VP-voetbalkantine: 'Van Dijk moet nieuwe aanvoerder Oranje worden'

VP-voetbalkantine: 'Van Dijk moet nieuwe aanvoerder Oranje worden'

woensdag 11 oktober 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Blind moet vanaf nu altijd op het middenveld spelen'
Stelling 2: 'Robben is na Cruijff de beste Oranje-speler ooit'
Stelling 3: 'Van Dijk moet nieuwe aanvoerder Oranje worden'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 11:06
Alleen als je 3-4-3 speelt, wat kan tegen het gros van de tegenstanders die met maximaal 2 spitsen spelen.
Alleen tegen betere tegenstanders dien je met 4 verdedigers te spelen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:10
Als je 3-4-3 speelt, wie heb je dan als buitenste middenvelders?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:23
2 lopende middenvelders, box to box spelers. Klaassen in ieder geval. En nog zo'n type speler.
Je creeert dan ook de ruimte voor een echte nummer 10 (alleen jammer dat we die nog geen goede hebben).
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:26
En wie verdedigen dan de aanvallende linker en rechter middenvelder van de tegenstander?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:29
Klaassen en die andere.
Zoals ik al zei, box to box. Betekent dus strafschopgebied naar strafschopgebied.
Taakbewuste spelers met veel loopvermogen en voetballend vermogen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:30
Die de taak van links en rechtsback moeten vervullen?
Ik bedoel, als zij bij die andere box zijn sta je achterin 3 tegen 4. En bovendien kunnen die niet bijzonder goed verdedigen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:40
Nee, dat zeg ik niet. Je zegt ook, diegene die de linker en rechter MIDDENVELDER verdedigen als die toevallig een keer aanvallen.
het zijn niet de rechts en linksbuiten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:45
Oke dan vraag ik het zo: als de tegenstander 4-4-2 speelt, wie dekt hun buitenste middenvelders of buitenspelers?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:00
Klaassen en die andere.
Je speelt dat systeem tegen een tegenstander die in principe minder is dan jij. Jij bent dus vaker in de aanval dan dat je verdedigd.
Laat ik een wedervraag stellen: wie verdedigd de buitenste middelvelders als je zelf 4-3-3 speelt en je tegenstander 4-4-2?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:08
Dus dan moeten de rwee box-to-box middenvelders ook de taken van de backs invullen?

Als jij 4-3-3 speelt vangen jouw backs hun buitenste middenvelders op. En jouw buitenspelers letten op hun backs. Dus dan hoeven er geen twee middenvelders te verdedigen terwijl ze dat niet goed kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:11
Nee, die dekken gewoon hun man.

En als jouw backs hun middenvelders opvangen, spelen je twee overgebleven verdedigers dan 1 op 1 tegen de twee spitsen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:12]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:15
Die man dekken is normaal gesproken de taak van de backs. Dus je bedoelt denk ik ja.

Ja, want jij zei net dat we tegen een zwakkere tegenstander speelden. En 1-1 tegen minder goede spelers moet kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:31
En als de tegenstander 4-3-3 speelt moeten de buitenste middenvelders toch ook hun directe tegenstanders dekken? Ik begrijp je punt dus niet.
Denk je nu echt dat een mindere tegenstander die 4-4-2 speelt, 4-2-4 gaat spelen tegen ons?

Het punt is dat wij altijd minimaal 1 speler "over" houden achterin die de vrije man wordt.
Dan heb ik liever dat dit een middenvelder is die kan voetballen, dan een verdediger die dat niet kan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:58
Ja, maar dan zijn hun directe tegenstanders geen vleugelspitsen. Dat is nogal een verschil.
Mijn punt is, bij mij dekken middenvelders middenvelders. Bij jou dekken middenvelders vleugelspitsen en dat is aanzienlijk moeilijker.

Nee, natuurlijk niet. Ik denk dat ze op de counter gaan spelen en dan heb ik graag iemand die kan verdedigen tegenover een aanvaller.

Ik weet niet hoor, maar als jij met 3 verdedigers gaat spelen en zij 2 spitsen hebben hou je centraal achterin iemand over. En dat is wat je kritiek is op onze huidige tactiek?

Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:43
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik herhaal het denk ik al voor de 5e keer nu. Het klopt niet. 4-4-2.
Dat middelste getal staat voor middenvelders, niet vleugelspitsen.
Het zijn dus, MIDDENVELDERS. Hun directe tegenstanders zijn dus geen geen spitsen.

Dat is het verschil tussen jou en mij. Jij denkt dus verdedigend tegen slechtere ploegen. Jij stelt liever iemand op die kan verdedigen voor het geval die ploeg aan de counter toekomt. Ik ga liever van eigen kracht uit en denk dat als je beter bent, je tegenstander beter achter jou aan kan hollen.

