Nijhuis: 'Op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers: ref, okay?'

Nijhuis: 'Op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers: ref, okay?'

maandag 25 september 2017 om 17:37

Als scheidsrechter van meerdere internationale wedstijden, maakte Bas Nijhuis al heel wat mee. Volgens de Achterhoeker is er een duidelijk verschil in hoe het er aan toe gaat bij verschillende topclubs, zoals AC Milan en FC Barcelona.

"Als scheidsrechter moet je een uur voor de wedstrijd noppencontrole houden bij internationale wedstrijden. Dat verschil tussen FC Barcelona en AC Milan is wel leuk", zegt Nijhuis tegen RTV Oost. "Zo'n type als Zlatan kan in het veld best wel lastig zijn, maar ook in de kleedkamer vooraf."

"Ik was bij Milan, waar Zlatan toen speelde. Dan klop je aan, de deur gaat open, maar even later gooien ze hem zo weer dicht. Ze denken: laat die scheidsrechter maar lekker staan", legt Nijhuis uit. "Op een gegeven moment mag je naar binnen toe. Seedorf lag op de massagetafel, die zei: 'Nijhuis, m'n schoenen staan daar. Zoek ze maar'. En op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers
en zegt 'ref, okay?', waarop ik antwoordde 'very good Zlatan, very good'."

Bij Barcelona was de ontvangst compleet anders, stelt Nijhuis. "Dan kom je bij Barcelona, dan praat je over discipline. Messi, Xavi, ze zitten allemaal en schoentjes omgedraaid. Zo veel discipline bij zo'n club, dat is echt waanzin eigenlijk. Dat is heel erg leuk."

Plaats een reactie

Ruud1987 +1881
maandag 25 september 2017 om 17:41
Oke leuk man Nijhuis, wanneer ga je met pensioen ?
Vind ik leuk
Degraaf +8256
maandag 25 september 2017 om 17:43
Ik hoop zo snel mogelijk, die mispeer vind zichzelf zo goed.
Vind ik leuk
Nashua +4368
maandag 25 september 2017 om 18:00
Man is ongelooflijk vol van zichzelf met z'n eigen gemaakte spelregels.
Vind ik leuk
Vamos M +4622
maandag 25 september 2017 om 18:06
Och je bent zelf een mispeer, alleen omdat hij mannelijkheid voetbal toe laat daar kunnen die jochies van Ajax niet tegen. We moeten Nijhuis koesteren hij laat veel toe laat een wedstrijd en wedstrijden worden.
Vind ik leuk
Farmer +5321
maandag 25 september 2017 om 18:24
hmmmmmmjaa, en nee..

Ja, Nijhuis laat wel meer doorspelen, en dat is in het algemeen, goed idd. Hij ziet ook vaak dingen niet, of interpreteert inconsequent; Waar hij aan de ene kant dan een vrije trap geeft, laat hij aan de andere kant, voor eenzelfde overtreding, wél weer gewoon doorspelen.

Zn instelling is wel goed, zn niveau kan vaak wel wat beter.
Maar dat ligt niet per definitie aan Nijhuis, het hele Nederlandse Scheidsrechterskorps moet nodig op verversingscursus oid...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:25]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:59
Dat mannelijke voetbal vind ik niet erg van hem.
Wel die gele kaarten voor als je boos kijkt of als je zegt hè scheids dat was toch niks...

En los van dat ziet ie bij Ajax echt gewoon alles maar de tegenstander mag altijd alles. Ik gaf hem vroeger het voordeel vd twijfel maar iedereen die hem neutraal volgt tijdens een wedstrijd van Ajax zal hetzelfde zeggen... vorig seizoen tegen Groningen was hetzelfde. Er werd een Ippon gemaakt op Sanchez in de 16 maar ondanks dat hij ernaar keek had hij het niet gezien zei hij.

Veel toelaten is niet erg maar wel 2 kanten op dan. Het is altijd de grote Bas Nijhuis show als hij fluit
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:55
Zoals het hoort. Al die verwaande voetballertjes. Er mag gewoon veel meer respect zijn voor de scheidsrechter zoals ze dat bij rugby maar al te goed snappen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 10:02
Eens dat er meer respect moet zijn maar je slaat door als je helemaal geen emotie meer mag uiten. Zelfs al schop je de bal niet weg en schreeuw je niet g*dver naar jezelf maar zeg je op een hele kalme manier tegen Nijhuis dat hij het fout had, krijg je gewoon geel.

