De Ligt doet oproep voor Klassieker: 'Probeer het. Nu heb je er niets aan'

De Ligt doet oproep voor Klassieker: 'Probeer het. Nu heb je er niets aan'

dinsdag 10 oktober 2017 om 09:50

Het wordt tijd dat uitsupporters weer welkom zijn bij clashes tussen Ajax en Feyenoord. Matthijs de Ligt, verdediger van de Amsterdammers, zei dat maandagavond bij voetbalshow Tiki Taka Touzani op RTL7. 

"Als je het niet probeert, kom je er ook niet achter of het wel of niet werkt. Als het niet blijkt te werken, dan weet je dat voortaan", aldus de achttienjarige verdediger. "Als het wel goed gaat, dan kan je het elk jaar opnieuw proberen om te kijken hoe het ontwikkelt. Nu heb je er eigenlijk niets aan."

Sinds 2009 zijn uitsupporters niet welkom bij De Klassieker. Na diverse incidenten tijdens wedstrijden tussen de aartsrivalen uit Amsterdam en Rotterdam werd een verbod ingevoerd. Eind deze maand staat er weer een clash tussen de twee clubs op het programma. Ajax gaat op 20 oktober op bezoek in De Kuip. Na zeven speelrondes in de Eredivisie heeft de regerend kampioen twee punten meer. 

Poll

Wordt het tijd dat uitsupporters weer welkom zijn?

(1525 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 10 oktober 2017 om 09:56
Gewoon weer toe laten. Iedereen verdiend een 2e kans
Vind ik leuk
PatWit +1012
dinsdag 10 oktober 2017 om 09:59
38e kans bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:20
Inderdaad. De geschiedenis wijst uit dat het dus blijkbaar niet mogelijk is.
Zelf ben ik groot voorstander van uitsupporters maar veiligheid staat voorop.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:16
Alsof er tijdens en rondom de wedstrijden zoveel gebeurt? Laatste keer dat het echt fout ging (2005) was de oorzaak vooral dat iemand zo slim was geweest om de trein met Ajax-supporters voor de Kuip te laten staan, terwijl zij het stadion niet in mochten omdat ze treinen hadden gesloopt...
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 12:29
Gelul Ajax supporters gedragen zich al jaren! Daarbij werkt de rechtsstaat niet zo je kan mensen niet straffen voor iets wat ze geen zak mee van doen hebben. Daarbij zijn de jongens uit die tijd ook al jaren niet aanwezig of niet meer welkom.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:58
ja klopt, dat zijn echt de voorbeelden voor de maatschappij!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 23:19
Klopt dat zei de heer van der Laan (rip) “ ben trots op onze supporters al seizoenen lang is Europees een voetbal feest.... en wat gebeurde er met de Feyenoord, PSV, Utrecht, ADO, Twente en Groningen om maar een paar te noemen afgelopen seizoenen???

Dus JA WIJ ZIJN EEN VOORBEELD VOOR HUN HAHA
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 00:17
Beker finale tegen Zwolle. In de kuip, niet eens tegen Feyenoord. Moesten weer een bak mensen aantonen dat ze een stel fokking klapharken zijn die niets waard zijn. Een stel iimbecielen waar geen maat op staat, dus gaat t niet meer gebeuren die uitsupporters, vergeet dat nou maar
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 07:47
Hoe lang geleden is dat hahaha weet je nog wat de Duitsers hebben gedaan? Kijk je ze daar ook nog op aan haha


Nee jochie wij hebben onze problemen op gelost iets wat bij de andere clubs niet is op dit moment. Je kan blijven herhalen wat er in het verleden is gebeurd om jullie wan gedrag goed te lullen maar het is gewoon zielig!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 07:50]
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 07:55
Je kan er lacherig over doen maar dat incident was absoluut een van de redenen waarom er nog steeds geen uitsupporters bij de klassieker zijn en waarom het ook niet meer gaat gebeuren. T gaat ook niet om wat ik er van vindt maar de autoriteiten. En die kijken er precies zo tegenaan. Zeg ook nergens dat Feyenoord supporters zich goed gedragen, maak je d'r zelf van jochie. Dus eerst kritisch lezen, dan begrijpen (daar gaat t bij jou waarschijnlijk mis) en dan niet je reactie opschrijven want doe je t wel kom je als een domoor over. Jochie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 07:56]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:38
Hahaha totaal niet voor de klassieker! Sterker nog dat volgende seizoen opperde van der laan om Feyenoord toe te laten als wij ook welkom waren... toen gebeurde Rome en durfde Aboutaleb het niet aan! Daarna is er niks gebeurd bij ons en een was lijst bij Feyenoord! Moet ik je er ook maar aan herinneren dat we van wraak zelfs afzagen na de laffe aanval in polen door legia en ADO?! Nee jochie wij hebben onze shit op orde accepteren en werk eraan dat het bij jullie ook zo wordt! Zoals van der laan bij zomer gasten zei neem Amsterdam als voorbeeld inplaats van die misplaatste jaloezie!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:16
- ajax supporters in lyon (11 mei 2017)
- de pop van vermeer ( 7 feb 2016)
- rellen bij ajax - warschau (16-2-2017)
- stoeltjes slopen na de verloren EL-finale
- de spreekkoren van supporters
- wangedrag in utrecht
om maar even wat te noemen...
ja, neem amsterdam als voorbeeld.

