Kieft over kwakkelende Ajacied: Ik zie helemaal niks meer van hem

Kieft over kwakkelende Ajacied: "Ik zie helemaal niks meer van hem"

zondag 24 september 2017 om 22:14

Wim Kieft vraagt zich af wat er aan de hand is met Ajax-spits Kasper Dolberg. De jonge Deen worstelt al het gehele seizoen met zijn vorm, constateert ook de analist van Ziggo Sport.

"Ik zie helemaal niks meer van Dolberg. Als-ie al speelt", aldus Kieft bij Ziggo Sport. "Hij heeft geen vertrouwen. We denken allemaal dat hij speciaal is. Maar bij speciale spelers zie je altijd wel íets. Bij hem is het heel weinig."

Het feit dat Dolberg tijdens de laatste wedstrijd van Ajax door trainer Marcel Keizer op de bank is geposteerd, helpt ook niet, weet Kieft. Keizer zei onlangs nog dat Dolberg in principe de eerste spits van Ajax is. "Ik zou aan de trainer vragen of-ie niet goed bij zijn hoofd was, haha."

Ajax leed zondag een dramatische thuisnederlaag tegen Vitesse. "De positie van Keizer komt steeds meer onder druk te staan. En dan volgende week op bezoek bij sc Heerenveen... Moeilijke wedstrijd."

Plaats een reactie

zondag 24 september 2017 om 22:23
Kapitaalvernietiging. Gaat goed daar in Amsterdam
Vind ik leuk
Roekoe +4394
zondag 24 september 2017 om 23:35
Dolberg heeft genoeg kansen gehad. Ajax kan er weinig aan doen dat hij niks laat zien
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 24 september 2017 om 23:46
Het team draait verder ook niet echt goed.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 05:21
Oh, dat is mij nog niet opgevallen.....
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 10:36
Meen jij niet jongen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 10:39
Deze keer heb je helemaal gelijk, ik ga het meteen aan Cocu vertellen, de groeten doen ?
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 10:46
Touw moar eem heur!
Vind ik leuk
bits +4095
zondag 24 september 2017 om 23:37
Ach dat is ook gebeurt met Tete Riedewald en Bazoer.
Vind ik leuk
robery +2705
maandag 25 september 2017 om 04:42
Van 50 miljoen naar 500.000 als dat zo doorgaat. Het kan verkeren.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12673
zondag 24 september 2017 om 22:23
Het is logisch dat als je Dolberg in de beker laat spelen dat je Huntelaar in de competitie neerzet.
Vind ik leuk
Fce9091 +142
zondag 24 september 2017 om 22:34
Want?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:24
Hoe zou zich voelen?? Huntelaar krijgt de voorkeur. Dolberg komt er wel alleen of dat onder Keizer gaat gebeuren betwijfel ik.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:26
Heeft een paar goede wedstrijden gehad, maar blijkt nu puur middelmaat te zijn.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:27
Volgens mij is Dolberg ook véél minder stoïcijns dan veelal wordt aangenomen. Hij lijkt met een aantal zaken in zijn maag te zitten en straalt vooral moedeloosheid uit.

Het zou me ook niet verbazen als het geval Nouri hier nog een rol in speelt.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:31]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:31
Het komt wel goed met Dolberg. Heeft de alles in zich om een topspeler te worden. Kan nog beter worden dan Lukaku alleen het komt er gewoon nog niet uit. Geef Dolberg de tijd en hij kan echt topscoorder worden van de eredivisie. Geduld is een schone zaak.

