzinnig. Maar er staat een Ajax onwaardige speler en onwaardige aanvoerder na de slechtste pot ooit te vertellen dat het beter moet. Met wat geluk ontwikkelt Joel zich tot een speler waarmee je met een gerust hart tegen PEC oid kunt aantreden. Beter wordt dat niet. Daarom beter wegblijven voor de camera. Kun je Dijks ooks sturen.
Vind ik leuk
Kuip +2736
zondag 24 september 2017 om 19:48
Open deuren.
Vind ik leuk
Jozef +18839
zondag 24 september 2017 om 16:56
Hij heeft gewoon gelijk.
Vind ik leuk
Santi +15366
zondag 24 september 2017 om 16:49
VVV is ook een betere ploeg dan Ajax
Vind ik leuk
derksen +6166
zondag 24 september 2017 om 16:51
WAAR ZIJN DE AZ EXCELSIOR TOPICS
Vind ik leuk
elijah +282
zondag 24 september 2017 om 16:53
wat heeft deze opmerking met Ajax te maken? ;-)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:55
ook 0-2....mickey mouse ging visjes vangen.....
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 16:59
Bleef met zijn neus aan de hengel hangen....
Vind ik leuk
buddha +4482
zondag 24 september 2017 om 16:57
kan je wel vertellen dat bruins WEL pingels kan nemen ;)
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 16:59
Haha idd. Zo kun je dus ook twee keer scoren in 7 minuten
Vind ik leuk
buddha +4482
zondag 24 september 2017 om 17:04
nu maar afblazen :) punten kunnen we goed gebruiken
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 18:03
Zo te zien komen de punten niet echt in gevaar!!
Vind ik leuk
buddha +4482
zondag 24 september 2017 om 19:36
oleeeeeeeeeeeeeeeee ;)
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 19:45
Gefeliciteerd, en tevens bedankt!
Vind ik leuk
HansVites +1588
zondag 24 september 2017 om 16:51
VVV is lastiger als Ajax zelfs Swift is lastiger.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:13
lastiger als?
Vind ik leuk
ajax1973 +1324
zondag 24 september 2017 om 16:52
dat krijg je als middelmaat als ziyech veltman en viergever de rest moeten sturen
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 16:52]
Vind ik leuk
elijah +282
zondag 24 september 2017 om 17:00
Bedoel je niet:
Dat krijgt je als je middelmatige spelers als ziyech veltman en viergever de rest moet aansturen? XD
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:44
Sorry als ik fout zit, maar 'krijgt je' klinkt niet lekker.
Bedoel je niet dat krijg je?
Vind ik leuk
derksen +6166
zondag 24 september 2017 om 16:52
GVD!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:52
Hier stond je dan vanavond (ja, zeker weten)
Het was wel spannend (oeh)
Maar toch ook fijn (jeee)
Maar zoals bij elke wedstrijd
Kan er maar één de winnaar zijn
We laten ons niet kennen (nee)
We gaan gewoon maar door
Want wie niet tegen z`n verlies kan
Die is maar zielig hoor
Met z`n allen
Met z`n allen
Met z`n allen zingen wij van harte gefeliciteerd
Met z`n allen 
Met z`n allen
Laat de limonade nu maar knallen
Met z`n allen
Met z`n allen 
Ze zeggen wel `s oud gedaan is jong geleerd
Want maandenlang hebben wij hier naar toe gewerkt (nu ben jij)
Nu ben jij degeen
Die het feestje geeft
En binnenkort nodigen wij je uit
En dan is het aan ons om te zeggen kom langs en dan zingen we weer tot besluit
Met z`n allen
Met z`n allen
Met z`n allen zingen wij van harte gefeliciteerd
Met z`n allen 
Met z`n allen (okee, okee)
Laat de limonade nu maar knallen
Met z`n allen
Met z`n allen 
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:56
briljant, ik zou er een plaatje van maken.
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 17:00
Henny huisman, eat your hart out!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:52
Weet je wat het erge voor Ajacieden is? Vitesse speelde waardeloos.
Vind ik leuk
Quareck +2513
zondag 24 september 2017 om 17:01
Triest naar waar.. ik had ook niet het idee dat Vitesse goed speelde!
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 16:53
Het gekke is juist dat Keizer op vrijdag nog aangaf dat Ajax eraan zat te komen. Je zag daar echt helemaal niets van terug, integendeel.

