'Vier weken geleden wilde een Eredivisie-club mij nog per direct hebben'

    'Vier weken geleden wilde een Eredivisie-club mij nog per direct hebben'

    maandag 25 september 2017 om 15:36

    Kenny Teijsse speelde in Nederland voor FC Utrecht, FC Oss, Helmond Sport, Sparta en Go Ahead Eagles, maar vertoont tegenwoordig zijn kunsten in de Verenigde Staten. Daar heeft hij het goed naar zijn zin.

    Teijsse, speler van het in 2016 opgerichte San Francisco Deltas, had meerdere redenen om Nederland te verlaten voor de Verenigde Staten. Het salaris was zo'n reden. "Ja, ik verdien hier zeker beter dan bij Go Ahead", vertelt de 25-jarige verdediger aan VICE Sports. "Ik heb vier weken geleden nog een aanbieding gehad van een club uit de Eredivisie die me per direct wilde hebben, maar ik zei: Nee, dat ga ik niet doen, sorry."

    "Ik had het wel een beetje gezien in Nederland, ik heb al op veel plekken gespeeld. Ik wilde iets anders, naar het buitenland. Nu wil ik hier blijven en op mijn kans wachten, tot het einde van het seizoen. En ik wil voor de MLS gaan, daar speel je met de wereldtop. En je zit qua salaris gebakken daar. Ideaal dus", aldus Teijsse, die nu in de NASL, het tweede niveau, speelt. "In de MLS heb je wereldspelers, zoals Pirlo en zo. Maar ook een paar die superslecht zijn. Je moet net het geluk hebben dat je ernaartoe kunt gaan."

    Plaats een reactie

    maandag 25 september 2017 om 15:36
    "En ik wil voor de MLS gaan, daar speel je met de wereldtop."

    Whatever floats your boat, Kenny.
    Vind ik leuk
    james89 +521
    maandag 25 september 2017 om 15:43
    Zoals van Gaal zou zeggen " that's another cook " .... helemaal gelijk Kenny de MLS heeft wereldsterren, over de top welliswaar.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 15:46
    Kenny who?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    maandag 25 september 2017 om 15:46
    In de MLS kan het ook maar gewoon gebeuren dat 1 of 2 spelers 98% van het salarisbudget krijgen en de rest redelijk bescheiden verdiend.
    Dus Kenny, jezelf binnen voetballen zal er niet in zitten voor je.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2605
    maandag 25 september 2017 om 15:58
    Lieve Kenny, jij bent ook echt een superwazige voetballer! Hahahahaha! Hou maar snel je klep dicht.

    In de MLS verdien je niet per definitie de jackpot. De salarissen kun je gewoon opzoeken.

    Giliano Wijnaldum verdient maar 75.000 dollar per jaar. Ik verdien meer zonder te voetballen
    Vind ik leuk
    Teoshitt +198
    maandag 25 september 2017 om 16:08
    gefeliciteerd ;)
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:12
    Alleen jij werk er een hele week voor en hij traint aantal uren in De week en speelt een wedstrijd!! Dus denk wel dat hij het beter heeft
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2605
    maandag 25 september 2017 om 16:19
    Weet je wat ik doe dan? Hahahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:36
    Op dit moment denk ik uit je nek lullen of proberen op te scheppen.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2605
    maandag 25 september 2017 om 17:10
    Elia zou zeggen dat je een hater bent.....
    Vind ik leuk
    Roekoe +4237
    maandag 25 september 2017 om 17:05
    Ik denk dat je hoofd scouting bent ergens, klopt dat?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2605
    maandag 25 september 2017 om 17:11
    Daar kan ik helaas geen uitspraak over doen ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 26 september 2017 om 00:24
    Dan moet je helemaal niets zeggen. Dit is een beetje kleutergedrag.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2605
    dinsdag 26 september 2017 om 03:21
    Net als Bergkamp
    Vind ik leuk
    Rodajc +11247
    maandag 25 september 2017 om 16:45
    Kan alleen maar mijn falende club geweest zijn...
    Vind ik leuk
    Renelas +150
    maandag 25 september 2017 om 20:37
    Geef m eens ongelijk. Deze jongen weet dat -of heeft niet de ambitie- om de top te halen. Laat m lekker naar Amerika gaan als een beter loon is wat hij er uit wil halen. Het klinkt nogal onnozel dat hij zegt dat er absolute wereldspelers rondlopen daar, maar ik snap niet al deze sterke reacties op dit stuk.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 23:09
    Hij had het wel een beetje gezien in Nederland wat een gelul joh speelde niks klaar dit menneke
    Vind ik leuk
    Uitvak030 +215