'Vier weken geleden wilde een Eredivisie-club mij nog per direct hebben'

'Vier weken geleden wilde een Eredivisie-club mij nog per direct hebben'

maandag 25 september 2017 om 15:36

Kenny Teijsse speelde in Nederland voor FC Utrecht, FC Oss, Helmond Sport, Sparta en Go Ahead Eagles, maar vertoont tegenwoordig zijn kunsten in de Verenigde Staten. Daar heeft hij het goed naar zijn zin.

Teijsse, speler van het in 2016 opgerichte San Francisco Deltas, had meerdere redenen om Nederland te verlaten voor de Verenigde Staten. Het salaris was zo'n reden. "Ja, ik verdien hier zeker beter dan bij Go Ahead", vertelt de 25-jarige verdediger aan VICE Sports. "Ik heb vier weken geleden nog een aanbieding gehad van een club uit de Eredivisie die me per direct wilde hebben, maar ik zei: Nee, dat ga ik niet doen, sorry."

"Ik had het wel een beetje gezien in Nederland, ik heb al op veel plekken gespeeld. Ik wilde iets anders, naar het buitenland. Nu wil ik hier blijven en op mijn kans wachten, tot het einde van het seizoen. En ik wil voor de MLS gaan, daar speel je met de wereldtop. En je zit qua salaris gebakken daar. Ideaal dus", aldus Teijsse, die nu in de NASL, het tweede niveau, speelt. "In de MLS heb je wereldspelers, zoals Pirlo en zo. Maar ook een paar die superslecht zijn. Je moet net het geluk hebben dat je ernaartoe kunt gaan."

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 15:36
"En ik wil voor de MLS gaan, daar speel je met de wereldtop."

Whatever floats your boat, Kenny.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:40
Zucht, ik wou dat ik zo snel tevreden kon zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:49
Hoezo, doet ie goed niks mis mee. Mijn 'profcarrière' was minder, zou ik nu direct voor tekenen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:03
Hoezo vraagje? Nou omdat ik zou willen dat ik zo snel tevreden was, precies zoals ik in mijn eerste bericht ook al zei. Als ik een profcarriere zou hebben zou ik voor de absolute top willen gaan. Niet de zogenaamde 'top' van die volgevreten, doorgesnoven, zogenaamde wereldmacht genaamd de Verenigde Staten.
Vind ik leuk
Cappie +4950
maandag 25 september 2017 om 16:17
Zogenaamde wereldmacht?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:26
Van dat hele stuk tekst.. En DAT haal je eruit?? En het is nog correct gespeld ook...
Vind ik leuk
Cappie +4950
maandag 25 september 2017 om 16:37
Hahaha. Ja, met de rest was ik het wel eens. Daarom haal ik alleen dat er uit. En inderdaad correct gespeld. Ik vraag me alleen af waarom je zegt dat Amerika een "zogenaamde" wereldmacht is. :P
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:42
Omdat ik dat vind. De VS is een gemaakt ding, bij elkaar gehouden door de gekte die heerst in de maatschappij daar, aangestuurd door de superrijken die de complete cultuur laat exploderen in een orgie van idioterie en waanzin. Oftewel, in 4 lettergrepen samengevat: Donald J Trump.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:44
Wanneer komt die vierde?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:49
Lettergrepen, weet je wat dat inhoud?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:35
Inhoudt is met dt een werkwoord vervoeging
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:37]
Vind ik leuk
HanV +1830
maandag 25 september 2017 om 18:42
Dat is een passant en niet de maatstaf voor de VS.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:07
Nee idd geen maatstaf, het is belichaming van!
Vind ik leuk
Cappie +4950
dinsdag 26 september 2017 om 08:54
Maar zogenaamd houdt in dat ze geen wereldmacht zijn. En volgens mij kun je dat wel ontkennen, maar dat slaat nergens op. Of de VS nou gemaakt is en volgens jou beheerst door gekte in de maatschappij boeit niet, een wereldmacht zijn ze sowieso. Daar doen zelfs de vier lettergrepen waarin jij het samenvat niets aan af.
Idioot. Ja. Wereldmacht. Ja.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 09:02
Prima als jij dat nergens op vind slaan, iedereen heeft recht op zijn mening. Jammer alleen dat je zo moet eindigen. Het schijnt blijkbaar een kunst te zijn om te discusseren en toch mensen in hun waarde te laten als ze een andere mening hebben dan jou eigen.
Vind ik leuk
Cappie +4950
dinsdag 26 september 2017 om 09:31
Waar laat ik jou niet in je waarde dan? Ik ben het met je eens dat Trump en Amerika op dit moment idioot zijn. Maar Amerika is en blijft een wereldmacht.
Jij geeft nog steeds geen argument waarom ze geen wereldmacht zouden zijn. De gekte in de maatschappij daar is niet iets van de afgelopen tijd. De superrijken die de complete cultuur laat exploderen in een orgie van idioterie en waanzin idem. Dat kun je niet aan Trump toewijzen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 09:50
Sry, verkeerde interpretatie. Dacht dat je eindigde met mij een idioot noemen. Maar hetgeen wat ik schrijf is voor mij mijn argument. Ik vind daarom dat ze geen wereldmacht zijn. Wel op militair gebied bijvoorbeeld, maar cultureel gezien weer niet. En dat is mijn mening he, ik zeg dus niet dat iedereen dat dan maar vinden moet. Maar klopt wat je zegt betreft die gekte, die is idd niet van de afgelopen tijd, maar ik vind Trump en zijn hele aanstelling als president echt de samenvatting van die hele gekte over de jaren heen bij elkaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 09:51]
Vind ik leuk
Cappie +4950
dinsdag 26 september 2017 om 10:21
Een land krijgt de leiders die ze verdienen zei ooit eens iemand. In het geval van Amerika geldt dat ook denk ik. Trump als president is een lachertje. Maar dat was stiekem Reagan ook al. En twee keer de familie Bush was ook niet helemaal normaal.

