Robben als EK-verrassing: Dan zie ik hem wel weer aansluiten

Robben als EK-verrassing: "Dan zie ik hem wel weer aansluiten"

woensdag 11 oktober 2017 om 14:15

Arjen Robben is gewoon weer welkom bij Oranje als de nationale ploeg in 2020 op het EK staat. Ryan Babel zou dat fantastisch vinden.

Robben zelf liet na zijn afscheid als Oranje-international weten dat hij in principe stopt, maar de deur niet helemaal dichtgooit. "Zeg nooit nooit", aldus de aanvaller. Babel ziet Robben graag terugkeren. "Doordat we het WK in Rusland missen zal het nog wel even duren. Maar als we over twee jaar wel naar het EK gaan en hij is nog steeds zo fit, dan zie ik hem wel weer aansluiten", zegt Babel tegen NU.nl.

"Iedereen zal Arjen dan weer graag ontvangen bij Oranje. Zijn kwaliteiten zullen nooit ter disussie staan", aldus de Besiktas-aanvaller. "Ik had het geluk dat ik er op het WK in 2006 in Duitsland al bij mocht zijn. Arjen was net als ik nog jong, maar hij stond er wel al. De dreiging en de durf had hij toen al. Dat is typisch Arjen. Zijn goal destijds tegen Servie en Montenergo was ook een typische Robben-goal. Die herinner ik me heel goed."

Poll

Zie jij Robben bij Oranje terugkeren op het EK 2020?

(451 stemmen)

Plaats een reactie

1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
Dan is hij 36 ofzo ,kan niet meer .
Nieuw elftal bouwen ,alleen Van Dijk en Tete houden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:23
de vrij ake?
Vind ik leuk
1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:26
De Vrij veel blessures en Ake nog niet vaak gezien.
Maar er zijn nog een paar jonge gasten die er aankomen ,De Jong en Van Beek van Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:54
Ik ken nog iemand die vaak geblesseerd was. Maar die werd wel altijd opgeroepen als hij fit was
Vind ik leuk
Roekoe +4419
woensdag 11 oktober 2017 om 16:23
Schaars!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:25
Gewoon afwachten hoe het hem de komende jaren vergaat. Als hij nog altijd op (sub)topniveau zijn minuten maakt is hij altijd een meerwaarde voor Oranje.
Nieuw elftal bouwen klinkt ook wel erg naïef. We hebben niets beters dan dat er nu staat.
De huidige selectie een lesje mentaliteit bijbrengen zou in mijn optiek meer helpen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:29
Cillissen en Blind zal je ook nog hard nodig hebben. De rest kan wel gaan inderdaad.
Vind ik leuk
Woudo +4601
woensdag 11 oktober 2017 om 14:29
Rickie karsdorp er bij als hij weer fit is vind ik! Goeie afwisseling met tete die meer verdedigend speelt, kan je per wedstrijd bekijken wat je nodig hbt! Verder misschien ook Cillessen houden maar verder geef ik je wel gelijk ;)
Vind ik leuk
1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:30
Laatste jaren is er zoveel gewisseld ,raak de namen kwijt haha
Vind ik leuk
Woudo +4601
woensdag 11 oktober 2017 om 14:35
Is op jouw leeftijd niet heel raar als je uit 1892 komt ;) (heel flauw ik weet dat het t oprichtingsjaar van Vitesse is ;) )
Vind ik leuk
1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:40
Jaartjes gaan tellen
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 14:41
Waarom per wedstrijd bekijken, geef spelers nou eens houvast, we hebben bijna wel 10 backs voorbij zien komen.
Die Fosuh of zo... deed prima en dan ineens staat Tete er weer.
Geef spelers nou eens vertrouwen daarmee bouw je iets op.
Vind ik leuk
Woudo +4601
woensdag 11 oktober 2017 om 14:46
Omdat je tegen sommige landen aanvallender speelt dan tegen andere. Tete is een verdedigende back en Karsdorp een aanvallende. Ik zeg niet dat je om de wedstrijd moet wisselen maar je kan dan bv zeggen we spelen vandaag tegen Frankrijk dus is t verstandig wat verdedigender te spelen en stel je Tete op maar speel je tegen Schotland ofzo zou je met karsdorp kunnen spelen die meer een drive naar voren heeft en een betere voorzet dan Tete heeft.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 11 oktober 2017 om 14:56
Laat Karsdorp nou net de beste man bij Nederland bij zijn debuut thuis tegen Frankrijk zijn.
Gewoon vaste keeper kiezen en vaste verdediging en die alleen wisselen bij vreselijk vormverlies of blessures

