Gratis af te halen: sterk Eredivisie-elftal koerst af op transfervrije status

Gratis af te halen: sterk Eredivisie-elftal koerst af op transfervrije status

maandag 25 september 2017 om 13:00

De transferperiode is inmiddels vier weken achter de rug, maar dat betekent niet dat technisch directeurs als Martin van Geel, Marc Overmars en Marcel Brands op hun lauweren kunnen rusten. De contracten van een groot aantal Eredivisie-spelers lopen na dit seizoen af. Als er niet wordt verlengd, lopen zij gratis de deur uit.

Eredivisie-clubs hebben tot 30 juni 2018 om aflopende contracten te verlengen, maar zullen al eerder in actie moeten komen om hun beste spelers binnenboord te houden. Vanaf 1 januari 2018 mogen geïnteresseerde clubs hun favoriete spelers officieel benaderen én vastleggen voor het nieuwe seizoen. VoetbalPrimeur zet tien spelers op een rij die op dit moment niets kosten.

Kostas Lamprou (Ajax, 26)
Lamprou zette op 1 augustus zijn handtekening onder een éénjarig contract, zonder optie tot koop. De vraag is of hij langer dan één seizoen bij Ajax blijft. Hij is in Amsterdam de derde doelman en heeft in principe geen uitzicht op speelminuten in de hoofdmacht, omdat hij André Onana en Benjamin van Leer voor zich moet dulden.

Hidde ter Avest (FC Twente, 20)
Ter Avest heeft op twintigjarige leeftijd al 74 Eredivisie-wedstrijden in de benen én Twente heeft de eenzijdige optie om zijn contract met een jaar te verlengen. Toch is een nieuwe overeenkomst géén simpele optelsom. De rechtsback is de laatste speler binnen de selectie met een contract uit de tijd van Joop Munsterman. Als Twente de optie licht, zal Ter Avest fors boven het nieuwe salarisplafond uitstijgen en dat ziet de club niet zitten.

Nick Viergever (Ajax, 28)
Krijgt Viergever wel of geen nieuw contract? Het is al een paar maanden een heet hangijzer in Amsterdam. De verdediger heeft een ijzersterk seizoen achter de rug, werd opgeroepen voor Oranje en is ook dit seizoen een lichtpunt, maar wat Ajax betreft is een nieuw contract (nog) niet aan de orde. Overmars lijkt niet meer lang te moeten wachten.

Ron Vlaar (AZ, 32)
Ondanks allerlei fysieke ongemakken, is Vlaar nog steeds van grote waarde voor AZ. De Alkmaarders hebben waarschijnlijk genoeg redenen om het contract van de routinier met een jaar te verlengen, maar vooralsnog is het er niet van gekomen. Het lijkt ook niet uitgesloten dat Vlaar na dit seizoen een punt achter zijn carrière zet.

Miquel Nelom (Feyenoord, 27)
In de zomer kon Nelom voor naar verluidt één miljoen euro de overstap maken naar een nieuwe club, maar Feyenoord ging voor een transfer liggen. De Rotterdammers blijven daardoor de beschikking houden over de bekritiseerde linksback, maar betalen mogelijk een hoge prijs: volgend jaar is Nelom transfervrij.

Stijn Schaars (sc Heerenveen, 33)
Geef die man een nieuw contract, zullen veel Heerenveen-fans denken. De middenvelder, die eerder uitkwam voor Vitesse, AZ, Sporting Portugal en PSV, is ook dit seizoen van onschatbare waarde voor de Friese club. Afgelopen weekend krulde Schaars nog een vrije trap feilloos binnen.

Joey Pelupessy (Heracles Almelo, 24)
Pelupessy heeft een contract tot medio 2018 en heeft er geen geheim van gemaakt open te staan voor een nieuwe club. In de zomer kwam het er niet van, omdat onder meer FC Utrecht te weinig bood. De Heracles-aanvoerder is bezig aan zijn derde seizoen als vaste waarde in Almelo en lijkt de stap hogerop prima aan te kunnen.

Yassin Ayoub (FC Utrecht, 23)
Ayoub is misschien wel de beste speler van FC Utrecht, maar het is sterk de vraag of hij volgend seizoen nog in De Galgenwaard speelt. Dat heeft twee redenen: Ayoub is Utrecht langzamerhand ontgroeid en hij heeft een aflopend contract. Dat maakt hem nóg interessanter voor clubs in binnen- en buitenland.

Adam Maher (PSV, 24)
PSV legde Maher in 2013 voor vijf seizoenen vast in de overtuiging dat hij voor 2018 vast en zeker een nieuwe stap zou zetten. De ontwikkeling van de middenvelder is echter op alle fronten gestagneerd. Als hij de opleving van vorige week in de KNVB Beker kan een paar keer kan herhalen, zit er wellicht nog een nieuw contract in voor Maher.

