Wijnaldum: 'Moeilijk om die laatste twee wedstrijden nog te spelen'

Wijnaldum: 'Moeilijk om die laatste twee wedstrijden nog te spelen'

woensdag 11 oktober 2017 om 09:18

Georginio Wijnaldum reageerde vol berusting nadat Oranje het WK definitief had misgelopen. De middenvelder van Liverpool had zich voorafgaand aan het treffen met Zweden al neergelegd bij de uitschakeling.

"Je gaat natuurlijk denken aan de fouten die je gemaakt hebt gedurende de kwalificatiereeks", laat Wijnaldum weten aan Voetbal International. "Ik denk dat Bulgarije-uit heel bepalend was. Het was natuurlijk niet alleen die wedstrijd, maar dat was wel een wedstrijd die we hadden moeten winnen. Of het moeilijk was om deze wedstrijd in te gaan? Ja, het was al moeilijk om die wedstrijd tegen Wit-Rusland te spelen. Ik had nog wel een beetje geloof, maar ik ben uiteraard eerlijk tegen mezelf."

Wijnaldum ging ook in op vragen over de toekomst van Oranje. "Wat er moet veranderen? Heel veel natuurlijk", lacht de Rotterdammer als een boer met kiespijn. Wijnaldum liet na het ontslag van Danny Blind weten dat hij Louis van Gaal graag ziet terugkeren als bondscoach, maar weigert ditmaal om namen te noemen. "Anders blijven we bezig. Ik zie wel wat er gebeurt, want ik heb daar geen invloed op. Het is aan de KNVB."

Lees ook: Harde woorden van Wijnaldum: 'Sinds WK 2014 hebben we dat niet gehad'

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 09:20
Dat we 2x op rij een eindtoernooi missen komt puur en alleen door Danny blind en van oostveen.

Hiddink deed het niet best, maar stond nog op een plek wat recht gaf op kwalificatie. Vervolgens nam blind het over en verloor van IJsland , Turkije en Tsjechië.
Weg EK.


Advocaat won al zijn wedstrijden ( oa Zweden en Bulgarije ) , behalve Frankrijk uit. Helaas had blind al verloren van Frankrijk, Bulgarije en gelijk gespeeld tegen Zweden.
Weg WK.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:25
Helemaal mee eens.
Dick heeft alleen uit van Frankrijk verloren, wat kan. 4-0 was misschien iets te veel, maar dat gebeurt snel als een team er zelf geen vertrouwen meer in heeft.
Danny Blind is van de 3 coaches in de laatste 2 kwalificaties echt de grote hoofdschuldige van alles wat fout is gegaan.
Maar los van dat is ook de instelling van de nieuwe Oranje generatie gewoon bagger.... Elke speler is bezig met zichzelf ipv het teambelang.
Vind ik leuk
Ruud40 +6559
woensdag 11 oktober 2017 om 09:33
Geloven jullie nou echt dat als Zweden gisteren een gelijkspel of winst nodig had gehad dat Nederland dan ook zou hebben gewonnen?
Zweden is niet van hun eigen helft afgeweest omdat ze dat niet hoefden en niet wilden. Het is geen minuut een wedstrijd geweest omdat Zweden niet kwam om te winnen maar voor een resultaat.

Zelfs Luxemburg had van dit Zweden gewonnen.

Dus vergeet het idee dat Nederland alleen pech heeft gehad met een slechte bondscoach maar snel.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:36
Als het belang gister anders was geweest was het idd een andere wedstrijd geweest ja. Maar dan nog had ik Oranje zien winnen.
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
woensdag 11 oktober 2017 om 11:35
Als Nederland maar met 3 doelpunten verschil had hoeven winnen was het ook anders geweest. Als alleen het onderlinge resultaat had getd was het anders geweest. Als het doelpunt in Zweden niet was afgekeurd was het anders geweest...

