Zure nasmaak bij AZ na deals met Feyenoord en PSV: Dat had ik liever gehad

Zure nasmaak bij AZ na deals met Feyenoord en PSV: "Dat had ik liever gehad"

dinsdag 10 oktober 2017 om 16:25

Max Huiberts, directeur voetbalzaken van AZ, houdt een wrang gevoel over aan de transfers van Ridgeciano Haps en Derrick Luckassen naar respectievelijk Feyenoord en PSV. Dat vertelt hij op de website van de formatie uit Alkmaar.

Voor miljoenen euro's verkasten linksback Haps en verdediger Luckassen naar Rotterdam en Eindhoven. "Voor Derrick en Ridgeciano gold hetzelfde: daarvan wisten we dat ze er klaar voor waren om de volgende stap te maken. Dat hadden ze zelf ook aangegeven. Er ontstond snel interesse van diverse clubs die wilden voldoen aan onze vraagprijs. Het is allemaal snel gegaan. Dat is voordelig voor ons, omdat je dan snel met de vervangers kan gaan werken tijdens de voorbereiding", legt Huiberts uit. 

Er is echter wel een maar. "Ik had liever gehad dat ze een grotere stap hadden gemaakt, naar het buitenland. Dan maak je namelijk niet de concurrentie sterker. Maar in dit geval hadden beide spelers een sterke voorkeur om in Nederland te blijven."

Poll

Wie haalt Oranje?

(1565 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 10 oktober 2017 om 16:29
Wat een lul van een gozer zeg, als de concurrentie nog slapper wordt, spelen jullie nooit meer europaleaque
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:36
En de traditionele top 3 is geen concurrentie voor AZ. Dan zijn Vitesse, Utrecht en Heerenveen.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:18
Inderdaad. Met al dat geld dat AZ heeft binnengeharkt van bv Jansen, Haps en Lukassen hadden ze zelf versterkingen kunnen halen. Nu lopen janken is heel erg slap.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:23
Nouuuuu versterkingen zijn er niet echt gekomen. Ik heb dit seizoen niet echt iemand gezien. Daarnaast was Veijinovic geleend, dus die tel ik niet mee.
Vind ik leuk
Bossie020 +1802
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:43
AZ heeft er voor gekozen om zelf op te leiden en heeft veel geld gestoken in de jeugdopleiding.

Dat werpt zijn vruchten af want Jong AZ is met 19 punten verschil kampioen geworden en gepromoveerd naar de Jupiler League.
Daarnaast speelt AZ tegenwoordig met 6 a 7 zelf opgeleide spelers in de hoofdmacht.

Omdat de jeugd bij AZ een kans krijgt resulteert dat dat de 2 toptalenten van AZ (Boadu en Stengs) voor respectievelijk 3 en 5 jaar hebben bijgetekend, ondanks dat ze aanbiedingen kregen van grote clubs uit Europa.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:48
Wat heb je daaraan?
Vind ik leuk
mchollie +2658
woensdag 11 oktober 2017 om 09:45
Ja AZ is goed bezig, alleen moeten ze brommetje snel een rot schop geven want hij zorgt er weer voor dat de talenten niet beter worden.

In de jeugd spelen ze met een bepaalde filosofie, van de kleintjes tot en met jong AZ, maar opeens in AZ1 wordt die filosofie aan de kant geschoven en wordt er weer compleet anders gespeeld. Onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
Bossie020 +1802
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:34
Wellicht moet je eens vragen of je op Europacup avondjes mag opblijven.

De laatste 5 seizoenen heeft AZ aardig wat punten bijeen gesprokkeld.
Van de Nederlandse clubs haalde alleen Ajax meer punten in Europa;