Reza Ghoochannejhad (sc Heerenveen, 30)
Ghoochannejhad keerde vorig seizoen terug zijn oude club Heerenveen blijkt een schot in de roos. Hij loopt meer dan 1 op 2 (22 goals in 41 Eredivisie-duels) en dat lijkt ruim voldoende om een nieuw contract af te dwingen bij Heerenveen. Ghoochannejhad is echter ook op de leeftijd aanbeland om nog één keer de stap naar het buitenland te maken.

Amin Younes (Ajax, 24)
In de zomer kwam het niet tot een transfer, ondanks een mooi einde van het seizoen met Ajax én een doelpunt op de Confederations Cup met Duitsland. Inmiddels is de linksbuiten van Ajax totaal uit vorm en zal de belangstelling niet zijn toegenomen. Ajax heeft de optie om het contract van Younes met een jaar te verlengen dat gaat waarschijnlijk ook gebeuren.

Overige Eredivisie-spelers met een aflopend contract
Youness Mokhtar (PEC Zwolle, 26), Rico Strieder (FC Utrecht, 25), Mitchell Dijks (Ajax, 24), Thom Haye (Willem II, 22), Ramon Leeuwin (FC Utrecht, 30), Mustafa Saymak (PEC Zwolle, 24), Tom Beugelsdijk (ADO Den Haag, 27), Michiel Kramer (Feyenoord, 28), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax, 34), Nick Marsman (FC Utrecht, 26)

Plaats een reactie

Santi +15358
maandag 25 september 2017 om 13:02
Nelommmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:03
Brands moet ayoub binnen hengelen
Vind ik leuk
Tafkaz +3929
maandag 25 september 2017 om 13:05
Ayoub, Maher, Goochanejad, Schaars, Nelom, Vlaar, Buntelaar, Younes.