Als, als, als...telt allemaal niet en is alleen maar speculeren.
Vind ik leuk
Roekoe +4419
woensdag 11 oktober 2017 om 12:12
Noem mij dan maar 1 speler die jij meer kwaliteit vindt hebben dan die van NL? Forsberg/Babel misschien maar dan houdt het wel op
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 22:24
Wat een onzin kan je uitkramen... onder blind speelde je Zweden en bulgerije uit.. dat is je concurrentie .. onder advocaat speelde je deze thuis... Nederland heeft de pech dat Zweden punten haalden tegen Frankrijk en dat je tegen n Zweden n goal onterecht afgekeurd ziet worden... Advocaat had minder risico moeten nemen tegen Frankrijk en meer tegen bulgerije en wit Rusland .. 2-0 verliezen van Frankrijk.. thuis 3/4-0 winnen van bulgerije en 0-4/5 van wit Rusland.. Dan had je een serieuze kans tegen Zweden.. Maar ook een hele andere wedstijd die je okk zo maar kan verliezen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:26]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:27
Maar Blind heeft wel de jeugd van Ajax laten debuteren. Dat was toch het doel van zijn aanstelling?

Het NL elftal moet leren van andere landen. Niet het mooie 4-3-3 maar resultaatvoetbal. Liever 2e met 5-3-2 dan niet meedoen. Laten we een keer voor een buitenlandse coach gaan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:32
Blind is inderdaad alleen maar bezig geweest om zijn club en dito zaakwaarnemers te pleasen.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 09:48
Gelukkig speelden een Wijnaldum, Janmaat, bmi, Vilhena, Janssen altijd geweldig.

Kijk, ik ben ook teleurgesteld, maar wat jij zoal uitkraamt is klinkklare onzin uit je darmen.
Het feit dat die Wijnaldum nu zegt dat er heel veel moet gebeuren.... Waar is die Advocaat dan gvd mee bezig geweest? Ik heb niet een enkel procentje vooruitgang gezien.
Het ontslag van eerst Hiddink en later Blind was meer dan terecht, maar heeft niks met jouw insinuaties te maken. Nogmaals: een half jaar Dickie liet ons nog verder afglijden. Zonder de Ligt en met een Janmaat, van Dijk, Wijnaldum, Vilhena, Hoedt, Janssen, Babel, Dostmaar iets te noemen...

Of werd jij heel vrolijk tegen Frankrijk en Wit Rusland uit?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:55
En weer zit je er helemaal naast.

Hiddink had nooit ontslagen mogen worden. Tijdens een kwalificatiecyclus moet je geen Bc ontslaan, daarnaast stond Hiddink op een plek die recht gaf op kwalificatie.

Blind had ontslagen moeten worden na de mislukte ek-kwalificatie. En niet tijdens zijn mislukte wk-kwalificatie.


Vind ik leuk
Degraaf +8104
woensdag 11 oktober 2017 om 12:00
Nederland stond 3e in de poule toen Hiddink ontslagen werd, dus praat geen onzin en die 3e plek gaf toen en ook nu niet recht op kwalificatie:

http://www.goal.com/nl/news/441/nederlands-elftal/2015/12/06/18054802/hiddink-geeft-uitleg-over-ontslag-bij-knvb
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:25
Nee, jij praat onzin.
Een 3e plek gaf recht op directe kwalificatie of play - offs. Uiteindelijk werd Turkije 3e in onze poule en kwalificeerde zich hiermee direct voor her EK.
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 22:28
Toen moest je nog uit naar Turkije ... Dus had Hiddink de thuiswedstrijd tegen Turkije .. klein verschilletje
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:57
En Hiddink moest uit naar IJsland en Tsjechië. Dus ook die vlieger gaat niet op.....
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 14:14
Uhmmm en hoe verliepen die uitwedstrijden ??
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:22
Hiddink pakte dus 4 punten in 2 uitwedstrijden en 1 Thuis wedstrijd tegen de concurrentie.

blind pakte 0 punten in 2 thuiswedstrijden en 1 uitwedstrijd tegen de concurrentie
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 15:29
Uhnmmm Hiddink verloor uit van IJsland en van Tsjechië .. Is dat zo moeilijk je strot uit te krijgen ??? Beetje jammer weer
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 12:28
"Blind is inderdaad alleen maar bezig geweest om zijn club en dito zaakwaarnemers te pleasen."

