Feyenoord-fans doen zich voor als Belg: 'Toen was het: no, no, no'

Feyenoord-fans doen zich voor als Belg: 'Toen was het: no, no, no'

maandag 25 september 2017 om 23:35

Feyenoord-fans doen er alles aan om dinsdagavond in het stadion van SSC Napoli aanwezig te zijn voor het Champions League-duel met Feyenoord. Vier supporters doen zich in Italië voor als Belg.

Napoli mag geen kaarten verkopen aan Feyenoord-supporters, maar een aantal fans is wel op het vliegtuig naar Italië gestapt. Daar doen ze zich voor als Belg, in de hoop dat ze alsnog naar binnen kunnen, meldt het Algemeen Dagblad. Een verslaggever van de ochtendkrant heeft de proef op de som genomen en is ook naar Italië afgereisd om proberen binnen te komen. "We komen uit België", zegt een supporter overtuigend. "Hoeveel kaarten wil je? Vier? Schrijf dan op dit briefje de namen en geboortedata van je vrienden", aldus de man van het wedkantoor.

Het kopen van kaarten is vier Feyenoord-fans gelukt. "Bij de eerste tabakszaak vroegen ze nog direct om onze documenten. Toen bleek dat we Nederlanders waren, was het nog alleen 'no, no, no'. Maar hier om de hoek verkocht iemand sjaals met Napoli en Feyenoord erop. Hij wees ons de weg hierheen. Nu alleen nog stap twee, het stadion inkomen."

De supporters laten niets aan het toeval over en hebben hun Feyenoord-shirts, sjaals en zelfs hun seizoenkaarten in Nederland gelaten om elk spoor naar Rotterdam te wissen. "Ik koop een Napels-sjaaltje en zeg dat ik fan ben van Dries Mertens, de Belgische ster van Napoli. En als het lukt, blijf ik rustig zitten als Feyenoord scoort. Al moeten we reëel zijn. De kans dat dat gebeurt, is natuurlijk erg klein."

Lees meer over:Feyenoord

Plaats een reactie

Bengelino +6694
maandag 25 september 2017 om 23:39
Dat kunnen ze denk ik prima
, zich voordoen als Belg
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 23:39]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:40
HAHA
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 25 september 2017 om 23:40
Hahaha erg slim bedacht. Nu hopen dat ze niet gewond raken.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
maandag 25 september 2017 om 23:41
Dit had zomaar een hele slechte mop over belgen kunnen zijn....
"Komt een belg bij het stadion....."
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:43
Dit vind ik wel humor haha. Lijken me gasten die er alles aan willen doen om zich niet te misdragen.

Kijk uit naar de "Driesje Mertens is ok" spandoeken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:44
Het gaat morgen los in Napels. Let maar op. Veel lui gaan toch richting Italië en dit zijn niet de supporters zoals jij en ik. Er zijn op dit moment al problemen in Napels; enkele Feyenoorders zijn aangevallen.

Daarom nogmaals een waardeloos besluit van Napels om deze wedstrijd te verbieden voor Feyenoord-supporters. Had hen nou gewoon begeleid richting het stadion.
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 14:15
Is het al los in napels john?
Vind ik leuk
Gerro +3700
dinsdag 26 september 2017 om 00:42
Nou dat zal lekker klinken zeg een rotterdammer die nu op zijn belgisch spreekt. Allee Fonteinke
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 02:33
Ik zie het voor me. Feyenoord scoort en automatisch spring je op om te juichen, dan realiseer je je halverwege de opsprong dat je zelfmoord aan 't plegen bent en moet je er met een soepele beweging iets van maken zodat het lijkt alsof je kwaad bent om het doelpunt, want iedereen om je heen blijft stokstijf zitten....
Dus gauw je vuisten ballen en ... ja, ik zou maar vlug een paar Italiaanse scheldwoorden uit m'n hoofd leren als ik die gozer was en alvast flink oefenen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 03:12
Haha! Puta onee merde onee kut
Vind ik leuk
yuuup +5779
dinsdag 26 september 2017 om 07:14
En dan in het stadion naast een groep Belgen terecht komen die meteen door hebben dat het Nederlanders zijn.
Vind ik leuk
Korm +23152
dinsdag 26 september 2017 om 09:11
en??
Vind ik leuk
yuuup +5779
dinsdag 26 september 2017 om 11:38
Je loopt gewoon een enorm risico dat je alsnog gesnapt zal worden. Als de harde kern van Napoli dat doorkrijgen ben je hopeloos de pineut.
Vind ik leuk
Korm +23152
dinsdag 26 september 2017 om 11:40
dat is zeker waar...
Vind ik leuk
Quareck +3361
dinsdag 26 september 2017 om 09:49
Ik vraag me af wat de waarde ervan is om er bij te zijn en je mag je club niet eens aanmoedigen.. zeker als je bedenkt dat je voor het geld van een vliegticket, hotel, kaartje en eten en drinken een seizoenskaart voor volgend jaar kan betalen!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 11:08
Minimaal 2 seizoenskaarten vrees ik ;-) ja mij ook niet gezien haha. Napels sowieso geen gezellige stad en met de camorra zou ik dan toch opteren voor rome. Maar dankzij sommigen kan ik daar mijn feyenoordshirt niet meer aan :p
Vind ik leuk
Quareck +3361
dinsdag 26 september 2017 om 12:24
Ja toch? Al zal Napels ook wel heel mooi zijn. Je moet alleen sowieso je shirt thuis laten en als je dan gewoon de toerist gaat spelen is er weinig aan de hand denk ik. Overdag een terrasje lijkt me Ok, in de late uren het uitgaansleven gaan verkennen als Nederlander lijkt me deze dagen minder slim. En niet proberen het stadion binnen te komen. Ze moeten er ook rekening mee houden dat je geweigerd kan worden en dat je dan tussen duizenden Napolitanen staat die allemaal weten waarom jij niet binnen mag.. verder wens ik iedereen een veilige en sportief succesvolle reis :)
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 16:38
Haha ja eens. Ik snap wel dat je gaat als je een ticket hebt hoor. Maar de omstandigheden lijken me verder verre van chil. Je loopt er niet met een lekker gevoel rond. Nu maar hopen dat er op het veld een beetje een wedstrijd van gemaakt kan worden. Met een nederlaag kan ik leven maar niet zoals tegen city. Langer een wedstrijd en meer kansen en spanning graag!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 11:17
Ze vielen echter door de mand, bij het dragen van een shirt met de afbeelding van manneke pies fontein.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-fans doen zich voor als Belg: 'Toen was het: no, no, no'