Toch allemaal aardige spelers, die (zeker voor alles onder de top 3) een meerwaarde kunnen zijn en een enkeling ook voor de top 3
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:06
Vlaar kan echt niet meer.
Vind ik leuk
Tafkaz +3929
maandag 25 september 2017 om 13:14
Als je er een snelle CV en Back bijzet zeker wel. De vraag is alleen, op welk niveau. Denk dat ploegen als Sparta en Heracles m er graag bij zouden hebben
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:27
heracles? man man, mijn schoonmoeder loopt Vlaar er nog uit
Vind ik leuk
buddha +4481
maandag 25 september 2017 om 13:47
is nellie cooman jouw schoonmoeder dan ?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:11
heeft die een knappe dochter dan?
Vind ik leuk
CPP +175
maandag 25 september 2017 om 14:59
Ja zeker! Wel pas een jaar of 16/17
Vind ik leuk
buddha +4481
maandag 25 september 2017 om 16:26
lijkt me sterk :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:30
Als je hem alleen de luchtduels kan laten doen gaat het prima, maar dan wordt het wel heel armoedig.
Vind ik leuk
Romario9 +5077
maandag 25 september 2017 om 13:21
Inderdaad, dat werd afgelopen weekend wederom pijnlijk duidelijk. Die gast is veel te traag en heeft een draaicirckel van een vrachtwagen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:55
Behalve younes. Die redt het niet eens in de Jup.L.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:05
Sterk eredivisie elftal? Eerder een sterk verhaal.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:07
Ter Avest moeten wij gewoon behouden. Verlengen!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:08
Maher of Pelupessy mag ook wel naar Enschede komen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:28
Pelupessy is klaar voor een stap hogerop staat er in het artikel.
Enschede is een stap terug, sportief en financieel :-)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:55
Wij eindigen normaalgesproken altijd boven Heracles. Dit jaar misschien niet maar dat kan ook is gebeuren. Heracles toen ook heel slecht begonnen met 7 nederlagen op rij, dus dat wil helemaal niks zeggen. Daarbij is Heracles een van de teams die op competitievervalsend kunstgras speelt. :)
Vind ik leuk
Jp02 +107
maandag 25 september 2017 om 14:08
Als Twente fan kun je beter niet beginnen over competitievervalsing.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:42
Competitievervalsing is er nooit bij ons op het veld geweest. Ben jij niet 100 in je hoofd?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:13
Wel, spelers gekocht met schimmige praktijken
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:41
Pelupessy is trouwens een kind van de club. :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:09
Zitten echt veel bruikbare spelers voor ons tussen.
Vind ik leuk
pico323 +2886
maandag 25 september 2017 om 13:12
Vitesse haal Schaars nog een jaar terug.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:18
Die blijft mooi in Friesland.
Vind ik leuk
Romario9 +5077
maandag 25 september 2017 om 13:22
Ik zie hem daar idd wel bijtekenen. Denk dat ie daar goed op z'n plek zit en op zijn leeftijd hoeft een nieuwe stap ook niet meer zo nodig.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:23
Hij wil gewoon een basisplaats in een redelijk elftal. Daarom is hij tenslotte naar Heerenveen gekomen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:18
Schaars en Ghoochannejhad heel rap verlengen en aan het einde van het seizoen Ter Avest vastleggen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:18
Ben benieuwd waar Ayoub naar toe gaat. Is toch wel een speler voor de top 3 lijkt mij
Vind ik leuk
mcmodd +10304
maandag 25 september 2017 om 13:33
Het zou me niets verbazen als Ayoub nog een jaar verlengt bij FC Utrecht waardoor hij in de zomer nog wat zal opbrengen. Hij is bereid om dat voor de club te doen, zo heeft hij verklaard. We wachten af, voor mij hoeft hij helemaal niet weg en met al die onzekerheid bij ploegen als Ajax en Feyenoord denk ik dat die clubs mogelijk het nakijken zullen hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:22
Ik mis ook alle spelers van VVV hierin, waarbij toch zeker Unnerstall, Rösseler en Leemans (volgens mij heeft zeker deze laatste nog een optie tot een extra jaar) het vermelden waard zijn
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:26
En Promes, loopt ook af...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:28
Klopt, maar die is vanwege zijn leeftijd denk ik een stuk minder interessant
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:25
Als je Younes en Viergever neemt, krijg je Dijks er gratis bij.
Vind ik leuk
mcmodd +10304
maandag 25 september 2017 om 13:34
Goh, dat was toch eerder Veltman?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:58
Veltman komt ze brengen. Dan kan die ook gelijk omgepraat worden
Vind ik leuk
mcmodd +10304
maandag 25 september 2017 om 14:06
Dat vind ik heel erg sympathiek van je man. Maar zeg me eens: waar slaat die afkorting in je nickname eigenlijk op?
Vind ik leuk
Ajacied02 +1767
maandag 25 september 2017 om 15:09
Wij zijn ajax wij zijn de baggerste, maar niet voor lang meer!! Jij mag eigenlijk helemaal niks zeggen als utrecht supporter maar ach
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 15:09]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:33
Wat was het nou...1-7?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:33
Dat weet jij ook wel...:)
Vind ik leuk
Cappie +4906
maandag 25 september 2017 om 13:59
Die zit tegenwoordig standaard bij elke deal van Ajax. Daarom werd Dolberg ook niet verkocht.
Hij zit tegenwoordig zelfs al standaard bij elke deal van PSV. Daarom ging de verkoop van Locadia niet door.
Vind ik leuk
Wurmpie +166
maandag 25 september 2017 om 13:27
Yes nelom gratis nu alleen hopen dat feyenoord geen contract gaat geven aan deze ster speler
Vind ik leuk
mason +909
maandag 25 september 2017 om 13:43
Ze hebben bilal ook cintractverlenging gegeven. Dus nelom gaat denk ik ook bij tekenen.
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
maandag 25 september 2017 om 13:28
Als dit een sterk elftal is volgebs VP moeten wij ons inderdaad zorgen maken over de kwaliteit van de eredivisie...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:28
Dit zou wel een aardig elftal kunnen zijn voor de middenmotor als je Nelom niet als linksback had.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:44
Younes klopt niet. Ajax heeft een eenzijdige optie voor nog een jaar. Dus ligt feitelijk tot 2019 vast
Vind ik leuk
Cappie +4906
maandag 25 september 2017 om 14:01
Klopt wel en wat jij zegt staat ook in het stukje van VP. Feitelijk ligt Younes tot 2018 vast. De eenzijdige optie moet nog wel gelicht worden door Ajax en dan ligt hij feitelijk vast tot 2019.
Vind ik leuk
Youri99 +4877
maandag 25 september 2017 om 14:04
Pelupessy en Ayoub lijkt me 1 + 1, Ayoub naar een topclub en Pelupessy naar Utrecht.
Vind ik leuk
mcmodd +10304
maandag 25 september 2017 om 14:08
Ja, misschien? Ik zal eens op die Pelupessy gaan letten, hij zal wel goed genoeg moeten zijn voor in ieder geval de subtop.
Vind ik leuk
HanV +1793
maandag 25 september 2017 om 14:11
Boe.

Vandaag nog toezegging gedaan om boe te zeggen bij dit soort berichten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:29
ik zou alleen reza willen van dit team
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:33
“Lamprou zette op 1 augustus zijn handtekening onder een éénjarig contract, zonder optie tot koop.” Hè?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:36
Mokhtar zou voor de top 3 een goede versterking zijn voor de bank of misschien wel meer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:42
Gaat weer mislukken helaas. Denk dat hij weer buiten de boot valt.
Vind ik leuk
Rafael +429
maandag 25 september 2017 om 15:40
Reza en Ayoub transfervrij naar Feyenoord
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:29
nou wat een toppers...
Vind ik leuk
Ruud1987 +1875
maandag 25 september 2017 om 18:16
Ayoub en Maher zijn voor mij wel de sterren uit dit rijtje.

Zou Ajax zich misschien een keer niet "te groot" voelen om achter deze spelers aan te gaan ?

Ik mag het hopen......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gratis af te halen: sterk Eredivisie-elftal koerst af op transfervrije status