Ik heb zo’n vermoeden dat Siem de Jong volgende week voor het eerst in de basis zal staan.
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 17:13
Vind je ook dat er iets moet gebeuren bij Ajax? Of zijn dit nog incidenten?
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 17:18
Lees even op het andere topic.

Die 1-7 is trouwens een incident. ;)
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 17:18]
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 20:02
Welk ander topic?

En ja, die 1-7 is wel een incident, maar daar had ik het toch niet over?
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 20:05
Het verslag van de wedstrijd ná de wedstrijd.

En daarom staat er ook een knipoog achter die zin.
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 20:09
Hahaha, ik begrijp ook wel dat je geen antwoord wil geven , maar je zou iets duidelijker kunnen zijn... Het topic niveauloos Ajax? Want je reactie daar geeft op geen enkele wijze een antwoord op mijn vraag.
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 20:10
Dan niet.
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 20:16
Als jij nou gewoon antwoord geeft of zegt in welk topic. Maar je laat jezelf nu wel heel erg kennen door dat niet te doen. Geen probleem hoor, maar al die keren dat je dit bij mij deed het vorige seizoen komen voor mij nu wel in een ander licht te staan. Je bent een slechte verliezer blijkt nu. Terwijl er nog niet eens echt iets verloren is. Jammer.
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 20:19
Rustig ouwe en lees even door.

Vind je het heel erg dat ik weinig zin heb om nog even door te gaan op hetzelfde?

En al die keren dat ik wat bij jou deed? Vragen of je iets een incident vond?
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 20:19]
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 20:51
Jazeker. En toen ik,begon aan mijn laatste reactie stond dat er nog niet :p
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 20:15
“Blijkbaar maakt het extra trainen de ploeg juist slechter.”

“Tijd voor actie en anders gewoon Jong opstellen dat wel een ingespeeld geheel vormt.”

Duidt dit op een incident?
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 20:53
Weet ik niet? Dat vraag ik aan jou.
Welke actie zit je aan te denken?
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 21:03
Wanneer je ziet dat er, bij gebrek aan een midweeks programma, niet getraind wordt naar een ingespeeld geheel moet je ingrijpen. Want dan krijgt de trainer dat blijkbaar niet voor elkaar.

En als de trainer dat wel kan, dan is het blijkbaar een kwestie van kwaliteit en moet je gaan wisselen.

En als men dit niet kritisch kan evalueren binnen het TH dan moet de RVC ingrijpen.

Maar voor dit soort analyses zitten wij niet dicht genoeg op de club.
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 21:47
Nee, inderdaad, we zitten niet dicht genoeg op de club voor dit soort analyses. Jij niet bij Ajax. Ik niet bij PSV.

Zie jij overigens, zoals je zegt in je eerste alinea, dat er niet getraind wordt naar een ingespeeld geheel? Keizer krijgt dat volgens jou niet voor elkaar? Dan zal hij er dus uit moeten volgens jou. Of is dit hele stuk nog steeds niet wat jij vind?
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 21:54
Vind je het serieus wat moeilijk te begrijpen?

Ik zie geen ingespeeld geheel, terwijl Ajax vrijwel de hele week heeft om te trainen. Ik vind zelfs Jong Ajax beter ingespeeld, terwijl ze daar gedwongen vaak wisselen van samenstelling.

Niet zo moeilijk toch?
Vind ik leuk
Cappie +4909
zondag 24 september 2017 om 22:00
Nou, je spreekt jezelf in je bericht een beetje tegen. Eerst beweer je dingen, en vervolgens zeg je dat je niet genoeg weet om die dingen te roepen. Dus ik twijfelde even of wat je in eerste instantie beweerde ook echt beweert of meer als een soort stelling bracht.

