Slecht nieuws voor Feyenoord en Botteghin: verdediger maanden aan de kant

Slecht nieuws voor Feyenoord en Botteghin: verdediger maanden aan de kant

maandag 25 september 2017 om 17:56

Een enorme tegenvaller voor Feyenoord. Eric Botteghin is zeker tot na de winterstop niet inzetbaar, zo laat de Rotterdamse club maandagavond weten. De centrale verdediger heeft een kruisbandblessure opgelopen aan zijn linkerknie.

Dat heeft onderzoek in het ziekenhuis uitgewezen. Botteghin liep de blessure zaterdag op in de wedstrijd tegen NAC Breda (0-2). De Braziliaan maakte desondanks de negentig minuten vol. Eerder werd al duidelijk dat de Braziliaan het Champions League-treffen met Napoli aan zich voorbij moet laten gaan.

Met Botteghin moet Feyenoord de komende maanden een steunpilaar missen. De dertigjarige mandekker vormde samen met Jan-Arie van der Heijden vorig seizoen, in het kampioensjaar, het vaste duo centraal achterin. Ook deze jaargang was hij zeker van zijn plek. Botteghin kwam al tot acht optredens.

Feyenoord gaat dinsdag op bezoek bij Napoli. Zondag wacht een tegen AZ. Bottehin mist verder onder meer de duels met Shakhtar Donetsk, Manchester City en Ajax.

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 18:00
Wij zitten echt in de hoek waar de klappen vallen, niet te geloven.
Vind ik leuk
Roekoe +4394
maandag 25 september 2017 om 18:08
Alles wat vorig jaar mee zat zit nu tegen. Maakt niet uit, sterker door strijd. Misschien dat we dan op de tribunes ook weer beseffen dat het Feyenoord niet aan komt waaien.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:11
Mee eens. Dit hoort ook bij Feyenoord en juist dit maakt ons uiteindelijk sterker.
Vind ik leuk
Aal +15454
maandag 25 september 2017 om 18:24
Wisseling van de wacht.... sneu voor deze jongen, maar perspectief voor anderen om het te laten zien!
Vind ik leuk
JJD +216
maandag 25 september 2017 om 18:57
Nee dit moet niet bij Feyenoord horen, maar berust jij er maar lekker in.
Vind ik leuk
chicken +6519
maandag 25 september 2017 om 19:12
Iedere club heeft ermee te maken. Kernvraag is altijd weer; hoe kan dat?
Vind ik leuk
scRzorz +602
maandag 25 september 2017 om 19:31
'Kunstgras' ow nee wacht :D
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:32
Zit inderdaad tegen.
Zelfs kadootjes van de scheidsrechter worden niet verzilverd.
Vind ik leuk
defons +1303
maandag 25 september 2017 om 19:18
Je doet net of feyenoord zoveel is overkomen valt wel mee hoor gebeurd bij elke club Ze spelen gewoon het hele seizoen al niet goed.

Heb alleen een goede 2e helft tegen psv gezien verder niks.

Utrecht speelde tot vorige week heel erg goed en is deze week ook puinhoop. Tja dat hoort er bij wij zijn ook belangrijke spelers kwijt kali en strieder makinok mag je hoort ons niet

En de Feyenoord fans liepen toch te juichen dat ze zo goede brede selectie hebben nou dan moet je dit kunnen opvangen.
Vind ik leuk
TomN10 +505
maandag 25 september 2017 om 20:57
Wat lul je nu stom. Feyenoord mist 7(!) basiskrachten. Haal naast Kali (geen basis), Strieder (geen basis) en Makienok (misschien basis) ook nog Ayoub, Labyad, Dessers en Jensen eraf. Concurreer je met Willem II.

