Jong AZ is negen minuten lang te oud: wedstrijd tegen FC Oss moet over

Jong AZ is negen minuten lang te oud: wedstrijd tegen FC Oss moet over

maandag 9 oktober 2017 om 14:48

De Jupiler League-wedstrijd tussen FC Oss en Jong AZ van vrijdag 15 september is ongeldig verklaard. Dat meldt de KNVB maandag.

Jong AZ heeft tijdens een deel van de wedstrijd tegen Oss met te veel spelers van boven de 23 jaar gespeeld. Het bestuur betaald voetbal vergaderde maandag over de kwestie en heeft besloten dat het duel in z'n geheel overgespeeld moet worden. De Alkmaarders wonnen met 0-2 door goals van Ricardo van Rhijn en Ferdy Druijf.

In Oss maakte Jong AZ-trainer Martin Haar precies negen minuten gebruik van drie spelers - Van Rhijn (26), Rens van Eijden (29) en Abdel Malek El Hasnaoui (23) - die vóór 1 januari 1994 geboren zijn. Zij gelden als dispensatiespelers. Voor een beloftenteam is het toegestaan om twee dispensatiespelers gelijktijdig in het veld te hebben staan.

Na overleg met beide clubs en de lokale overheid heeft de KNVB gekozen voor maandag 23 oktober (aftrap 20.00 uur) om de wedstrijd in z'n geheel over te spelen.

Poll

Is deze beslissing terecht?

(1493 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 9 oktober 2017 om 14:54
Opnieuw??
Das toch gewoon winst voor Oss?
Vind ik leuk
harryp +892
maandag 9 oktober 2017 om 15:15
Lijkt mij inderdaad ook
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:21
Dat zou in mijn mening ook een stuk eerlijker zijn. Nu moet Oss ook nog moeite gaan doen om alsnog te winnen. Raar besluit van de KNVB!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:28
Oss krijgt nu een kans om alsnog te winnen, maar wat als ze al 4-0 hadden gewonnen?
Vind ik leuk
harryp +892
maandag 9 oktober 2017 om 15:31
Is in overleg gegaan. Dus denk dat FC Oss dan gezegd had het prima te vinden zo.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:44
Zoals ik het lees is er alleen overleg geweest over de datum.

Mi zou dit een reglementaire 0-3 ofzo moeten zijn.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:47
Ik was hier nooit mee akkoord gegaan als Oss zijnde. Als ze zelf een speler opstellen die bijvoorbeeld geschorst zou zijn, zouden ze gewoon een 3-0 reglementaire nederlaag aan de broek krijgen en puntaftrek. Belachelijk dat zo'n jongteam weer zo bevoordeeld wordt. De JL teams zouden gewoon samen naar de rechter moeten stappen en een einde moeten maken aan die onzin. De jong teams moeten ook maar met een vaste selectie gaan werken en alleen in de winterstop wisselingen kunnen doen!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:00
Ga lekker lopen janken joh, ons Nederlands voetbal zit ik een dalende lijn, dit is alleen maar goed voor de competitie. Sterkte tegenstand voor de spelers van jong Ajax/az/psv/Utrecht en meer tegenstand, gelijkwaardiger aan eredivisie, voor de jl teams. Al dat gehuil van iedereen, calimero's...
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:02
Laat me raden, jij bent supporter van de top 3 / Vitesse?

Dat ze erbij zitten boeit me niet eens zoveel. Dat je de ene wedstrijd tegen reserves van een topclub speelt en je concurrenten een week later tegen een half A1 team is gewoon je reinste competitievervalsing. En nogmaals, als dit van tevoren is vastgelegd moet dit gewoon een reglementaire nederlaag zijn. Dat zou het ook zijn als Oss een geschorste speler op zou stellen..
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 16:05]
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:04
Dat klopt, maar dat is irrelevant. Want ook voor jouw club is het beter!

