KNVB verpulvert record: jongste scheidsrechter ooit maakt vrijdag debuut

KNVB verpulvert record: jongste scheidsrechter ooit maakt vrijdag debuut

dinsdag 10 oktober 2017 om 14:58

Een fraaie mijlpaal voor Stan Teuben. Op 21-jarige leeftijd (!) maakt hij vrijdag zijn debuut als arbiter in het betaalde voetbal. Teuben heeft de leiding over het duel tussen Telstar en FC Dordrecht. 

Met de aanstelling zorgt de KNVB voor een record. Teuben is namelijk de jongste scheidsrechter ooit in het Nederlandse profvoetbal. Op dit moment heeft Serdar Gözübüyük het record nog in handen. In maart 2008 floot hij zijn eerste wedstrijd in het betaalde voetbal toen hij 22 jaar en vier maanden oud was. Teuben wordt in december pas 22. 

De piepjonge arbiter is de zoon van voormalig prof Tjapko Teuben. Hij begon met fluiten bij ASV'33 uit Aarle-Rixtel. Dit seizoen werd Teuben door de KNVB opgenomen in de zogenaamde masterclass betaald voetbal. De Brabander was de afgelopen maanden al een paar keer actief als vierde offical in de Eredivisie. 

Lees meer over:Jupiler League

Plaats een reactie

3Bier +1094
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:03
Zoon van Tjapko Teuben. Vader van Tjapko was dronken toen hij zijn zoon ging aangeven bij het gemeentehuis?
Vind ik leuk
't is wat +1270
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:07
Gelukkig is jouw naam niet die van een zoon van een alcoholist, hè 3Bier...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 15:08]
Vind ik leuk
Aal +14023
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:16
Wow en dan gelijk de topper mogen fluiten in de Juup!!
Vind ik leuk
3Bier +1094
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:34
Ik zal je een geheimpje verklappen: 3Bier is niet mijn echte naam. Niet verder vertellen hè...
Vind ik leuk
't is wat +1270
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:38
Echt? Gebeurt dat vaker op deze site?
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:40
Volgens mij niet. Dit is in elk geval wel mijn echte naam
Vind ik leuk
't is wat +1270
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:18
Ik wou net zeggen, dacht dat ik gek werd.
Vind ik leuk
Guusman +1443
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:52
Dikke L*L dan?
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:45
WOEHAHAHAHAHAHA! Keiharde counter!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:15
21?
In de Bundesliga ben je dan al zowat hoofdtrainer.
Vind ik leuk
tikkietoe +2486
dinsdag 10 oktober 2017 om 15:52
Word nog leuk in de JL.
Na al die Jong teams, nu ook een Jong scheids.
Vind ik leuk
HJR +4130
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:06
Hij ziet er wel wat ouder uit. 22 ofzo ;)
Vind ik leuk
BoomP +263
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:24
Jeeeey wat een schitterend record weer voor Nederland ! Om suuuuper trots op te zijn ! De KNVB gaat weeer de hele wereld over! Allemaal een hard plassertje bij de kneuzenNVB ! Chapeau
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:09
Als hij een beetje kan fluiten.. prima!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

KNVB verpulvert record: jongste scheidsrechter ooit maakt vrijdag debuut