Kan allemaal wel zo makkelijk over gedacht worden maar als er 7 reservespelers ineens moeten staan zijn er maar heel weinig automatismen waar je op mag rekenen. En dan ook nog meteen tegen Man City en PSV spelen (tegen NAC was beschamend). Haal er bij een willekeurige club maar eens 7 basisspelers eruit en zet er reservespelers voor terug. Kijk maar eens hoe moeizaam het dan zal gaan. Ook bij internationale topclubs.
Vind ik leuk
defons +1303
maandag 25 september 2017 om 21:16
Hou eens op man utrecht miste vorig seizoen meer spelers heb je ons horen klagen nee dit gebeurd bij ieder team niemand uitgezonderd dit hoort bij voetbal.

En toen feyenoord nog compleet was begin van het seizoen speelde het ook al niet goed. Als je kampioen wil worden moet je bank ook sterk zijn anders kan je het wel vergeten
Vind ik leuk
TomN10 +505
maandag 25 september 2017 om 22:18
Niemand speelt goed aan het begin van de competitie. Maar goed, als jij vind dat Feyenoord niet veel overkomt als er 7 basisspelers niet beschikbaar zijn leef jij in een andere wereld.
Vind ik leuk
HWET +910
maandag 25 september 2017 om 23:38
to h knap. Vilhena, el Ahmadi,ko Jones Borhegon en cd Heijden speelde gewoon afgelopen week. da's allemaal zelfs basis van vorig jaar. Noetius en Sijs zijn ook gewoon basos. Hoeveel spelers mogen er volgens jou opgesteld worden bij Feyenoord?
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 25 september 2017 om 23:51
Kan jij de zeven even voor me toe lichten?Vermeer, Jörgensen en nu Botthegin. Haps is weer fit las ik, dus ik kom niet op zeven.. Ik denk dat ik dan iets gemist heb, vandaar mijn vraag.
Vind ik leuk
HWET +910
maandag 25 september 2017 om 23:37
to h knap. Vilhena, el Ahmadi, Jones Borhegon en cd Heijden speelde gewoon afgelopen week. da's allemaal zelfs basis van vorig jaar. Noetius en Sijs zijn ook gewoon basos. Hoeveel spelers mogen er volgens jou opgesteld worden bij Feyenoord?
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 25 september 2017 om 23:52
Altijd lastig zo'n toetsenbord.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
maandag 25 september 2017 om 20:05
Hoe lang heeft van Beek nog nodig. Als PSV supporter leef ik met jullie mee, toch een steunpilaar. En we moeten allebei Ajax onder ons houden....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:24
Toch zijn jullie PSV supporters over het algemeen best droevig volk.
"We moeten allebei Ajax onder ons houden"
Wie 1e wordt maakt dan zeker niet meer uit, zolang Ajax maar onder je staat. Gaan jullie voortaan ook hand in hand lopen, wel zo schattig...
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 25 september 2017 om 23:54
PSV supporters over het algemeen.. wat een onzin.. Ik wil dat PSV kampioen wordt. Wat er daaronder gebeurt, interesseert me niet. Mocht PSV het niet worden, wint de beste gewoon de competitie. Helemaal prima, volgend seizoen beter.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
dinsdag 26 september 2017 om 08:39
Dat roepen jullie zelf over jullie af met dat arrogante gedrag....daarom geen symphatie vanuit de rest van het volk
Vind ik leuk
14forever +6875
maandag 25 september 2017 om 20:23
Huh, beetje overdreven vindt je niet.
Vind ik leuk
poklane +3144
maandag 25 september 2017 om 18:00
Alles gaat compleet naar de klote de laatste 2-3 weken. Ongelooflijk dit.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
maandag 25 september 2017 om 18:18
Zn knie is helaas erger naar de klote.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:58
Had ook gewoo gewisseld kunnen worden maar blijft gewoon doorgaan. Vrij onverstandig lijkt me.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
maandag 25 september 2017 om 19:02
Nou adrenaline kan veel compenseren. Ik heb zelf meegemaakt dat ik mn kruisband heb afgescheurd tijdens een wedstrijd en heb toen gewoon de hele wedstrijd uitgespeeld. Niks gevoeld, pas tijdens een langdurige rustpauze was pas te merken dat er iets niet goed zat. Daarnaast vangen je bovenbenen heel veel op. Dus als je niks hoort en weinig voelt, dan is het logisch dat je blijft staan.
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 25 september 2017 om 23:56
