Bezorgde De Boer heeft advies voor Nederlandse talenten: 'Daar word je beter'

Bezorgde De Boer heeft advies voor Nederlandse talenten: 'Daar word je beter'

woensdag 11 oktober 2017 om 11:45

Ronald de Boer denkt dat jonge, talentvolle spelers uit Nederland er goed aan doen om snel aan de slag te gaan in een buitenlandse competitie. Dat zei de analist dinsdagavond in gesprek met Engelse media. 

"Kijk naar Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Eden Hazard... Zij zijn vroeg vertrokken uit België", steekt De Boer van wal. "In Nederland word je als speler helemaal niet getest, met betere spelers om je heen is dat wél het geval. Daar word je dan automatisch beter van."

Toch kleven er ook risico's aan een snelle transfer, beseft De Boer. "Voetbal is business tegenwoordig. Wanneer je niet presteert, koopt een club direct een andere speler, iemand van 25 of 26 jaar die wél direct presteert."

"Ja, het Nederlandse voetbal lijdt momenteel pijn. Ajax zoekt bijvoorbeeld een ervaren speler, iemand die er meteen staat. Maar zulke voetballers komen niet naar de Eredivisie. Dan kopen ze dus een matige speler en mensen vragen zich vervolgens weer af: waarom kopen ze hem? Er lopen toch veel talenten rond? Grote clubs en grote competities maken het voor ons erg lastig."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Eens met Ronald de Boer?

(1278 stemmen)

Plaats een reactie

Leedz +3689
woensdag 11 oktober 2017 om 11:58
Nou vertel mij maar waar er nog zo een goede jeugd opleiding is zoals Ajax het hier in NL doet...

