'Baanbrekend' echo-apparaat bij PSV: 'Zelfs op het veld al een diagnose'

'Baanbrekend' echo-apparaat bij PSV: 'Zelfs op het veld al een diagnose'

maandag 9 oktober 2017 om 12:09

De medische staf van PSV gaat werken met een nieuw baanbrekend echo-apparaat. De Eindhovense club kan spelers met de 'Lumify' sneller diagnosticeren.

In het Eindhovens Dagblad legt Wart van Zoest, medisch manager van PSV, uit wat de voordelen van het apparaat zijn. Zo staat de apparatuur in verbinding met een tablet, waar indien nodig de echo naar het ziekenhuis mee kan worden gestuurd. "In de praktijk zullen we het apparaat in de kleedkamer gebruiken, omdat een dokter normaliter wel kan zien of een speler door kan gaan of niet", aldus Van Zoest.

"Maar het is in theorie mogelijk om zelfs op het veld al een diagnose te maken met de echo", vervolgt de medisch manager, die benadrukt dat het nog niet mogelijk is om iets over een blessures aan de kruisband en/of meniscus te zeggen. Bij spierblessures ligt dat anders en kan het apparaat snel waardevolle informatie geven. Volgens het ED verwacht Toon Gerbrands dat andere clubs snel contact zullen zoeken met PSV over het apparaat, dat door Philips alleen aan gecertificeerde artsen wordt verstrekt en 7500 euro kost.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Woudo +4601
maandag 9 oktober 2017 om 12:15
7500 euro? Hadden ze daar niet beter een linksback van kunnen halen ;)
Vind ik leuk
Leeuw +2799
maandag 9 oktober 2017 om 12:33
Moet toch ergens worden getest? Er staat niet dat PSV dit heeft gekocht, maar mocht het zo zijn, dan zie ik het probleem nog steeds niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 12:34]
Vind ik leuk
Woudo +4601
maandag 9 oktober 2017 om 12:48
Ik denk dat het probleem bij jouw gevoel voor humor ligt :(
Vind ik leuk
HansVites +1649
maandag 9 oktober 2017 om 13:46
Misschien eens een echo van maken bij hem.
Vind ik leuk
Bongo +541
maandag 9 oktober 2017 om 13:09
Kopen lukt niet geen geld meer in de clubkas.
Misschien lief de gemeente aankijken.

;) ;) ;)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:15
Zelfs als grap issie kut..
Vind ik leuk
R2 +2360
maandag 9 oktober 2017 om 13:36
'T scheelt ook dat het zo'n originele grap is. Vraag me af of hij hem zelf heeft bedacht.
Vind ik leuk
Leeuw +2799
maandag 9 oktober 2017 om 13:21
Als het geld maar binnenstroomt :)
Vind ik leuk
Drobtine +1863
maandag 9 oktober 2017 om 14:45
Als insider weet ik dat deze 2 echosystemen zijn verkocht aan PSV overigens zijn deze systemen al uitgebreid getest zijn in diverse medische scenario's wereldwijd.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14806
maandag 9 oktober 2017 om 13:16
Dat apparaat krijgt PSV wel gratis toegestopt. Is gewoon marketing om dit apparaat breder in te zetten in de sport.

