Deur wijd open voor 'legende' Hiddink: Ik zou geen seconde aarzelen

Deur wijd open voor 'legende' Hiddink: "Ik zou geen seconde aarzelen"

maandag 25 september 2017 om 08:08

In Zuid-Korea staat de deur open voor Guus Hiddink. De zeventigjarige Achterhoeker is in beeld als adviseur bij de Zuid-Koreaanse voetbalbond.

Wat bondscoach Shin Tae-yong betreft is Hiddink meer dan welkom bij de nationale ploeg. "Hiddink is een legende in het Zuid-Koreaanse voetbal. Ik zou geen seconde aarzelen zijn hulp te aanvaarden", aldus Shin volgens het ANP.

Hiddink liet zich onlangs ontvallen dat hij bereid is een adviseursrol te vertolken bij Zuid-Korea, dat zich onlangs plaatste voor het WK van 2018 in Rusland. Hij geniet een heldenstatus in het land, nadat hij de Koreanen in 2002 naar de vierde plaats op het WK gidste.

Shin verwacht van Hiddink dat hij met zuivere motieven naar Zuid-Korea wil komen. "Hij moet het doen om het voetbal in Zuid-Korea verder te ontwikkelen en het nationale team beter te maken voor het WK, niet voor persoonlijk gewin."

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 08:16
"Hij moet het doen om het voetbal in Zuid-Korea verder te ontwikkelen en het nationale team beter te maken voor het WK, niet voor persoonlijk gewin."

Helaas. Dat gaat hem niet worden. Guus Geluk houdt van een goed gevulde portemonnee.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:19
Slimme bondscoach. Zo'n assistent kan men in NL ook wel gebruiken. Maar daar voelen ze zich te groot voor. "Ze" hebben alles al op school geleerd.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:22
Die man heeft ook nooit genoeg.

Heeft blijkbaar nog niet genoeg erkenning gehad.

Guusje houdt er wel van om aanbeden te worden...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:24
net als dick. alleen was guus bijna dement ofja zo leek het bij nl elftal
Vind ik leuk
Koeien +1487
maandag 25 september 2017 om 09:46
Ik snap je reactie niet. Het is zuid Korea die de uitnodiging maakt, niet Hiddink die solliciteert naar een functie.

Verder is wat respect voor één van onze oud bondscoaches wel op z'n plek. Naast dat hij uitzonderlijk goede prestaties heeft gehaal in het buitenland, heeft hij ook ons nog's de 4e plek op een WK bezorgd.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:03
Soms is het tijd om te stoppen.
Het is maar een mening...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:23
ik zou naar noord korea gaan. als je dan 3-0 achter staat tegen amerika kan je altijd nog een raket inzetten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:59
Laat hem lekker naar de Graafschap gaan. Die kunnen nog wel zo iemand gebruiken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Deur wijd open voor 'legende' Hiddink: "Ik zou geen seconde aarzelen"