Die jongens zijn hier gewoon in een gespreid bedje terecht gekomen en dat ze nagenoeg de taal spreken heeft ook zeker mee geholpen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:58
Nu we uitgeschakeld zijn moeten talenten ineens wel vertrekken. Anders altijd maar roepen dat ze nog een paar jaar bij hun club moeten 'rijpen'.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:58
Als je slecht afvies wilt kun je dus gewoon Ronald de Boer vragen.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 12:06
Kunnen we een petitie starten om die man van de buis te halen? Dezelfde hypocriet riep 3 maanden geleden nog dat talenten te vroeg vertrekken! Neem hem net zo serieus als die kansloze Veronica analisten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:00
Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Eden Hazard werden ook regelmatig opgesteld als het al niet iedere wedstrijd was. De Nederlandse talentjes zitten merendeels bij de clubs op de reserve bank.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:25
Precies, tussen België en NL zat eigenlijk weinig verschil dus kunnen spelers makkelijk tussen deze landen van club veranderen...
Maar als je op vroege leeftijd naar het buitenland gaat zoals Engeland, Duitsland, Frankrijk of Spanje dan kan je het wel vergeten hoor. Ook deze Belgen gingen pas op latere leeftijd weg uit Nederland (of de Benelux dan). Alderweireld ging zelfs te vroeg naar Atletico en kwam daar niet echt aan de bak. Pas bij Engeland ontwikkelde hij zich weer.
De Boer praat onzin als hij over buitenland andere landen dan de Benelux bedoelt.. sommige clubs uit Duitsland kunnen ook nog maar zeker niet de topclubs waar je geen kans krijgt
Vind ik leuk
Manolo +1707
woensdag 11 oktober 2017 om 12:07
Bedankt, Ronald. Laten we ze vooral stimuleren om de eredivisie vroeg te verlaten. Dat brengt Nederland vast terug naar ´n hoger internationaal niveau....
Vind ik leuk
Rafael +517
woensdag 11 oktober 2017 om 12:08
De Boer kraamt hier dus gewoon onzin uit want waarom lukt het Feyenoord wel om spelers tussen de 23 en 29 te halen en een PSV met guardado en moreno. Ajax is en blijft een club die warm word van de jeugd om die met flinke winst door te verkopen en denkt alleen aan zakken vullen en niet naar Europees van waarde zijn. Als ze gewoon een keer die knip open trekken maak het echt weinig spelers uit waar ze spelen. Kijk naar China. Geld regeerd en het niveau interesseert ze niet zolang er maar poen neer geteld word
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:12
Die ervaren spelers van Feyenoord doen het Europees vooralsnog niet zo heel goed.
Vind ik leuk
Eendracht +8575
woensdag 11 oktober 2017 om 12:16
Die jonkies van Ajax in ieder geval wel.
Oohh... wacht....
Laat maar...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:21
Je hebt gelijk. Ik zei inderdaad dat Ajax met heel veel jonge spelers heel veel succes heeft.
Even lezen Eendracht.
Mijn punt is dat De Boer wel gelijk heeft met dat het niet zo makkelijk is om goede ervaren spelers te halen als Nederlandse club. Hierboven zegt iemand dat het Feyenoord wel lukt. Maar die zijn dus niet zo ontzettend goed.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 12:18
Maar wij zijn niet bang want Nelom is erbij!!!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:23
Wel mooi kampioen geworden. Kunnen ook niet heel veel linksbacks van Feyenoord van de afgelopen 20 jaar zeggen :p
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 12:35
Toch weer even natrappen he! Hahaha Nelom is een held en heeft 2 interlands gespeeld!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:42
Beter dan de meeste vergelijkbare spelers :p
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 12:46
Blind of Nelom. Lijkt me een makkelijke keuze. 100/100 keer voor Miguel!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:47
Blij dat jij geen bondscoach bent :p
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 12:50
Dan hadden we op t WK gestaan hoor! ;) en had Nelom als aanvoerder de cup omhoog gehouden.. Jammer dat de meeste dromen bedrog zijn.
Vind ik leuk
Rafael +517
woensdag 11 oktober 2017 om 12:43
Dat klopt. Met minder geld kan je minder kopen. Maar wat is het excuus van Ajax als je al 15 jaar champions league speel en die inkomen bezit.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:48
Hey, ik heb nooit gezegd dat ik daar voorstander van ben he? :p van mij mogen er ook wel wat duurdere en betere spelers bij.
Vind ik leuk
Objectief +2671
woensdag 11 oktober 2017 om 12:09
Juist dit soort uitspraken maken het NLse voetbal kapot.
NLse talenten vertrekken juist te veel te snel naar het buitenland om daar ergens op de bank te belanden. Degene die het wel redden zijn echt op 1 hand te tellen.
Vind ik leuk
rolo8679 +1135
woensdag 11 oktober 2017 om 12:12
Geweldige analyse. In zijn vorige analyse moesten ze nog niet te vroeg naar het buitenland vertrekken, aangezien ze hier makkelijker op het eerste terecht kwamen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:14
Ronald.. Luister nou eens.. ervaren spelers komen wel naar de eredivisie. Je moet ze daar alleen wel voor betalen. Het is prof voetbal weetje wel. Ervaren spelers gaan toch ook naar Turkije?! dat doen ze echt niet voor de Turkse competitie hoor! Geef de schuld maar aan de eredivisie. Ajax kan gewoon ervaren spelers kopen maar dat durven ze zelf niet!!!
Vind ik leuk
Foebele +35326
woensdag 11 oktober 2017 om 12:18
Wat een domme idioot, al die jochies zijn juist geflopt omdat ze te snel naar het buitenland gingen. Is deze kerel in zijn denken aangetast door al die botox in zijn kop?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:24
Wat een mafkees!
Vind ik leuk
Feye1908 +6662
woensdag 11 oktober 2017 om 12:24
Toby Alderwereld en Jan Vertonghen hebben eerst nog wat in de jeugd bij Ajax en daarna 5 of 6 jaar in het eerste gespeeld voordat ze naar een grotere competitie gingen.

Hazard is dan een uitzondering die naar de jeugd van Lille ging.