Vraag me dan alleen af waarom Philips geen hoofdsponsor meer wilde zijn...gezondheid en sporten passen wel degelijk in het Philips Health Continuum.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 13:19]
Vind ik leuk
Woudo +4601
maandag 9 oktober 2017 om 13:25
Omdat het gênant werd dat de gemeente er meer geld in pompte dan de hoofdsponsor denk ik.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14806
maandag 9 oktober 2017 om 13:33
Ik denk dat PSV het minste krijgt van de gemeente t.o.v. Ajax en Feyenoord.
Het zal je niet zijn ontgaan dat de gemeente rotterdam 135mio uittrekt voor het nieuwe stadion van Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 13:36]
Vind ik leuk
Woudo +4601
maandag 9 oktober 2017 om 13:38
Waarvan het totaal niet zeker is dat het doorgaat. Grotendeels van de Feyenoord supporters willen niet eens een nieuw stadion. De plannen zijn nog niet goed gekeurd dus voorlopig is er nog niets betaald. Buiten dat zal het een zelfde constructie als de kuip worden die is ook niet van Feyenoord zelf maar van Gemeente Rotterdam en word er een huursom betaald.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14806
maandag 9 oktober 2017 om 13:42
Wellicht is je niet ontgaan dat PSV eigenaar is van het stadion en eigenaar was van de grond.
PSV betaalt voortaan ook aan de gemeente voor de grond na verkoop.
Vind ik leuk
Drobtine +1863
maandag 9 oktober 2017 om 14:47
Foutje, Philips is eigenaar van het stadion waar zijn eigen sportvereniging speelt. De naam is ook Philips Stadion en niet PSV stadion
Vind ik leuk
jaja_PSV +14806
maandag 9 oktober 2017 om 14:49
PSV is eigenaar van haar eigen stadion.

Bron:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Philips_Stadion

Ga je in een hokje lopen schamen en loop met het besef weg dat ajax geeneens mag spreken over haar "eigen" stadion.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 15:00]
Vind ik leuk
Drobtine +1863
maandag 9 oktober 2017 om 14:59
Onderdelen op wikipedia kunnen niet kloppen!!
Vind ik leuk
jaja_PSV +14806
maandag 9 oktober 2017 om 15:03
Onderdelen in jouw hoofd kloppen op zeker niet.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:09
Het leukste van het hele verhaal is dat is dat PSV ondanks het eigen stadion jaarlijks geld moet toeleggen op dat stadion. Sterker nog het stadion is in principe niet veel waard voor PSV, in Eindhoven heeft m'n al sinds 2014 een droom om een groot en nieuw stadion te bouwen ( 50.000 plaatsen ) mede door de verkoop van de grond waar PSV nog 35 jaar aan vastzit a 2.4 miljoen euro is het zelfs schier onmogelijk geworden dat er in Eindhoven een nieuw stadion gaat komen, het is financieel niet meer haalbaar voor PSV en de provincie Brabant.

Wees blij met dat stadion joh, financieel gaat PSV er niet meer uithalen dan nu het geval is. Overigens heerst er ook nog een enorme hypotheek op het stadion wat jaarlijks miljoenen kost voor PSV, en wat schiet je er verder mee op dat het een eigen stadion is? Niet veel!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 21:45
Je praat onzin!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 21:47
PSV krijgt 3mln per jaar van Philips om de naam aan het stadion te verbinden.
Vind ik leuk
reggie +643
maandag 9 oktober 2017 om 14:11
PSV is de enigste club in eredivisie die geen geld van de gemeente krijgt.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 21:52
Je bedoelt zoals bij ajax en Feyenoord het geval is? Ajax kreeg ruim 35 mln van de gemeente die ook nog eens zo'n 100mln in en rond het stadion stak waarvan alleen Ajax profiteert. Feyenoord kreeg indirect 20 mln van de gemeente met de verbouwing van de kuip, dat opging in een stichting en feyenoord huurt het stadion voor zo'n 3 mln per jaar wat natuurlijk een belachelijk laag bedrag is.
Vind ik leuk
MeAgain +3432
maandag 9 oktober 2017 om 21:56
Psv kan voor dat geld geen versterking halen. Jou clubje haald er meerdere spelers voor op he?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 12:19
Mooi allemaal die toeters en bellen op het medische vlak....Toon Topsport moet eerst eens zorgen voor Topsport beleid en klimaat....dat is nog steeds ver te zoeken!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 12:53
Vroeg me net af of ze door dit apparaat ook beter zouden gaan voetballen.....
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:22
wil je zeggen dan dat psv nu niet goed speelt we staan niet voor niets 1ste
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:33
Inderdaad. PSV speelt niet goed.... dat wil ik best wel zeggen.
Vind ik leuk
Johan_D +3186
maandag 9 oktober 2017 om 12:20
Een echo apparaat.