Het is de media die alles op een vergrootglas legt. Zou krijgt Dolberg helemaal geen zelfvertrouwen meer!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:32]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:50
Lukaku en Dolberg lijken in precies nkets op elkaar. Enige overeenkomst is dat ze allebei spits zijn.
Vind ik leuk
Hoogeveen +4054
zondag 24 september 2017 om 23:26
Misschien die 24 inch?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 00:24
Haha.. jij bent een kenner?
Vind ik leuk
Leffe +970
maandag 25 september 2017 om 04:40
Of zie jij Dolhberg spelen op de plaats waar Lukaku nu speelt, écht niet!, Lukaku is een beest, daar schrik je als verdediger van en als je die in een steegje tegenkomt wordt je bang,ik tenminste wel denk ik.
Vind ik leuk
ruuddevil +2386
zondag 24 september 2017 om 22:37
Zoveelste overschatte talent. Net als De Ligt.
Vind ik leuk
Pec010 +571
zondag 24 september 2017 om 22:41
Het is heel simpel, als je al een tijd slecht speelt sta je wissel bij een topclub.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:44
Alles heeft te maken met aanvoer, de goede voorzet krijgen. Zoals Ajax dit seizoen speelt scoort niemand. Pfff wat slecht..... helemaal terug bij af. Ik zal niet beginnen over de staf.....
Vind ik leuk
Bida +27
zondag 24 september 2017 om 22:55
Dolberg kan hier totaal niets aan doen. Er staat geen team. Het is geen Dolberg tegen Vitesse. Dit heeft meerder oorzaken. Hoofd bij Ajax zit te sukkelen, de trainer Keizer, met alle respect voor hem, die de aangewezen trainer word die de team niet als eenheid krijgt en de spelers/jonkies bij Ajax die denken dat ze bij Real Madrid aan het voetballen zijn. Mocht Dolberg uiteindelijk vertrekken gun ik hem het beste.

Als eerste moet Bergkamp en zijn vriendjes bij Ajax wegwezen en er moet iemand neergezet worden die met hart en ziel het beste voor Ajax heeft. Daarna een goede ervaren trainer en dan zie je vanzelf dat alles goed zal lopen.

Misschien ga ik wel solliciteren als er een vacature vrij komt.

O nee dan heb ik nog altijd Bergkamp en zijn vriendjes die mij wegschoppen.

Wakker worden AJAX!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 23:24]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:09
Huntelaar kan wel scoren, hoe kan dat dan?
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 24 september 2017 om 23:46
Meer ervaring!
Vind ik leuk
daaheej +534
zondag 24 september 2017 om 22:56
hadden m gwn moeten verkopen voor die 50 mille wat ze voor m konden krijgen.
Vind ik leuk
JohnFe +289
zondag 24 september 2017 om 23:21
50 mille? Ik weet wat je bedoelt maar dit is wel erg weinig hoor.:)

en waarom hadden moeten verkopen?
Vind ik leuk
daaheej +534
zondag 24 september 2017 om 23:34
omdat hij niet meer waard is dan dat. en nu hadden ze hem al helemaal moeten verkopen want als hij zo doorgaat kunnen ze er lang geen 50 miljoen meer voor krijgen
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:08
''Keizer zei onlangs nog dat Dolberg in principe de eerste spits van Ajax is. "Ik zou aan de trainer vragen of-ie niet goed bij zijn hoofd was, haha."

