Vitesse-eigenaar vindt het na 140 miljoen mooi geweest: Vele malen gezonder

Vitesse-eigenaar vindt het na 140 miljoen mooi geweest: "Vele malen gezonder"

vrijdag 6 oktober 2017 om 07:14

De Russische Vitesse-eigenaar Alexander Chigirinsky wil langzaam maar zeker de geldkraan dichtdraaien in Arnhem. Chigirinsky moest afgelopen seizoen nog een gat van 10,2 miljoen euro in de begroting dichten, waarmee zijn totale investeringen op liefst 140 miljoen uitkomen.

Algemeen directeur Joost de Wit laat echter aan De Gelderlander weten dat de Rus dit seizoen niets hoeft bij de leggen. "We maken echt stappen. Op de balans staan nu vooral de kosten van het jubileumjaar. De winst wordt opgenomen in het volgende financiële seizoen. Dan gaat het om miljoenen uit tv-gelden, de KNVB-beker en de Europa League. En de zeer lucratieve transfers van Yuning Zhang, Marvelous Nakamba, Eloy Room en Valeri Qazaishvili."

Volgens De Wit hebben de Arnhemmers geleerd van de tijden van Merab Jordania. "Vitesse is ver van de grens van de overtreding op de regels van Financial Fair Play beland", aldus de directeur. "Het FFP-resultaat bedraagt nu 6,3 miljoen euro. Het is nog steeds veel. Maar de huishouding is vele malen gezonder dan enkele jaren geleden (in het seizoen 2012/2013 werd er nog ruim 24 miljoen euro verlies geleden). Nu kunnen we zonder zorgen Europees voetbal spelen."

Lees meer over:EredivisieVitesse

Plaats een reactie

vrijdag 6 oktober 2017 om 07:25
Ongelofelijk. Een Nederlandse club die 140 miljoen geïnvesteerd krijgt...
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:29
Geloof jij het?
Vind ik leuk
tollie +732
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:31
En nu niet eens gemeente geld... Maar"" zuur """verdiende russische olie dollars
Vind ik leuk
reggie +643
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:05
De hele eredivisie krijgt geld van hun gemeente, behalve PSV die lenen het en betalen alles netjes terug.
Vind ik leuk
migiel +141
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:41
je bedoelt de parkeerplaats? verkopen voor 40 miljoen en 5 jaar later terug kopen voor 1 euro? of bedoel je een andere lening?
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:02
Vitesse geeft de financiën door aan De Gelderlander ?

Allemaal weer het natte vingertje in de wind houden.

De Gelderlander kan zich beter bezig houden met het clubje 15 km verder op.
Vind ik leuk
Djambo +2197
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:23
Kaartenhuisje.... 1, 2, 3 en instorten maar.
Vind ik leuk
Morris +13735
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:29
Lucratieve transfer van room??

Vind ik leuk
2cents +32704
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:33
Zeer lucratieve transfers, staat er zelfs.
Vind ik leuk
Romario9 +5100
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:34
Heeft Vitesse idd maar een paar ton opgeleverd. Stelt niks voor, tegenover 140 miljoen.
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:10
Paar ton klopt niet. Dat is door het ED geopperd en door Allach ontkent. Ik geloof Allach eerder dan een regionaal krantje.
Vind ik leuk
Romario9 +5100
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:30
Volgens de NOS heeft PSV 4 ton voor 'm betaald. Nu jij weer.
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:42
Die nemen het klakkeloos van elkaar over. Allach zegt dat het meer was dan een paar ton. Dat geloof ik direct aangezien Vitesse echt niet zo dom is om Room voor 4 te laten vertrekken en Pasveer voor 6 te halen. Dat druist tegen elke logica in.
Vind ik leuk
Romario9 +5100
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:46
Is het echt zo dom om hem voor 4 ton te laten vertrekken als hij niet veel later ook transfervrij de deur uit gelopen zou kunnen zijn? Goede zakenman ben jij!
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:10
Het zou dom zijn om 2 ton verlies te draaien. Room had echt nog wel een club gevonden. Met PSV was Vitesse er snel uit. Dan lijkt het mij logisch dat er een mooi bedrag is geboden, anders was er wel wat langer onderhandelt lijkt mij. PSV had dringender een nieuwe keeper nodig dan dat Vitesse moest verkopen afgelopen zomer.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:56
4 ton is meer dan 2 (paar) ton. Dus beide kunnen gelijk hebben.
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:35
Kijk een oplettende lezer. Dit is dus niet gezegd door De Witt aangezien hij dan eerder de lucratieve transfer van Van Wolfswinkel zou noemen. 140 miljoen is ook maar een schatting van de Gelderlander overgenomen door de rest van de media. De enige die weten wat er in Vitesse gestoken is zijn Vitesse en Chigarinsky en zijn mensen. Zij laten hierover niks los.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:00
Een bedrijf (dus ook Vitesse) moet ook haarstukken deponeren. Daar is ook genoeg uit te halen om een beeld te krijgen van de stroppenpot van deze Rus.
Als het echt 140 mio is, is daarvan weinig geïnvesteerd in de spelersgroep. Waar is dan dat geld aan op gegaan ?
Vind ik leuk
timm0s +255
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:54
Het complex op Papendal denk ik dan, maar vind het dan alsnog een erg hoog bedrag.
Vind ik leuk
fcu79 +1036
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:30
Een beker van 140 miljoen ...
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:25
Dat is meer dan het vermogen van jouw ome Frans ;-)
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:31
De Witt moet eens uitscheiden met modder gooien naar Jordania. De Witt moet überhaupt eens uitscheiden met verschijnen in de media.
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:31
Dus voor de haters eerst goed lezen.