Kunnen ze meteen zien wie er van de spelers zwanger is ... ;-)
Vind ik leuk
Bongo +541
maandag 9 oktober 2017 om 13:10
Willems
Maar die zou nu bijna moeten bevallen
Vind ik leuk
Lozan0 +34
maandag 9 oktober 2017 om 12:26
Doe mij maar gewoon Spotify!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 12:26
Kan iemand de KNVB even onder dat ding leggen. Diagnose is wel handig.
Vind ik leuk
yuuup +5282
maandag 9 oktober 2017 om 12:46
Wij gilden vroeger gewoon in een tunnel.
Vind ik leuk
United FC +12487
maandag 9 oktober 2017 om 20:27
Wie is de koning van Wezel?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 13:02
Leuke gadget, ook vanuit de gedachte dat de Eindhovense techbizz meer gaat samenwerken met PSV. Als ze nu binnenkort ook nog voetbalrobots gaan bouwen, zie ik een kampioenschap zeker nog wel in het verschiet.
Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 14:06
Ik zei het al psv is vooruitstrevend
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:00
Ook hiermee ga jij de mist in. Dat apparaat is al sinds 2015 in gebruik genomen in de verenigde state. Engelse clubs hebben het apparaat al sinds vorig jaar in gebruik. Het heeft dus helemaal niks ermee te maken dat PSV vooruitstrevend is. Stop toch een keer met allemaal onzin te verkopen op de site. Gisteren maakte jij ook al veel onzin om een verhaaltje te verkopen dat PSV in Amsterdam Zuid Oost populair is. Ajax is populair in Amsterdam Zuid Oost en als tweede club zijn er redelijk wat fans van Feyenoord in Zuid Oost. Ik weet niet waar jij al die onzin steeds vandaan haalt, wat jij zegt klopt namelijk van geen kant!
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 15:01]
Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 15:11
Psv is populair in Amsterdam Zuidoost. Ben dagelijks in Zuidoost te vinden, spreek veel mensen in Surinaamse, Antiliaanse en Ghanese gemeenschap. Dat Ajax daar een stadion heeft staan zegt weinig.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:17
Ik werk in Zuid Oost!

Jij kletst bullshit.

Sterker nog op de Nederlandse antillen is Ajax de populairste club uit Nederland. Dan zou volgens jou opeens in Amsterdam Zuid Oost opeens PSV populair zijn bij de Antilaanse gemeenschap?

Hilarisch!

Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 15:25
Ik woon 10 min van zuidoost vandaan en ben actief betrokken bij diverse projecten vanuit mijn bedrijf in de bijlmer. Spreek die mensen nagenoeg dagelijks. Ik hoor en zie veel. Veel van die mensen hebben of kennen kinderen die op de ajax voetbal academie zitten. In het verleden is ajax niet altijd even goed omgesprongen met die ouders. Oa ik kan weten want wij als ouders hebben hetzelfde meegemaakt. Maar los daarvan leeft Psv in die gemeenschappen. Natuurlijk mag jij er anders over denken :)
Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 15:15
Je wil het maar niet snappen maar surinamers en antilianen voelen zich verwand met zuid amerika. Laat Psv nu een historie hebben met latijns amerikaanse spelers. Begint het kwartje nu te vallen ?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:22
Ook in Suriname is Ajax ook populairder dan PSV, wanneer jij zegt van niet lul je weer uit je nek!

Edgar davids, frank rijkaard, seedorf et cetera allemaal doorgebroken bij Ajax en hebben de Surinaamse afkomst en enorm populair bij de Surinamers!

Bye en kom de volgende keer niet met nog meer onzin aanzetten jij bizzy-tje!
Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 15:31
Heb zelf roots uit 1 van de genoemde landen. Ben min 1x pj daar voor familie bezoek. Dan ga jij mij vertellen hoe het in die landen zit. Moet niet gekker worden. Dat is het laatste wat ik hierover ga schrijven. Begint eentonig en vermoeiend te worden.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:42
Ik heb veel Surinaamse kennissen in de Bijlmer ik vertik het om Zuid Oost te noemen ;-). Ik ben er zelf namelijk ook regelmatig, 2 tot 3 keer per week, mijn ouders hebben namelijk ook in de Bijlmer 2 café's die ze verpachten en laten daar nou toch heel wat Surinamers komen. En ik ken er niet veel die voor PSV zijn, de meeste zijn gewoon Ajacied. Verder klopt het verhaal van whoehaha wel over Ajax in Suriname.