Die had je gewoon moeten verkopen voor 50 miljoen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:23
Misschien heeft ie gewoon wat geluk gehad in het begin. Zo denderderd waren zijn stats vorig seizoen nu ook weer niet. Gehypte speler die het niet meer waar gaat maken, denk ik.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:37
Het 'hele' seizoen al....... 6 wedstrijden....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 00:08
Dolberg lijkt steeds minder op de speler wie hij ooit was, lijkt wel of hij een copy van Bergkamp moet worden. O ja die is o.a. spitsentrainer bij ajax.
Nee spelers bij ajax moeten spelen en doen waar ze goed in zijn met de AJAX filosofie in hun achterhoofd. En niet zo spelen als trainers vinden dat ze moeten doen Dolberg is geen Bergkamp En een linkspoot op links en rechtspoot op rechts is nog steeds het meest voor de hand liggende ook voor de speler zelf.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 02:30
Welke club wilde 50 miljoen geven voor hem ???????
alsnog voor 5 miljoen laten gaan , wat speelt die slecht!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 02:39
Hij kan wel goed scoren tegen de amateurs van Scheveningen scoorde hij maar liefst 3 keer
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
maandag 25 september 2017 om 06:25
Dolberg was een paar maanden 40 miljoen waard, als niet meer was.
Nu krijg je hem voor nog geen 15 miljoen de deur uit...
Ligt puur aan de trainer. Onder Bosz ging Klaasen beter voetballen die ook in een dipje zat. Zelfs Schone speelde sterren van de hemel.
Als Ajax leep is, haal je zo snel mogelijk een ervaren trainer, die het Ajax spelletje snapt en die het seizoen nog kan redden. Anders sukkel je straks op plaats 4.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 06:51
Hij heeft het ajaxvirus opgelopen.
Uit het woordenboek:
Extreem opgehemeld worden, en vervolgens eenbharde terugslag te verwerken krijgen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:03
En daar gaat men weer, zoals praktisch ieder jaar worden er talenten de hemel ingeprezen als ze presteren of boven zichzelf uitstijgen, maar men vergeet dat er maar weinigen zijn die daarna niet door het ijs zakken. Het kost gewoon tijd, ervaring en een hoop mentale veerkracht om steeds vaker die top te bereiken, dat vast te houden en weer verder te groeien. Spijtig genoeg voor Dolberg krijgt hij die tijd en het vertrouwen niet en zijn alle jonge gasten een stuk minder, omdat ook zij na z'on superjaar niet opnieuw (direct) zo goed kunnen presteren als toen. En om eerlijk te zijn zie ik de ervaren krachten hen er ook niet doorheen slepen en mist Ajax de coach die deze talenten en het elftal door deze tijden kan leiden.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:30
Kan het ook niet zijn dat Dolberg ( gehypet als die is) enige tijd boven zijn stand gespeeld heeft en nu het geluk hem een beetje in de steek laat hij op zijn normale niveau terug is.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:48
Overschatte speler, altijd al gezegd. Een paar keer scoren tegen nobody's en een mazzelgoal in de EL en in Amsterdam denken ze dat het een topper is. Daarnaast vermoed ik dat hij worstelt met zijn geaardheid, denk dat hij in de gay-capital te druk is met andere zaken dan voetbal.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:54
Jij durft nogal wat te beweren zeg...dat kan zomaar een eigen leven gaan leiden.
Mocht je gelijk hebben dan valt dat zeker niet mee,om in zo een machocultuur uit de kast te komen.
Ik zou het wel geweldig vinden overigens!!

P.S. ik denk trouwens dat christiano van de club is.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:55
Het wordt tijd dat de trainer strijdlust voor ogen staat. Er wordt teveel tikje naar voren en tikje terug gespeeld, zonder de bal voor het doel te gooien. Bij AJAX lopen genoeg spelers rond die zeer goed kunnen voetballen; het probleem is echter gelegen in het feit, dat de "wil om te winnen" niet aanwezig is. De spelers verdienen een riant salaris, daarvoor mag dan ook een prestatie worden gevraagd. Een werknemer in een bedrijf kan immers ook niet verzaken zijn plicht te doen uitvoeren! Wat AJAX betreft wordt het tijd, dat er een frisse wind gaat waaien. De desbetreffende trainer dient echter zorg te dragen dat er meer wisselingen komen. Mijn advies is om Louis van Gaal te halen als hoofdcoach en Marcel Keizer te laten functioneren als assistent-trainer. Alleen Louis van Gaal is in staat het team weer naar behoren te laten functioneren, AJAX waardig. Er is momenteel sprake bij AJAX van veel balverlies; de ene speler kijkt de ander aan, zonder tot actie te doen overgaan. AJAX mist momenteel een motor op het middenveld, een aanjager die, zoals Davy Klaasen is, rendement oplevert. Tevens ben ik van mening dat de trainer er goed aan doet Dennis Johnsen in de selectie te doen opnemen. Overigens is het niet kies om iedere keer weer de naam Nouri naar voren te brengen. Uiteraard is het zeer triest wat deze lieve jongen in de bloei van zijn leven is overkomen. Aan de kant dient met realistisch te zijn en dient men zich niet te verschuilen achter Nouri. Iedere dag vinden er gebeurtenissen plaats met een bedenkelijke afloop. Maar vergeet niet, het leven gaat verder. Dat wil niet zeggen, dat je niet stil moet blijven staan bij gebeurtenissen om je heen.
Ik hoop mijn verwoordingen een bijdrage kunnen leveren aan de ontstane situatie.

Bert
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:49
Vertrouwen is het belangrijkste voor een sporter,als de trainer het niet in je ziet zitten...ja dan wordt het een lastig verhaal.
Net wat Russ zegt,dit is pure kapitaalvernietiging
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:09
een paar maanden geleden weg moeten doen
dit is kapitaal vernietiging kom nooit meer weg voor die prijs die men wilde betalen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kieft over kwakkelende Ajacied: "Ik zie helemaal niks meer van hem"