Feyenoord en Ajax 'hebben contact' en zoeken naar oplossing voor Klassieker

Feyenoord en Ajax 'hebben contact' en zoeken naar oplossing voor Klassieker

woensdag 11 oktober 2017 om 13:42

Al sinds 2009 zijn uitsupporters níet welkom tijdens wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax. Destijds besloten de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam om een verbod in te stellen, omdat er steeds problemen ontstonden tussen beide supportersgroepen. Binnenkort vinden er gesprekken plaats om naar een oplossing te zoeken. 

Rutger Arisz, operationeel directeur van Ajax, heeft dat tijdens een overleg met supporters laten weten. 'Met beide clubs vinden er gesprekken plaats of gaan er plaatsvinden op korte termijn. Er is sowieso met beide clubs hierover contact', valt er te lezen op de Facebook-pagina van de Supportersclub AFCA. 

'Beide clubs lijken op het standpunt te zitten dat er vanaf volgend seizoen over en weer er weer met uitsupporters de wedstrijden mogen worden bezocht'. Een concrete datum is dus nog niet vastgelegd. 

Over anderhalve week staat De Klassieker weer op het programma. Ajax gaat op 20 oktober op bezoek in De Kuip. 

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 13:45
Dat zou top zijn! Voor de wedstrijd de thuis en uit fans samen een biertje doen en dan elkaar weer ouderwets 90 min gek maken.
Zonder gekkigheid, ik zou dolgraag in het uitvak zitten in de kuip tijdens Feyenoord Ajax.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Andersom ook maat! Verheug me alweer op Ajax uit! Er is altijd een groepje droeftoeters dat wil vechten en slopen maar er zijn ook genoeg mensen die wel respectvol kunnen zijn naar andere supporters! Tuurlijk pest je elkaar een beetje das logisch zolang het geweld maar uit blijft!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:59
Ik zit altijd bij Ajax uit. :-)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:45
Ik vind het juist ook wel wat hebben dat het stadion vol zit met alleen thuis supporters...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:46
Volgend seizoen :S Zeiden ze dat vorig seizoen ook niet....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:46
Ben ik niet blij mee ,krijgen we dan weer een oorlogssituatie rond de Kuip met ijzeren poorten enzovoort...
Vind ik leuk
North +2221
woensdag 11 oktober 2017 om 13:47
Eerst zien. De Klassieker is een politiek spel geworden voor de burgemeesters.
Ik zie die gesprekken dan ook met weinig vertrouwen tegemoet.
Vind ik leuk
BassieN +8139
woensdag 11 oktober 2017 om 13:47
Gewoon doen, dan laten de supporters heus wel zien dat het zonder problemen kan.
Vind ik leuk
Quareck +3357
woensdag 11 oktober 2017 om 13:48
Zou een primeur zijn :)
Vind ik leuk
FEU +155
woensdag 11 oktober 2017 om 14:10
Foi keal zou gewoon moeten kunnen. Primeur.? Nog nooit een klassieker meegemaakt zeker.
Vind ik leuk
Quareck +3357
woensdag 11 oktober 2017 om 14:14
In ieder geval nog nooit een waar de coke snuivers van de ene partijen niet gescheiden moeten worden van de coke snuivende debielen van de nadere partij. Dmv containers en ME. En nee dit geldt niet voor allemaal, maar ze zullen er altijd zijn
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:47
Kunnen ze elkaar de koppen weer in slaan :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:48
Dat kunnen beide kampen niet aan en het is dan ook wachten tot het (voor de zoveelste keer) grondig misgaat.. En dan natuurlijk weer massaal verontwaardigd zijn en huilen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:49
Gaat toch niet gebeuren.
Vind ik leuk
FEU +155
woensdag 11 oktober 2017 om 16:40
Jezus vent hij niks anders te melden. Tis verdomme om depressief van te worden simpel gelul. Foi
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:49
Mensen kunnen hier anoniem op VP al niet normaal doen met hun 020, 010, Joden en kakkerlakken reacties. Laat staan wanneer ze elkaar op kunnen jutten in een stadion. Het zou geweldig zijn als het weer eens kan. Zonder dat de halve landmacht en politiekorpsen van Nederland paraat moeten staan dan...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:56
Helemaal eens met je. Ik moet zeggen dat ik de belachelijke liedjes niet mis als ik nu bij een klassieker zit. Zou het gewoon zo laten.
Vind ik leuk
RedNas +2254
woensdag 11 oktober 2017 om 14:16
Anoniem misdragen is juist makkelijker dan met een identificatieplicht, dus dat vind ik geen argument.
Overigens snap ik niet wat er mis is met 010 en 020. We spreken toch ook over bijvoorbeeld Mokum of de havenstad. En stadion Feijenoord heet ook niet echt de Kuip. Het zijn gewoon bijnamen.
In het verlengde daarvan blijft het grappig dat de A10 bij 020 ligt en de A20 bij 010, maar dat terzijde.
Vind ik leuk
036 +2845
woensdag 11 oktober 2017 om 15:56
Die laatste regel krijg ik een glimlach van en jij een duimpie. :-))))))
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 13:59
IK GA ALVAST DE BAKSTENEN UIT DE MUUR BIJTELEN THUIS! ;)
Vind ik leuk
RedNas +2254
woensdag 11 oktober 2017 om 14:24
Bijtelen.., bedoel je dat je de bakstenen wil laten groeien?
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 14:26
Nee het was een geintje omdat ze vroeger regelmatig van beide kampen met bakstenen naar elkaar stonden te gooien ;) ik juich het alleen maar toe weer uitsupporters erbij mits ze zich gedragen(wederom beide partijen)
Vind ik leuk
RedNas +2254
woensdag 11 oktober 2017 om 14:58
Dat grapje snapte ik wel, maar ik was meer gefascineerd door het feit dat je bakstenen uit je muur wil laten groeien.
Vind ik leuk
Nashua +5717
woensdag 11 oktober 2017 om 14:03
Twee uur van tevoren gooien we beide supportersvakken open.

