Klaassen: 'Daar ga ik geen afspraken over maken. Ik denk dat iedereen dat weet'

Klaassen: 'Daar ga ik geen afspraken over maken. Ik denk dat iedereen dat weet'

zondag 24 september 2017 om 21:58

Na zijn zomertransfer naar Everton voor pakweg 32 miljoen euro kreeg Davy Klaassen zondagmiddag zijn officiële afscheid in Amsterdam. De Oranje-international vond de manier waarop de Ajax-fans hem uitzwaaiden erg mooi. 

"Dat ze dat voor mij willen doen, dat doet me wel heel veel. Dat voelde ik al in de tijd dat ik hier speelde, die waardering. Geweldig", aldus Klaassen voor de camera van Ajax TV. Hij mist z'n oude club wel een beetje. "Het is allemaal weer anders. Met een paar jongens heb ik nog wel contact. Je probeert zo veel mogelijk contact te houden en betrokken te zijn."

De middenvelder zag Ajax ploeteren tegen Vitesse, dat met 2-1 won in de Johan Cruijf Arena. Klaassen ziet overeenkomsten met het afgelopen seizoen onder Peter Bosz. "Dat ging ook niet lekker, maar we weten uiteindelijk wat daar is gebeurd. Daar hoop ik dit seizoen zeker weer op."

Klaassen laat overigens in het midden of hij ooit terugkeert in het rood-wit. "Daar ga ik geen afspraken over maken. Ik denk dat iedereen weet dat ik mijn hele leven Ajacied zal zijn. Of ik later terugkom bij Ajax, dat weet ik niet. Maar de liefde zal er altijd zijn." 

Lees ook: Pijnlijk Klaassen-afscheid na ontluisterend optreden: "Blijf de jongens steunen"

Plaats een reactie

zondag 24 september 2017 om 22:05
Weer gebeurd? Ze spelen niet europees, dus dat word lastig
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:08]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:07
Wel competitie, dat is raar he.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:09
Een 2e plek dus weer? Heb je uiteindelijk vrij weinig aan.
Maar inderdaad raar dat ze weer competitie voetballen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:10
Hij bedoelt dat Ajax weer goed gaat voetballen.
Dat ik hier nog serieus op inga ook..
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:12
Oke dus goed voetbal is genoeg? Uiteindelijk vertellen de resultaten alles.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:40
Hij heeft het over het "ploeteren" van Ajax. Oftewel Ajax speelde slecht. Vervolgens zegt hij dat hoopt dat het weer beter wordt. Afgelopen seizoen was het aan het begin slecht maar werd het steeds beter en aan het einde was het goed.
Dit gaat niet over resultaat etc maar over mooi voetbal.
Ik weet niet waar jij Europees of resultaat vandaan haalt maar dan moet je dit stuk nog een keer lezen denk ik.
Nu duidelijk genoeg mag ik hopen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:57
Ik haal dat erbij omdat dat het enige positieve van vorige seizoen was. Want het "mooie" spel is een standaart en geen uitzondering.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:03
Ik geef het op. Jij wint, gefeliciteerd.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:13
Staat toch ook nergens dat het over Europees voetbal gaat?
Het gaat om het spel van Ajax dat vorig jaar ook niet om aan te zien was in het begin, maar wat later wel goed ging lopen.
Vind ik leuk
oke dan +3846
zondag 24 september 2017 om 22:16
Vorig seizoen zag je een stijgende lijn. Dit seizoen een dalende.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:17
Maar wel te laat, dus wanneer je dit elk jaar hebt grijp je 9/10x ernaast
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:06
Dun Dave is een baas, heerlijke nuchtere vent.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:06]
Vind ik leuk
Vamos M +4567
zondag 24 september 2017 om 22:06
Daar denkt Serero heel anders over Klaassen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:09
En jij ook heb ik het idee. Waarschijnlijk doel je op zijn "afscheid". Die van serero was vandaag niet, dan weet je dat.
Vind ik leuk
Santi +15581
zondag 24 september 2017 om 22:09
Serero krijgt zijn afscheid nog in December bij Ajax-Excelsior (niet raar dat het niet gedaan wordt op de dag dat hijzelf speelt) bloedzuigertje!
Vind ik leuk
HveenLFC +2620
zondag 24 september 2017 om 22:30
Waarom dan pas?
Vind ik leuk
Santi +15581
zondag 24 september 2017 om 22:31
geen idee. miss omdat ajaxvites geen slim idee was
Vind ik leuk
HveenLFC +2620
zondag 24 september 2017 om 22:39
Dat zou het wel zijn. 6 jaar bij een club, een afscheid is niet misplaats.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:09
Lopen jou ouders allang bij de psychiater? Ik kan me zo voorstellen dat die oudjes van je gestoord van je worden, wat kan jij blijven lopen zuigen. \
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:11]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:24
Je getraumatiseerde aversie tegen alles wat gelieerd is aan Ajax overstijgt ziekelijke proporties.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:09
"Dat ging ook niet lekker, maar we weten uiteindelijk wat daar is gebeurd. Daar hoop ik dit seizoen zeker weer op."