Maar goed, we zijn het redelijk eens denk ik. Op cultureel gebied zijn ze inderdaad geen wereldmacht. Maar dat is ook lastig voor een land dat pas een paar honderd jaar bestaat. Als ik iemand over een wereldmacht hoor praten dan denk ik ook echt aan macht. En macht krijg je niet met je mooie schilderijen van Van Gogh of Vermeer, wel met het aantal kernwapens.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 10:44
Hoofdlijnen zijn we het eens op 1 na, ik zie macht niet als iets wat in militaire kracht zit, maar juist hetgeen wat een cultuur nalaat. Bijvoorbeeld de Grieken hebben de manier van leven in het Westen gevormd, de Romeinen bouwtechnische en agrarische ontwikkelingen gevormd die nog steeds gebruikt worden, de Mesopotamiers hebben in de astronomie ontdekkingen gedaan die nu in het heden pas opnieuw worden ontdekt. Dat is voor mij macht. Militaire grootheden en campagnes zijn slechts pagina's in de geschiedenisboeken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 10:46]
Vind ik leuk
james89 +332
maandag 25 september 2017 om 15:43
Zoals van Gaal zou zeggen " that's another cook " .... helemaal gelijk Kenny de MLS heeft wereldsterren, over de top welliswaar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:46
Kenny who?
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 25 september 2017 om 15:46
In de MLS kan het ook maar gewoon gebeuren dat 1 of 2 spelers 98% van het salarisbudget krijgen en de rest redelijk bescheiden verdiend.
Dus Kenny, jezelf binnen voetballen zal er niet in zitten voor je.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:58
Lieve Kenny, jij bent ook echt een superwazige voetballer! Hahahahaha! Hou maar snel je klep dicht.

In de MLS verdien je niet per definitie de jackpot. De salarissen kun je gewoon opzoeken.

Giliano Wijnaldum verdient maar 75.000 dollar per jaar. Ik verdien meer zonder te voetballen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:08
gefeliciteerd ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:12
Alleen jij werk er een hele week voor en hij traint aantal uren in De week en speelt een wedstrijd!! Dus denk wel dat hij het beter heeft
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:19
Weet je wat ik doe dan? Hahahahaha
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:36
Op dit moment denk ik uit je nek lullen of proberen op te scheppen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:55
Hij behoort bij die 10% van NL die een ton of meer verdiend. Netto. Want bruto is het de helft. Haha.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 02:45
Denk toch dat het een jochie is waarvan dat zijn droom is :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:10
Elia zou zeggen dat je een hater bent.....
Vind ik leuk
Roekoe +4419
maandag 25 september 2017 om 17:05
Ik denk dat je hoofd scouting bent ergens, klopt dat?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:11
Daar kan ik helaas geen uitspraak over doen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:24
Dan moet je helemaal niets zeggen. Dit is een beetje kleutergedrag.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 03:21
Net als Bergkamp
Vind ik leuk
Rodajc +1673
maandag 25 september 2017 om 16:45
Kan alleen maar mijn falende club geweest zijn...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:37
Geef m eens ongelijk. Deze jongen weet dat -of heeft niet de ambitie- om de top te halen. Laat m lekker naar Amerika gaan als een beter loon is wat hij er uit wil halen. Het klinkt nogal onnozel dat hij zegt dat er absolute wereldspelers rondlopen daar, maar ik snap niet al deze sterke reacties op dit stuk.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:09
Hij had het wel een beetje gezien in Nederland wat een gelul joh speelde niks klaar dit menneke
Vind ik leuk