Vitesse-eigenaar vindt het na 140 miljoen mooi geweest: Vele malen gezonder

    Vitesse-eigenaar vindt het na 140 miljoen mooi geweest: "Vele malen gezonder"

    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:14

    De Russische Vitesse-eigenaar Alexander Chigirinsky wil langzaam maar zeker de geldkraan dichtdraaien in Arnhem. Chigirinsky moest afgelopen seizoen nog een gat van 10,2 miljoen euro in de begroting dichten, waarmee zijn totale investeringen op liefst 140 miljoen uitkomen.

    Algemeen directeur Joost de Wit laat echter aan De Gelderlander weten dat de Rus dit seizoen niets hoeft bij de leggen. "We maken echt stappen. Op de balans staan nu vooral de kosten van het jubileumjaar. De winst wordt opgenomen in het volgende financiële seizoen. Dan gaat het om miljoenen uit tv-gelden, de KNVB-beker en de Europa League. En de zeer lucratieve transfers van Yuning Zhang, Marvelous Nakamba, Eloy Room en Valeri Qazaishvili."

    Volgens De Wit hebben de Arnhemmers geleerd van de tijden van Merab Jordania. "Vitesse is ver van de grens van de overtreding op de regels van Financial Fair Play beland", aldus de directeur. "Het FFP-resultaat bedraagt nu 6,3 miljoen euro. Het is nog steeds veel. Maar de huishouding is vele malen gezonder dan enkele jaren geleden (in het seizoen 2012/2013 werd er nog ruim 24 miljoen euro verlies geleden). Nu kunnen we zonder zorgen Europees voetbal spelen."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Martinus69 +3768
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:25
    Ongelofelijk. Een Nederlandse club die 140 miljoen geïnvesteerd krijgt...
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:29
    Geloof jij het?
    Vind ik leuk
    tollie +768
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:31
    En nu niet eens gemeente geld... Maar"" zuur """verdiende russische olie dollars
    Vind ik leuk
    reggie +1448
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:05
    De hele eredivisie krijgt geld van hun gemeente, behalve PSV die lenen het en betalen alles netjes terug.
    Vind ik leuk
    migiel +216
    vrijdag 6 oktober 2017 om 10:41
    je bedoelt de parkeerplaats? verkopen voor 40 miljoen en 5 jaar later terug kopen voor 1 euro? of bedoel je een andere lening?
    Vind ik leuk
    Morris +21080
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:29
    Lucratieve transfer van room??

