Eerste Divisie krijgt na twaalf jaar nieuwe naam: Goed om verder te kijken

    Eerste Divisie krijgt na twaalf jaar nieuwe naam: "Goed om verder te kijken"

    maandag 25 september 2017 om 12:13

    Bierproducent Jupiler stopt na twaalf jaar als naamgever van de Eerste Divisie. De competitie stond vanaf 2006 bekend als de Jupiler League, maar zal met ingang van volgend seizoen een nieuwe naam krijgen.

    Volgens Marc Boele, directeur van de Coöperatie Eerste Divisie, wordt het aflopende contract tussen beide partijen niet verlengd. "We zagen dit wel een beetje aankomen, eerlijk gezegd", laat hij weten aan Voetbal International. "We zijn langere tijd in gesprek geweest. Eigenlijk zijn beide partijen tot de conclusie gekomen dat het goed is om verder te kijken na een mooie periode van samenwerking."

    Volgens Boele heeft zowel Jupiler als de Eerste Divisie volop geprofiteerd van de sponsoring. "In 2006 was Jupiler een in Nederland vrij onbekend merk, dat inmiddels van een regionaal merk naar een landelijk merk is gegaan. In Noord-Brabant kende men het van het kratje achter op de fiets. Dat is nu wel anders. Ook ons als League heeft het veel gebracht. De af en toe mindere positie van de Jupiler League in het voetballandschap is verbeterd."

    Plaats een reactie

    Barbie +965
    maandag 25 september 2017 om 12:17
    Sisi-divisie?
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 12:18
    Ik opper "de doet-er-niet-toe-divisie".

    Als alle Jong-ploegen bovenin eindigen kun je als je 5e wordt nog kampioen zijn.
    Daarnaast trekken de wedstrijden van die ploegen slechts hooguit 12 toeschouwers.
    Volledige mispeer en niet meer leuk die competitie.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1218
    maandag 25 september 2017 om 12:20
    Mee eens, mag ook hopen dat De Graafschap er ooit weer boven op komt. In deze competitie is het niks meer aan. Jong ploegen en kunstgras overal. Hele competitie is geen ruk meer aan zo
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 12:44
    toevoeging van beloftenteams heeft totaal geen waarde voor de ECHTE supporters. Wat is nu leuk aan een awayday op de toekomst? Daarbij is de selectie dusdanig wisselvallig dat er de ene week ervaring plus talent staat en de andere enkel wat talenten..Je reinste competitie vervalsing! Daarbij at the end of the road zijn er 4 teams dat voor spek en bonen spelen..Het ergste is dat ze waarschijnlijk allemaal in de top 10 gaan eindigen waardoor nummer 12 en 13 gewoon kans op promotie hebben... Doorstroming van Jupiler naar Eredivisie is gewoon klote.
    Vind ik leuk
    buddha +7692
    maandag 25 september 2017 om 12:19
    de MARLBORO divisie. sport en bier ???? net als sport en roken
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17139
    maandag 25 september 2017 om 12:23
    Ja net als Burger King 1 van de hoofdsponsors is van de Eredivisie ;-) blijft ook een vreemde combinatie...
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1435
    maandag 25 september 2017 om 12:21
    unibet divisie
    Vind ik leuk
    Nistel +3190
    maandag 25 september 2017 om 12:25
    De Aldi League? De Budget Energie League? De Pampers League? De Becam* League? De Fit For Free League? De Transavia.com league?

    Ik kan me er nog niks bij voorstellen.


    * Pas op, geld lenen kost geld
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    maandag 25 september 2017 om 12:46
    Als je de nieuwste hoofdsponsoren van de clubs ziet dan lijkt het wel of de energie-bedrijven als onkruid opkomen.
    Vind ik leuk
    Nistel +3190
    maandag 25 september 2017 om 13:01
    Onkruid vind ik wel een juiste benaming idd. Vooral de soms agressieve verkoopmethoden. Het zijn soms net de 'goede doelen' uit de winkelstraat. Vervelend, opdringerig en als je per ongeluk hapt kom je er ook niet zomaar weer van af.
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1128
    maandag 25 september 2017 om 14:21
    "De eredivisie van dn aldi" zou ik nog wel kunnen waarderen.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    maandag 25 september 2017 om 12:41
    Ziggo League ;)
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 12:48
    Ja, mooi, en dan worden alle Jong Ajax wedstrijden gewoon helemaal uitgezonden door Ziggo i.p.v. dat irritante schakelprogromma op Fox!
    Vind ik leuk
    Nova +1359
    maandag 25 september 2017 om 12:41
    Toto Divisie
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 12:56
    Cars Jeans league ;)

    gekker kan niet, zou je bijna denken!
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1197
    maandag 25 september 2017 om 12:58
    Nog niemand Minni-Mouse divisie genoemd?
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12596
    maandag 25 september 2017 om 13:02
    Jeugd Divisie :)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    maandag 25 september 2017 om 13:10
    Fit 4 Free divisie?
    Vind ik leuk
    huge +545
    maandag 25 september 2017 om 13:37
    Restaurant de beredivisie
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    maandag 25 september 2017 om 13:43
    De WC eend Divisie lijkt me wel wat
    Vind ik leuk
    mcmodd +19822
    maandag 25 september 2017 om 13:47
    De Ten Cate Kunstgrasdivisie
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 13:48]
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 13:58
    Zó, nu eerst een Bavaria!
    Vind ik leuk
    Gypsy +16
    maandag 25 september 2017 om 14:09
    De Prijs Is Het Bewijs Divisie!
    Vind ik leuk
    Butsbal +12280
    maandag 25 september 2017 om 14:45
    Durex League
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5070
    maandag 25 september 2017 om 14:53
    Kunstgrasgigant divisie
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5070
    maandag 25 september 2017 om 14:54
    Hopelijk een ander biermerk. Ik vind de Hertog Jan League wel wat hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 15:13
    De Kunstgras-divisie
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 15:13]
    Vind ik leuk
    sweeper +68
    maandag 25 september 2017 om 15:28
    Nieuwe naamgever en sponsor kan afrekenen met kunstgras in de Jupiler League, een uitgelezen kans...
    Vind ik leuk
    james89 +521
    maandag 25 september 2017 om 15:36
    Meiden van Holland divisie
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    maandag 25 september 2017 om 17:06
    De libresse league, dan lach ik me kapot :)
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +230
    dinsdag 26 september 2017 om 10:39
    Boekhoorn moet hier maar inspringen. Ouwehands Dierenpark League met een hoofdkantoor in Nijmegen
    Vind ik leuk