En het werkt alleen als iedereen dat zo doet en niet als 1 scheidsrechter als een soort one man show dat als enige hanteert.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:44
Aw, wat zielig, helpt hij Ajax niet voldoende?
Vind ik leuk
Ruud1987 +1881
maandag 25 september 2017 om 17:45
het is meer dat hij anders fluit dan andere scheidsrechters, ik ben namelijk wel voorstander ervan dat elke scheidsrechter dezelfde overtredingen bestraft.

Niet dat er 1 is die dan zogenaamd harder voetbal toestaat, laat ze het dan allemaal doen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:21
En k ben voorstander van zijn manier van fluiten! Lekker doorspelen ipv dat gemierenneuk
Vind ik leuk
furgist +1426
maandag 25 september 2017 om 20:39
hahaha. Inderdaad Bas, ga jij maar konten likken bij Voetbal Inside, sukkel
Vind ik leuk
Aal +14068
maandag 25 september 2017 om 17:42
Bas staat met een hard worstje in zijn handen als ie hier over verteld....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:00
Ach.. stiekem zouden sommige hier graag in zijn schoenen staan. Mag die best trots op zijn dat hij tussen zulke sterren mag fluiten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:10
100%. Maar daarentegen hebben sommige ook een punt. Er zijn regels bedacht en daar hoort ook deze Nijhuis zich aan te houden. Soms laat hij teveel toe, dat kun je later nooit meer corrigeren.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:50
Bas, de Achterhoeker ja....man man man.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:56
Ja of niet haha,moest ook al ff achter de oren krabben ;)VP heeft ook maandag he ;)
Vind ik leuk
410hhw +1257
maandag 25 september 2017 om 17:53
Nijhuis zelf ingenomen mannetje.
Wat een naar figuur.
Vind ik leuk
Vamos M +4622
maandag 25 september 2017 om 18:08
Tja in Nederland moet je maar normaal zijn en normaal doen.
Vind ik leuk
Mo +6423
maandag 25 september 2017 om 18:58
Waarom precies?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:56
Wat een reacties weer. Hij vertelt gewoon een anekdote en wordt volledig afgezeken.

Ben ook geen fan van hem, maar dit is wel beetje onnodig.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
Vamos M +4622
maandag 25 september 2017 om 18:08
Best zielig ja. Ze houden van die saaie figuren die niets te melden hebben en erg verlegen zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:57
Bas, onze verreweg beste scheidsrechter! Als wij allemaal Bassen hadden zouden wij internationaal in ieder geval qua duelkracht weer wat beter meekomen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:00
Achterhoeker???
Vind ik leuk
Vamos M +4622
maandag 25 september 2017 om 18:07
In mijn ogen beste Nederlandse arbiter die veel toe laat waardoor het een wedstrijd wordt.
Vind ik leuk
Mo +6423
maandag 25 september 2017 om 18:34
Mooiste vent van de Europese velden, Zlatan
Vind ik leuk
remakil +1372
maandag 25 september 2017 om 19:09
Goh... de memoires van Lijkhuis moeten zeker verkocht worden? Sorry hoor, maar wordt moe van die man zijn verhalen. Wij zijn gvd zijn kleinkinderen niet!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:12
Zeker zeer opbouwende kritiek van remakil die het bovendien nodig vindt om te vloeken. Te kort aan woorden? Ik word moe van Jouw Woorden! Gelukkig voor Bas dat je zijn kleinkind niet bent.
Vind ik leuk
remakil +1372
maandag 25 september 2017 om 22:26
Ben blij dat je jouw met een hoofdletter schrijft. Geeft mijn status aardig weer.. thanks!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:22
Wel weer typisch Zlatan, wat mis ik die gozer bij Ajax en zijn goals voor die tegen NAC in zijn laatste wedstrijd. Voor diegene die de goal niet kennen bij deze.

https://www.youtube.com/watch?v=0Egm8jnhKs8
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 20:24]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:31
Altijd die verhaaltjes van die man, beetje interessant doen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:08
Bas is GEEN ACHTERHOEKER maar en RASECHTE TWENT!!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:19
Pfffff...
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 06:04
VOETBALPRIMEUR

Nijhuis is een Tukker. Komt uit Enschede!
Ik weet dat het soms lastig is maar het oosten is niet allemaal hetzelfde ;) ;) :) :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nijhuis: 'Op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers: ref, okay?'