    Vind ik leuk
    2cents +49776
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:33
    Zeer lucratieve transfers, staat er zelfs.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9763
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:34
    Heeft Vitesse idd maar een paar ton opgeleverd. Stelt niks voor, tegenover 140 miljoen.
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:10
    Paar ton klopt niet. Dat is door het ED geopperd en door Allach ontkent. Ik geloof Allach eerder dan een regionaal krantje.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9763
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:30
    Volgens de NOS heeft PSV 4 ton voor 'm betaald. Nu jij weer.
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:42
    Die nemen het klakkeloos van elkaar over. Allach zegt dat het meer was dan een paar ton. Dat geloof ik direct aangezien Vitesse echt niet zo dom is om Room voor 4 te laten vertrekken en Pasveer voor 6 te halen. Dat druist tegen elke logica in.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9763
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:46
    Is het echt zo dom om hem voor 4 ton te laten vertrekken als hij niet veel later ook transfervrij de deur uit gelopen zou kunnen zijn? Goede zakenman ben jij!
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 10:10
    Het zou dom zijn om 2 ton verlies te draaien. Room had echt nog wel een club gevonden. Met PSV was Vitesse er snel uit. Dan lijkt het mij logisch dat er een mooi bedrag is geboden, anders was er wel wat langer onderhandelt lijkt mij. PSV had dringender een nieuwe keeper nodig dan dat Vitesse moest verkopen afgelopen zomer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 oktober 2017 om 12:56
    4 ton is meer dan 2 (paar) ton. Dus beide kunnen gelijk hebben.
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:35
    Kijk een oplettende lezer. Dit is dus niet gezegd door De Witt aangezien hij dan eerder de lucratieve transfer van Van Wolfswinkel zou noemen. 140 miljoen is ook maar een schatting van de Gelderlander overgenomen door de rest van de media. De enige die weten wat er in Vitesse gestoken is zijn Vitesse en Chigarinsky en zijn mensen. Zij laten hierover niks los.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 oktober 2017 om 13:00
    Een bedrijf (dus ook Vitesse) moet ook haarstukken deponeren. Daar is ook genoeg uit te halen om een beeld te krijgen van de stroppenpot van deze Rus.
    Als het echt 140 mio is, is daarvan weinig geïnvesteerd in de spelersgroep. Waar is dan dat geld aan op gegaan ?
    Vind ik leuk
    timm0s +388
    vrijdag 6 oktober 2017 om 15:54
    Het complex op Papendal denk ik dan, maar vind het dan alsnog een erg hoog bedrag.
    Vind ik leuk
    fcu79 +1030
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:30
    Een beker van 140 miljoen ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 oktober 2017 om 10:25
    Dat is meer dan het vermogen van jouw ome Frans ;-)
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:31
    De Witt moet eens uitscheiden met modder gooien naar Jordania. De Witt moet überhaupt eens uitscheiden met verschijnen in de media.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11913
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:37
    Wie stopt er nou 140 miljoen in een club als Vitesse?
    Dan moet je toch echt wel veel te veel geld hebben hebben waar je geen raad mee weet al wil je zoiets doen.
    Ik had het na 10 miljoen wel genoeg gevonden, zonde van mn centen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 oktober 2017 om 07:37]
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +340
    vrijdag 6 oktober 2017 om 14:28
    Maar hoe proeft al dat azijn eigenlijk? Zo te zien heb je wel een paar flessen leeg.
    Vind ik leuk
    scRzorz +664
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:39
    Vitesse gaat rode cijfers draaien zonder de olie vrees ik dan.
    Vind ik leuk
    Martinnat +514
    vrijdag 6 oktober 2017 om 07:54
    Gister lees je ze willen de top 3 aanvallen, vandaag moet de geldkraan dicht , wat is het morgen , ik vroeg me onlangs af , waarom dat stadion steeds zo leeg zit , ik denk dat het komt door een gebrek aan mensen met gevoel voor de club , misschien of zie ik het verkeerd ? Ze hebben goede trainer en een mooi stadion meer zie ik niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 oktober 2017 om 10:09
    Dit bericht is een oud bericht een bericht van mei hahahahah
    Vind ik leuk
    timm0s +388
    vrijdag 6 oktober 2017 om 15:57
    Arnhem is een kleine stad, het Gelredome is een groot stadion.
    Vind ik leuk
    Wouter018 +181
    vrijdag 6 oktober 2017 om 08:06
    Ben benieuwd wat er in 2019 gaat gebeuren. De kans dat we volgend jaar weer poulfase Europa League halen is minimaal. Verkoop van spelers kan dat gat niet dichten. Ik hoop dat onze rus tegen die tijd nog aan boord is.
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    vrijdag 6 oktober 2017 om 15:35
    Maak je daar maar niet druk om. Op het moment dat Chigarinsky besluit om vandaag te stoppen dan is hij nog de komende 3 jaar verplicht om Vitesse financieel te steunen zodat het op zoek kan naar een oplossing. Ik verwacht eigenlijk dat Vitesse binnen nu en 3 jaar financieel weer gezond is. Dat is het voordeel van De Witt. Het is een lulletje rozenwater dat zijn mond eens moet leren dichthouden. Maar qua financieel beleid doet hij het goed.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11169
    vrijdag 6 oktober 2017 om 08:26
    Dit artikel laat nou niet zien dat Vitesse er structureel financieel goed voorstaat. Er wordt eigenlijk gezegd dat het verlies dit jaar wel meevalt door de verkopen en Europa League, maar daar kan niet elk jaar van uit worden gegaan natuurlijk. Het wordt of verlies pakken en gewoon een stevige middenmoter worden a la Groningen, óf wachten tot de bubbel barst met alle gevolgen van dien...
    Vind ik leuk
    De Belsj +958
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:16
    Voor mij mag die bubbel barsten. En snel. Hoe eerder, hoe beter!
    Vind ik leuk
    De Belsj +958
    vrijdag 6 oktober 2017 om 08:31
    Terug naar de plek waar ze in Arnhem thuishoren. Middenmoot Jupiler League. Wel opschieten want door de aanstaande naamsverandering is er geen tijd te verliezen.
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    vrijdag 6 oktober 2017 om 08:54
    Maar... dit is oud nieuws! Dit stond een tijdje terug ook al op VP...

    Zelfde gelul, ander jasje: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761568/russische-miljardair-draait-geldkraan-dicht-voor-vitesse-duidelijk-gemaakt-.html
    Vind ik leuk
    Vapormax +1725
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:07
    Ze blijven gewoon geld pompen in mijn cluppie en als jaartje niet nodig is niet.....
    Simpel toch!

    Vitesse zit gewoon in een Europees netwerk van clubs, en ja vele zijn daar jaloers op. Ik niet jaarlijk prima voetballers in onze selectie!!!

    Nekkers maar blijven zeiken, focus lekker op de juup!!! Emmen ofzo...
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:15
    "Nu kunnen we zonder zorgen Europees voetbal spelen."
    Ik dacht juist dat dat wat opleverde, of bedoeld hij dat Europees spelen met de cijfers van 2012/2013 niet zou worden toegestaan door de UEFA.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 oktober 2017 om 09:39
    Valt het meer mensen op dat een aantal weken geleden werd gesproken over de rust bij Vitesse en daarna op wonderbaarlijke wijze sensatie berichten uit het niets ontstaan??
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1121
    vrijdag 6 oktober 2017 om 11:36
    Totaal zijn alle chelsea huurlingen bij elkaar ongeveer 40+ miljoen meer waard geworden tijdens hun verblijf in arnhem. Tel daar het nieuwe trainingscomplex bij op en je zit op 65 miljoen. Als ze de kosten structureel naar beneden bij stellen kunnen ze op termijn alles inlopen. Puur vanuit Chelsea perspectief is dit de enige reden die ik kan bedenken om er zoveel geld in te pompen. Ik denk dat ze het er ook wel voor over hebben om talenten in de academie al op vroege leeftijd de kans te bieden om op weerstand te spelen onder goede omstandigheden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 oktober 2017 om 11:38]
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 oktober 2017 om 14:05
    Vitesse is een degradatie kandidaat zonder die miljoenen. €140 miljoen en dan nog maar dit laten zien? Ga je schamen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse-eigenaar vindt het na 140 miljoen mooi geweest: "Vele malen gezonder"