wees realistisch het is bij jullie net zoals bij alle andere clubs. en vind je dat anders, na de bovenstaande feiten, dan wordt het tijd dat je uit je grot komt en ziet wat er gebeurt!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:48
Wat een gelul nieuws links dr bij! Utrecht is helemaal mooi daar mogen wie niet komen na liedjes van hun hahaha
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:49]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:20
laat maar..... als je nu nog ontkent, ga ik geen moeite meer doen. mijn punt was dat er bij elke club van dat soort gasten rondlopen, dus ook bij ajax. Ook bij ons zullen er van de 45.000 een paar mafkezen tussen zitten. jij vindt dat dàt de supporters zijn... als je dat denkt, wordt t tijd dat je je blik wat gaat verruimen en anders moet je lekker terug in je cocon kruipen en daar blijven zitten
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:26
Afgelopen jaren zijn er GEEN incidenten geweest... en dus hebben wij het probleem niet meer. Wat jij nu doet is het zelfde als de Duitser verantwoordelijk houden voor hitler... of net zo zielig als silvana mensen verantwoordelijk houden voor slavernij! Laatste keer beker is pol en co geweest dat hebben wij zelf opgelost en onderhand wordt meneer ook nog eens vervolgd! Als hun nou ook net als Seal deed hun polletje op ze bek slaan en hun burgemeester die groepjes echt aanpakt wordt het misschien nog wat. Nederland is wakker je ziet het op het nieuws het legioen is niet meer heilig beestje wordt nu al twee jaar bij zijn naam genoemd. Daarbij is het bij ons een klein groepje GEWEEST en bij hun... Rome en kampioens “feest” liet duidelijk zien dat het probleem daar algemeen is.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:24
ik zou niet meer zoveel zuipen als ik jou was
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 10:26
Ajax heeft na dat incident, wat in 2014 was, aangegeven in ieder geval geen uitsupporters mee te nemen de komende 3 jaar. 2014 + 3 =? Ow ja! En weer, ik zeg niks over de Feyenoord supporters, zijn ook klapharken. En daarom moet we in ieder geval bij de klassieker nooit meer uitsupporters willen. Die gestoorde supporters zijn als valse honden, aard van t beestje, wachten tot t weer fout gaat. Je gaat een pedofiel niet in een kinderdagverblijf zetten dan gaat t fout. Zo ook een Feyenoord supporter in de Arena of een Ajacied in de kuip
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 10:30]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:49
2017.... bijna 18 ik noem net allemaal clubs die in 17 zich misdroegen!
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 13:02
Hevigste voetbalrellen in de geschiedenis van dit land tussen deze 2 supporters groepen. Haat spat er van beide kanten vanaf ook al zijn er geen uitsupporters bij is het nog voelbaar. Kan me voorstellen dat niemand de verantwoordelijkheid wil nemen om die groepen in 1 hok te plaatsen. Kan je wel zeggen iedereen verdient een 2e kans, niet leren van t verleden is t domste wat je kan doen. Vd Laan wilde inderdaad supporters toelaten, totdat Ajacieden de bekerfinale vergalden en Ajax uit dit plan de stekker trok. Zelfs de clubs zitten hier niet op te wachten joh, neem jezelf nou niet in de maling.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:30]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:02
Hehmmm vanuit Amsterdam en Ajax mogen ze komen als wij ook welkom zijn... Rotterdam ligt het probleem al een jaar nu. Na de finale EL is het weer geprobeerd alleen iets met een mislukt Rotterdams feestje weer haha

