Nijhuis: 'Op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers: ref, okay?'

Nijhuis: 'Op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers: ref, okay?'

maandag 25 september 2017 om 17:37

Als scheidsrechter van meerdere internationale wedstijden, maakte Bas Nijhuis al heel wat mee. Volgens de Achterhoeker is er een duidelijk verschil in hoe het er aan toe gaat bij verschillende topclubs, zoals AC Milan en FC Barcelona.

"Als scheidsrechter moet je een uur voor de wedstrijd noppencontrole houden bij internationale wedstrijden. Dat verschil tussen FC Barcelona en AC Milan is wel leuk", zegt Nijhuis tegen RTV Oost. "Zo'n type als Zlatan kan in het veld best wel lastig zijn, maar ook in de kleedkamer vooraf."

"Ik was bij Milan, waar Zlatan toen speelde. Dan klop je aan, de deur gaat open, maar even later gooien ze hem zo weer dicht. Ze denken: laat die scheidsrechter maar lekker staan", legt Nijhuis uit. "Op een gegeven moment mag je naar binnen toe. Seedorf lag op de massagetafel, die zei: 'Nijhuis, m'n schoenen staan daar. Zoek ze maar'. En op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers
en zegt 'ref, okay?', waarop ik antwoordde 'very good Zlatan, very good'."

Bij Barcelona was de ontvangst compleet anders, stelt Nijhuis. "Dan kom je bij Barcelona, dan praat je over discipline. Messi, Xavi, ze zitten allemaal en schoentjes omgedraaid. Zo veel discipline bij zo'n club, dat is echt waanzin eigenlijk. Dat is heel erg leuk."

Plaats een reactie

Ruud1987 +2942
maandag 25 september 2017 om 17:41
Oke leuk man Nijhuis, wanneer ga je met pensioen ?
Vind ik leuk
Degraaf +10232
maandag 25 september 2017 om 17:43
Ik hoop zo snel mogelijk, die mispeer vind zichzelf zo goed.
Vind ik leuk
Nashua +5698
maandag 25 september 2017 om 18:00
Man is ongelooflijk vol van zichzelf met z'n eigen gemaakte spelregels.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:44
Aw, wat zielig, helpt hij Ajax niet voldoende?
Vind ik leuk
Ruud1987 +2942
maandag 25 september 2017 om 17:45
het is meer dat hij anders fluit dan andere scheidsrechters, ik ben namelijk wel voorstander ervan dat elke scheidsrechter dezelfde overtredingen bestraft.

Niet dat er 1 is die dan zogenaamd harder voetbal toestaat, laat ze het dan allemaal doen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:21
En k ben voorstander van zijn manier van fluiten! Lekker doorspelen ipv dat gemierenneuk
Vind ik leuk
furgist +1455
maandag 25 september 2017 om 20:39
hahaha. Inderdaad Bas, ga jij maar konten likken bij Voetbal Inside, sukkel
Vind ik leuk
Aal +15451
maandag 25 september 2017 om 17:42
Bas staat met een hard worstje in zijn handen als ie hier over verteld....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:00
Ach.. stiekem zouden sommige hier graag in zijn schoenen staan. Mag die best trots op zijn dat hij tussen zulke sterren mag fluiten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:10
100%. Maar daarentegen hebben sommige ook een punt. Er zijn regels bedacht en daar hoort ook deze Nijhuis zich aan te houden. Soms laat hij teveel toe, dat kun je later nooit meer corrigeren.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:50
Bas, de Achterhoeker ja....man man man.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:56
Ja of niet haha,moest ook al ff achter de oren krabben ;)VP heeft ook maandag he ;)
Vind ik leuk
410hhw +1337
maandag 25 september 2017 om 17:53
Nijhuis zelf ingenomen mannetje.
Wat een naar figuur.
Vind ik leuk
Mo +8782
maandag 25 september 2017 om 18:58
Waarom precies?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:56
Wat een reacties weer. Hij vertelt gewoon een anekdote en wordt volledig afgezeken.

Ben ook geen fan van hem, maar dit is wel beetje onnodig.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:57
Bas, onze verreweg beste scheidsrechter! Als wij allemaal Bassen hadden zouden wij internationaal in ieder geval qua duelkracht weer wat beter meekomen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:00
Achterhoeker???
Vind ik leuk
Mo +8782
maandag 25 september 2017 om 18:34
Mooiste vent van de Europese velden, Zlatan
Vind ik leuk
remakil +1777
maandag 25 september 2017 om 19:09
Goh... de memoires van Lijkhuis moeten zeker verkocht worden? Sorry hoor, maar wordt moe van die man zijn verhalen. Wij zijn gvd zijn kleinkinderen niet!
Vind ik leuk
Hulsink +117
maandag 25 september 2017 om 22:12
Zeker zeer opbouwende kritiek van remakil die het bovendien nodig vindt om te vloeken. Te kort aan woorden? Ik word moe van Jouw Woorden! Gelukkig voor Bas dat je zijn kleinkind niet bent.
Vind ik leuk
remakil +1777
maandag 25 september 2017 om 22:26
Ben blij dat je jouw met een hoofdletter schrijft. Geeft mijn status aardig weer.. thanks!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:31
Altijd die verhaaltjes van die man, beetje interessant doen.
Vind ik leuk
Hulsink +117
maandag 25 september 2017 om 22:08
Bas is GEEN ACHTERHOEKER maar en RASECHTE TWENT!!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:19
Pfffff...
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 06:04
VOETBALPRIMEUR

Nijhuis is een Tukker. Komt uit Enschede!
Ik weet dat het soms lastig is maar het oosten is niet allemaal hetzelfde ;) ;) :) :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nijhuis: 'Op een gegeven moment komt Zlatan op zijn slippers: ref, okay?'