Waar hoop je dan op?
Weer geen prijzen?
Vind ik leuk
Santi +15581
zondag 24 september 2017 om 22:10
Als Ajax de aankomende 20 jaar niks wint maar wel telkens de Europa League finale haalt (op deze na...) dan zou het ons enorm helpne
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:12
Van mij mogen ze degraderen.
Vind ik leuk
Santi +15581
zondag 24 september 2017 om 22:13
Dan kunnen we ze niet meer verslaan. Liever niet
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:14
Dan kan jong PSV ze verslaan. :~|
Vind ik leuk
Santi +15581
zondag 24 september 2017 om 22:15
PSV-Ajax > Jong PSV - Ajax
Vind ik leuk
cj_fey +2449
zondag 24 september 2017 om 22:16
Ja wel in de beker ;)
Vind ik leuk
Santi +15581
zondag 24 september 2017 om 22:17
Daar liggen we altijd voor ronde 3 uit ;p
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:11
De gelegenheidswaarzegger Davy Klaassen sprak namens de Nederlands bevolking een bewierookte profetie uit dat Everton in de eredivisie niet bij de eerste zeven zou eindigen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:13
Met hem erbij niet inderdaad.
Speelt als een lapschwanz daar in Engeland.
Vind ik leuk
erikg +607
zondag 24 september 2017 om 22:11
speler die zijn carriere goed opbouwt. Je bent fan van hem of niet. Mooie is in elk geval dat hij ook nog realistisch is, of ik ooit terugkom weet ik niet. Juiste antwoord, want als je nu zegt ik kom zekers terug zal je dat over een jaar of 5,6 voor je voeten worden gegooid
Vind ik leuk
Mo +6077
zondag 24 september 2017 om 22:28
Geweldige speler en geweldig persoon met een rood-wit hart. Vind het doodnormaal dat een speler als Klaassen een groots afscheid krijgt. Vorig seizoen van ongekend belang geweest en hoop met mijn hele hart dat hij gaat slagen bij Everton. We kunnen Davy alleen maar bedanken voor zijn inzet elke wedstrijd weer en al die belangrijke goals! Held.
Vind ik leuk
daaheej +537
zondag 24 september 2017 om 22:57
das mooi
Vind ik leuk
Eendracht +6776
zondag 24 september 2017 om 23:34
Diep in zijn hart denkt Klaassen gewoon "ben ik mooi ff op tijd weg zeg..."
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:56
Een voorbeeldige prof, ze zijn er nog.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 00:12
Vertonghen, Suarez komen ook graag terug..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 02:27
Heb die man een zonnesteek opgelopen hij mist zijn baby club
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:54
" de liefde zal er altijd zijn". Het slechte presteren en geen prijzen pakken ook. Klaassen is zo giga overschat, zelfs onder een Nederlandse coach bij een Engelse rechterrtijtje club zit'ie op de bank. Slap ventje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Klaassen: 'Daar ga ik geen afspraken over maken. Ik denk dat iedereen dat weet'