Je speelt nooit 1 op 1. je houdt altijd iemand over achterin, dat is met 4-3-3 ook als je 4 verdedigers hebt. De klassieke libero. Die denkt de gaten, is het slot op de deur. Dat is bij 3 verdedigers tegen 2 spitsen niet anders.

Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:51
Haha ja leuk dat je het blijft herhalen. Maar in 4-4-2 worden die buitenste twee toch gewoon gebruikt als vleugelspelers? Dan ben je gek als je daar centrale middenvelders tegenover zet, want dan is elke tegenaanval een kans.

Ik denk niet verdedigend. Ik zou aanvallende backs opstellen, waardoor je kansen creëert met voorzetten. Jouw middenvelders lopen zich stuk op alle verdedigers van de verdedigende tegenstander.
Bovendien heb je tegen slechte spelers meer aan creatieve spelers dan box-to-box middenvelders.

Maar dat ik verdedigend zou denken is onzin. Ik denk alleen dat als je veel tegengoals krijgt uit counters je niet zoveel opschiet.

En met 4-3-3 met opkomende backs, waar hou ik dan achterin een speler over die vrije man wordt? En met 4-3-3 tegen 4-4-2 speel je achterin gewoon 1-op-1
Vind ik leuk
meinema +237
woensdag 11 oktober 2017 om 18:08
bij 442 tegenstander gaat altijd 1 diep en 1 meer in de controle. Backs pakken de breed en diep gaande op. Die ander een middenvelder. Klaar
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
Ik denk dat dit in jouw hoofd heel logisch klinkt, maar ik kan er weinig mee. Kun je het in iets meer woorden? :p
Vind ik leuk
meinema +237
woensdag 11 oktober 2017 om 23:07
Is makkelijker met mijn tactiek bord er bij ;p had een heel verhaal klaar staan maar zal je ook weinig van snappen denk ik haha
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:12
Ouch :p Wil je misschien ook nog even zeggen dat ik met goeie enkels ook geen prof was geworden? :p

Misschien kun je VP vragen of ze een optie willen inbouwen waarbij je kunt tekenen ;)

Als jij in je verhaal duidelijk kunt maken wie je met 1 en 'die ander' bedoelt (Normaal kun je op je bord wijzen, ik snap het :p) hoop ik dat ik je redelijk kan volgen :p
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 14:12
Fer dus, loopvermogen, body, redelijk scorend vermogen, best aardige techniek. Alleen zorgen dat ie z'n man niet laat lopen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
Klaassen op basis van wat? Overschatte speler. Komt al tekort bij Everton onder een Ned trainer
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:45
Hoeft niet per se Klaassen. Is meer een type als hij.
groot loopvermogen, die de fysieke duels niet schuwt, verdedigend zijn taak uitvoert en ook regelmatig in het strafschopgebied van zijn tegenstander opduikt.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:46
Volgens mij zijn Vilhena en Wijnaldum ook spelers met loopvermogen. Helaas laten ook die het niet altijd zien. Gewoon zo laten staan als gisteren en dan kom je een heel eind. Op zich hebben we best wat talent. Achterin centraal kunnen we jaren vooruit met van dijk de vrij en Ake . En rechts en links in de verdediging ook genoeg keus qua talent. Middenveld met blind en Wijnaldum . De derde man kan vanalles zijn. Vleugels met promes, depay, op den duur kluivert en bergwijn. Onze achilleshiel is helaas de spitspositie. De beste keuze vind ik op dit moment persoonlijk Promes. Speelt dit in Rusland ook en doet het prima. Als breekijzer heb je dan Dost.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:47
Ik vind Depay wel heel erg kut spelen voor iemand die in de basis moet bij Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:56
Ja op dit moment is het idd niet veel. Toch maakt hij hier en daar zijn doelpunt. In potentie is hij nog steeds het grootste talent van Nederland . Hij zal het vertrouwen moeten krijgen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:00
Ja, hij kan op zich best voetballen.
En ja, hij is nu 23, die potentie is niet eeuwig natuurlijk. Kunnen we hem geen begeleider geven die hem elke dag een schop onder zijn hol geeft?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:13
Maar met 4 verdedigers kan hij toch ook nog op t middenveld?
Hij is beter dan Strootman, Wijnaldum of Vilhena op die positie...
We hebben gewoon weinig controlerende middenvelders en Blind is de beste op dit moment
Vind ik leuk
Ruud40 +7146
woensdag 11 oktober 2017 om 11:27
Gisteren tegen Zweden ja.
Maar hoe vaak speel je tegen een tegenstander die met 10 man op eigen helft blijft staan en geen enkele intentie heeft om aan te vallen?

De wedstrijd van gisteren zegt daarom niks. En je kunt deze zeker niet gebruiken om conclusies over Blind of welke andere speler van Nederland te trekken.