Maar goed, je reactie staat weer bol van irritatie dus laten we het hier maar bij laten.
Vind ik leuk
2cents +32681
zondag 24 september 2017 om 22:04
Zo moeilijk is het niet hoor. Wat ik constateer is wat ik zie in wedstrijden. Het resultaat van het werk wat er doordeweeks verricht wordt dus.

Wat ik zeg over er niet dicht genoeg op zitten gaat over die doordeweekse periode.

Snappie? Ik kan dus niet goed beoordelen wat er daar gebeurt en dus waar het exact aan ligt. Maar dat het uitvloeisel beneden peil is lijkt me duidelijk.

Die irritatie komt dus voort uit je weerwil het te begrijpen. ;)
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:04]
Vind ik leuk
Cappie +4909
maandag 25 september 2017 om 09:25
Hahaha. Is al goed 2cents.
Vind ik leuk
feyeniels +15480
zondag 24 september 2017 om 16:54
Leuk dat Veltman zijn mond opentrekt. Als er iemand niet goed genoeg is voor Ajax is hij het wel.
Vind ik leuk
Foebele +32133
zondag 24 september 2017 om 16:54
Uitblinker in kleurloze uitspraken en slecht voetbal.
Vind ik leuk
derksen +6166
zondag 24 september 2017 om 16:56
RONDJE VAN DERKSEN!!
DERKSEN HAD AJAX, PSV,AZ EERSTE HELFT 1.5BOVEN
PLUS NAGASAKI
Zo weer 3 maanden extra vakantie
En van je helahelaholala
Vind ik leuk
Marco S +2535
zondag 24 september 2017 om 16:57
Sar moet opstappen; hij is eindverantwoordelijk voor een onervaren trainer en een uitgeklede selectie.. Veltman als aanvoerder zegt genoeg.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:57
En jij zeker niet Veltman(netje)....Kijk eerst eens goed in de spiegel! Had toch 100x liever Tete gehouden.
Vind ik leuk
Farmer +5231
zondag 24 september 2017 om 16:57
Wat een slap gelul, eerst de vergelijing met VVV(die hun zaakjes gewoon beter voor elkaar hebben op het moment, dus die vergelijking gaat niet echt op), en vervolgens een vergelijking naar Messi; die is rijker dan heel Ajax.

Niet zo slap ouwehoeren Veltman, als je je als Ajax-zijnde, in de competitie, thuis, NIET kan motiveren tegen Vitesse; een directe concurrent, op dit moment. Dan moet je je wellicht afvragen waar je je nest voor uit komt, en waar de f*ck je in hemelsnaam voetbalschoenen voor aantrekt.

Ajax is door een nieuwe ondergrens gezakt vanmiddag. En dan hadden een paar nog wel zón waffel over Feyenoord gisteravond...

"wij moeten 120% geven"... Daar is hij lekker op tijd achter..

Waar denkt hij dat hij anders zo'n vorstelijk salaris voor krijgt?

"Aanwezigheidspremie"?
Zelfs een neutrale voetbalsupporter kan zich ergeren aan de inspiratie-en-futloze instelling van die dikbetaalde 'papventjes'van Ajax, op deze manier.

"Dát is Ajax? Dát is de béste?",.....

Excuseert U mij, dat ik mijzelf even ledig op de porceleinen god...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:59
Waarvan akte en proost!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:58
Sodemieter een rot eind op Veltman

Wees ern vent en lever die aanvoerdersband in en bied aan om als cornervlag te gaan fungeren of zo

Wat een prutser eerste klas
Vind ik leuk
Farmer +5231
zondag 24 september 2017 om 17:00
Ik zou hem op de materiaallijst dan toch aanmerken als reserve vlag...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:04
Ik stem voor

Het is niet om aan te gluren

Vind ik leuk
Farmer +5231
zondag 24 september 2017 om 17:09
T probleem ligt meer op bestuursniveau: als je ieder jaar weer meent voor een dubbeltje op de eerste rang te komen: team vol jonkies, geen tot weinig ervaring(ja nu Huntelaar, maar dat is het ook wel Schöne is de andere routinier, die heeft na Ajax, dus 0,0 aan Europese ervaring, met alle respect.)