Op deze flauwekul heb ik gereageerd en wat jij hierboven doet is toch op zijn minst de discussie verleggen. Ik ging in op geciteerde klinkklare onzin.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:40
Nee, je roeptoeterd ook weer dat het ontslag van Hiddink terecht was.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 12:45
Hij was in staat om binnen een jaar alle goede automatismen te bannen en alle rotte appels weer in de boom te hangen met een systeem waarvan al lang bewezen was dat het zelfmoord betekent. Hoeveel meer mag een coach nog zichtbaar falen?

Maar hoe dan ook, ik viel je aan op jouw bijdrage en die verdedig je niet en je begint gauw over wat anders.

Gewoon omdat je weer eens aan het raaskallen was.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:51
Jij wil beweren dat hij niet vooral Ajacieden selecteerde ? Want ook daarin sta je alleen.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 12:51
Ik beweer dat zijn selectiebeleid nauwelijks afweek van dat van Advocaat. Dat zijn gewoon feiten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:04
Volgens mij had Hiddink het lek net weer boven, toen hij ontslagen werd. Na de WK van 2014 schreeuwde de hele vaderlandse sportpers om een terugkeer naar ons eigen 4-3-3 systeem. Hiddink ging ervanuit, naar zou blijken ten onrechte, dat de spelers in dat systeem wel wisten wat er van hen gevraagd werd. Net op het moment dat hij ingegrepen had en alle neuzen de juiste richting in wezen, moest hij weg.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:11
In mijn ogen zou Dick niet ontslagen moeten worden, en zeker niet om Blind daar dan door te schuiven. Punt is, De Ligt speelde 6 wedstrijden bij Ajax 1 toen hij zijn 1e basisplek bij het NL elftal kreeg, daar maakte hij een fout die hem schaad. Het maakt mij in het NL elftal niet uit waar de spelers vandaan komen, maar jeugdspelers kosten wat kost doorschuiven en laten falen is zowel voor het NL elftal, als de speler niet goed gebleken.

Wijnaldum heeft iig 100x meer ervaring als zo'n jongen. En zo ook Hoedt en Van Dijk die ook op die positie kunnen spelen. Danny gaf aan dat hij De Ligt door liet breken omdat hij hem uit de jeugd kende en had zien spelen, kijkt hij dan niet naar de Engelse en Italiaanse competitie omdat hij liever op de toekomst zijn spelers voor het NL elftal vindt?! Dat is een cruciale fout gebleken
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:12]
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 12:41
De jongens waarvan je dus wat mocht verwachten hebben het dus finaal laten afweten. Je kan toch niet met droge ogen volhouden dat een helft de Ligt de complete kwalificatie verkloot heeft. De Ligt was te onervaren, ja, maar het stelletje klootzakken rond hem hebben met al hun ervaring dan ook hun uiterste best gedaan om hem te laten verzuipen. Iedereen lijkt dat vergeten.

En ervaring.... Die gekke Strootman heeft meer fouten gemaakt die meer punten hebben gekost dan een helft de Ligt hoor. Om over onze gedoofde ster Sneijder nog maar te zwijgen...

De Ligt speelde overigens onberispelijk en prima tijdens belangrijke EL wedstrijden. Keek toen iedereen de andere kant op soms? Hij debuteerde bovendien enkel en alleen omdat er zowat vier alternatieven geblesseerd waren voor die positie. De vervangers van de Ligt presteerden overigens geen haar beter, maar dat moet blijkbaar verzwegen worden.

En dikke Dikkie? Voor de derde maal bewezen dat hij een dramatisch behoudende bondscoach is die sowieso niet in staat is om het roer rigoureus om te gooien.

Dat is nodig nu, voor wie dat nog niet door heeft... Weg dus met dit fossiel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:42]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:52
Ik beweer nergens dat het aan de Ligt ligt. De keuzes die Blind maakte, daar gaat het fout. Een voorbeeld daarvan is het oproepen van een jeugdspeler, maar zo zijn er legio fouten. De grootste verliezen hebben we geleden onder de warme vleugels van Blind.