En de belangrijkste reden is dat het gisteren geen wedstrijd was, in elk geval geen normale. Met een tegenstander die gewoon kwam met als doel om gecontroleerd met 2-0 of 3-0 te verliezen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:30
Het Nederlands elftal speelt vrijwel altijd tegen zulk soort tegenstanders.
Slechts Frankrijk speelde zo niet.
Vind ik leuk
Ruud40 +7146
woensdag 11 oktober 2017 om 11:22
"Alleen tegen betere tegenstanders dien je met 4 verdedigers te spelen."

Hallo, in welke wereld leef jij?
Alleen tegen betere tegenstanders?
Dat zijn in Europa alleen al zo'n 20-25 landen die beter zijn dan Nederland. Zelfs Wit-Rusland kreeg me een pak kansen terwijl we met 4 verdedigers speelden....niet normaal.

Dat je tegen Luxemburg en Andorra 3-4-3 kan spelen levert niet zo heel veel op.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:27
Ah, jij lult lekker met iedereen mee. Wie heeft er nu geen verstand. Het aantal verdedigers bepaalt niet hoe goed je verdedigd.
Je kunt met 5 verdedigers van de mat getikt worden. Het gaat om de uitvoerinh. Als je een vaste basis hebt met drie behoorlijke verdedigers is en een middenveld wat goed staat zorg je er automatisch voor dat je tegenstander minder gevaarlijk wordt.
Wit Rusland speelt met max twee spitsen. Dan kun je beter zorgen dat de speler die dus vrij komt iets kan met een bal i.p.v. dat bijvoorbeeld Aké iets met zo'n bal gaat doen.
De Vrij - Van Dijk en Tete is meer dan voldoende tegen zulke tegenstanders. Ook tegen tegenstanders als Griekenland, Slowakije enz.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:32
Blind komt te kort voor een plek in de defensie. Maar tegen kleine landen kan hij als defensieve middenvelder wel spelen. tegen toplanden niet....dan wordt hij overlopen omdat hij zo traag is als dikke stront.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:02
En wie zetten we er dan neer?
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 17:32
punt
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:59]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 11:07
Zullen we hem gewoon lekker helemaal niet opstellen. Veel beter plan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:10
Een van de beste spelers van gisteren niet opstellen? Goed plan :p
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 11:12
Zelfde kwaal\talent als zijn oude heer. Weet zich zo op te stellen dat het altijd net lijkt of het zijn fout niet is maar door die opstelling brengt ie juist zijn medespelers in de shit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 11:12]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:16
Vreemd dat ik daar nog nooit iemand over heb gehoord
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 11:22
Ik ben dan ook de enige met kijk op het spelletje.

Danny Blind in een 1 tegen 1 was altijd lachen geblazen (Mooiste voorbeelden tegen Taument en Obiku). Wist ie zelf ook dus daarom liet ie dat altijd door anderen opknappen.
Hij was wel sluw namelijk. Wist perfect te parasiteren op de talenten van De Boer en Rijkaard.
En wanneer in de verdediging gedrongen, doet zoonlief exact hetzelfde.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:25
Haha ja, dat of je hebt het verkeerd en Danny Blind en Daley kunnen allebei best goed voetballen.

Dat Daley 1-1 niet sterk is klopt. Als centrale verdediger was hij vaak te langzaam of liep er iemand makkelijk weg. Op 6 ging het bij Ajax prima. Hij is niet de beste verdediger, maar daarvoor zet je hem daar ook niet neer.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 12:37
"Best goed" ja.
Maar ook niet meer dan dat en helaas worden\werden beiden gigantisch overschat.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:44
Haha het was een understatement. Ze waren allebei gewoon goed.
Nee, dat is echt niet zo. Niemand noemt ze waanzinnig goed en dat zijn ze ook niet. Allebei goede spelers voor het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 12:52
Danny gelukkig niet. Hadden we Koeman voor.
Nog 40 interlands gehaald, 50% daarvan vriendschappelijk.
1 eindronde en dat was een succes.........
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:05
En toch was hij niet zo slecht
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:00
Danny werd enorm overschat. Won slechts een paar Europese hoofdprijzen, het WK voor clubteams en speelde slechts een paar potjes in misschien wel het beste Oranje ooit.

Daley stelt ook niks voor. Won slechts als basisspeler de EL, speelde onder nog maar 4 bondscoaches in de basis, pakte slechts één podiumplek op een WK als basisspeler en stond bij de grootste club van de wereld nog maar onder twee koekenbakkers als trainers in de basis.

Beide enorm overschat.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 14:23
Blij dat je het met me eens bent.