Laat ze ouderwets als gladiatoren elkaar de hoofd inslaan. Dat duurt hooguit een half uurtje en je bent een eeuwigheid verlost van die idioten.
Vind ik leuk
JustH +841
woensdag 11 oktober 2017 om 14:11
Misschien ook wel een goed idee voor Trump en Kim Jong-un.
Lekker me ze tweetjes in de kooi
Vind ik leuk
Nashua +5717
woensdag 11 oktober 2017 om 14:14
Goed idee dan de winnaar tegen Rutte graag.
Vind ik leuk
Gizmo +3464
woensdag 11 oktober 2017 om 20:35
Misschien veiligheidshalve eerst met z'n tweetjes Rutte slopen en daarna pas de hoofdact ?
Vind ik leuk
Nashua +5717
woensdag 11 oktober 2017 om 20:40
Kan het niet afwachten :)
Vind ik leuk
Alain2708 +3144
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Dus Feyenoord - Ajax wordt gespeeld op vrijdag 20 oktober?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Zondag 22 oktober staat de klassieker op de planning, en niet op (vrijdagavond) 20 oktober.
Had wel leuk geweest!
Vind ik leuk
14forever +6880
woensdag 11 oktober 2017 om 14:17
Denk dat ze het nog een tijdje zo moeten laten. Tuurlijk is er niets mooier dan uitsuppprters bij een wedstrijd, maar de supportersgroepen van BEiDE teams zullen zo een kans weer verzieken.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:17
Die wedstrijd is op 22 oktober, niet op 20 oktober.
Vind ik leuk
Dee79 +2001
woensdag 11 oktober 2017 om 14:26
Kan imo alleen maar fout gaan..
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 14:31
Zijn ze in Rotterdam zo wanhopig opzoek naar geld voor t nieuwe stadion dat ze op deze manier de sloopkosten van de Kuip willen drukken? Mafklappers
Vind ik leuk
036 +2845
woensdag 11 oktober 2017 om 16:02
Humor! :-)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:36
De Feyenoord en Ajax supporters hebben gewoon nergens schuld aan, het is de media die altijd alles opgeblazen heeft...Dus Ajax supporters, jullie zijn wat mij betreft gewoon weer welkom op 20 oktober in de Kuip.
Vind ik leuk
036 +2845
woensdag 11 oktober 2017 om 16:08
Op de 22e ook? :-)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:18
O wat stom van mij, je hebt helemaal gelijk maar ik nam het gewoon stomweg over van VP, maar de klassieker is inderdaad op 22 oktober;)
Vind ik leuk
036 +2845
woensdag 11 oktober 2017 om 16:36
Misschien kunnen de wederzijdse "supporters" alvast op de 20e een voorwedstrijd houden op een groot grasveld nabij de Kuip? Scheelt de 22e een hoop gedoe. :-)))
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 16:56
Hahaha je weet toch dat je nooit iets van VP moet overnemen tenzij je het 4x hebt nagecheckt ;)
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 11 oktober 2017 om 14:40
Wordt toch niks.
Zolang de politiek geen maatregelen neemt om stadionverboden ook daadwerkelijk doeltreffend te laten zijn kan je de reizende supporters met kaartjes controleren wat je wilt, buiten het stadion lopen rond de wedstrijd de echte randdebielen er toch weer een teringzooi van te maken.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:46
laten we gewoon eens beginnen met gezinnen met kinderen.
Die zijn nu slachtoffer van de regel. Laat het uitschot (welke club dan ook) maar mooi thuis.
Laat die extra agenten lekker een zondag vrij nemen met met hun eigen kinderen naar de voetbal gaan
Vind ik leuk
GKL +159
woensdag 11 oktober 2017 om 14:47
Jaja vullen ze het uitvak in de Kuip met dat soort figuren, ik heb nu al medeleiden met de mensen eronder, of zal die hele zijde weer leeg moeten blijven dan? Laat maar, gewoon zo houden, geen uitsupporters.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:50
De oplossing is: de uit-supporters moeten bij binnenkomst van het voetbalstadion een bewijs van goed gedrag laten zien.
(let op: alleen als het een voetbalstadion betreft, niet verplicht dus als het om een UFO of een snelkookpan gaat)
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 16:22
Die kreeg Camiel Eurlings ook, had wel z'n wijf in elkaar gehoekt. Zegt dus niets.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:52
Ik ben dan ook niet echt serieus, vandaar mijn eenzijdigheid qua goed-gedrag- bewijs.
Is dat waar van die Eurlings joh? Had ik niet verwacht van perfecte schoonzoon Camiel, ik dacht dat het een agressieloze, nooit slaande vent was, qua uitstraling dan. Ik zet daar nu een dikke streep door: de rotschoft!
Ik stel een stadionverbod voor, welke club steunt hij?
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 18:58
Je kan t nog ff nazoeken, was nog niet zo heel lang geleden gedoe over dat ie toch een VOG had gekregen. Weet niet welke club de man support, oogt meer als iemand van de korfbal of de scouting.
Vind ik leuk
poklane +3146
woensdag 11 oktober 2017 om 14:58
En dan gaat het gegarandeerd weer fout, krijgen de clubs weer een straf en zijn uitsupporters weer niet welkom.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:00
Nou dat gaat gegarandeerd meteen weer fout!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:29
Doe maar niet. Laat maar. Verwacht van voetbalsupporters geen goed gedrag. Vooral niet in NL.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
woensdag 11 oktober 2017 om 15:37
Het zou wel weer eens tijd worden ook !

