Utrecht door het stof: 'De beelden liegen niet, dat zijn geen fijne besprekingen'

Utrecht door het stof: 'De beelden liegen niet, dat zijn geen fijne besprekingen'

maandag 25 september 2017 om 16:36

FC Utrecht moet scherven rapen na de 1-7 oorwassing tegen PSV. Mark van der Maarel rekent zich de zware nederlaag ook zelf aan, nadat de Domstedelingen in de eerste helft nog goed partij hadden geboden.

"Ik heb weinig kunnen slapen, dit zijn niet de fijnste dagen. Je ligt te malen, speelt de wedstrijd nog een paar keer opnieuw. Dat zijn geen fijne gedachtes om mee in slaap te vallen", aldus Van der Maarel tegen FOX Sports. "Je gaat bij jezelf te rade waar het mis is gegaan. Daar praat je ook over. Daarbij kun je elkaar de waarheid vertellen. Dat moet ook. Anders blijven dingen sudderen."

De spelers van FC Utrecht wacht al met al een pittige nabespreking. "De beelden liegen niet. Dat zijn wel confronterende besprekingen. Maar uiteindelijk wel prettige besprekingen", stelt Van der Maarel, die vindt dat de Domstedelingen aanvankelijk nog goed partij boden. "Het eerste uur deden we het goed. We waren zelfs gelijkwaardig en kregen kansen op meer."

"Maar wat we na de 1-4 deden, was echt heel slecht", vervolgt de verdediger. "Dat mag ons nooit overkomen. Dat mag je de jongens aanrekenen die in het veld staan. Mij dus ook. Ook ik heb verzaakt. Winnen en verliezen doen we met z'n allen. We moeten in de spiegel kijken en zorgen dat dit ons nooit meer gebeurt."

Plaats een reactie

Dicky +6466
maandag 25 september 2017 om 16:43
En zo krijgt iedere ploeg zijn tikjes. Niks aan de hand. Utrecht gaat gewoon bij de eerste 6 eindigen dit seizoen.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
maandag 25 september 2017 om 16:45
Klopt, het is natuurlijk vervelend dat je er 7 tegen krijgt en dat er harde woorden vallen, maar verder valt er denk ik weinig te bespreken. Collectief falen en volgende week corrigeren. Ze hebben de eerste weken leuk voetbal laten zien, dus het zit er wel gewoon in.
Vind ik leuk
Dicky +6466
maandag 25 september 2017 om 17:51
Inderdaad. Maar ik heb liever dat Utrecht even een weekje wacht met corrigeren ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:48
Zonde voor Utrecht dat het stabiele middenveld en de behendige aanval niet kunnen bouwen op een solide verdediging. Van der Maarel is al sinds zijn debuut zeer wisselvallig en Willem Janssen oogt heel ervaren maar is ook de zekerheid niet zelve. Bovendien in mijn ogen meer middenvelder dan verdediger. Dan heb je Klaiber die ondanks zijn felheid toch te aanvallend denkt. En Braafheid die het vanuit stilstand niet kan belopen. Soms moet hij aanzetten dan zie je dat het lichaam tegen sputtert.

Als ik ten Hag was zou ik Dumic maar eens gaan opstellen. Die kleunt er wel in. Dan kan Willen Janssen om hem heen spelen en de losse ballen verwerken. Van der Maarel is namelijk gewoon niet goed genoeg. Bij lange na niet zelfs.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:49
Phillip Cocu heeft dit tactisch goed aangepakt! Dat mag ook wel eens gezegd worden. Lozano en locadia voelden elkaar goed aan. En Utrecht was de 2e helft de weg kwijt. Top gedaan PSV
Vind ik leuk
Ruud1987 +2954
maandag 25 september 2017 om 17:47
Vooruit, eindelijk is er iets positiefs over Cocu te zeggen.
Vind ik leuk
Henk3 +211
maandag 25 september 2017 om 17:58
Zo geweldig was het niet. PSV creëerde zelf helemaal niets, maar kreeg de eerste, tweede en derde goal cadeau. Dat is gewoon collectief falen van de Utrechtse verdediging. Utrecht was tot de 1-4 ook gewoon de betere partij..
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:58]
Vind ik leuk
hantayo +809
maandag 25 september 2017 om 17:32
Ik vermoed dat 5 van de tien keer Utrecht van dit PSV wint. Volgende week verliest PSV 'gewoon' weer. Feyenoord ook. En Ajax stelt 2 andere verdedigers op, Dolberg in de basis, Ziyeck een schop onder zijn kont, en ze winnen...............droomde ik verder.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:37
FC Utrecht wilde gewoon niet dat Ajax koploper kon worden, en heeft daarom PSV laten winnen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:51
Ja dat zal. Dat had ook gewoon met 0-1 gekund dan he! Droom lekker verder
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:46
Van der Maarel kan gewoon niet veel beter als hij met wat serieuzere tegenstand wordt geconfronteerd en de schuld ligt dan ook vooral bij de stronteigenwijze Ten Hag die de week ervoor in Enschede ook al een falende defensie zag met Van der Maarel centraal én de inmiddels waanzinnig trage Braafheid(!) op linksback, maar gisteren stonden deze twee er weer.

[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:54]
Vind ik leuk
remakil +1784
maandag 25 september 2017 om 19:16
Ze deden het helemaal niet goed in de eerste 60 minuten. PSV krijgt 3 kansen en scoort 3x.. dat gebeurd altijd tegen PSV. Dus verdedigen is taak 1 tegen die lui...
Vind ik leuk
Basschot +1736
maandag 25 september 2017 om 19:31
Aangezien FC Utrecht alleen tegen Ajax 120 procent geven en de andere wedstrijden niet Mogen de fans dan ook alle andere wedstrijden gratis naar binnen of krijgen de voetballers dan ook minder salaris?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:38
Utreg zit gewoon in een dipje kan gebeuren.We moeten ook gewoon realistisch blijven het is geen wereldploeg.Ze kunnen van iedereen winnen maar ook zeker van iedereen verliezen.Het verschil is niet zo groot.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Utrecht door het stof: 'De beelden liegen niet, dat zijn geen fijne besprekingen'