'Of de visie van Keizer duidelijk is? Hij verschilt niet veel met die van Bosz'

'Of de visie van Keizer duidelijk is? Hij verschilt niet veel met die van Bosz'

zondag 1 oktober 2017 om 17:12

Matthijs de Ligt staat volledig achter Marcel Keizer. De visie van de geplaagde Ajax-trainer is voor de jonge centrale verdediger duidelijk.

"Je voelt wat druk, maar wij als spelers staan nog steeds volledig achter de trainer", zegt De Ligt na afloop van de met 0-4 gewonnen wedstrijd tegen sc Heerenveen tegen FOX Sports. "Hij staat ook nog steeds achter zijn visie. Of die duidelijk is? Ja, die is wel duidelijk. Hij verschilt niet heel veel met die van vorig jaar (van Peter Bosz, red.). Er zijn wat veranderingen. We zijn er nu mee bezig."

De Ligt moest vorige week tegen Vitesse per brancard van het veld gedragen worden, maar stond tegen Heerenveen weer in de basis. Hij had een hersenschudding. "Ik had tijdens de wedstrijd wat hoofdpijn, maar ben hem goed doorgekomen. De eerste vooruitzichten waren niet zo goed. Ze dachten dat ik een zware hersenschudding had. Mijn oog was echt blauw. Nu is dat een beetje opgeknapt. Ik word er niet knapper op, helaas. Uiteindelijk is het redelijk snel hersteld en kon ik donderdag weer trainen."

Plaats een reactie

Foebele +33199
zondag 1 oktober 2017 om 17:13
Spelers staan altijd achter de trainer, tot hij eruit gegooid wordt, dan staan ze weer achter de volgende trainer.
Vind ik leuk
Cookee +4326
zondag 1 oktober 2017 om 18:31
Ik sta achter je Foebele... er zit voor jou geen afkoopsom in. We laten je niet gaan.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 1 oktober 2017 om 18:36
Ja, sta je achter mij? Mooi, das alvast 1, iedere revolutie start door het samen komen van minimaal 2 mensen! ;-)
Vind ik leuk
Cookee +4326
zondag 1 oktober 2017 om 18:59
Nu nog maar 8 milj. te gaan. Gaat lukken, bedankt voor de 0-4.
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 1 oktober 2017 om 19:15
Komt helemaal goed.
Vind ik leuk
Morris +14431
zondag 1 oktober 2017 om 19:06
Ik sta niet achter je.. Ik sta nooit achter een man.. Ik sta alleen achter een vrouw en erop, eronder, ernaast ;-)
Vind ik leuk
Foebele +33199
zondag 1 oktober 2017 om 19:15
He wat sexistisch Morris. ;-)
Vind ik leuk
Morris +14431
zondag 1 oktober 2017 om 19:36
Ja sorry das pas de mooiste bijzaak van het leven ;-)
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 20:44
Je weet dat de problemen beginnen als ze zeggen dat ze achter je staan toch? :P
Vind ik leuk
Mari +1771
zondag 1 oktober 2017 om 17:15
De speler die roept dat hij niet achter de trainer staat speelt niet meer.
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 17:21
Men roept te snel dat Keizer eruit moet. Geef die man de tijd! En als je dat doet, hijg hem dan niet constant in zijn nek.

We kunnen hem liever steunen dan na elke wedstrijd scanderen: Keizer out!
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 1 oktober 2017 om 17:48
Ik heb hem lang gesteund, als je over lang kan praten;) in die korte tijd. Maar Dolberg voor De Ligt tegen Vitesse was voor mij ff het breekpunt. Verdedigend ging het niet goed, eerst wilde hij Dolberg voor Dijks brengen wat ik al geen idee vond maar toen De Ligt uitviel, dan maar voor De Ligt? nou we werden daarna overlopen geen samenhang in het spel. Zo vroeg al zo paniek wisselen..