Cillesen
Karsdorp - De Vrij - Van Dijk - Links Back

Kan je jaren mee vooruit.
Stel je neemt een aanvallend sterke linksback kan je heel soepel naar 3-5-2\5-3-2 door er gewoon een centrale verdediger bij te zetten en je backs kunnen nog steeds de boel voorin van aanvallende impulsen voorzien, tegen de sterkere landen.


Vind ik leuk
Woudo +4601
woensdag 11 oktober 2017 om 15:01
Dat is ook wel weer zo! 532 moet je sws altijd met karsdorp spelen!
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 17:41
Als je mijn reactie leest, dan zijn wij het roerend eens.
Geef spelers vertrouwen en ze betalen terug.
Kappen met dat "van Gaal-gewissel".
Je kunt idd heel makkelijk iets aanpassen.
En we weten ook dat de tegenstander ook met zijn kracht onze opstelling zal bepalen... als Ronaldo speelt, dan kan je iets aanpassen.
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 17:37
Je eerste zin die hoor ik alle trainers roepen... je weet toch zelf ook... een speler met een vaste plek, stijgt boven zichzelf uit, die durft ook meer, die wordt in het veld ook een persoonlijkheid. Welk land speelt nog met een diepe buitenspeler. Wat mij betreft maar Karsdorp kiezen als die iets rustiger wordt.
En als we dan tegen Ronaldo spelen, nou dan zeg je tegen Karsdorpie, joh niet te gek he.

Zal je een voorbeeld geven... Cambuur tegen Ajax.... trainer zet Konterman op zijn verkeerde kant tegen Rijkaard, want die is ook groot... nou dat werd niks, dik verloren.

Toen kwam Korbach, op de vraag vd Journalist, wie gaat Rijkaard oppaken? Zegt Korbach: "nou als je weet wie bij ons rechtshalf staat dan heb je het antwoord... Jouke Dantuma (klein manneke, maar fijne voetballer ook) ... moet ik je nog verder vertellen? Hij had hem in de zak en speelde een wereldpot! Dat doet vertrouwen van een trainer.

Als van Gaal zegt, we gaan 5 man achter spelen en 2 controlerend ervoor... nou dan ga je niet lekker het veld in hoor. Je hebt wel gelijk, zoals Frankrijk dan moet je wel, maar je snapt vast mijn kant ook.
Vind ik leuk
Woudo +4601
woensdag 11 oktober 2017 om 17:55
Ik snap jouw kant zeer zeker! Mooie anekdotes haal je aan trouwens kan ik heel erg waarderen!
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 18:00
Dank je voor de waardering.

Maar dus misschien hebben we beide gelijk, daarom is het ook zo verrotte moeilijk, het zijn geen poppetjes die je goed zet... het zijn mensen die boven zich uitstijgen of bang worden te falen.
Ik snap jouw kant ook, we moeten geen zelfmoord spelen tegen een veel te sterk team. Maar toch ook vertrouwen houden in eigen kunnen.
Volgens mij lul ik aardig wazig.... daarom is trainer zo'n rotbaan en zo mooi.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:33
Tete? Die vond ik gister matig qua inzet. Half duels aangaan.
Kortom motivatie ver te zoeken.

