Van Hooijdonk over 'vreemde' avond: 'Dan ga je toch geen vijf minuten warmlopen?'

    Van Hooijdonk over 'vreemde' avond: 'Dan ga je toch geen vijf minuten warmlopen?'

    woensdag 11 oktober 2017 om 11:14

    Woensdagavond komt er een einde aan de penaltysoap rond FC Lisse en Hoek. Enkele weken geleden ging de scheidsrechter in de fout tijdens het bekerduel tussen de twee amateurteams, waardoor de strafschoppenserie nu opnieuw moet worden genomen. Het wordt een rare gewaarwording, denkt Pierre van Hooijdonk. 

    Hoek zit woensdag vier uur (!) in de bus om op het terrein van Lisse minimaal vijf penalty's te nemen. Hoe vreemd ook, een strafschop blijft een strafschop, aldus Van Hooijdonk in gesprek met de Zeeuwsche Courant. 

    "We moeten niet te moeilijk doen over strafschoppen. Ik zou zeker ook geen warming-up doen. Als je langs de lijn naar een wedstrijd staat te kijken in je spijkerbroek en iemand vraagt of je de bal terug wilt trappen, ga je toch ook niet eerst vijf minuten warmlopen?"

    "Je moet het niet groter maken dan het is", vervolgt de oud-international. "Het is niets bijzonders. Een strafschop nemen is gewoon een bal trappen. Meer niet." De penaltyserie begint om 21.00 uur.

    Lees meer over:KNVB bekerHoekFC Lisse

    Plaats een reactie

    jimthebest56 +1613
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:23
    Word t ergens uitgezonden??
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:30
    Haha dat vraag ik mijn eigen ook af! Meer kijkers dan gisteravond?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:39
    Op het facebookaccount van fox sports volgens mij.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4740
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:32
    Alle zenders zenden het te gelijkertijd uit, nationaal unicum
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:32]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15291
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:24
    Lekker dan, vanuit Hoek naar Lisse om om 9 uur s avonds een paar penalties te nemen.
    Die gasten zijn dan om 3 uur 's nachts weer eens thuis.
    Vind ik leuk
    Quareck +6263
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:28
    En dan nog verliezen ook, dan wordt het een gezellige reis!
    Vind ik leuk
    Roekoe +4242
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:09
    Vraag me af of niemand twijfelt over die rijtijd.. Lisse ligt net onder Haarlem en Hoek in Zeeland, mn TomTom geeft gewoon 2 uur en 7 minuten aan wat nog altijd veel is maar toch de helft minder. Daarnaast hadden ze ook kunnen weigeren en is dit voor hen de laatste kans
    Vind ik leuk
    HJR +6371
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:17
    Hoe komen ze terug dan?? Dat is toch 2x 2uur reizen dus 4 uur in de bus zitten :)
    Vind ik leuk
    FCHeineken +763
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:33
    Ze gaan niet terug... ze blijven in Lisse.
    Tenminste, dat is wat ik moet geloven volgens Roekoe ;)
    Alleen dan kom ik uit op de helft van die 4 uur in de bus :P
    Vind ik leuk
    Roekoe +4242
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:37
    Zo mogge.... iets te vroeg wakker na mn nachtdienst
    Vind ik leuk
    Mdam +359
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:27
    Gewoon deze penaltyreeks op fifa gaan doen online. Hoeven ze ook dat hele stuk niet te rijden
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:37
    Mijn elftal doet nooit een warming-up voor een wedstrijd.... we komen altijd 5 min te voren aanlopen Hahahah
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:40
    Dat is niet heel goed voor de spieren volgens mij!
    Vind ik leuk
    DubRtd +15291
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:41
    Als je nooit anders gedaan hebt, maakt het geen reet uit.
    Maar je moet blijven doen wat je gewend bent.
    Heb je altijd lopen rekken en strekken: vooral blijven doen
    Heb je daar nooit aan gedaan: Ook niet meer aan beginnen op je 25ste/30ste ofzo.

    Bron: fysio nadat ik min beide kuiten aan gort had gerekt en gestrekt terwijl ik daarvoor nooit aan die grappen mee deed.
    Vind ik leuk
    Middenstip +658
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:47
    Het aanlopen is de warming-up dat zie je vaak in senioren elftallen lager dan het 4e.
    Vind ik leuk
    HJR +6371
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:34
    Dat zie je inderdaad vaker bij de recreanten. En dan afvragen waarom ze spierblessures krijgen of de volgende dag amper kunnen lopen van de spierpijn ;).

    En ja ik weet het, er zijn uitzonderingen die nooooooooit geblesseerd zijn :).
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:37
    En dat omdat er eindelijk, eindelijk strafschoppen genomen zijn op een eerlijke manier?
    Wat is er tegen de tie-break formule? Iedereen snapt dat dat veel eerlijker is, behalve de voetbalbond.
    Bij tennis hebben ze dat al decennia door, zoals ze ook de techniek indien mogelijk gebruiken om arbitrale blunders te kunnen uitwissen. Maar bij voetbal?
    Kom op zeg, een kind begrijpt dat de huidige formule niet deugt. Beide ploegen horen het voor- of nadeel te hebben van de eerste penalty te mogen of moeten nemen. Na hoeveel strafschoppen je de winnaar bepaalt moet de bond bepalen, maar om en om en de ene ploeg steeds het eerste, dat is gewoon ONeerlijk. Punt.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3942
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:39
    Dus als er in de J.L. een b team te veel oudere spelers opstelt voor 9 minuten moet de hele wedstrijd over en als er echt een scheidsrechtelijke dwaling is met pengels..gaan alleen de pengels overnieuw...knvb jullie maken jezelf te schande! KNVB MAFFIA!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:50
    Zat jij vroeger op school altijd met die ezelsoren op in de hoek?
    Vind ik leuk
    Sazzz +11154
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:32
    Waarom de hele westrijd opnieuw als het om alleen de pingels gaat? Die hebben toch niet tijdens de wedstrijd zelf plaatsgevonden?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22106
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:47
    Ik vind niet dat een oud Oranje speler zo lichtzinnig mag doen over penalties. Of praat hij zo ook tegen De Boer, Cocu, Stam, Bosvelt, Kluivert.. wie mis ik nog? De andere De Boer?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:51
    Seedorf.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22106
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:03
    Oh ja, da's waar ook ;)
    Vind ik leuk
    Kasekopf +474
    woensdag 11 oktober 2017 om 11:52
    Ik zou lekker langs Greet Verkleed gaan en een paar mooie outfits uitzoeken om te laten zien hoe serieus je dit wel niet neemt. Het gaat er toch gewoon om hoeveel je er van de 5 binnenschiet. Al neemt ploeg A er eerst 5 en daarna ploeg B er 5.
    Vind ik leuk
    Cappie +6683
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:21
    En het hoeven er niet eens minimaal 5 te zijn...
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:00
    blablabla piere doet net of die voetbal heeft uitgevonden. maar dat kan niet dat is namelijk ergens rond 1800 geweest in Amsterdam
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 19:01]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Hooijdonk over 'vreemde' avond: 'Dan ga je toch geen vijf minuten warmlopen?'