Afgescheurd of ingescheurd? Toen ik mn ik in mn linkerknie m'n kruisband afscheurde, mocht ik meteen in een rolstoel langs t ziekenhuis..
Vind ik leuk
henk59 +115
maandag 25 september 2017 om 19:15
Ja als van Beek komt kan het wel eens z'n plaatsje gaan kosten
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:58
Blijven staan is wel Feijenoord. ;)
Vind ik leuk
14forever +6875
maandag 25 september 2017 om 20:25
Gewoon normale dingen die erbij horen. Je gunt niemand een blessure, maar die komen toch wel. Elke club heeft hiermee te maken.
Vind ik leuk
Nuance +3167
maandag 25 september 2017 om 18:01
Dit is zuur voor die jongen zeg. En wat een bikkel om die wedstrijd uit te spelen. Dan St Juste centraal.
Vind ik leuk
Julio-dvd +1472
maandag 25 september 2017 om 18:16
Laat Sven maar snel weer achterin staan maar hij moet wel eerst wat ritme krijgen. Vond hem voor z’n blessure beter dan De Vrij bij Feyenoord was.
Vind ik leuk
GetRekt +426
maandag 25 september 2017 om 18:22
Haha, vlak voor zijn blessure had die de slechtste weken uit z'n carrière. Heeft een korte periode gehad waar die in de buurt kwam van de Vrij op z'n hoogtepunt, maar is bij lange na niet goed genoeg.
Vind ik leuk
HanV +2218
maandag 25 september 2017 om 19:00
Het is maar de vraag of het voor de ernst van de blessure slim is om dan door te spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:01
Kramer opstellen als centrale verdediger? ;)
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 18:54
Scoren kan die niet dus ook niet in eigen doel, zou je zeggen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:03
Wel ja.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:07
Wat is er aan de hand? Niet te geloven.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:45
Toeval. O nee, dat bestaat niet. Haha. Meestal is iets wat toevallig gebeurd, een goed leermoment.
Gelukkig is van Beek bijna terug. Dat wel.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:53
Maar die redt geen 90 minuten vrees ik. St Juste wel weer fit?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:01
Ik dacht het wel. Niks meer over vernomen. En Nieuwkoop terug. Zo krijgt de jeugd een kans.
Beter is dat het voorin wat beter wordt. 14 oktober ... Jørgensen komt terug. Hiephiephoera.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:02
Ik hoop het. Meestal duren de blessures langer, zie Nieuwkoop en Van Beek.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:57
Wel rustig brengen die Jorgenson. Verleiding zal groot zijn hem te snel etin te gooien gezien de huidige dip.
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 25 september 2017 om 18:04
Gelukkig hebben we Nelom nog!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:04
Erg sneu voor hem. Als ik iemand die minuten in de cl gun, is hij t wel
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:05
Hopen dan van beek snel weer kent spelen!
Eric sterkte YNWA
Vind ik leuk
Mo +8807
maandag 25 september 2017 om 18:09
Van beek moet je het niet van hebben tegen Man City AZ Ajax Napoli
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:12
Moeilijk te zeggen als hij weer goed in vorm is hebben we bij feyenoord geen betere verdediger..maar hoe hij er tegenwoordig voor staat kennen we niet weten
Vind ik leuk
Ruud1987 +2954
maandag 25 september 2017 om 18:05
Dat is wel even vervelend voor Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:06
Kansen voor van Beek en St Juste. T'is niet anders, we moeten door...
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 20:03
Het zou in mijn ogen zomaar kunnen dat je over enkele maanden dankbaar bent voor deze ontwikkelingen...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:11
Misschien vreemd, maar ik zie een verdediging Nieuwkoop-van Beek-St Juste-Haps best zitten.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 20:16
Als het even gaat lopen zou dit zomaar een veel betere verdediging kunnen zijn. Afwachten maar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:07
Zucht, dit seizoen verloopt voor alsnog niet goed.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:11
Das best wel kut jah.
Vind ik leuk
Tossa +878
maandag 25 september 2017 om 18:16
Altijd dat klotenkunstgras!!! Oh, wacht...