Karsdorp en Dumfries zullen het voor de toekomst moeten gaan doen op de RB. Hoef je iig niet te twijfelen aan de inzet.
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 14:39
Tete houden voor zijn perfecte passing? Lees het cynisme.
Hij zal verdedigend goed zijn, maar waarom wil hij opkomen?
Hij loopt alleen in de weg.
Vind ik leuk
1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:41
Man man wat een gezeik ,ok we houden alleen Kramer en Veltman
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 17:23
Gooi nou niet meteen de kop in de nek. :-)

Gaat mij om... zoek spelers die bijelkaar passen.
Ik vond gister, Ake en Babel en Vilhena wel passen bijelkaar.
Ze helpen elkaar en weten elkaar te vinden.
Dat moet je ook hebben met Wijnaldum en Dost en anderen.

Vind ik leuk
Farmer +5283
woensdag 11 oktober 2017 om 17:22
Onderschat deze geweldenaar zijn wilskracht niet!

Je zág het gisteren in het latere bedrijf van de 2e helft: Hij zat er COMPLEET doorheen.. "Opa Robben' op zn 33e... en nóg wist hij er in dat laaste slotje, er 3rushes uit te persen waar hij tóch weer die 16 inkwam en gevaar stichtte; een afgebeulde Robben kon altijd nog meer aanrichten dan de HELE voorhoede!!

Het zal voor Arjen ook zwaarder worden om die 90 minuten op zón tempo vol te maken: gisteravond hjeeft hij ons 'zn laatste gegeven'. Zo'n inzet zullen we nooit weer van hem kunnen verwachten, maar als een 'supersub' kan hij nog van onschatbare waarde zijn.

Laat de nieuwe selectie bewijzen klaar te zijn voor het EK, dan heb je met deze 'troefkaart' gewoon goud in handen.

En hoezo zou hij op zn 35e/36e niet meer meekunnen?

Laat de KNVB ff informeren bij de Azurri: legende's als Allesandro Del Piero liepen daar ook bijna met een rollator over het veld: Aangepaste training, andere taken in het veld: zulke spelers laat je NIET 90minuten rondrennen, maar puur op hún routine en ervaring hun momenten uitzoeken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:23]
Vind ik leuk
Cookee +3604
woensdag 11 oktober 2017 om 17:27
Als je goed genoeg bent mag je meedoen, das mijn mening.
Als RObben nog steeds de beste is... laat hem spelen.
Gezeur over verjongen... laat die ventjes eerst maar iets bewijzen.
Men heeft het over Frenkie de Jong en de Ligt.
Dat is gebaseerd op het "vermoeden" van mogelijk talent, daarvoor kan je toch niet Robben eruitzetten? Want tegen ADO zie je die jonge ventjes al niet, hoe kan je dan praten over Oranje voor die mannetjes?
Vind ik leuk
3Bier +1063
woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
Zonder Robben kwalificeer je je echt niet voor het EK 2020. Maar ik snap de sentimenten. Helaas zullen het donkere jaren worden voor het NL voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
Tja, daar zitten we al een aantal jaar in helaas.

Laten we dan maar het beste ervan maken ;-)
Vind ik leuk
DubRtd +13567
woensdag 11 oktober 2017 om 15:08
Voor EK2020 kwalificeren zich zo ongeveer meer landen dan er landen in Europa zijn
Het wordt 1 grote teringzooi, dat dan weer wel.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:08
Als ik goed heb gerekend:
EK kwalificatie: 9x 6 landen= 20 rechtstreeks gekwalificeerd, 34 niet
Nations cup: 4x 12 landen= 4 beste van die 34 gekwalificeerd!
Nederland in groep 1. Dan moeten er buiten Oranje zich 4 ploegen uit groep 1 zich niet rechtstreeks kwalificeren, willen we er niet bij zijn!
Kortom, we hoeven niet meer te spelen, we zijn er al!

Ik hoor graag waar ik het fout heb!
Vind ik leuk
3Bier +1063
woensdag 11 oktober 2017 om 18:02
Die 4 beste van de nationale cup klopt niet helemaal. Per poule gaat de beste naar het EK. Dus de beste van poule B,C en D plaatsen zich. De beste uit poule A dus ook. Dan maar hopen dat de overige 11 van poule A zich weten te plaatsen. Volgens mij krijgt NL dan dat ticket.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:06
aah that makes sense
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
Mits 'ie over 2 jaar nog speelt eh...