Djimi Traore heeft een CL winnaars medaille.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:48]
Vind ik leuk
Degraaf +10290
woensdag 11 oktober 2017 om 17:54
Danny Blind: 681 wedstrijden in het betaalde voetbal, de erelijst van hem kan je hier terug vinden:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Danny_Blind

Ik denk dat jij juist niet heel veel verstand van voetbal hebt. Fijne avond verder en droom maar over jezelf.
Vind ik leuk
Guust +3826
woensdag 11 oktober 2017 om 15:03
Wat een rare reactie, zijn vader was als voetballer een hele goede en degelijke verdediger, kijk even naar zijn carrière, zeker het laatste deel, maar ja alle trainers zullen het wel weer verkeerd gezien hebben. En Daley knokt zich elk jaar gewoon weer in de basis bij Manchester, onder toch weer een andere trainer. Dus je ziet echt iets verkeerds.
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 17:34
Nu sla je de spijker op zijn kop.
Zo slecht is het dus gesteld met Oranje ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:09
Ja, hij geeft het elftal diepgang, speelt liever vooruit dan breed of terug en heeft meer inzicht dan het gros van de spelers.
Vind ik leuk
Bizzy +8602
woensdag 11 oktober 2017 om 11:10
Blind ? Zo langzaam als dikke stront door een trechter. Bij Oranje spelen nog een paar van die gasten. Om je dood te schamen. Waardeloze generatie.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 11 oktober 2017 om 11:11
Stelling 1: 'Blind moet vanaf nu altijd op het middenveld spelen'

Bij gebrek aan beter....
Vind ik leuk
Hammers96 +1218
woensdag 11 oktober 2017 om 11:12
Blind op cvm en pieters op linksback
Ake is mischien wat voor de toekomst maar nu hebben we daar meer ervaring nodig.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:16
We zullen het ermee moeten doen tot er betere opstaan. Daarom voorlopig geen eindrondes meer.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:21
Blind stel je (nu Robben weg is) altijd als eerste op. De enige die constant is, zowel bij zijn topclub, in een topcompetitie als bij Oranje.

Als CVM wil je normaal gewoon Strootman hebben. Maar die gast is geheel uit vorm. In Oranje trouwens nooit echt goed geweest. O zo zonde. En dan is Blind daar wel een hele goede optie. Verdeelt het spel deftig. Leest het spel geweldig. Maar als linksback is hij ook prima. Echter die Ake bevalt mij ook zeer zeker. Ook zou ik Pieters daar best is willen zien.

We hebben achterin en op het middenveld echt prima opties. Blind zorgt voor de stabiele factor en flexibiliteit. Is wat mij betreft de enige juiste aanvoerder als Robben en Sneijder er niet zijn.
Vind ik leuk
Korm +22960
woensdag 11 oktober 2017 om 12:11
ben het met je eens Arie, al zal cilessen ook een goede aanvoerder zijn
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:16
Als Cillessen eens een basisplek bij een club krijgt wellicht. Nu hij geen basisplek heeft, kan hij zijn plek in Oranje zomaar verliezen als zo'n Zoet weer een flinke vorm vindt zoals afgelopen weken..
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 11:34
Blind? Risico-mijdende voetballer die zich het liefst verstopt en die nu en dan een hoge bal naar voren ramt. Oeverloze paasjes terug naar de medeverdedigers of - dat doet ie het liefst - een balletje terug naar de keeper. Met als resultaat: traag voetbal en geen aanvallend voetbalspel. Zou hij een middenvelder kunnen zijn? Misschien. Maar hij mist onvervalste creativiteit om zich te kunnen ontwikkelen tot een echte aanvallende middenvelder.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 11:34]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:05
Aanvallende middenvelder?
Waar heb jij het nou weer over?
Nee natuurlijk is Blind dat niet en hij gaat zich ook niet ontwikkelen tot 1.
Net zoals Cillessen en De Vrij dat ook niet worden...
En juist Blind durfde gisteren vaak genoeg een bal naar voren te spelen, vaker dan een Strootman of een ander die daar de afgelopen jaren stonden. Nee het is geen geweldenaar maar met afstand de beste optie op dit moment
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 12:22
Waar ik het over heb? Ik reageer op stelling 1.

En die zogenaamde ballen naar voren van Blind waar jij het over hebt, die wegen niet op tegen de overdaad aan balletjes terug naar de mede-verdedigers en de keeper.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:27
Je zegt dat hij de creativiteit mist voor een aanvallende middenvelder. Dat is helemaal niet de stelling. Blind is een controlerende middenvelder.
Maar jij mag het oneens zijn al ben ik dan heel benieuwd wie jij graag als nr 6 of controlerende middenvelder zou willen zien?
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 12:45
Stijn Schaars.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:07
Blijf Schaars een goede voetballer vinden en eigenlijk vergelijkbaar met Blind alleen vind ik Blind net iets beter en daarnaast wordt Blind meer getest door betere tegenstanders. Staat weer tegenover dat Blind bij United niet op 6 staat maar linksback maar aan de andere kant was dat gisteren niet te merken. Los van jouw mening vond bijna iedereen dat hij het uitstekend deed
Vind ik leuk
Guust +3826
woensdag 11 oktober 2017 om 15:08
En dan kom je met Schaars na het naar beneden halen van Blind, die redde het bij PSV niet eens.
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 20:04
Het naar beneden halen van Blind? Ahum. Ik heb het nergens over de persoon Blind. Ik spreek alleen over de voetbalkwaliteiten van Blind die ik gewoon niks vind. In mijn ogen een trage, risico-mijdende voetballer die aanvallend en assertief voetbal in de weg zit door zijn oeverloze balletjes breed en terug naar zijn medeverdedigers en naar de keeper.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:59
"En juist Blind durfde gisteren vaak genoeg een bal naar voren te spelen,"