On topic: Balen voor hem en Feyenoord. Vond hem wel goed bezig de laatste tijd. Hopen dat ie goed terug komt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:17
Onheil komt nooit alleen, kloteh........
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:21
Die blessure komt hard aan op Zuid, hoe is het met de blessure van Van Beek?
Vind ik leuk
poklane +3144
maandag 25 september 2017 om 18:22
Is weer fit. Traint volledig mee en zat afgelopen zaterdag ook weer bij de wedstrijdselectie. Hij moet alleen weer wedstrijdfit worden bij het tweede. Hetzelfde geldt overigens ook voor Nieuwkoop, die is ook weer fit maar moet eerst bij het tweede minuten maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:23]
Vind ik leuk
Teo Smith +13796
maandag 25 september 2017 om 18:42
Pijnlijk dit.... Jammer.
Vind ik leuk
JJD +216
maandag 25 september 2017 om 18:55
Godvdomme en als we nou alle wedstrijden gewonnen hadden was het nog ergens goed voor geweest.
Vind ik leuk
mcmodd +12086
maandag 25 september 2017 om 19:13
Dit hoort ook bij voetbal, je denkt dat het altijd een ander overkomt maar dat is natuurlijk niet waar. Een club hoort daar wel op voorbereid te zijn en de plaatsen dubbel te bezetten.
Zeker als je kampioen bent moet dat in orde zijn, want je weet dat je internationaal ook aan de bak moet. Dat is dus drie keer competitie, inclusief bekervoetbal. Maar als het goed is zal Feyenoord dat weer prima invullen, zoals dat een kampioen betaamt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:16
Jammer zeg ! Missen ze niks aan . Napoli blaast Feyenoord omver en zondag AZ ook, gaat lekker in rotjeknor
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:17]
Vind ik leuk
frankn27 +4397
maandag 25 september 2017 om 19:29
v beek net op tijd terug? en anders st juste... in Mickey mouse league moet dat kunnen
Vind ik leuk
rinirat +965
maandag 25 september 2017 om 19:45
Dit is slecht nieuws vooral voor de speler zelf.
Maar het kan ook goed uitpakken voor Feyenoord omdat het verdedigende centrum nauwelijks wendbaar is en erg traag.
Er staat een andere speler klaar.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 20:06
Ben ik met je eens. Als van Beek zich verder ontwikkelt waar ie gebleven was en/of ook die St. Juste, dan heb je in principe veel betere spelers op die plek.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:14
Mooie timing... Van Beek is weer fit.
Vind ik leuk
14forever +6875
maandag 25 september 2017 om 20:22
Dat is minder nieuws.zeg.
Vind ik leuk
Kwal +349
maandag 25 september 2017 om 20:27
Van Beek erin...Niets mis mee !
Vind ik leuk
furgist +1455
maandag 25 september 2017 om 20:40
Hmm, nah. Feijenoord gaat niet veel punten pakken voor de coefficientenlijst verwacht ik..drama
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:56
Vond hem maar 1x goed ... Thuis tegen ManU speelde hij sterk tegenover Zlatan maar heeft die lijn nooit kunnen doortrekken.

Als zn vervanger het nu goed doet is die zn basisplaats kwijt zoals Vermeer.
Ben benieuwd of Vermeer mag aantreden want Jones was geen gezicht hoor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Slecht nieuws voor Feyenoord en Botteghin: verdediger maanden aan de kant