Een blessure kan heel veel verpesten...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:04
De afgelopen 100 blessures heeft hij ook overleefd :p
Vind ik leuk
Farmer +5283
woensdag 11 oktober 2017 om 18:26
Daarom zwaait hij nu ook af als aanvoerder. Hij heeft 'de deur niet definitief dichtgegooid'.

Oranje krijgt het anakomende voetbalseizoen nog een handvol oefenduels: Geen potjes waar je je 33 jarige vedette uit Munchen voor móet laten opdraven; hij kent dat wel, laat de nieuwe jonge generatie dáár maar bewijzen wat ze kunnen. Robben laat het al 14 jaar zien, als hij het zo nog voor moet doen, kunnen ze net zo goed thuisblijven.

Laat 'het nieuwe Oranje' zich maar kwalificeren, als men dán, 'in extremis' nog een beroep wíl doen op deze 'superveteraan', dan kan men hem altijd bellen en is hij altijd bereid de eer van zijn land te verdedigen.

Op het moment was het gewoon 1 Robben, die met 10 sleepkabels de ploeg vooruit moest trekken(ok, 2 a 3 spelers trokken hun eigen kabeltje meestal.. maar dan houdt het wel op)
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 14:23
Ja ik zie het gebeuren dat hij dan terugkeer en de 100 interlands vol maakt... Ik zie alleen niet gebeuren dat we ons plaatsen
Vind ik leuk
Senna +5658
woensdag 11 oktober 2017 om 16:25
Neen en dat willen wij ook niet zien gebeuren.
door dit soort geouwehoer zijn we in de problemen gekomen.
durf eens afscheid te nemen van mensen die er niet meer om doen .
we zijn robben niets verplicht en hij ons ook niet .
Nu bouwen aan de toekomst en niet meer achteruit kijken.
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 16:42
Hij ons niet.. Maar “ wij” hem zeker wel... Hij verdiend de 100 caps en nog een mooi eindtoernooi
Vind ik leuk
BassieN +6748
woensdag 11 oktober 2017 om 14:27
Ze zouden een eiland naar hem moeten vernoemen
Vind ik leuk
1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:31
Robben Eiland ?
Vind ik leuk
BassieN +6748
woensdag 11 oktober 2017 om 14:37
Goed idee! Misschien een eiland in Zuid-Afrika?
Vind ik leuk
1892 +3042
woensdag 11 oktober 2017 om 14:39
yup
Vind ik leuk
FEU +157
woensdag 11 oktober 2017 om 14:33
Keal serieus? Jij had zeker een 1 voor topografie foi!
Vind ik leuk
Feye1908 +5695
woensdag 11 oktober 2017 om 14:34
In Zuid Afrika zeker?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:35
Gaat hem niet meer worden voor Robben hij word ook een daggie ouder helaas.....
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
woensdag 11 oktober 2017 om 14:40
..als Nederland op het EK staat in 2020....typisch Nederlands dit dus.
Vind ik leuk
Foebele +32417
woensdag 11 oktober 2017 om 14:47
De huidige generatie is van het niveau Luxemburg, met als grote verschil dat die van Luxemburg wel gemotiveerd zijn.