Hij trekt niet de stekker er uit.

Volgend seizoen dus zwarte cijfers ,en hoeft hij er geen geld in te pompen.
Vind ik leuk
Bossie020 +1480
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:40
Is die De Witt familie van Nathan Rutjes?

10 Miljoen verlies draaien en roepen dat het zo goed gaat.
Wat zeg ik;Verlies??? Welnee, gewoon een negatief resultaat.
Meer niet.

En voor de Vitesse pikkies die Karel destijds geloofden en nu aan Joost de Wit zijn lippen hangen; Wat Joost roept is onzin.Vitesse is volstrekt ongezond. De spelers leveren niets op omdat het leeuwendeel verhuurd is.
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:11
Hoeveel spelers heeft Vitesse in het eerste en hoeveel zijn er gehuurd?
Vind ik leuk
EddyT67 +2401
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:43
haha, en jij weet dat?

Leeuwendeel verhuurd? Oja? Noem de huurspelers eens op dan? En tel ze dan. En noem het dan nog eens het leeuwendeel.

Vind ik leuk
HansVites +1652
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:01
Noem eens 1 speler dan die Vitesse verhuurd heeft? of zit je zo maar uit je nek te lullen?
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 14:26
Karel is nog steeds de persoon die door de supporters word gedragen.

De wit word door niemand gedragen.

Tot zover je geweldige inzicht in de club vitesse.

Dat toevallig joost bier staat uit te delen in nice zegt alweer genoeg.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:37
Wie stopt er nou 140 miljoen in een club als Vitesse?
Dan moet je toch echt wel veel te veel geld hebben hebben waar je geen raad mee weet al wil je zoiets doen.
Ik had het na 10 miljoen wel genoeg gevonden, zonde van mn centen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 oktober 2017 om 07:37]
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 14:28
Maar hoe proeft al dat azijn eigenlijk? Zo te zien heb je wel een paar flessen leeg.
Vind ik leuk
scRzorz +523
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:39
Vitesse gaat rode cijfers draaien zonder de olie vrees ik dan.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 07:54
Gister lees je ze willen de top 3 aanvallen, vandaag moet de geldkraan dicht , wat is het morgen , ik vroeg me onlangs af , waarom dat stadion steeds zo leeg zit , ik denk dat het komt door een gebrek aan mensen met gevoel voor de club , misschien of zie ik het verkeerd ? Ze hebben goede trainer en een mooi stadion meer zie ik niet
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:09
Dit bericht is een oud bericht een bericht van mei hahahahah
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:24
De geldkraan moet niet dicht ?
Zet je bril op martinat
Vind ik leuk
timm0s +255
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:57
Arnhem is een kleine stad, het Gelredome is een groot stadion.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:06
Ben benieuwd wat er in 2019 gaat gebeuren. De kans dat we volgend jaar weer poulfase Europa League halen is minimaal. Verkoop van spelers kan dat gat niet dichten. Ik hoop dat onze rus tegen die tijd nog aan boord is.
Vind ik leuk
Dicky +4558
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:35
Maak je daar maar niet druk om. Op het moment dat Chigarinsky besluit om vandaag te stoppen dan is hij nog de komende 3 jaar verplicht om Vitesse financieel te steunen zodat het op zoek kan naar een oplossing. Ik verwacht eigenlijk dat Vitesse binnen nu en 3 jaar financieel weer gezond is. Dat is het voordeel van De Witt. Het is een lulletje rozenwater dat zijn mond eens moet leren dichthouden. Maar qua financieel beleid doet hij het goed.
Vind ik leuk
Rodajc +1673
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:26
Dit artikel laat nou niet zien dat Vitesse er structureel financieel goed voorstaat. Er wordt eigenlijk gezegd dat het verlies dit jaar wel meevalt door de verkopen en Europa League, maar daar kan niet elk jaar van uit worden gegaan natuurlijk. Het wordt of verlies pakken en gewoon een stevige middenmoter worden a la Groningen, óf wachten tot de bubbel barst met alle gevolgen van dien...
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:30
Hehe eindelijk iemand die goed kan lezen.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:16
Voor mij mag die bubbel barsten. En snel. Hoe eerder, hoe beter!
Vind ik leuk
EddyT67 +2401
vrijdag 6 oktober 2017 om 12:00
Er staat dat Vitesse steeds minder nodig heeft van onze russische eigenaar. Met andere woorden....Vitesse is hard op weg om de eigen broek op te houden. Inkomsten en uitgaven komen steeds dichter bij elkaar te liggen. Een prima ontwikkeling dus. Ook al vinden sommige het leuk om hier iets negatiefs van te maken.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:16
Ben bang dat dat nog jaren duurt zeker nu we Europees niet meer meedoen en dus hooguit de top 3 nog in de EL mag proberen zich te kwalificeren. Kans op extra inkomsten zijn dus klein.
FC heeft er ruim 8 jaar over gedaan om naar zwarte cijfers te gaan. En die verliezen per jaar waren aanzienlijk lager.
Vind ik leuk
Rodajc +1673
vrijdag 6 oktober 2017 om 13:58
Er staat dat dat dit jaar zo was door EL groepsfase en spelersverkopen, niks structureels aan dus
Vind ik leuk
EddyT67 +2401
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:35
Zeker wel. Op salarissen alleen is al miljoenen bespaard. Dit jaar hebben ze dat geld van europa overigens nog niet. Dat komt pas volgend jaar.
Vind ik leuk
Rodajc +1673
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:45
Dit jaar is het verlies 10 miljoen, hoe kun je dat in godsnaam op welke manier dan ook goedpraten, dat is gewoon zeer ongezond.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:31
Terug naar de plek waar ze in Arnhem thuishoren. Middenmoot Jupiler League. Wel opschieten want door de aanstaande naamsverandering is er geen tijd te verliezen.
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:38
Die rus van jullie al vrij ?
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:14
Pas du tout besoin d' un Russe!
Vind ik leuk
remakil +1372
vrijdag 6 oktober 2017 om 08:54
Maar... dit is oud nieuws! Dit stond een tijdje terug ook al op VP...

