Van Hooijdonk over 'vreemde' avond: 'Dan ga je toch geen vijf minuten warmlopen?'

Van Hooijdonk over 'vreemde' avond: 'Dan ga je toch geen vijf minuten warmlopen?'

woensdag 11 oktober 2017 om 11:14

Woensdagavond komt er een einde aan de penaltysoap rond FC Lisse en Hoek. Enkele weken geleden ging de scheidsrechter in de fout tijdens het bekerduel tussen de twee amateurteams, waardoor de strafschoppenserie nu opnieuw moet worden genomen. Het wordt een rare gewaarwording, denkt Pierre van Hooijdonk. 

Hoek zit woensdag vier uur (!) in de bus om op het terrein van Lisse minimaal vijf penalty's te nemen. Hoe vreemd ook, een strafschop blijft een strafschop, aldus Van Hooijdonk in gesprek met de Zeeuwsche Courant. 

"We moeten niet te moeilijk doen over strafschoppen. Ik zou zeker ook geen warming-up doen. Als je langs de lijn naar een wedstrijd staat te kijken in je spijkerbroek en iemand vraagt of je de bal terug wilt trappen, ga je toch ook niet eerst vijf minuten warmlopen?"

"Je moet het niet groter maken dan het is", vervolgt de oud-international. "Het is niets bijzonders. Een strafschop nemen is gewoon een bal trappen. Meer niet." De penaltyserie begint om 21.00 uur.

Lees meer over:KNVB bekerHoekFC Lisse

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 11:22
Zou me niet eens omkleden voor zo’n pingel
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 12:07
Ik ben die alder jezuse rotkop van die pi-air ook wel zo zat! Gisteravond ook weer met zn keumis dom te zeuren op ned3. Laat hem gvd keer wat zinnigs zeggen lelijkerd
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:30
Dus omdat die foei lelijk is zegt die domme dingen??
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 12:32
Nee maar dat helpt wel voor 85% mee dat ik me ernstig aan hem irriteer.
Vind ik leuk
13 +1983
woensdag 11 oktober 2017 om 12:44
Deze vrouw vindt hem anders verre van lelijk en ook zeker niet dom.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:48
Iemand kan je irriteren, je kan je aan hem ergeren.
Je kan je niet aan iemand irriteren.
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 13:56
Wat ga jij praten ruud lubbers. Ben je bitch nie broer!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:43
Denk dat jij dommer klinkt dan Pierre, uit jouw'n vingers komt alleen maar dom gezwets. Typ eens iets zinnigs, keuterboertje!
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 13:47
Zal oe de gvd 1 achterin drukkn. Kijken of je dan anders zwetst bitch!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:56
Ik mag hopen dat je niet echt bij de FEU zit, wat ben jij een mytieltje zeg.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:59
Hij is welkom hoor, heb jaren aan diverse vechtsporten gedaan zoals Pencak Silat en Kickboxen
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:03
Wat ga jij praten broer!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:58
Neem je ook vriendjes mee, meer zielen meer vreugd?
Verheug mij nu al, waarom is voor jou de vraag voor mij een weet maar kan je verzekeren dat het pijn gaat doen voor een zeer lange tijd...keuterboertje!
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Ja zal remy en rico meenemen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:10
Lol klein keuterboertje die ook nog hulptroepen zoekt, zou Semmy Schilt ook vragen.....verrek die komt pas volgende weer weer thuis kan hem dus niet eerder vragen om je bij te staan.

Trouwens, Semmy ken ik persoonlijk en kom regelmatig bij zijn moeder over de vloer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:12]
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:11
Haahahahah ie bunt mie dr ook iene. Probleem poar neemn is de beste optie
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:13
Nou in fatsoenlijk Nederlands zodat anderen ook dat gebrabbel van jou begrijpen
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:16
Daj gewoon een keer een paar pilsies moet drinken als je problemen hebt
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:17
Geweldig, je hebt talent in het zuipen vroeg op de dag....nu wel even jezelf op de borst kloppen.
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:30
Hou em in de panty vriend!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:33
Dinsdag ben ik weer in Zuidlaren, dus zeg het maar kennismaking met Semmy?
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:34
Wtf ga jij praten? Ik zei toch poar neemn AVD!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:07
FEU krijgt hem nog niet in een kip denk ik zo. Die is 12 zo te zien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:29
Waarom daarbij gevloekt moet worden FEU snap ik niet
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 17:36
Ja das een tik van mij. Hoort dr allemaal bie!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:39
Ja voetballers moeten wat aan hun houding doen zegt men.
Maar ik denk dat het voor jou ook geldt.
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 17:51
Wtf ga jij tegen mij zo praten broer!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:27
Ik ben je broer niet, want dan zou je uit de familie verbannen worden.
Wij voeden onze familieleden anders op
Vind ik leuk
Cookee +3564
woensdag 11 oktober 2017 om 18:24
Je reageert op de kop van Pi-air.
Maar levert gaan zinnige bijdrage hier.
Pierre doet dat wel.