Ajax 51 duels - 68 punten
AZ 36 duels - 54 punten
PSV 38 duels - 48 punten
Feyenoord 22 duels - 25 punten
FC Utrecht 8 duels - 10 punten
Vitesse 6 duels - 1 punt
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:57
Bossie
Zolang jij met een telraampje opblijft hoef ik dat niet
Zie jij spelers uit de subtop liever meteen naar buitenland gaan dan
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:30
Nou met Luckassen maak je je concurrentie echt niet sterker hoor
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:33
Snel conclusies trekken.. Hij is nog jong en laat bij vlagen zien dat hij een hele goede verdediger is. Het is natuurlijk geen Isimat, maar dat is Sergio Ramos ook niet
Vind ik leuk
Drobtine +1926
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:00
Hahahah Isimat .....Isiewat? nee is een zeer matige voetballer net als Luckassen.
Vind ik leuk
Butsbal +4969
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:28
Isimat of blinktie ?
Vind ik leuk
Feye1908 +6664
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:35
Man man man. Je moet juist blij zijn dat ze eerst in NL verder willen ontwikkelen voordat ze als complete nobody naar het buitenland vertrekken. Of wil AZ meer succes spelers a la Janssen afleveren? We moeten gezamelijk de Nederlandse competitie sterker maken.
Vind ik leuk
HJR +4769
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:43
En het Nederlands Elftal!
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:37
Concurrentie versterken Max? Dat had je gaan als je ze aan utrecht/groningen/heereveen oid had verkocht. PSV en Feyenoord zijn geen concurrenten van AZ. wat een praatjes maker
Vind ik leuk
Guust +3827
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:16
Feyenoord is net als AZ maar 1 keer kampioen geworden de afgelopen 18 jaar. Maar elke eredivisieclub is een concurrent, zo heet dat.
Vind ik leuk
Nuance +3170
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:40
Gek hè, maar als het er echt om gaat (halve finale knvb beker bijv) dan is Feyenoord altijd meer topclub dan AZ. En je vergeet een UEFA Cup en twee bekers in die periode.
Vind ik leuk
mcmodd +12100
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:41
Ik kan de spelers goed begrijpen. Ze willen in Nederland meer waard worden en beter leren voetballen. In het buitenland is de bank net zo onverwarmd als bij ons.
Vind ik leuk
Mo +8859
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:42
Concurrentie? Volgens mij Zijn Feyenoord en PSV nog net even een niveau te hoog voor AZ, hebben we vorige week gezien
Vind ik leuk
Utca030 +2473
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:45
Spelers hebben juist gehandeld is top 3 spelen en dan proberen stapje hogerop te komen
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:51
AZ begrijpt niet dat ze geen concurrenten zijn van de top-3. Staan in mei weer op 20 punten van de nummer 3, minimaal.
Vind ik leuk
remakil +1793
dinsdag 10 oktober 2017 om 17:38
Liever naar het buitenland? Zodat AZ meer kon vangen? Aan Vincent Janssen hebben we gezien dat het financieel wel leuk is, maar qua voetbalminuten totaal niet.. dus deze 2 heren zijn verstandiger. Wees daar blij mee...
Vind ik leuk
pos +5036
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:15
Er is uiteraard geen enkele club die 6 miljoen wil cashen terwijl je weet dat je ook 10 kan cashen. Iedereen zal dan proberen een speler naar het buitenland te duwen. AZ legt zich volkomen terecht niet neer bij een vaste top 3 en daar zou iedereen erg blij mee moeten zijn. Door gezonde ambitie maak je namelijk een competitie sterker. Wat een geleuter hierboven zeg. Genant gewoon.
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:24
Zowel Feyenoord als PSV hebben een prima bedrag betaald toch? AZ moet daarover niet klagen.

We moeten ook niet doen alsof Haps en Luckassen super spelers zijn. Zeker Luckassen is vooralsnog een twijfelaar gebleken
Vind ik leuk
Butsbal +4969
dinsdag 10 oktober 2017 om 18:27
Concurrentie ? Ze zijn toch niet naar Excelsior gegaan ?
Vind ik leuk
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:10
Nee. .Dan hol je het niveau in Nederland verder uit en de volgende lichting AZ talenten gaat concurreren met die van Andorra...
Vind ik leuk
MN223 +129
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:32
De concurrentie...laat me niet lachen. AZ is een subtopper die toevallig ooit 2 keer kampioen van de armoede is geworden.
Vind ik leuk
orion73 +703
dinsdag 10 oktober 2017 om 19:58
Deze provinciale clown denkt dat az op hetzelfde niveau kan acteren zoals Feyenoord en PSV. Een beetje zelfkennis zou hem sieren.
Vind ik leuk
Jali +9
dinsdag 10 oktober 2017 om 20:18
Als je betere spelers kwijt raakt wordt je zelf niet sterker, dat is logisch. Daarmee maak je de andere club dus sterker, ook logisch. Maar is dat niet het lot van de Nederlandse clubs.
Vind ik leuk
mchollie +2658
woensdag 11 oktober 2017 om 09:42
Max Max, niet lopen te lullen nou. Je moet niet naar de concurrentie kijken maar naar jezelf. Zorg er eens voor dat zulke zeperts tegen PSV en Feyenoord niet meer voorkomen, ok twee zware blessures waardoor er een belangrijke speler weg viel waardoor de wedstrijd beïnvloed werd, maar de wedstrijd mentaliteit is tegen top ploegen nog steeds niet goed.

En als je ook nog zo'n lapzwans als brommetje in de dug out hebt zitten, want dat doet die voornamelijk, wordt er niet ge-coacht. er is geen plan B en ook niet plan C, die meneer doet maar wat, heeft totaal geen tactisch inzicht etc.

En nog iets, wie heeft hij beter gemaakt de afgelopen seizoenen? het is allemaal eenheidsworst geworden, meer van het zelfde.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zure nasmaak bij AZ na deals met Feyenoord en PSV: "Dat had ik liever gehad"