Laat ik heel duidelijk zijn, De Ligt is een slachtoffer van Blind, geen dader in het niet kwalificeren.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 12:57
Blind is terecht ontslagen, dat heb ik elders al voldoende aangegeven.

Maar waarom is iedereen zo lief voor Dikke Dikkie?
Hij selecteerde de Ligt ook hoor en ondanks een mooie aanloop- en oefenperiode kwam er nul komma nul verbetering. Wit Rusland uit was ondanks de uitslag minimaal zo slecht als Bulgarije uit. We hadden gewoon geluk dat het Wit Rusland heette, want een flinke pandoering lag in de lijn van waarschijnlijkheid.

Het grootste verlies is geleden bij Frankrijk uit, zowel qua feiten als qua voetbaluitstraling. Dat was het definitieve failliet in deze kwalificatie. Daarvoor was er nog geloof en hoop, daarna was het helemaal over. En de coach? Die deed een plas en liet alles zoals het was....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:46
Sorry, ik bedoelde, in mijn ogen had Guus niet ontslagen moeten worden. Die had eea nog wel op de rit gekregen.

Nu mag er van mij gewoon een nieuwe coach komen, liefst buitenlander, die niet kijkt naar onderbuikgevoel van 16 miljoen mensen, maar puur op resultaat gaat spelen.
Vind ik leuk
Johan.l +3678
woensdag 11 oktober 2017 om 14:39
Helemaal gelijk,de ligt de schuld geven van het niet plaatsen is omdat het een Ajax jongen is. Ik kan het even genuanceerder op sommen Wijnaldum ver onder zijn niveau het hele kwalificatie strootman idem dito Snijder bij regelmaat een onvoldoende. Jansen een Amateur spits. En een coach die vast houd aan een eerdere formule is ook nog niet zo raar, wat was er gebeurd als Nl helemaal in elkaar was gezakt, dan had Dikkie geen aanbiedingen meer gehad, en had Dikkie niet verder zijn zakken kunnen vullen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:53
Een veel grotere fout is Wijnaldum handhaven. Die zorgt ervoor dat we op het middenveld altijd een man tekort komen.
Speelde een dramatische kwalificatie met zijn ervaring.
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 22:27
Tuurlijk .. Typisch blind.. wat een zielige figuren hier man...
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 09:38
Ga je nou je stukje opslaan en overal onder plaatsen, Staatsen?

Een keer deze dramatische diarree vind ik eigenlijk wel voldoende.
Uit tegen Bulgarije was beroerd, maar Advocaat heeft niks wezenlijks veranderd. Vooral tegen Frankrijk en Wit Rusland uit schaamde ik me minimaal zo erg als tegen Bulgarije uit. Die twee wedstrijden hebben het matige Zweden de spirit gegeven om er nog eens alles uit te halen. Spirit die onder Dikkie compleet ontbrak, evenals een uitgekiende tactiek en opstelling.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 19:01]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:46
Advocaat heeft gewoon alles gewonnen, behalve Frankrijk uit.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 09:50
Kunst... Bij Frankrijk had het ook 8-0 moeten worden, terwijl Luxemburg er gelijk tegen speelde...

Scorebord journalistiek kan ik ook...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:56
Nee feiten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:32
Feit is dat winnen niet genoeg was. Je moest heel veel doelpunten maken.
En dat wordt erg lastig met Janssen in de spits en daarna spits voor spits, middenvelder voor middenvelder en rechtsback voor rechtsback wisselt....
Vind ik leuk
El Unicum +1303
woensdag 11 oktober 2017 om 10:52
Had het nog wat uitgemaakt? Je leeft in een waanwereld als je denkt dat je met 5 spitsen tegen Zweden met 8-0 had gewonnen. Kwalificatiereeks was al uit de handen gegeven door Blind, nadat hij ook al de EK-kwalificatie had verneukt.