Wie VP ook citeert... er staan meteen 20 haat-reacties op de spreker... reageer nou eens op wat hij/zij zegt!
Vind ik leuk
Johan_D +3184
woensdag 11 oktober 2017 om 12:16
Ik zou de voetbalschoenen niet eens aan doen , gewoon op slippers of klompen die pingels laten nemen ...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:23
Word t ergens uitgezonden??
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:30
Haha dat vraag ik mijn eigen ook af! Meer kijkers dan gisteravond?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:39
Op het facebookaccount van fox sports volgens mij.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:32
Alle zenders zenden het te gelijkertijd uit, nationaal unicum
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:32]
Vind ik leuk
DubRtd +13428
woensdag 11 oktober 2017 om 11:24
Lekker dan, vanuit Hoek naar Lisse om om 9 uur s avonds een paar penalties te nemen.
Die gasten zijn dan om 3 uur 's nachts weer eens thuis.
Vind ik leuk
Quareck +2512
woensdag 11 oktober 2017 om 11:28
En dan nog verliezen ook, dan wordt het een gezellige reis!
Vind ik leuk
Roekoe +4419
woensdag 11 oktober 2017 om 12:09
Vraag me af of niemand twijfelt over die rijtijd.. Lisse ligt net onder Haarlem en Hoek in Zeeland, mn TomTom geeft gewoon 2 uur en 7 minuten aan wat nog altijd veel is maar toch de helft minder. Daarnaast hadden ze ook kunnen weigeren en is dit voor hen de laatste kans
Vind ik leuk
HJR +4068
woensdag 11 oktober 2017 om 12:17
Hoe komen ze terug dan?? Dat is toch 2x 2uur reizen dus 4 uur in de bus zitten :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:33
Ze gaan niet terug... ze blijven in Lisse.
Tenminste, dat is wat ik moet geloven volgens Roekoe ;)
Alleen dan kom ik uit op de helft van die 4 uur in de bus :P
Vind ik leuk
Roekoe +4419
woensdag 11 oktober 2017 om 12:37
Zo mogge.... iets te vroeg wakker na mn nachtdienst
Vind ik leuk
Mdam +207
woensdag 11 oktober 2017 om 11:27
Gewoon deze penaltyreeks op fifa gaan doen online. Hoeven ze ook dat hele stuk niet te rijden
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:37
Mijn elftal doet nooit een warming-up voor een wedstrijd.... we komen altijd 5 min te voren aanlopen Hahahah
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:40
Dat is niet heel goed voor de spieren volgens mij!
Vind ik leuk
DubRtd +13428
woensdag 11 oktober 2017 om 12:41
Als je nooit anders gedaan hebt, maakt het geen reet uit.
Maar je moet blijven doen wat je gewend bent.
Heb je altijd lopen rekken en strekken: vooral blijven doen
Heb je daar nooit aan gedaan: Ook niet meer aan beginnen op je 25ste/30ste ofzo.

Bron: fysio nadat ik min beide kuiten aan gort had gerekt en gestrekt terwijl ik daarvoor nooit aan die grappen mee deed.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:47
Het aanlopen is de warming-up dat zie je vaak in senioren elftallen lager dan het 4e.
Vind ik leuk
HJR +4068
woensdag 11 oktober 2017 om 12:34
Dat zie je inderdaad vaker bij de recreanten. En dan afvragen waarom ze spierblessures krijgen of de volgende dag amper kunnen lopen van de spierpijn ;).

En ja ik weet het, er zijn uitzonderingen die nooooooooit geblesseerd zijn :).
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:37
En dat omdat er eindelijk, eindelijk strafschoppen genomen zijn op een eerlijke manier?
Wat is er tegen de tie-break formule? Iedereen snapt dat dat veel eerlijker is, behalve de voetbalbond.
Bij tennis hebben ze dat al decennia door, zoals ze ook de techniek indien mogelijk gebruiken om arbitrale blunders te kunnen uitwissen. Maar bij voetbal?
Kom op zeg, een kind begrijpt dat de huidige formule niet deugt. Beide ploegen horen het voor- of nadeel te hebben van de eerste penalty te mogen of moeten nemen. Na hoeveel strafschoppen je de winnaar bepaalt moet de bond bepalen, maar om en om en de ene ploeg steeds het eerste, dat is gewoon ONeerlijk. Punt.
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
woensdag 11 oktober 2017 om 11:39
Dus als er in de J.L. een b team te veel oudere spelers opstelt voor 9 minuten moet de hele wedstrijd over en als er echt een scheidsrechtelijke dwaling is met pengels..gaan alleen de pengels overnieuw...knvb jullie maken jezelf te schande! KNVB MAFFIA!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:50
Zat jij vroeger op school altijd met die ezelsoren op in de hoek?
Vind ik leuk
Sazzz +7908
woensdag 11 oktober 2017 om 13:32
Waarom de hele westrijd opnieuw als het om alleen de pingels gaat? Die hebben toch niet tijdens de wedstrijd zelf plaatsgevonden?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:47
Ik vind niet dat een oud Oranje speler zo lichtzinnig mag doen over penalties. Of praat hij zo ook tegen De Boer, Cocu, Stam, Bosvelt, Kluivert.. wie mis ik nog? De andere De Boer?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:51
Seedorf.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:03
Oh ja, da's waar ook ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:52
Ik zou lekker langs Greet Verkleed gaan en een paar mooie outfits uitzoeken om te laten zien hoe serieus je dit wel niet neemt. Het gaat er toch gewoon om hoeveel je er van de 5 binnenschiet. Al neemt ploeg A er eerst 5 en daarna ploeg B er 5.
Vind ik leuk
Cappie +4906
woensdag 11 oktober 2017 om 12:21
En het hoeven er niet eens minimaal 5 te zijn...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:34
Dit is toch uniek deze strafschoppen serie? Maar het wordt nergens uitgezonden, gemiste kans voor Fox en Ziggo.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:46
Die vorige penaltyserie was veel unieker, maar ja er mag ook nooit wat tegenwoordig! ;p
Vind ik leuk
migiel +139
woensdag 11 oktober 2017 om 19:00
blablabla piere doet net of die voetbal heeft uitgevonden. maar dat kan niet dat is namelijk ergens rond 1800 geweest in Amsterdam
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 19:01]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hooijdonk over 'vreemde' avond: 'Dan ga je toch geen vijf minuten warmlopen?'