Dat EK gaan we ook niet halen, als Janssen, Depay en Promes je 'grote' spelers zijn dan is het zeer bedroevend!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:48]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:58
Hij kon nu het laatste kwartier al bijna niet meer lopen dus laat staan over 3 jaar dan is hij 36.
En kan dan nog een halfuurtje mee doen,plus dat hij altijd eerst zelf voor de schotkans gaat en nooit en te nimmer een bal afgeeft.
Behalve gisteravond toen zijn tegenstander hem steeds goed opving,en hij dus alleen maar een tikkie breed kon geven.Hij zou eigenlijk gewoon op links moeten staan en dan alleen voorzetten geven,maar dat wil dat egootje niet.
Lekker stoppen Robben tis mooi geweest.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:26
Vond Rekik zeker niet slecht in beide wedstrijden,de vrij, Klaassen,vilhena (mits beter gedoseerd)v.Dijk en toch nog een aantal jongens die nu rond de 25 jaar zijn,mits ze ECHT spelen bij hun club of minstens elke wedstrijd invallen,ik denk dat Robben over 3,5 jaar niet meer bij Bayern speelt en waarschijnlijk afbouwt bij Groningen,is mooi geweest.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:34
En ik lees zoveel over hoe slecht we zijn maar ik durf hier keihard te stellen dat Frankrijk, België, Duitsland, Spanje of Brazilië wereldkampioen wordt Echt geen Honduras of Saudi-Arabië of Zweden (als ze hun play-off winnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 15:35]
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 16:46
Zozo jij durft
Vind ik leuk
Senna +5658
woensdag 11 oktober 2017 om 16:21
En we moeten blij zijn dat ook hij weg is .

Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:22
Ik zie Nederland zich Niet plaatsen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:35
Als je realistisch bent dan weet je dat Robben dat niet gaat redden, fysiek gezien. Goede voetballer geweest maar wel te vaak ego. Het is gewoon mooi geweest. Robben is ook niet in staat geweest het Nederlands elftal te dragen. Maar het is ook absurd dat zoiets alleen van 1 speler verwacht wordt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:35]
Vind ik leuk
Farmer +5283
woensdag 11 oktober 2017 om 18:32
Vooal dat laatste idd.

Sneijder werdt afgeschreven, en niet eens meer bij de selectie gehaald(als ze hem al niet opstellen, dan houdt hem iig, deze kwalificatie nog aan, om zn ervaring over te brengen op de nieuwe generatie? Nee, ook dáár lieten ze Robben alleen voor opdraaien..)
Vind ik leuk
joedelie +1929
woensdag 11 oktober 2017 om 18:26
Babel stelde wel heel erg teleur.. Wat een armoede..
Vind ik leuk
Farmer +5283
woensdag 11 oktober 2017 om 18:35
Voor een international die tíjden niet meer bij Oranje is geweest, deed Babel het verdienstelijker dan bv een Strootman.

Mist de routine, en geslepenheid van een ingespeeld team, maar Babel is wel degelijk een bruikbare speler.

Het hele team hangt een beetje op de kwaliteiten van Robben, deze kwalificatie; je zág het gister duidelijk tegen Zweden: Als Robben geen gif er in gooit, komt er zga niks uit die voorhoede, Lange bal op Dost, en áls er iemand met hem mee is, kán...

Das veel te magertjes natuurlijk, maar dat is ook 'automatisme' waar op getrained kan(moet!)worden.

Op deze manier krijg je ook nooit wat aan een Dost, En ik zie in een aanvalscombo Babel-Dost, toch een stuk betere potentie dan met Janssen.
Zelfs Janssen-Robben werd niks, ondanks Robben..

Stel je eens voor dat je Babel en Dost zo kan laten samenspelen voorin: 2 'lange torens', Dost als aanspeelpunt, en Babel als de sneltrein-er langs. Beiden kunnen dit goed.

Als je dán nog een Memphis Depay/Daley Blind kan toevoegen die daar scherpe passes op geven, en je zou dán nog een beroep kunnen doen op Robben, dan heb je bést een gevreesde voorhoede, dacht ik zo.

Babel is er nu nét, tegen WitRusland en Zweden ,weer bijgehaald, je kunt niet verwachten dat hij ineens beter speelt en presteerd dan al die anderen
Vind ik leuk
joedelie +1929
woensdag 11 oktober 2017 om 21:51
Wat dreiging betreft zie ik wel liever Depay ipv Babel.. Heeft Oranje gelijk een vrije trappen specialist. Ben het wel met je eens dat Babel een veel betere indruk maakte dan Strootman! En Dost maakt ook nog geen indruk maar die mag wel een aantal volle wedstrijden de kans krijgen wat mij betreft..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Robben als EK-verrassing: "Dan zie ik hem wel weer aansluiten"