en dat deed ie steeds slecht
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:18
Dat vinden maar een paar mensen gelukkig.

Maar wie zou jij graag zien dan? Wie is er op dit moment beter als puur controlerende middenvelder?
Strootman zeker niet, Wijnaldum niet, Vilhena niet en ga zo maar door. De Roon niet. Nigel kan al helemaal geen bal naar voren spelen.

Bij Feyenoord speelt El Ahmadi daar maar jullie hebben ook geen vervanger voor hem.
PSV draait ook niet geweldig ondanks dat ze bovenaan staan omdat Guardado weg is.
En bij Ajax staat daar meestal Frenkie, die ik het grootste talent vindt maar gewoon nog erg jong en op die plek moet je ook de lijnen uitzetten, slimme overtredingen maken zonder kaarten te pakken enz

De topclubs in NL hebben daar niemand lopen die daar uitblinkt dus dat zegt genoeg.

Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:24
Fer
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:26
Haha. Die heb je kennelijk al wat jaartjes niet zien spelen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:29
speelt elke week bij Swansea en elke week goed tot zeer goed
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:32
Dat zeg je enkel maar omdat hij van Feyenoord komt.
Die gast heeft echt een totaal andere rol als die Blind heeft op het middenveld bij Oranje.

Je hebt Fer dit seizoen nog geen ene minuut live gezien duidelijk.

Fer speelt bij een club die op degraderen staat.
Blind speelt bij een club die gedeeld eerste staat.

Tjah.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:51
Blind heeft geen rol op het mv, want daar speelt ie nooit. Gisteren bleek ook waarom: hij speelde vooral als vijfde verdediger, strooiend met zeer zwakke dieptepasses, liep vooral in de weg als er eens snel omgeschakeld kon worden en maande verder zijn medespelers rustig aan te doen en de bal vooral terug te spelen of gooien.

Fer is in alles beter dan Blind, scoort daarbij ook nog en is goud waard als je corners of vrije trappen moet verdedigen, want zeer kopsterk. Fer is bovendien net als Van Bommel een speler waar tegenstanders niet graag tegen spelen omdat ie niet bang is erin te kleunen als dat moet.

En ja, ik zij bijna al zijn wedstrijden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:53
'Fer is in alles beter dan Blind'

Geniaal.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:18
Een-niet-voetbal-kijkende-anti-blind-jongen-ALERT.

Als jij de PL volgt en Oranje bekijkt, zou je nooit meer durven zeggen dat Blind het spel vertraagt of niet naar voren durft te spelen.
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 12:27
Blind vertraagt het spel en smoort elke aanval in de kiem. Het is gewoon bedroevend. Balletjes breed. Balletjes terug. Ik kan daar niks mee.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:26
Vreemd. Blind passt in veeeeeel meer dan 50% van de gevallen naar voren. Strookt niet echt met jouw 'balletje breed en balletje terug' verhaal.

Dat jij er niks mee kunt, zien we hier duidelijk.
Van Gaal, Van Marwijk, Mourinho, Advocaat, Blind en Hiddink konden en kunnen er wel wat mee.
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 13:34
Ik kan hier wel iets op terugzeggen, maar voor je het weet ontaardt zoiets in een twistgesprek. Ik dank je voor je mening.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:38
Ik verkondigde hier geen mening, maar gaf je twee feiten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:44
Een balletje drie graden naar voren spelen is inderdaad niet breed nee. Net niet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:42
Dat zeg jij alleen maar vanwege zijn Ajax verleden bombarie.
Vind ik leuk
Dicky +6467
woensdag 11 oktober 2017 om 12:35
Tegen ploegen als malta en Luxemburg zou ik Blind centraal achterin zetten. Tegen landen als Zweden gewoon linksback. Misschien tegen de grote landen defensieve middenvelder. Bruikbare speler voor United dus het lijkt mij duidelijk dat hij altijd behoort te spelen in Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:12
Tegen ploegen dat wij dus nagenoeg alleen maar op de helft van de tegenstander spelen en dus alleen moeten oppassen voor een snelle counter wil jij Blind achterin zetten die juist 1 ding niet is... en dat is snel.
Je kan daar beter Tete neerzetten maar geen Blind
Vind ik leuk
Dicky +6467
woensdag 11 oktober 2017 om 13:23
Als je tegen Malta 3-5-2 speelt moet dat toch gewoon kunnen? Ik zou tegen kleine landen aanvallend voetballe. Met Blind op het middenveld speel je niet aanvallend.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:48
Vanaf nu altijd, mag die arme jongen dan niet eens stoppen na zijn 35ste?