Om een klein stukje aan te geven dat het waar is wat whoehaha zegt:

Ruim veertig voetballers met Surinaamse achtergrond haalden inmiddels het eerste elftal. De huidige selectie telt er vijf: Kenneth Vermeer, Jaïro Riedewald, Stefano Denswil, Ruben Ligeon en Ricardo Kishna. De eerste was Frank Rijkaard in 1980, hij was toen zeventien jaar.

'Rijkaard is heel belangrijk geweest voor de latere generatie. Een groot voorbeeld,' zegt zijn voormalige teamgenoot Stanley Menzo. Volgens de oud-keeper is de warme band tussen Suriname en Ajax gemakkelijk te verklaren. 'Vanaf de jaren vijftig zijn er erg veel Surinamers deze kant op gekomen. En zeker in de Bijlmer heeft de club een grote aantrekkingskracht.'

Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 16:07
Beste Richard deze discussie is het vervolg van een eerdere discussie. Een nader te noemen forumlid gaf aan niemand te kennen in Amsterdam die voor Psv zou zijn. Dan weet je nu genoeg toch. Natuurlijk lopen in zuidoost genoeg surinamers rond die voor Ajax zijn.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:13
Natuurlijk zijn er in Amsterdam ook die wel gevoelens hebben voor PSV en dat zal in de Bijlmer daarom ook wel het geval zijn, net zoals dat er in Eindhoven Ajacieden wonen, ondanks dat is in de Bijlmer Ajax gewoon nummer 1 bij de mensen net zoals dat in Eindhoven PSV altijd nummer 1 zal zijn en blijven, logisch ook en niks mis mee.

Waar het mij meer om ging was het verhaal Suriname, daar is Ajax sowieso populairder en geliefder dan PSV of welke Nederlandse club dan ook, mede mogelijk natuurlijk door de enorme rits aan Surinaamse spelers die Ajax heeft voortgebracht, mede ook zoals ik al liet zien door dat stukje tekst doordat er veel Surinamers al decennia lang naar Amsterdam vertrekken.

Verder maakt het ook eigenlijk geen klote uit, of je nu wel of niet populair bent in Suriname, veel schiet je er toch niet mee op.
Vind ik leuk
Bizzy +5763
maandag 9 oktober 2017 om 16:19
Het maakt ook verder geen klote uit. :)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:58
Grappig hoeveel clubs hebben zich in “jullie” Brazilië zich na PSV vernoemd? En wat betreft de landen die jij opnoemt ze voelen zich één meer verwand met Nederland en vooral Amsterdam ivm de BIJLMER. Iedereen uit die landen heeft familie daar... en kleinigheidje waar heeft Ajax een stadion gebouwd? En waar speelde de meeste spelers van die afkomst?

Naar Ajax zijn honderde clubs vernoemd in Brazilië.. Google eens en accepteer dat Ajax overal groter is. Zelfs de zuid Koreaanse suk stond op de toekomst en niet de hertgang. En dat na Hiddink die trouwens ook al decennia Amsterdammers is en zelfs ook echt aan de Amstel net als Philips haha
Vind ik leuk
Nashua +4359
maandag 9 oktober 2017 om 14:47
Prachtige uitvinding voor huisartsen idem. Geen wachttijden meer in het ziekenhuis voor een foto/scan.

Voor het Nederlands voetbal zit ik nog op een apparaat te wachten wat kan detecteren of ze een kort lontje hebben, weinig zelfreflectie en inzet.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:52
Leuk maar electronische hulp middelen zijn gewoon verboden op het veld. Als ze bij Ajax de hesjes mochten gebruiken was de medische staf er eerder dan Nouri zelf bij geweest. Zelfs een Apple watch heeft bewezen meerdere levens gered! De KNVB heeft het te druk met het helpen van frauderende clubs en van basten met strafschoppen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Baanbrekend' echo-apparaat bij PSV: 'Zelfs op het veld al een diagnose'