Het valt dit jaar volgens mij redelijk mee meer de wisseling van spelers. Was vorig jaar ook al amper. Meeste kunnen het niet hebben dat de jeugd teams beter zijn, dan roepen ze maar: het is competitie vervalsing!
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 16:11]
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:09
Op wat voor manier dan wel? Tegen Jong PSV bijvoorbeeld, daar speelde we gewoon tegen een half reserve team omdat we toevallig op een maandag moesten. Buiten het feit dat we die gewoon hadden gewonnen als onze keeper niet zo aan het prutsen was, wat schieten wij ermee op dat een paar reserves van PSV wedstrijdritme op doen? Dat het voor de spelers die de stap naar het eerste willen maken goed is ben ik met je eens, alleen die bankzitters van het eerste moeten geweerd worden.

https://www.ed.nl/psv/beloften-psv-presteren-maandag-veel-beter-dan-op-vrijdag~a1bc6881/
Lees dit maar eens na, het scheelt bij Jong PSV 0,63 punt gemiddeld of ze op een vrijdag of maandag spelen. Puur en alleen omdat er dan ook reserves van het eerste elftal meespelen. Want ja, de reserves van het eerste van topclubs zijn veel te goed voor de Jupiler League.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 16:18]
Vind ik leuk
Stranger +1357
maandag 9 oktober 2017 om 18:52
Geloof je het zelf ook?
Het is gewoon een farce die jong teams in de JL. Trouwens de hele opzet van de voetbal piramide is knude!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:25
Clubs als Fc Den Bosch, Rkc en andere JL teams laten hun spelers ook meedoen met Jong-teams. Maar omdat dit op bedenkelijk niveau is hoor je daar niemand over.
Vind ik leuk
RedNas +2032
maandag 9 oktober 2017 om 16:24
NAC kreeg 2 jaar geleden alleen een boete toen een niet-speelgerechtigde speler werd opgesteld. De tegenstander mocht toen ook kiezen om de wedstrijd over te laten spelen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 17:08
Ja belachelijk.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:19
Jong Vitesse had vorig jaar een niet speelgerechtigde speler opgesteld en toen kregen ze drie punten aftrek van de knvb.
Lekker meten met twee maten knvb!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:55
Allemaal de schuld van dat kunstgras;)
Vind ik leuk
Quareck +2531
maandag 9 oktober 2017 om 15:38
Vergeet Dick advocaat niet!!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 14:55
Als het zo in de regels staat, is het terecht.

Echter ik had Jong AZ gewoon laten verliezen voor het zich niet aan de regels houden.
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
maandag 9 oktober 2017 om 15:00
ECHT KNVB...KAPPEN MET DIE B TEAMS..DIT KAN NIET!
Vind ik leuk
Aal +14023
maandag 9 oktober 2017 om 15:17
Je caps blijft hangen Liw.....
Vind ik leuk
mazu +284
maandag 9 oktober 2017 om 16:53
maar hij heeft wel gelijk!
Vind ik leuk
mazu +284
maandag 9 oktober 2017 om 16:55
maar hij heeft wel gelijk!
Vind ik leuk
mazu +284
maandag 9 oktober 2017 om 16:55
maar hij heeft wel gelijk!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 08:26
Ja want de wissels van Cambuur doen nooit mee bij hun Jong-team
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:02
Een van de beste beslissingen ik jaren van de knvb! Alleen maar positieve ontwikkeling voor de lj. Zelfs voor Tempo is het goed, die verkopen sinds deze invoering steeds meer zakdoekjes en de huilende en zichzelf zielig vindende supporters van de jl-clubs
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:00
Nederlands voetbal: de eredivisie te jong en de jong elftallen te oud
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:03
En toch zal ik blij wezen als die fucking competitie weer begint;)
Vind ik leuk
Cookee +3604
maandag 9 oktober 2017 om 15:48
HAHA.
Altijd als er veel extra regeltjes zijn dan maakt dat duidelijk dat er iets goed mis is.
Er spelen beloften, die niet kampioen kunnen worden.
Die geen enkele druk van presteren voelen
Mogen niet ouder zijn dan 23.
Dus de tegenstander speelt tegen een A-junior en niet de 23+ speler.
En volgende week staan er 6 ventjes van 17 in.

De beste KNVB beslissing zou zijn, maak een mooie regeling voor top-Amateurclubs om in te stromen.
En laat jAjax tegen jFey op een troosteloos veld ballen.
Vind ik leuk
mcmodd +10393
maandag 9 oktober 2017 om 15:03
Dit zullen ze vast niet expres hebben gedaan, maar de maatregel is zeer terecht. De regels voorkomen dat er (nog meer) oneerlijke concurrentie plaatsvindt in de Jong-teams van de eredivisieclubs.
Vind ik leuk
EddyT67 +2401
maandag 9 oktober 2017 om 15:03
Vreemd....Toen Jong Vitesse dat vorig seizoen had kregen ze drie punten in mindering. Weer eens de willekeur van de KNVB? Of vergelijk ik appels met peren?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:19
Een beetje appels met peren vergelijken is het wel ja.
Vitesse speelde met 4 (!!) spelers uit het eerste terwijl er 2 zijn toegestaan.
Bij AZ ging het over de leeftijdgrens en dat gedurende slechts een paar minuten..