Maar even serieus zolang hij maar nooit bondscoach word dan mag het. :p
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
woensdag 11 oktober 2017 om 12:51
Stelling 1) Nee, we moeten eigenlijk een nieuwe Edgar Davids opleiden. Met Blind zit je een klasse of wat daaronder. Voldoet om je niet te kwalificeren in Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:55
Blind moet helemaal niet meer spelen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:29
Zeg dat maar tegen Blind, van Marwijk, Advocaat, Hiddink, Van Gaal en Mourinho.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:30
net gedaan
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:33
Mooi. Weer 6 mensen die gestopt zijn jou serieus te nemen.
Vind ik leuk
FCU10 +465
woensdag 11 oktober 2017 om 13:30
Blind moet vanaf nu niet meer opgeroepen worden.
Vind ik leuk
Bizzy +8602
woensdag 11 oktober 2017 om 13:32
.............................Jurjus......................
Van Peppen...Ter Avest..Pieri...Fernando Lewis
..........................Brusselers...............................
...........Klaiber.........................Bruns........
Kuwas............Glynor Plet..............Verhaar....

Yes dit gaat hem worden !
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:03
Stelling 2: Nee dat was hij niet. Sowieso vind ik Sneijder voor Oranje veel belangrijker. Van de nu afscheid nemende generatie waren Robben, van Persie en Sneijder natuurlijk de belangrijkste waarbij we alleen voor van Persie een goed alternatief hadden.

Robben heeft wel dat speciale onnavolgbare als aanvaller. En dat is een zeldzaamheid.
Maar Cruijff had al zoveel meer.

Lijstjes als deze zijn nauwelijks te maken. Ik vind vd Sar voor Oranje één van de belangrijkste spelers in de historie. Alleen al gezien het aantal jaar dat hij top was voor Oranje. Maar al die lui in 1974 en 1978 waren ook geweldig. Van defensie tot aanval. Ook buiten Cruijff. Niet te vergelijken.
Vind ik leuk
derksen +7137
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Stelling 2
Van zijn levensdagen niet!

VP doe ff normaal man!
Floppen mag de veters van
V Basten, gullit, koeman, v nistelrooy, bergkamp, Kluivert, v hanegem enz enz nog niet eens strikken!
Vind ik leuk
Ruud40 +7146
woensdag 11 oktober 2017 om 16:07
Helemaal eens.

Een van de meest lachwekkende stellingen ooit.
Over 5 jaar herinnerd iedereen zich Robben alleen nog als de stervende zwaan, de swalbe koning. De jarenlange misselijk makende duikelpartijen van hem blijven een zwarte bladzijde in zijn carriere die de rest voor altijd zal overschaduwen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:08]
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Klopt
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:07
Mee eens.
1. Johan Cruijff
2. Arjen Robben
3. Marco van Basten
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:11
Een bijna blinde Van Hanegem was al 2 klassen beter.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 14:14
Robben na cruyf de beste nooit! De kromme, van Basten, moulijn, Wilkes en ik kan nog even door gaan.
Vind ik leuk
Wood86 +10
woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
Stelling 2: Robben komt nog niet eens in de top 10 vrees ik. Belangrijke speler met één bizar goede en efficiënte actie, maar ook niet meer dan dat. Die winnaarsmentaliteit manifesteerde zich helaas ook te vaak in onsportief gedrag in de vorm van schwalbes en kaarten vragen. Van zijn generatiegenoten schat ik enkel Sneijder hoger in. Echter, andere generaties met snel bedacht een Bergkamp, Koeman, Seedorf, Van Nistelrooij, Rijkaard, Moulijn of Gullit zijn toch wel spelers die Oranje meer brachten dan deze overigens altijd dreigende linksbuiten..
Vind ik leuk
MOTM +493
woensdag 11 oktober 2017 om 15:04
Zoals jij het verwoord. Ik denk er ook min of meer zo over.
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
woensdag 11 oktober 2017 om 14:26
Stelling 2: Nee, dan vind ik van Basten toch beter, daarbij heeft die een prijs achter zijn naam staan met t Nederlands elftal.
Vind ik leuk
pos +5019
woensdag 11 oktober 2017 om 14:45
Ja Hendrie Kruzen ook dus dat lijkt me geen criterium. Robben heeft natuurlijk veel meer gewonnen daarbuiten. Heeft ook veel langer gevoetbald op topniveau. Robben staat wel bij de top 6 ofzo waarbij vergelijken altijd vreselijk lastig is en blijft. Van zijn generatie is hij wat mij betreft onbetwist de beste. Cruijff, v. Hanegem, Gullit, Bergkamp, van Basten, Robben. Zoiets.
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
woensdag 11 oktober 2017 om 17:37
Robben heeft helemaal niet meer gewonnen dan Van Basten.