Als Ajacied hoop ik dat hij m'n ongelijk gaat bewijzen. Maar hij heeft daarin nog een lange weg te gaan.
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 18:01
Om nog maar te zwijgen over zijn domme wissels voorin. Neres wordt om de week op de bank gezet. Younes heeft een rendement van 0,0 en speelt alles. Vervolgens brengt hij Kluivert altijd op rechts terwijl hij een linksbuiten is. Nee tijd geven heeft geen nut. Deze man heeft het absoluut niet in zich!
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 20:46
Tel daarbij op dat hij ongeveer dezelfde fout maakte tegen Heracles door 1-op-1 te gaan spelen. In paniek, na een tegendoelpunt :p
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 1 oktober 2017 om 20:50
Klopt dezelfde fout als tegen Nice.
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 21:00
Welke wissel was dat?
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 20:45
Waarom? Voetballers gaan beter spelen van vertrouwen, trainers worden niet tactisch sterker als je hun naam scandeert :p
Vind ik leuk
maandag 2 oktober 2017 om 01:23
Zo kan een trainer ook het vertrouwen krijgen van de supporters. Door juist achter hem te staan en hem de tijd te geven.
Vind ik leuk
maandag 2 oktober 2017 om 07:47
Ja, ik snap dat je iemand het vertrouwen kunt geven,
maar wat ik bedoel is dat een speler die vertrouwen voelt zelfverzekerder gaat voetballen en daardoor beter.
Gaat een trainer beter wisselen, of betere tactische keuzes maken? Dat zie ik niet helemaal gebeuren namelijk.
Vind ik leuk
Kuip +3148
zondag 1 oktober 2017 om 17:31
De visie kan wel dezelfde zijn, die visie heb ik ook. Maar de kunst is didactisch en psychologisch zo goed te zijn dat je die visie ook kunt laten uitvoeren door het team. Dat kunnen slechts enkelen. Daarom zijn zij ook toptrainers en Keizer niet.
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 20:48
Qua visie verschilt het ook nogal volgens mij.
Keizers inzicht is bijvoorbeeld meestal dat het volgende week beter moet. Dit keer wil hij het niet eens hebben over negatieve punten.
Hoe wil je dan verbeteren :p
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 17:40
Ik geloof nog in een kampioenschap.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
zondag 1 oktober 2017 om 17:49
Ja, maar van wie?
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 1 oktober 2017 om 17:45
Als Ajax en Feyenoord gewoon hun niveau halen, en de vorm weer pakken dan gaat de titel gewoon tussen deze twee clubs.
Vind ik leuk
mcmodd +11388
zondag 1 oktober 2017 om 17:51
Iets met verbrand turf toch? ;—/))
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 1 oktober 2017 om 17:54
Geen fikkie stoken jij hé!

Hoe vond je Utrecht spelen?
Is mij totaal ontschoten die wedstrijd;) opzich redelijk puntje bij Vitesse
[Reactie gewijzigd op zondag 1 oktober 2017 om 17:54]
Vind ik leuk
mcmodd +11388
zondag 1 oktober 2017 om 18:22
FC Utrecht speelde niet al te best, vooral Kerk deed een beetje aan schaduwballen. Steeds verstoppen, lucht dekken, druk met achter tegenstanders aanlopen en met de bal zie ik hem twee keer een goede en twintig keer een foutenpass geven. Dessers maakte een doelpunt doordat ie toevallig op de goede plek de bal een zetje kon geven na weer een eigenlijk slecht hakballetje van Kerk. Defensief lomen we weer op orde, nu weer leren vooruitvoetballen. Gelijkspel wel verdiend vind ik.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
zondag 1 oktober 2017 om 18:02
Al die 4-4-2 verhalen, wij houden gewoon vertrouwen in onze vleugelspitsen hoor!
Kwaliteiten genoeg!
Vind ik leuk
mcmodd +11388
zondag 1 oktober 2017 om 18:29
Kwaliteit is precies wat je daarbij nodig hebt, wij hebben eigenlijk geen typische buitenspelers en zolang we twee backs kunnen laten opkomen spelen we toch liever door het midden. Buitenom moeten dan de ‘snoepjes van de week’ komen, maar die komen al een paar weken niet ;—/))
Vind ik leuk
Dorzon +2295
zondag 1 oktober 2017 om 18:49
De visie mag gelijk zijn, maar het spel onder bosz was toch echt vele malen beter
Vind ik leuk
zondag 1 oktober 2017 om 19:02
Nee een verschil tussen dag en nacht.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Of de visie van Keizer duidelijk is? Hij verschilt niet veel met die van Bosz'