Zet daar eens al die geweldige Nederlandse talenten tegen af die op zeer jonge leeftijd naar het buitenland vertrokken. Volgens mij speelt er geen 1 in de top van een buitenlandse competitie.

Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:27
Inderdaad. Hij noemt het voorbeeld van Verthongen en Alderweireld... die gingen inderdaad uit België naar.... Nederland. Om daar weg te gaan nadat ze gewoon basisspeler waren. Dat is wat anders dan op je 16e naar Chelsea te gaan en te eindigen op de bank bij Watford of Glecerubigli...
Vind ik leuk
Rodapaus +2588
woensdag 11 oktober 2017 om 12:25
Moeten ze wel eerst het niveau in Nederland aankunnen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:28
Deels eens, het heeft ook met budgetten te maken. In Spanje staat vele clubs in het diep rood. Daar beginnen we hier in NL niet aan!!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:45
Alderweireld en vertonghen noemt hij als voorbeeld en die zijn nota bene vanuit België naar NL vertrokken...
Vind ik leuk
Johan.l +4080
woensdag 11 oktober 2017 om 14:14
Toen was België een opkomend land, nu zijn ze ons aan alle kanten voorbij
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:46
Eerst moesten talenten altijd langer in de eredivie blijven, en nu moeten ze zo snel mogelijk naar het buitenland...... ze roepen allemaal maar wat joh
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:49
de jeugd krijgt al gelijk veel te vette contrakten en dan krijgen ze al hoogmoed waanzin en denken ze dat ze er al zijn[ natuurlijk op enkele na en die slagen ook ]
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
woensdag 11 oktober 2017 om 12:58
Ben het niet eens met de Boer, Ik heb ook eigenlijk het idee dat Nederlandse voetballers in het buitenland meer dan ooit lopen te verpieteren in het tweede, op de bank en zelfs de tribune. Kun je beter opgesteld zijn in de eredivisie.
Vind ik leuk
ajaxdev +156
woensdag 11 oktober 2017 om 13:15
De Boer is zich zeker aan het voorbereiden om spelersmakelaar te worden. Die jongetjes bij bv ajax verdienen een mega salaris. Nog meer lijkt me niet verstandig. Eerst maar eens gaan uitblinken in de eredivisie en dat is voor velen al een groot probleem laat staan in zwaardere competities als engeland en duitsland.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 13:22
Ja droplul.
Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, lieten Belgie inderdaad jong achter. Voor Nederland.

Ontsla die halve zool direct overal. Schadelijk voor het Nederlands voetbal.
Laat ie maar verder gaan met beweren dat het WK in Qatar een goed idee is.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:31
Onzin verhaal.
Vind ik leuk
Bizzy +8602
woensdag 11 oktober 2017 om 13:45
Wordt er 1 ook wakker...scout Piet de Visser riep dat al jaren geleden. Nederland blijft een interessant land voor topclubs. Het talent blijft komen en technisch en tactisch zijn de Nederlandse spelers nog altijd sterk. Maar we moeten ons in Nederland wel afvragen waarom er zoveel meer talent uit Afrika en Zuid-Amerika doorbreekt bij de grote topclubs. Volgens kenners moeten de Nederlandse spelers harder gaan trainen en mentaal gehard worden om die achterstand in te lopen.