Ook van zijn generatie vind ik hem niet de beste want dat is Sneijder.
Robben is bovendien de helft van de tijd geblesseerd.
Vind ik leuk
michelhx +2211
woensdag 11 oktober 2017 om 14:35
Wat Robben betreft: Hij staat wel zeker in de top 5. Jammer dat hij zo blessuregevoelig is geweest, dan had hij wellicht nog mooiere dingen kunnen laten zien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:48
1: ja, 2: nee
Vind ik leuk
Guust +3826
woensdag 11 oktober 2017 om 14:52
Stelling 2, ik zet hem nog niet eens in de top vijf. Maar van de laatste 15 jaar wel.
Vind ik leuk
Mass +1614
woensdag 11 oktober 2017 om 14:57
Cruijff is na van basten de beste oranje speler ooit...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:01
Stelling 2 100% waar, na Cruijff heeft Nederland nooit een betere speler gehad dan Robben. Gelukkig nog enige tijd bij Bayern.
Vind ik leuk
FCU10 +465
woensdag 11 oktober 2017 om 15:03
Stelling 2: Nee, maar Robben zou wel in het dreamteam van Oranje thuishoren.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12673
woensdag 11 oktober 2017 om 15:04
---------------Cillessen--------------
-----De Vrij--Van Dijk--Aké-------
Janmaat--------------------Pieters
--------Wijnaldum----Blind--------
Promes--------Dost---------Babel
Vind ik leuk
Dicky +6467
woensdag 11 oktober 2017 om 15:11
Stelling 2: Cruijff is de beste Nederlandse speler van de jaren zeventig zoals Abe Lenstra dat van de jaren 50, Gullit de jaren tachtig en Robben van de afgelopen 13 jaar is. Ik denk wel dat er voorlopig geen voetballer als eerder genoemde namen meer uit Nederland komt.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:23
2. Cruyff Robben van Basten ... hebben alle drie een halve Oranje carriere. Waarbij Robben wel een keer 2e en 3e op een WK is geworden. En Robben was altijd in vorm, ondanks blessureperiodes.
1. Cruyff
2. Robben van Basten Gullit
3. Van Hanegem Sneijder Koeman.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 15:25]
Vind ik leuk
Objectief +2671
woensdag 11 oktober 2017 om 15:47
Zet van Hanegem maar ook Abe Lenstra maar een trede hoger.
En Rijkaard is niks minder dan Koeman (of Sneijder).

Spelers als Cruyff, Van Basten, Van Hanegem en Robben waren op elk podium beslissend.

Robben top5
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:11
Lenstra heeft geen WK of CL gespeeld.
Rijkaard vond ik als aanvallende middenvelder, wat hij later speelde bij Milan, een stuk minder. Rijkaard heeft ook een periode niet gespeeld.