Advocaat heeft het gewoon degelijk gedaan afgaande op de resultaten. Dat het spel niet altijd even bijzonder was, prima, daar moet ook naar toe gewerkt worden en dat lukt je niet in een paar maand waarbij je de spelers maar eens in de zoveel weken ziet.

Uit verliezen van Frankrijk was misschien deels schuld van Advocaat met een wat naïeve opstelling, maar van dit Frankrijk verlies je toch 9/10 keer dat je ertegen speelt.

Blind is gewoon schuldig aan het mislopen van het WK evenals van Oostveen. Een vinger naar iemand anders wijzen is absurd in mijn ogen.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 13:15
Alweer alleen gekeken naar de uitslagen zie ik.

Cruciaal was Frankrijk uit. Daar werd dik verloren op een manier die nog dramatischer was. Luxemburg en Zweden snoepten punten af van Frankrijk. Dat zijn ook feiten.

Het lafbekkenvoetbal tegen matige tegenstanders onder Advocaat leverde te weinig doelpunten op. Dit is Oranje uiteindelijk opgebroken. Feit.

Absurd dat heel terecht met de vinger naar Blind wordt gewezen, maar heel onterecht niet naar Advocaat. Hij heeft gefaald. De missie was haalbaar en is gestrand op lafheid.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:18]
Vind ik leuk
El Unicum +1303
woensdag 11 oktober 2017 om 13:36
Ik heb de wedstrijden wel gezien, en hoewel het niet denderend was, was het beter dan onder Blind.

Jij bestempelt het optreden van Advocaat als falen omdat hij alleen punten heeft verloren tegen een doorgaans veel sterker Frankrijk, prima, ik vind dat Blind faalt omdat hij verliest van een doorgaans veel slechter Bulgarije en gelijk speelt tegen Zweden. Ook heeft Oranje onder Blind met 3-1 gewonnen van Luxemburg terwijl Advocaat met 5-0 won.

Dat Luxemburg en Zweden wel punten pakten tegen Frankrijk is een loos argument. De Graafschap pakte ook wel eens wat punten af van Ajax, tuurlijk 'de bal is rond', maar ook jij weet dat Ajax daar 9/10 makkelijk van wint. Zo ook met Frankrijk. Ik hoef je daarbij vast niet te duiden op het kwaliteitsverschil wat tussen beide ploegen zit.

Overigens was de verliespartij tegen Frankrijk niet gestrand op lafheid, maar juist het tegendeel is waar. Er werd te naïef tegen een veel sterker team gevoetbald, waar teveel op de aanval is gespeeld en daardoor open huis is gaan spelen. Laf zou zijn geweest als hij met 6 verdedigers was gaan spelen en daarmee de deksel op de neus had gekregen.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 13:08
Feiten: Geweldige overwinningen op Bulgarije en Luxemburg thuis, totale vernedering tegen Frankrijk uit, wanstaltige overwinning tegen dwerg Wit Rusland en een overwinning thuis om des keizers baard tegen Zweden gisteren.

Feiten? Luxemburg snoepte Frankrijk punten af, Zweden kon er zelfs van winnen... Oranje verloor erg genadig met maar 4-0...

Genoeg feiten.

Mijn mening is verder dat we niet een enkele procent beter zijn geworden onder Advocaat en dat zijn selectiebeleid niet eens zoveel anders was als dat van Blind (dit laatste is dan weer een feit...).
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:53
Met een aantal van bovenstaande spelers heb je 4 van de 5 wedstrijden gewonnen. Als het daarvoor niet zo mis was gegaan dan was dit een prima resultaat geweest.
En dan wil ik niet beweren dat Dick geen fouten heeft gemaakt. Hij heeft het elftal onnodig laten aanvallen met 10 man tegen Frankrijk. Hij stelde Sneijder te lang op, en tegen Wit-Rusland wist hij geen gemotiveerd team op te stellen. Blind was echter het grootste drama. Door uit zo schandalig te verliezen (met de zoveelste andere opstelling) tegen Bulgarije kreeg het kleine beetje vertrouwen zo'n grote deuk dat de algemene tendens werd dat niets meer goed was met het Nederlandse voetbal. Hij had moeten werken aan een vast team. Hij had geleerd kunnen hebben van de fouten van zijn voorganger (Hiddink) omdat hij er naast zat. Maar nee, Blind bleef goochelen met zijn opstellingen. Dat Advocaat dat ook deed is misschien nog wel logisch, hij moest op korte termijn presteren
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 13:01
Blind faalde. Dat klopt. Hij is dan ook ontslagen.