Nu maar hopen dat de rest niet weer word afgerekend op een paar raddraaiers die dit meteen weer gaan aanpakken om rotzooi te trappen.

Het voetbal is allemaal al niet zo best in Nederland laten we dan tenminste zorgen dat het nog beetje gezellig en leuk is in de stadions.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:47
Wanneer je zelf elke 2 weken heel het land doorreist om je club te steunen kun je niks anders doen dan hopen dat er heel snel weer uitsupporters toegelaten worden bij de op één na mooiste wedstrijd van Nederland! ;)
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
woensdag 11 oktober 2017 om 15:57
weet niet welke wedstijd jij mooier vind, maar voor mij is het de mooiste :P
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:06
Voor mij persoonlijk is Willem II - nac of in dit geval nac - Willem II de wedstrijd van het jaar! Maar ik weet ook wel dat het voor de meeste mensen toch de Klassieker zal zijn, vandaar de knipoog ;)
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
woensdag 11 oktober 2017 om 16:10
Paar maanden geleden kwamen ik weet niet hoeveel Feyenoord fans om steun te geven aan Nouri en z'n familie maar ook andere voetbal supports over de gehele wereld en dit doen alleen fatsoenlijke mensen, ongeacht ras of voorkeur van een voetbal club. Ook toen Feyenoord landskampioen werd, waren vele Ajax supporters ook sympathiek tegen Feyenoord, een fatsoenlijk mens doet dat. Dus nu ook tijdens de klassieker als mens genieten van een mooi potje voetbal en iedereen elkaar in z'n waarde laten. Hand in hand, kameraden!
Vind ik leuk
FEU +155
woensdag 11 oktober 2017 om 16:45
Dach ut nie voetbal is verredomme oorlog! Dr op en dr over!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:56
Dat wel natuurlijk!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:55
Ben jij Sjaak? Mooi gezongen Sjaak!
Vind ik leuk
Kevindo +404
woensdag 11 oktober 2017 om 16:18
Mooi om te lezen dit. Toegegeven, het is bij sommige momenten echt over de grens gegaan. Echter, ik heb liever een klassieker waar het over de grens kán gaan, dan een 'saaie' klassieker zonder die enorme spanning die je voelt als er supporters zijn van zowel uit- als thuis spelende ploeg. Maar ach, dat ben ik.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:49
Misschien vergezocht maar bijzondere timing..

De burgervader van Amsterdam overleden, en nu dit nieuws..
Vind ik leuk
FEU +155
woensdag 11 oktober 2017 om 16:51
Burgervader? Eber krijgt em nie hard van de laan?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:57
:Over anderhalve week staat De Klassieker weer op het programma. Ajax gaat op 20 oktober op bezoek in De Kuip.:

Huh 20 oktober? Hou het maar op de 22e!!!! Voetbalprimeur!!!! Tjonge jonge.
Vind ik leuk
Gizmo +3464
woensdag 11 oktober 2017 om 20:44
Ze waren best warm vond ik ... erg dichtbij de waarheid nu.

Enne ... iedereen die op de 20e was gegaan was zeker op tijd daar geweest !! Of hebben ze de thuisspelende club omgedraaid ook ?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:01
niks is leuker dan winnen in de kuip en vanuit het uitvak dat schuimbekkend tbs volk te sarren
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord en Ajax 'hebben contact' en zoeken naar oplossing voor Klassieker