Maar goed. Het enige rechtvaardige vind ik, en dat voor beide situaties, is het geven van 3 punten aan de club waartegen werd gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:07
Serieus?

Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:11
Ze moeten gewoon oprotten met al die nepteams. En in dit geval 3-0 overwinning voor Oss.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:12
ze kunnen echt helemaal niets goed regelen die amateurs van de knvb !!! Nu verstrikt in de eigen hopeloze regels, moet de scheidsrechter en / of trainer van de tegenpartij bijhouden wat de leeftijd is van de spelers op het veld en de eventuele invallers ? Kansloos
Vind ik leuk
Bossie020 +1480
maandag 9 oktober 2017 om 19:31
De KNVB maakt de opstelling niet.
Vind ik leuk
Pazto +28
maandag 9 oktober 2017 om 15:37
De regels volgens het bericht van de KNVB:
Een dispensatiespeler is een speler die vóór 1 januari 1994 is geboren

El Hasnaoui is van na die datum (maar is wel al 23). Wat is nu exact de regel? Want de KNVB spreekt zichzelf alweer tegen binnen hetzelfde bericht.
Vind ik leuk
tikkietoe +2486
maandag 9 oktober 2017 om 15:38
Sjiek van Top Oss om bereid te zijn de wedstrijd over te spelen.
Grote kans dat AZ weer wint.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 15:47
Wat maakt dat nu uit, die ene speler. Het mee laten doen van die "Jong" elftallen in de Jupiler League is pas echte competitievervalsing. Maar ja we kwekken liever over het kunstgras, dan dat we hier wat tegen doen.
Vind ik leuk
rolo8679 +1124
maandag 9 oktober 2017 om 15:52
Als een geschorste speler mee gedaan zou hebben voor 9 minuten, dan werd het 3-0 voor Oss. Waarom moet deze dan wel overgespeeld worden. Ik snap het beleid van de KNVB echt soms niet.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 16:20
Dit zou gewoon omgezet moeten worden in een reglementaire 3-0 overwinning voor FC Oss. Jong AZ heeft de regels gebroken, dus dan zit er niks anders op. Als een speler tijdens wedstrijd speelt die eigenlijk geschorst is, dan betekend dat ook normaal een reglementaire nederlaag voor zijn ploeg.
Vind ik leuk
poklane +2546
maandag 9 oktober 2017 om 16:25
Raar dat zo'n wedstrijd overgespeeld word. Je breekt de regels, het lijkt me dat daar maar 1 straf op kan staan: een reglementaire 3-0 verlies.
Vind ik leuk
mchollie +2284
maandag 9 oktober 2017 om 17:03
Oh wat lachwekkend weer die KNVB.

Precies 9 hele minuten met 1 speler boven de dispensatie leeftijd. Hoe oud zijn die gasten van FC Oss?

Maar ja regelnaleving tot in het kleinste gaatje dan maar.
Vind ik leuk
Teo Smith +12427
maandag 9 oktober 2017 om 17:24
Lekker haha.
Gewoon 3-0 voor oss, lamlozen klootzakken.
Vind ik leuk
Jordanees +8194
maandag 9 oktober 2017 om 18:09
Zie je nou dat er regels zijn........
Vind ik leuk
Dordmund +1321
maandag 9 oktober 2017 om 18:28
KNVB is helemaal de weg kwijt zitten daar in Zeist nog wel mensen met kennis.
Oss gewoon 3 punten en AZ 3 punten in mindering.
Vind ik leuk
Bossie020 +1480
maandag 9 oktober 2017 om 19:28
Als AZ supporter vind ik dit een merkwaardige beslissing. Ik klaag niet hoor, maar normaliter wordt de eindstand omgezet naar een reglementaire 3-0.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong AZ is negen minuten lang te oud: wedstrijd tegen FC Oss moet over