Advocaat mocht ruim oefenen vooraleer hij met een zo sterk mogelijke tactiek en opstelling aan de beslissende wedstrijden begon. Hij faalde jammerlijk.

On-ge-lo-fe-lijk dat symbool van behoudzucht niet wordt afgemaakt, zoals dat terecht ook gebeurde met Blind.

Alles ging fout wat er logischerwijs fout kon gaan met de gevolgde selectie en tactiek en nog wordt gewezen op overwinninkjes tegen Wit Rusland uit en om des keizers baard Zweden thuis.... Tjongejongejonge....

Oh ja, hij won ook nog thuis van het altijd lastige Bulgarije en Luxemburg... Staat weer goed op zijn cv hoor.

Als je niet beter wist, zou je hem succesvol noemen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:03]
Vind ik leuk
Nick Kools +12133
woensdag 11 oktober 2017 om 09:56
Ga je dit nu echt bij ieder topic vermelden?
Na 4 x is de boodschap wel duidelijk hoor :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:09
Ook onder hiddink was het afgrijselijk hoor, dus hiddink is zeker medeschuldig. Dick heeft fouten gemaakt tav het doelsaldo maar kan verder idd geen verwijt gemaakt worden. Die wint gewoon zijn wedstrijden...
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 13:23
Ja joh, ik geef er maar een duimpje voor.

De doelstelling was volgens mij duidelijk en haalbaar. Vier wedstrijdjes winnen van tweederangs tegenstanders en voor de hele wereld finaal afgaan in Parijs (dubbele cijfers waren eerlijker geweest..)...
Vind ik leuk
yuuup +5245
woensdag 11 oktober 2017 om 14:36
Hiddink heeft juist alles verpest. Die moest perse alles wat Van Gaal had neergezet afbreken, omdat we weer aantrekkelijk moesten voetballen. Zie hier het resultaat. Een grote bende.
Vind ik leuk
elijah +282
woensdag 11 oktober 2017 om 09:24
Nederland heeft de spelers niet om zich te matchen met de rest van de wereld. Noem nou een 1 bepalende speler?
2010 had je Van Persie, Robben, Sneijder... wie van de huidige spelers komt uberhaupt inde. Buurt?!?!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:26
De mentaliteit moet veranderen van die juffrouwen. Diamantjes kijken en met je Prada of Gucci tas paraderen. Stelletje wijven! Dat gedrag zie je bij de NL dames niet eens.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:51
Nu doe je het dames voetbal echt te kort Stanley ;)

De dames strijden er namelijk wel voor
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:10
Eens, misschien kunnen we het dameselftal inschrijven bij de mannen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:24
Die gaan er iig vol voor :)
Vind ik leuk
Paul1982 +6449
woensdag 11 oktober 2017 om 09:31
Laat Georginio vooral naar zichzelf kijken. Hoe kan het zijn dat hij bij Liverpool 90 minuten lang over het veld stormt en bij Oranje nauwelijks vooruit te branden lijkt?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:31
vooraf je erbij neergelegd hebben, goede instelling LAMLUL
En dit geeft precies aan hoe de instelling binnen de selectie is.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:37
Jij zat gisterenavond om 20:30 nog met volle hoop klaar dus? Jij dacht dat het nog ging gebeuren?

Zo ja, chapeau voor je optimisme.
Zo nee, boter op je hoofd.