En dáár wil Ajax mee 'vlammen in de Champions League'...Nou, laat ze dát nú maar eens uitleggen aan die 42.000 seizoenskaarthouders dan.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:13
Helemaal mee eens chef

Alles verkopen en er geen ruk voor terug halen
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:59
Ach, na elke wanprestatie wordt het salaris toch wel overgemaakt. Waarom zou je je inspannen?
Vind ik leuk
Farmer +5231
zondag 24 september 2017 om 17:01
"...Het maakt niet uit wat ik doe, de mensen vinden het toch wel leuk.
Ja met zo'n instelling, blíjf je zwakzinnig".

Hans Teeuwen - De Josti Band.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 16:59
" Het ontbrak Ajax aan duelkracht en felheid, concludeert Veltman. "Je hebt
ver onder niveau en je hebt daaronder. Daar zaten wij denk ik wel."

Zou hij enig zelfreflectie hebben, de goals tegen Nice en Rösenborg waren
zijn schuld met dat middelmatige verdedigen van hem?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:08
Hij geeft toch aan dat het dramatisch slecht was?
Vind ik leuk
derksen +6166
zondag 24 september 2017 om 17:00
VP WAAR BLIJVEN DE AZ EXCELSIOR TOPICS!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:00
Het was een waardeloze zaadpartij!!! Wat ze de eerste helft lieten zien heeft niets weg van voetbal
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:02
Steeds dat in de 'wij-vorm' geblaat van Veltman is zo makkelijk. Wees concreet, benoem wie wat fout deed. M.i. waren de enige die goede wil toonde deze wedstrijd Frenkie de Jong en Huntelaar, de rest speelde angstig. Vooral Ziyech faalde opzichtig, met op nummer 2 Donnie. Verdediging laat ik onbenoemd, die falen namelijk week in week uit. Offday van het middenveld deze keer, waarbij de vleugelaanvallers ook veel te weinig brachten (ook niet voor het eerst).
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 17:04]
Vind ik leuk
Dee79 +1744
zondag 24 september 2017 om 17:10
Joel op 120 % zou je zelfs 10-15 jaar geleden niet eens betaald voetbal hebben gepeeld laat staan in Ajax 1.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:18
Als je wil gaan foeteren moet je niet bij Veltman zijn maar bij de technische staf die Ajax onherkenbaar laat spelen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:23
Hou je klep over VVV Veltman!!! Beetje stoer doen alsof hij en Ajax wat voorstellen.... Eens even in de spiegel kijken!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:27
Spelers opstellen, die niet na elke aktie op dat grote scherm kijken en dan klaarkomen als ze zichzelf zien. Betekent dat je er 6-7 eruit moet schoppen!
Vind ik leuk
FSCeara +2235
zondag 24 september 2017 om 17:31
Achterin is Ajax veel te zwak.vorig jaar werd veel verbloemd door sanchez maar dit jaar is duidelijk dat dit een heel zwakke verdediging is.werd vorig jaar afgeschoten toen ik zei dat viergever,de ligt,veltman en sinkgraven veel te licht zijn voor nederlandse top.zodra tegenstander pressie speelt komt Ajax in de problemen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:44
Veltman mag het woord Messi niet eens in z'n mond nemen.
Vind ik leuk
Teo Smith +12345
zondag 24 september 2017 om 18:03
Veltman kan maar beter zijn schoenen aan de wilgen hangen, misschien wil Heitinga nog terug komen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:04
wij zijn ajax wij zijn de beste roepen jullie toch ha ha ha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Veltman foetert: 'Ik wil ons niet vergelijken met Messi, maar die kan dat wel'