Zelfde gelul, ander jasje: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761568/russische-miljardair-draait-geldkraan-dicht-voor-vitesse-duidelijk-gemaakt-.html
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:16
Als ze geen nieuws meer hebben ,halen ze de bekende koeien uit de sloot.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:07
Ze blijven gewoon geld pompen in mijn cluppie en als jaartje niet nodig is niet.....
Simpel toch!

Vitesse zit gewoon in een Europees netwerk van clubs, en ja vele zijn daar jaloers op. Ik niet jaarlijk prima voetballers in onze selectie!!!

Nekkers maar blijven zeiken, focus lekker op de juup!!! Emmen ofzo...
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:17
Allemaal jaloezie Vapo ,en het is oud nieuws zoals remakil al zei.
Vind ik leuk
HanV +1830
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:15
"Nu kunnen we zonder zorgen Europees voetbal spelen."
Ik dacht juist dat dat wat opleverde, of bedoeld hij dat Europees spelen met de cijfers van 2012/2013 niet zou worden toegestaan door de UEFA.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:39
Valt het meer mensen op dat een aantal weken geleden werd gesproken over de rust bij Vitesse en daarna op wonderbaarlijke wijze sensatie berichten uit het niets ontstaan??
Vind ik leuk
EddyT67 +2401
vrijdag 6 oktober 2017 om 09:46
Toch frappant dat vele hier slecht nieuws van willen maken. Vitesse is bezig om steeds gezonder te worden.
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 10:18
Schijnbaar kunnen alleen Vitesse supporters lezen. Eddy
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 11:36
Totaal zijn alle chelsea huurlingen bij elkaar ongeveer 40+ miljoen meer waard geworden tijdens hun verblijf in arnhem. Tel daar het nieuwe trainingscomplex bij op en je zit op 65 miljoen. Als ze de kosten structureel naar beneden bij stellen kunnen ze op termijn alles inlopen. Puur vanuit Chelsea perspectief is dit de enige reden die ik kan bedenken om er zoveel geld in te pompen. Ik denk dat ze het er ook wel voor over hebben om talenten in de academie al op vroege leeftijd de kans te bieden om op weerstand te spelen onder goede omstandigheden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 oktober 2017 om 11:38]
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 14:05
Vitesse is een degradatie kandidaat zonder die miljoenen. €140 miljoen en dan nog maar dit laten zien? Ga je schamen.
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 14:28
Jullie gaan sowieso degraderen ,met of zonder die nep miljoenen van jullie rus.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 14:42
Als we jullie miljoenen hadden hadden we wel meer dan een pruts beker... ik weet niet wie je bedoeld met “jullie” trouwens?
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 15:01
Jouw natuurlijk ,jij bent voor Roda toch EIT en nog wat ?
Onze rus hoor je al 7 jaar niks van.
Jullie rus is hier nog geen 7 uur en zit al vast.
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 18:56
Eerst die luchtfietser Aalbers, dan Jordania en nou deze man... jullie zijn er wel heel overtuigend van dat je het alleen niet kunt he? Sorry maar Vitesse is echt een nepclub en ik weet dat jij dat niet vind. NEC is veel echter.
Vind ik leuk
1892 +3050
vrijdag 6 oktober 2017 om 20:06
Leuk voor je
Vind ik leuk
vrijdag 6 oktober 2017 om 22:13
Zegt een Limburger en Roda supporter.
Nep Belg !!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 7 oktober 2017 om 13:25
Kan het nog dommer? Of is dat lastig voor je?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse-eigenaar vindt het na 140 miljoen mooi geweest: "Vele malen gezonder"