Tuurlijk is de instelling niet goed.
Maar tijden veranderen. Vroeger zaten ze heel de avond te klaverjassen of keken ze een filmpje ofzo. Nu laten ze iemand langskomen. Ik zie het verschil niet.
Sterker nog ze doen het met meerdere personen en niet in wedstrijdverband (klaverjassen) dus theoretisch gezien zou het beter zijn voor de teamspirit aangezien er niemand vals kan spelen =)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:47
De Titel zegt de laatste twee wedstrijden!
Ja ze hadden er de laatste twee wedstrijden vol voor moeten gaan,
Het gaat om de instelling die bepaalde spelers hebben, beter gezegd niet hebben!
Maar ga jij maar klaverjassen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:14
Wit-Rusland is een heel matig elftal en als je daar met de juiste instelling het veld op gaat dan moet je die oprollen. Nu hadden ze zich al overgegeven. Zolang er een kans is moet je er voor gaan. Maar dit zit helaas niet in dit elftal. Alleen Robben heeft dat en die stopt er mee. Dus het zal er niet beter op worden
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 13:10
Zo is het..

Juist, en iedereen maar roeptoeteren dat eerst winnen daar bij Wit Rusland het belangrijkste was....

De enige manier om nog iets voor elkaar te krijgen was om met je hele ziel en zaligheid fanatiek aan te vallen. Als je dat tegen dat stelletje Belarussen nog niet durft...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:47
Idd maar het begint al met een coach die niet durft aan te vallen. Extra spits meteen vanaf het begin erin. Je moest er minimaal 6/7 maken tegen wit rusland om een beetje kans te maken tegen Zweden. Dan moet je ervoor gaan. Mocht je dan een counter tegen krijgen helaas. Alles of niets
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:52
Ik zal eerlijk bekennen dat, toen het na 15 minuten 1-0 werd en er nog direct wat kansen waren, dat ik even dacht dat het misschien wel mogelijk was.

Maar toen het bij rust pas 2-0 stond, was het weer duidelijk :)
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
woensdag 11 oktober 2017 om 11:39
Als in de eerste helft behalve Robben ook de rest volle inzet had getoond, had je met 4 of 5-0 kunnen rusten. Het had zeer zeker gekund maar ja, hij had de hoop al opgegeven.
Vind ik leuk
derksen +6160
woensdag 11 oktober 2017 om 09:35
Nou kweetnietwijnaldum jij zal toch nooit meer worden opgeroepen zeker!
Dus jij hoef niet in de war te zitten wie de nieuwe coach wordt..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 09:49
Wijnaldum heeft met Locadia gepraat zeker

Vind ik leuk
Dicky +4385
woensdag 11 oktober 2017 om 10:08
Heel eerlijk gezegd had ik het idee dat Wijnaldum het moeilijk vond de hele kwalificatie te spelen. Voor hem geldt hetzelfde als voor Strootman, Promes enz. Top bij hun club. Matig in Oranje.
Vind ik leuk
JD85 +278
woensdag 11 oktober 2017 om 10:22
Deze Wijnaldum mag van mijn part nooit meer opgeroepen worden. Waarom is het lastig deze wedstrijden te spelen? Als je wat harder had gelopen en wat beter aan de bal was geweest,, was 7 of 8-0 tegen Wit Rusland echt geen onrealistisch doel. Maarja als je zelfs een simpele aanname telkens van je voet laat springen, dan wordt het gewoon erg moeilijk.

Motivatie problemen, gewoon te weinig kwaliteit, wat het ook is, deze man heeft gewoon afgedaan. Wat een absolute wanvertoning van Wijnaldum. Was gisteren ook echt 1 van de zwakkere spelers van Oranje.
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
woensdag 11 oktober 2017 om 10:31
Dit zegt alles over de winnaarsmentaliteit...je moet blijven knokken zolang er een kansje is. Met iets meer geloof hadden ze tegen Wit Rusland een hogere uitslag neergezet en ook gisteren had het zo maar 7-0 kunnen worden.
Vind ik leuk
HansVites +1587
woensdag 11 oktober 2017 om 10:32
Te veel spelers speelden de kwalificatie met dezelfde mentaliteit die Wijnaldum regelmatig laat zien.
Vind ik leuk
Jozef +18830
woensdag 11 oktober 2017 om 13:13
Dan is het vervolgens aan een coach om ze thuis te laten.