Dit is mijn lijstje wel.
Vind ik leuk
Objectief +2671
woensdag 11 oktober 2017 om 17:08
Cruyff als verdediger zou ook niet sterk zijn. De speler Rijkaard bij Milan (succesjaren) en Oranje als verdediger was natuurlijk absolute wereldtop en als inschuivende verdediger geweldig met geen NLse gelijke.
Lenstra was in zijn jaren bij de beste 3 spelers ter wereld en heeft als enige speler ooit een blanco cheque aangeboden gekregen. Mensen die hem hebben zien voetballen en nu nog leven zeggen allen dat hij minimaal het niveau van Cruyff had en beter dan Van Basten was. Onder het mom van vroeger was alles beter zet Abe in de top 5, net als Robben
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:52
Wordt steeds gekker. Meneer die vaak geblesseerd was en niets bijzonders heeft gedaan is beste na Cruijff? Van Basten. Gullit. Bergkamp. Van Nistelrooy etc mogen prullenbak in. Word ziek van arrogantie
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 15:53]
Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 11 oktober 2017 om 16:38
Ja Blind doet het op 6 beter dan als linksback en na Cruijff vond ik van Hanegem de beste Robben hoort wel in de top 10 vind ik.
Vind ik leuk
Senna +5633
woensdag 11 oktober 2017 om 16:40
Stelling twee: Dit is de grootste onzin die de laatste tijd verkondigd is.
Op het schepping verhaal na dan.dat was echt de grootste onzin
'Robben is na Cruijff de beste Oranje-speler ooit'
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:02
1. In Oranje komt hij op die positie veel beter uit de verf, je merkte het gister al. Maar laten we nou nog niet te snel deze conclussie trekken, ik vond Zweden erg zwak gister. Maar ik weet nou niet of dat komt omdat ze een zwakke ploeg hebben, of dat ze gewoon zeker wisten dat Nederland nooit 7 doelpunten zou maken en zo dus hun krachten bespaarden.
2. Hmmm, ik weet het niet. Hij was erg belangrijk, maar niet één van de beste Oranje-spelers ooit. Dit komt ook mede door zijn blessures, waardoor hij veel te weinig voor Oranje uitkwam, helaas. Wel ben ik het mee eens, dat Robben wellicht na Cruijff de beste Nederlandse speler ooit is.
Vind ik leuk
Farmer +6112
woensdag 11 oktober 2017 om 17:18
Stelling 1: Ja, vind ik wel, heeft laten zien daar véél beter uit de verf te komen, en ik ken zo 1-2-3 geen speler die het beter zou doen daar(aub GEEN strootman weer..)
Stelling 2: wellicht, maar dankzij zn véle blessures is het onmogelijk die vergelijking te maken.
Stelling 3; nee, van Dijk, goede speler, maar loopt nog lang niet lang genoeg bij Oranje om deze eer te dragen.(ook gezien zn opstandige relatie met S'ampton recent... ff laten bezinkgen)
Ik weet niet of hij er volwassen genoeg voor is, maar hij líjkt mij de enige die (nog) in aanmerking komt op het moment: Daley Blind: een van de uitblinkers in 2014, ontwikkeld zich tot een ware controleur(dirigent?) op het middenveld, ziet en leest het spel: Zou een héle goede zet kúnnen zijn.(laat hem in de voetbal-sporen van zn pa volgen, Danny was ook een uitstekende no6., waardeloze coach, maar een uitstekende no6-controleur)
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 11 oktober 2017 om 17:29
Dit s altijd al blind ze positie geweest... En van Dijk zal er eerst 20 wedstrijden moeten spelen... aanvoerder zat Strootman of de Vrij worden
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:56
Iemand die zijn werkgever gijzelt zou bij mij nooit aanvoerder worden. Verder is de discussie Robben als tweede beste speler ooit na Cruijff het beantwoorden niet waard. Dat je het überhaupt verzint geeft je intelligentie al aan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:59
Stelling 2 is onjuist, Robben is veel beter dan Cruiff ooit is geweest
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:00
Stelling 3: nee. Van Dijk is geen leider nog. Getuige ook zijn respectloze gedrag naar zijn werkgever gedurende de afgelopen transferperiode.

De enige die nu in aanmerking komt is Blind. Speelt bij een topclub en is daar al een aantal jaar een constante factor. Evenals in Oranje.
Ik had gedacht en gehoopt op Strootman, maar die worstelt met vorm en niveau.
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
woensdag 11 oktober 2017 om 18:09
Stelling 2) Robben is de beste actieve Nederlandse voetballer. Verder vergelijken vind ik niet zo relevant.
Stelling 3) Nee, dan liever Blind.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:19
1: Blind moet altijd spelen. Dat mag ook op het middenveld zijn.
2: Van Basten was beter dan Robben, dus Robben is derde.
3: Blind moet de nieuwe aanvoerder van Oranje worden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:47

1) Wanneer hij het daar goed doet, ook tegen aanvallende ploegen, waarom niet.
2) Nee
3) Op basis van wat?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:49]
Vind ik leuk
kees ee +303
woensdag 11 oktober 2017 om 20:33
stelling 3; . . . zullen we daar maar iemand voor nemen waar wat vanuit gaat !!?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:00
Mening over Stelling 1: Blind moet nu juist niet altijd op het middenveld spelen want hij beschikt niet over voldoende handelingssnelheid om op de “6” positie te kunnen spelen. Hij heeft een goede traptechniek met links maar totaal geen duel kracht of snelheid, niet doen dus. Alternatieven zijn voor mij... nee kan niemand anders verzinnen dan Frenkie de Jong of van de Beek, maar die zijn nog wel erg jong, in ieder geval moeten het voetballende spelers zijn met een goede stevige pas naar voren i.p.v. breed of terug.
Mening over stelling 2: Robben is absoluut een HELD, maar Nederland heeft meer super spelers gehad die enorme prestaties hebben geleverd op lange termijn, nee voor mij is hij niet de nummer 2 na Cruijff, maar staat zeer hoog in de waardering.
Mening over stelling 3: van Dijk moet absoluut geen aanvoerder worden van Oranje. Wat mij opvalt is dat hij alleen al zeer veel moeite met zijn eigen spel heeft, deze jongen is zo traag en zo onzeker in met name de opbouw en staat verdedigend vaak helemaal verkeerd te dekken. Hij ziet er imposanter uit dan ik hem als voetballer vind. Weinig echte persoonlijkheden, maar geef de band dan aan Blind of Cillessen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:08]
Vind ik leuk
United FC +12744