Daarbij is er gewoon goed contact tussen de twee harde kernen en was er bij Nouri F-Side bijeenkomst zelfs Feyenoorders bij in shirt tussen ons in... zoek effe op wat onze burgemeester over die dag zei en check de foto’s van die dag! Probleem ligt bij Rotterdam en die kwal van een burgervader!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:04]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:20
Haha tijdens jouw onzin verschijnt het bericht dat Rotterdam nu ook ons aller Ajax wil ontvangen hahaha eat your hart out haha
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 16:25
Club gaat praten, zegt nog niets. Bovendien laat de politiek t toch niet toe.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:20
Politiek wil het al twee jaar of wis je niet dat Eberhard van der laan politucus was haha
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 19:22
Die is er helaas niet meer. Moet maar zien wat z'n opvolger doet. En aboutaleb doet er sowieso niet aan mee. En als t niet van 2 kanten komt gaat dit niet van de grond komen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:30
En die zijn ook voor of denk je dat de gemeente raad er niet achter stond haha Google eens ook die waren voor. Dat jij het niet kan accepteren dat Amsterdam en Ajax wel weer zijn zaakjes op orde heeft kunnen wij weinig mee. Zoals Eberhard bij zomer gasten zei neem een voorbeeld aan ons! Wij kunnen niet eens over een Rotterdam Utrecht of den haag spreken die steden zijn verdeeld populisme viert hoogtij van moslim extremisten tot recht extremisten in de gemeente raden. Hoe bedoelen ze 1 stad?
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 19:59
De woordvoerder van Van der Laan stelt dat eerst de clubs met elkaar moeten praten. „Als zij eruit zijn, gaat de burgemeester, met het Openbaar Ministerie en de politie, in gesprek met de clubs over wat mogelijk is.”

Alle andere betrokkenen gaan echt never meewerken. En succes met je club waar alles zo voor mekaar is. Ze vechten elkaar de tent uit, tis een tyfuszooi, alleen op de tribune is t ff rustig. Ik kap hiermee. Succes in je droomwereld
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:22
weer eens proberen kan geen kwaad toch? alle clubs hebben mafkezen rondlopen. tzou mooi zijn als ze er weer eens bij zouden zijn
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:01
Maakt er toch een leuke voetbal middag van met z'n allen, en laat elkaar eens in hun eigen waarde. Wint Ajax hem daar niet, pech, dan haal je die punten ergens anders, klaar...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 10:02]
Vind ik leuk
't is wat +1280
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:21
Helaas is het voor sommige mensen niet zo simpel als jij het zegt, al zijn die mensen zelf wel vaak simpel...
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:45
Dit is pas praat _AJAX_. Een gezonde dosis vermogen relativeren hier.
Vind ik leuk
GKL +159
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:01
Hopelijk mogen wij eerst naar die ufo, daarna mag het waarschijnlijk nooit meer aangezien er altijd kanslozen zijn die het verpesten voor de rest.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:04
Die UFO heet nog altijd De Kuip en een beetje respect voor de Kuip mag wel.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2511
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:02
De laatste keer dat er Ajaxsupporters in De Kuip waren, hebben ze voor tienduizenden euro's gesloopt. Bij mij kwamen ze er nooit meer in.
Vind ik leuk
Nouwske +506
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:06
Dan was de hele kuip tot de grond toe afgebroken? Ik geloof dat dat niet het geval was
Vind ik leuk
Fredsjhe +2511
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:16
Nou nou Nouwske, was dat je beste grap? Best gevat.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:15
Andersom netzo..
Vind ik leuk
Fredsjhe +2511
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:21
Jazeker geldt dat andersom net zo. Feyenoordsupporters hebben ook "voldoende" gedaan om een uitverbod te rechtvaardigen. Ik noemde alleen Ajaxsupporters omdat het bezoek van Ajaxsupporters over anderhalve week relevant is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 10:24]
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:01
Persoonlijk zeg ik. Laat ze maar wegblijven (beide zonder publiek) dan pak je ze het hardste. Dus ook de wedstrijd in de Arena. Kijken of ze dat nog leuk vinden ... nu heb je er gewoon helemaal niks aan. Volle 90 minuten lekker spelers uitschelden van de tegenpartij. Man man man gaat helemaal nergens over. Anti voetbal
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 11:03]
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:06
precies gewoon weer toelaten er zijn wel meerdere wedstrijden waar wel eens wat gebeurd niet alleen bij Feyenoord - Ajax of Ajax - Feyenoord.
maar daar hoor je niemand over.
in principe kan er niet zoveel geks gebeuren buiten spreekkoren dan maar dat gebeurd ook in Den Haag of in Utrecht.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:30
Ik kan me van vorig jaar herinneren dat bugervader vd laan rotterdammers wilde gaan toelaten, maar de rdamse burgemeester wilde het andersom niet. Bal ligt dus bij rotterdam
Vind ik leuk
M +33
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:07
Gaat Ajax 20 oktober op bezoek in de Kuip?
Zou dat deel uitmaken van de voorbereiding voor de wedstrijd op de 22e?
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:18
gaat simpelweg niet meer gebeuren en als ze het toestaant zal wel weer een of andere ajax of feyenoord "supporter" het weer verpesten voor iedereen helaas heeft iedere club wel een paar van die tokkies er tussen zitten
Vind ik leuk
Pds010 +383
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:26
Ik zeg... slachtpartij in 1... 2... 3.... ?
Doe het lekker niet zal 1 jaartjr goed gaan en het 2e jaar staan ze weer stenen te koppen over en weer...
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:32
Gek toch dat die roep er altijd net is als het Feyenoord - Ajax is en nooit wanneer het Ajax - Feyenoord is.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:34
roch nog een kleine 30% wat het er niet mee eens is met de stelling..