Dat durfde Dikke Dikkie weer eens niet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:53
Hoezo moeilijk om te spelen. Als je toch weet, dat er zoveel op het spel staat, moet je toch voor 100% op het veld staan en niet voor 40%. Dat is het verschil tussen mannen en jongens
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
woensdag 11 oktober 2017 om 11:16
Beste Wijnaldum..je kunt beter helemaal stoppen bij Oranje..je was weer de zwakste schakel..een trage slak leek je wel. Bij mij kwam jij er niet in.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:44
Gini heeft tenminste ruggegraat door eerlijk te zijn, lijkt mij dat hij al een tijd niet gelukkig is met de keuzes van de KNVB. Trainers gebruiken de spelers verkeerd, daarom was het met v gaal wel goed. Die kijkt naar de Steke punten van de spelers om het team te verbeteren en niet naar een eigen visie, waar je uiteindelijk de spelers niet voor heb
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 11:44]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:22
het NL elftaL is al jaren geen team meer. maar allemaal spelers die voor zich zelf bezig zijn

Er zit totaal geen team spirit in. nee ook gisteren niet, vond het erg slap allemaal weer. met heel veel mazzle kom je op 1 - 0, maar dat was meer geluk dan wijsheid,

Zweden deed inderdaad zoals zo vaak gezegd, totaal geen moeite om te winnen, wilde alleen niet met te grote cijfers verliezen


deze spelers gaan niet voor elkaar door het vuur, en de tacktiek die wordt gekozen door de coaches. deugd ook voor geen meter.

waarom gisteren niet vanaf minuut 1 bv de Zweden bij hun strot gepakt. verdedigen op de middenlijn. en dan iedere bal gelijk afjagen.

scoor je snel dan krijg je het publiek mee. en kunnen de zweden misschien zenuwachtig worden. Maar zelfs dat werd niet geprobeerd.

onze CV liepen bij balverlies van de spitsen gelijk 20 meter naar achter waardoor het veld erg lang werdt, en afjagen dus niet mogenlijk was.

loop je dan op een counter ja jammer dan. maar dan heb je het tenminste geprobeerd.

maar deze laffe coach ging liever voor een zege en zo zijn eigen statistieken een goed aanzicht geven dan echt te gaan voor een stunt , waarbij verlies ook mogenlijk was geweest.

ik blijf het zeggen hoewel Dick er 4 van de 5 heeft gewonnnen heeft hij in mijn ogen toch gefaald.
Vind ik leuk
djepie +11
woensdag 11 oktober 2017 om 12:44
als er IEMAND is die even ze mond moet houden is het wijnaldum wel. Wat een absoluut drama is dat jong toch altijd in het nederlands elftal. Alsof die totaal niet kan voetballen. Ik zeg, niet meer selecteren en lekker laten gaan. Het interesseert die gast toch niks...
Vind ik leuk
yuuup +5245
woensdag 11 oktober 2017 om 14:37
Kortom de ''dragende'' spelers hadden het eigenlijk al opgegeven. Dat was te zien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:37]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:59
Wijnaldum staat symbool voor de neergang van Nederland. Geen inzet, geen vechtlust, geen initiatief, verstoppertje spelen .
Kortom het was niks
Vind ik leuk
Cookee +3564
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Opvallend dat Wijnaldum Louis noemt.
Die pakte hem zijn speelse natuur af, sinds Louis is Georginio een grijze muis in Oranje. Maar Sneijder moest spelen en die laat zijn man wel eens lopen dus kreeg Wijnaldum een dienende rol.
Dat vond ik jammer want Wijnaldum kan een tegenstander met loopacties veel meer pijn doen dan Sneijder.
De Wijnaldum van PSV was zoals van Bommel vroeger, inkomen en met techniek en loopvermogen pijn doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wijnaldum: 'Moeilijk om die laatste twee wedstrijden nog te spelen'