Interesse 'verschuift' na Oranje-domper: 'Niet erg, alleen jammer voor voetbal'
Voetbal lijkt niet meer zo populair voor bedrijven om in te sponsoren als voorheen. Dat merkt Frank van den Wall Bake op.
"Voetbal kan een deuk hebben, maar dat Oranje het WK mist is de tweede deuk op een rij", stelt de marketeer in het Algemeen Dagblad. "Nu doemt bij potentiële sponsors de vraag op of dit structureel is. De interesse verschuift. Bedrijven die overwogen in het voetbal te stappen, richten zich nu misschien op andere sporten of besteden hun euro's op een andere manier. Hugo Camps schreef van de week in NRC: Max Verstappen is de Johan Cruijff van deze tijd. En zo is het. Dat is niet erg, alleen jammer voor het voetbal."
Marcel Beerthuizen, ook sportmarketeer, merkt dat er veel geld naar andere sporten vloeit. "Maar voetbal duw je niet zomaar omver, dat blijft het grootste sociale netwerk van Nederland, de sport waarover iedereen het heeft. De huidige sponsors van de KNVB hebben lange contracten en lopen niet zomaar weg. Er is ook altijd weer snel hoop in het voetbal, leert de ervaring."