waarom niet vraag ik mij af?
Vind ik leuk
RedNas +2254
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:50
Dat vinden ze denk ik onrustig als ze 's avonds de samenvattingen kijken.
Vind ik leuk
Hammers96 +1201
dinsdag 10 oktober 2017 om 10:55
In Nederland zijn we gewoon een stelletje randdebielen met zn allen.
In de bundesliga , premier league , la liga lopen de uitsupporters vol trots met hun club shirt door de menigte van de thuissupporters zonder problemen , hier worden bussen bekogeld , poppen opgehangen en gunnen elkaar geen licht in de ogen.
Tyfus volk zijn we eigenlijk
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:11
Spreek voor jezelf gast...
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:29
Doe jij iedereen hier een lol en ga in een West Ham shirt lekker op de tribune bij Millwall zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:31
Ligt niet aan de supporters. Tot op zekere hoogte iig. In engeland was het veel erger, tot die voetbalwet kwam. Waarom niet hier dan?
Vind ik leuk
United FC +12744
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:00
Ja het volk wat het verpest voor de rest idd ;-)
Vind ik leuk
Korm +22960
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:00
Als de supporters elkaar eens respecteren dan kan het ook gewoon. De ratdraaiers moeten harder aangepakt worden zodat het weer leuk wordt in stadions!
Vind ik leuk
gin44 +11
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:26
De Ligt zou beter aan zijn eigen foutenlast kunnen werken.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:45
haha als je het niet probeert weet je het nooit... is al 30 keer fout gegaan mathijs alleen toen speelde je nog met blokken
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 11:46
Het is gewoon weg onkunde en onwil, dat men niet eens supporters kan begeleiden na een uitwedstrijd.
Daarbij zijn de ongeregeldheden niet eens in het stadion gebeurt maar erbuiten ,
Zeker proberen, verplichte registratie wie mee reist na de uitwedstrijd en bij slecht gedrag stadion verbod voor 10 jaar met meld plicht!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 12:26
Het zou Aboutaleb sieren als hij nu wel op de wens van de heer van der laan inwilligt!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 12:43
Dat zijn verstandige teksten.Gewoon weer toelaten, ook meteen voor Den Haag-Ajax en omgekeerd.

Nederland is 1 vd strengste landen op gebied van verplichte combi’s en clubcard verplichting en dan kunnen ze zoiets simpels Niet eens regelen.

Pure onkunde en discriminatie maar vooral iedereen straffen voor het gedrag van enkelen. Enige wat kan gebeuren zijn spreekkoren.... alsof dat nou zo erg is.
Vind ik leuk
Harremans +1349
dinsdag 10 oktober 2017 om 12:48
20 oktober? Dan moet ik m'n kaartje weer verpatsen. Ik heb 22 oktober vrij gehouden...
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:02
20 oktober? Op vrijdag? Lijkt me niet, VP.

Zondag 22 oktober a.s. om 14.30 uur.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 13:58
De laatste keer dat de ajax supporters in de Kuip waren bij een bekerwedstrijd werd er vuurwerk op het veld gegooid van de Kuip. dus laat maar lekker rustig....
Vind ik leuk
Manus +390
dinsdag 10 oktober 2017 om 14:38
Komt uiteraard vlak voor Ajax uit moet naar Feyenoord en niet andersom.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 14:55
Ik denk dat de overheidsinstanties nu meteen overstag gaan.........
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:24
Niet aan beginnen word toch weer oorlog, en het kost heel veel geld.
Vind ik leuk
WTSGD +314
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:14
Paar jaar geleden was er bijna sprake van tijdens een bekerwedstrijd in de arena. Alleen vond de ajax supportersvereniging het toen oneerlijk aangezien ze in de competitie niet mochten o.i.d. en hebben ze het tegengehouden. Eeuwig zonde om zo'n kansloze reden.
Vind ik leuk
Guusman +2027
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:24
Whizzkid de Licht.
Vind ik leuk
5by5 +482
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:44
Liever geen Ajacied in de Kuip en geen Feyenoorder wilt naar de Arena, is toch goed zo.
Vind ik leuk
jeepee +743
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:12
Eerst maar eens proberen tegen een ècht amateurcluppie uit Amsterdam. Daarna wellicht ook tegen de goedbetaalde amateurs.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Ligt doet oproep voor Klassieker: 'Probeer het. Nu heb je er niets aan'