Het punt is dat Nederlandse talenten vb Hendriks en Vilhena wekelijks op eredivisie niveau spelen, maar in Engeland hun wedstrijdjes waarschijnlijk bij de beloften moeten spelen, omdat ze op de bank terecht komen. Eerder verkassen naar het buitenland vergroot hun kansen om bij het eerste elftal aan te sluiten. Realiseer me ook wel dat je op deze manier je eigen competitie gaan kannibaliseren. Men zal keuzes moeten maken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:52]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:27
Volgens mij is vertonghen, mertens enz toch in NL juist gerijpt. Vertonghen heeft bij meerdere teams in NL gezeten. RKC en Ajax. En Mertens: AGOVV, Utrecht en PSV. Zij behoren nu tot de Top van Europa. Dus slecht verhaal van R. De Boer WEER.
Vind ik leuk
michelhx +2211
woensdag 11 oktober 2017 om 14:44
Ja, superleuk, NL talenten in het buitenland en dan selecteert de bondscoach vervolgens 8 halve hanen die het net 3 weken leuk hebben gedaan in de Eredivisie omdat ze zo in vorm zijn.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:58
Elke voetballer wilt naar de kleredivisie! Zolang je de knip maar trekt en eens gaat ophouden met een miljoen bruto, wat gewoon in Europa een schijt salaris is
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 11 oktober 2017 om 15:05
Hij praat niet alleen als een xxx, maar gaat zich nu ook zo gedragen.
Dat krijg je ervan als je zoveel moet zeggen.
Al die talenten worden misbruikt, teken bij ons.... vervolgens worden ze uitgeleend of belanden ze ergens in het tweede of erger.
recentelijk nog die jongen van Chelsea, die klaagde dat hij er alles voor had gelaten en er alles aan had gedaan, maar wat kreeg hij ervoor (zijn woorden) Niets
Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:24
Slecht voorbeeld van Ronald, Belgen zijn geen Nederlanders.
Belgen zijn namelijk officieel dom, terwijl Nederlanders officieel gierig zijn.
Als je dom bent maak je dus per definitie foutieve beslissingen, daar ben je namelijk dom voor, terwijl je als gierigaard alleen maar de financiële kant van de transfer bekijkt.
Het Nederlands elftal interesseert je dus nooit als Nederlander, hetgeen altijd te zien is aan de inzet waarmee er in Oranje gespeeld wordt. Geen inzet zeg maar.
De Belgen zijn weliswaar altijd dom maar hebben momenteel gewoon veel meer talent dan hun Nederlandse collega's.
Opvallend trouwens dat Ronald het grootste talent wat België heeft, samen met Hazard dus, vergeet te benoemen: Kevin de Bruyne. Misschien is Ronald dus ook wel gewoon dom. Jammer, want ik heb geen hekel aan hem, ik had hem graag slim gevonden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:31
Ronald Frank en Dirk zaten gezellig op de tribune.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:08
alder en vertonghen zijn jong vertrokken uit belgie... uuuh ja.. waar zijn ze groter geworden ?
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 18:20
Wat een domme domme reactie van de Boer.
Als zelfs een sterspeler van Ajax als Klaassen op de bank zit in Engeland hoe komen die talentjes uit Nederland dan in Engeland aan speelminuten?
Vind ik leuk
migiel +179
woensdag 11 oktober 2017 om 18:46
Zeker een verkeerd botox prikkie gehad. wat een lariekoek zeg
Vind ik leuk
Paul1982 +6729
woensdag 11 oktober 2017 om 18:49
Wat een vreemde opmerking van De Boer. Toby Alderweireld en Jan Vertonghen vertrokken vroeg uit België, maar gingen juist naar Nederland/Ajax. Nu zegt De Boer dat spelers juist niet naar Nederland moeten komen, maar naar de topcompetities.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:03
Bedankt Ronald de Boer, voor trainers misschien ook een tip?
Bel Frank maar even.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:30
wat zegd die lul nu?eerst heet het dat ze te vroeg vertrekken en nu dit.
Vind ik leuk
Speedy +289
donderdag 12 oktober 2017 om 08:24
Goede opmerking Ronald........not........dan krijg je dus nog meer over het paard getilde talentjes met hun sjaaltjes en veel te dure sieraden. Nederland is bij uitstek geschikt als "opleidings" land voor jonge talenten. Als alle talenten te vroeg naar het buitenland vertrekken, betekend dat het einde van het Nederlands elftal. Dan hebben we het niveau van Andorra, Liechtenstein en Jamaica.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bezorgde De Boer heeft advies voor Nederlandse talenten: 'Daar word je beter'