Dolblij vanwege AZ-blunder: 'Ik kwam er achter na een telefoontje van de KNVB'

Dolblij vanwege AZ-blunder: 'Ik kwam er achter na een telefoontje van de KNVB'

maandag 9 oktober 2017 om 20:20

Bij FC Oss gaat de vlag uit omdat de wedstrijd tegen Jong AZ overgespeeld moet worden. Directeur Peter Bijvelds laat aan Omroep Brabant weten verheugd te zijn met het nieuws van de KNVB.

Jong AZ heeft een deel van het duel met Oss, dat op vrijdag 15 september is gespeeld, met te veel spelers gespeeld die ouder zijn dan 23. Er mogen maar twee spelers uit het eerste in een beloftenteam spelen. Jong AZ speelde negen minuten lang met drie. Daardoor moet de wedstrijd, die door Jong AZ met 0-2 werd gewonnen, over worden gespeeld.

"Tja, daar kan ik geen speld tussen krijgen. Dat komt ons niet verkeerd uit", reageert Bijvelds. "Ik kwam er zelf pas achter na een telefoontje van afdeling tuchtzaken van de KNVB. Pas op dat moment werd het ons duidelijk. Want het was eerder tijdens de wedstrijd helemaal niet duidelijk."

Bijvelds hoopte eigenlijk niet dat het duel over zou moeten worden gespeeld, maar dat Oss de drie punten toegekend zou krijgen. "Dan was het zeker makkelijk geweest. Want dan hadden we nu drie punten op zak. Maar goed, dat is niet gebeurd en daar ging ik ook niet vanuit. Ik heb zelf ook even de reglementen nagekeken en dat was niet heel waarschijnlijk."

Plaats een reactie

maandag 9 oktober 2017 om 20:24
Jullie hadden 3 punten moeten eisen!
Nu ga je alsnog verliezen.
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 20:27]
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:27
Waarom? In de regels staat dat de wedstrijd opnieuw gespeeld moet worden. Wat heeft dat dan voor zin?
Vind ik leuk
Roekoe +4419
maandag 9 oktober 2017 om 20:30
Artikel niet gelezen denk ik zo
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:30
Oow serieus?
Dat wist ik niet.
Dan heb ik niks gezegd. :~♢
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 00:48
Ik vraag het me af. Paar jaar geleden werd Legia - Celtic omgezet in 0-3 omdat er bij Legia een paar minuten een niet-speelgerechtigde speler meespeelde. Die jongen was weliswaar geschorst, maar per saldo heeft AZ ook een speler ingezet die op dat koment niet mocht spelen.
Vind ik leuk
5697956 +1340
maandag 9 oktober 2017 om 20:27
FC Oss boft met wederom een masterclass van AZ.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:33
Nog een extra derde helft, niks te klaguh
Vind ik leuk
AFC +3786
maandag 9 oktober 2017 om 20:34
Grappig als je daar n toto mee gewonnen heb.... maar wat gebeurt er als je hem er verloren op heb
Vind ik leuk
3ismo +2912
maandag 9 oktober 2017 om 21:04
even apeldoorn bellen!
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 22:33
haha :D
Vind ik leuk
Barbie +774
maandag 9 oktober 2017 om 20:37
Stoppen met die nep jeugdteams.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 21:59
Dan kun je gelijk ook stoppen met de Jupiler League.
Vind ik leuk
Pinda +46
maandag 9 oktober 2017 om 21:35
Nu hopen dat jullie verschrikkelijke pak slaag krijgen. Jankers
Vind ik leuk
Pinda +46
maandag 9 oktober 2017 om 21:36
9 minuten met speler ouder dan 23 stumpers
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 21:54
Als Oss nou met 2-0 gewonnen had..
Moest ie dan ook opnieuw...pfff
Vind ik leuk
mchollie +2284
maandag 9 oktober 2017 om 22:31
Thuis met 0-2 op de broek krijgen van een team vol met jonkies, maar omdat AZ 9 hele minuten met een speler ouder dan 23 jaar speelt moet de wedstrijd over. Ik begrijp dat er regels zijn, maar de scheits wist het niet en de 4de man ook niet, tja.

Maar goed, als je niet kan winnen van een jong 2de elftal wat heb je dan in Gods naam te zoeken in de eredivisie???
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 22:33
niks
Vind ik leuk
Sniper1 +900
maandag 9 oktober 2017 om 23:05
Tja, helaas mogen 2e elftallen niet in de eredivisie spelen.... :)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 23:40
Opmerkelijk deze vertaling van de reglementen. Wanneer is een speler dan een 1e elftal speler ?
Tijdens Ajax - FC stond er bij Ajax naast De Jong en Sinkgraven ook Cassiers in de basis. Dat lijken mij toch 3 spelers van het 1e.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 23:50
Hangt met twee dingen samen: spelers mogen met jong Ajax meedoen als ze geboren zijn na 1 januari 1994 en dit seizoen minder dan een bepaald aantal wedstrijden in Ajax 1 hebben gespeeld (weet het aantal niet precies, een stuk of 15). Daarnaast mag de club twee dispensatiespelers opstellen die niet aan deze voorwaarden voldoen.

De manier waarop ze hier de term "eerste elftal spelers" is wat verwarrend, en gaat bij die wedstrijd van ajax - fc? niet op voor cassiera en sinkgraven, omdat ze jong genoeg zijn en weinig in het eerste hebben gespeeld dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 23:56
Het zou logischer zijn als je ook kijkt naar voorgaande seizoenen. Anders zou je dus in de eerste helft van de competitie iedereen op kunnen stellen bij Jong. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 14:48
Daar ben ik het zeker mee eens, zoals het nu geregeld is vreemd, zeker als je bedenkt dat de helft van de eerste selectie van deze teams ook onder de 23 is.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 05:25
En wat als oss de wedstrijd had gewonnen? Zou een mooie truc zijn. Gauw wisselen en de wedstrijd gaat over. Aanpassen die handel en gewoon 3 punten naar de benadeelde partij
Vind ik leuk
mchollie +2284
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:39
Het doel van 2de elftallen in de 1ste divisie is toch om meer weerstand te creeren zodat ze later beter de stap naar het 1ste kunnen zetten.

Nou dan heeft AZ geluk, weer een extra weerstand potje...........
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 12:57
Grappig, dat je op basis van leeftijd gezien wordt als eerste elftal speler. El Hasnaoui behoort geheel niet tot de A-selectie van AZ. Hij heeft zelfs geeneens een volwaardig profcontract. Totaal geen gelouterde prof, en nauwelijks ervaring in het betaalde voetbal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 12:58]
Vind ik leuk
mazu +284
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:02
Kappen met die jeugd teams, je reinste competitie vervalsing. ik hoop dat de kunstgras clubs als tegen eis stellen dat de Jong elftallen verdwijnen uit het betaalde voetbal, dat is namelijk net zo'n gedrocht als kunstgras.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dolblij vanwege AZ-blunder: 'Ik kwam er achter na een telefoontje van de KNVB'