Robben als EK-verrassing: Dan zie ik hem wel weer aansluiten

    Robben als EK-verrassing: "Dan zie ik hem wel weer aansluiten"

    woensdag 11 oktober 2017 om 14:15

    Arjen Robben is gewoon weer welkom bij Oranje als de nationale ploeg in 2020 op het EK staat. Ryan Babel zou dat fantastisch vinden.

    Robben zelf liet na zijn afscheid als Oranje-international weten dat hij in principe stopt, maar de deur niet helemaal dichtgooit. "Zeg nooit nooit", aldus de aanvaller. Babel ziet Robben graag terugkeren. "Doordat we het WK in Rusland missen zal het nog wel even duren. Maar als we over twee jaar wel naar het EK gaan en hij is nog steeds zo fit, dan zie ik hem wel weer aansluiten", zegt Babel tegen NU.nl.

    "Iedereen zal Arjen dan weer graag ontvangen bij Oranje. Zijn kwaliteiten zullen nooit ter disussie staan", aldus de Besiktas-aanvaller. "Ik had het geluk dat ik er op het WK in 2006 in Duitsland al bij mocht zijn. Arjen was net als ik nog jong, maar hij stond er wel al. De dreiging en de durf had hij toen al. Dat is typisch Arjen. Zijn goal destijds tegen Servie en Montenergo was ook een typische Robben-goal. Die herinner ik me heel goed."

    Poll

    Zie jij Robben bij Oranje terugkeren op het EK 2020?

    (453 stemmen)

    Plaats een reactie

    3Bier +5877
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
    Zonder Robben kwalificeer je je echt niet voor het EK 2020. Maar ik snap de sentimenten. Helaas zullen het donkere jaren worden voor het NL voetbal.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17135
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
    Tja, daar zitten we al een aantal jaar in helaas.

    Laten we dan maar het beste ervan maken ;-)
    Vind ik leuk
    DubRtd +15291
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:08
    Voor EK2020 kwalificeren zich zo ongeveer meer landen dan er landen in Europa zijn
    Het wordt 1 grote teringzooi, dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:08
    Als ik goed heb gerekend:
    EK kwalificatie: 9x 6 landen= 20 rechtstreeks gekwalificeerd, 34 niet
    Nations cup: 4x 12 landen= 4 beste van die 34 gekwalificeerd!
    Nederland in groep 1. Dan moeten er buiten Oranje zich 4 ploegen uit groep 1 zich niet rechtstreeks kwalificeren, willen we er niet bij zijn!
    Kortom, we hoeven niet meer te spelen, we zijn er al!

    Ik hoor graag waar ik het fout heb!
    Vind ik leuk
    3Bier +5877
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:02
    Die 4 beste van de nationale cup klopt niet helemaal. Per poule gaat de beste naar het EK. Dus de beste van poule B,C en D plaatsen zich. De beste uit poule A dus ook. Dan maar hopen dat de overige 11 van poule A zich weten te plaatsen. Volgens mij krijgt NL dan dat ticket.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:06
    aah that makes sense
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17135
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
    Mits 'ie over 2 jaar nog speelt eh...

    Een blessure kan heel veel verpesten...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22107
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:04
    De afgelopen 100 blessures heeft hij ook overleefd :p
    Vind ik leuk
    Farmer +10075
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:26
    Daarom zwaait hij nu ook af als aanvoerder. Hij heeft 'de deur niet definitief dichtgegooid'.

    Oranje krijgt het anakomende voetbalseizoen nog een handvol oefenduels: Geen potjes waar je je 33 jarige vedette uit Munchen voor móet laten opdraven; hij kent dat wel, laat de nieuwe jonge generatie dáár maar bewijzen wat ze kunnen. Robben laat het al 14 jaar zien, als hij het zo nog voor moet doen, kunnen ze net zo goed thuisblijven.

    Laat 'het nieuwe Oranje' zich maar kwalificeren, als men dán, 'in extremis' nog een beroep wíl doen op deze 'superveteraan', dan kan men hem altijd bellen en is hij altijd bereid de eer van zijn land te verdedigen.

    Op het moment was het gewoon 1 Robben, die met 10 sleepkabels de ploeg vooruit moest trekken(ok, 2 a 3 spelers trokken hun eigen kabeltje meestal.. maar dan houdt het wel op)
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:23
    Ja ik zie het gebeuren dat hij dan terugkeer en de 100 interlands vol maakt... Ik zie alleen niet gebeuren dat we ons plaatsen
    Vind ik leuk
    Senna +6271
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:25
    Neen en dat willen wij ook niet zien gebeuren.
    door dit soort geouwehoer zijn we in de problemen gekomen.
    durf eens afscheid te nemen van mensen die er niet meer om doen .
    we zijn robben niets verplicht en hij ons ook niet .
    Nu bouwen aan de toekomst en niet meer achteruit kijken.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:42
    Hij ons niet.. Maar “ wij” hem zeker wel... Hij verdiend de 100 caps en nog een mooi eindtoernooi
    Vind ik leuk
    BassieN +10960
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:27
    Ze zouden een eiland naar hem moeten vernoemen
    Vind ik leuk
    FEU +144
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:33
    Keal serieus? Jij had zeker een 1 voor topografie foi!
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8237
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:34
    In Zuid Afrika zeker?
    Vind ik leuk
    bennings +287
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:35
    Gaat hem niet meer worden voor Robben hij word ook een daggie ouder helaas.....
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3942
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:40
    ..als Nederland op het EK staat in 2020....typisch Nederlands dit dus.
    Vind ik leuk
    Foebele +47661
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:47
    De huidige generatie is van het niveau Luxemburg, met als grote verschil dat die van Luxemburg wel gemotiveerd zijn.

    Dat EK gaan we ook niet halen, als Janssen, Depay en Promes je 'grote' spelers zijn dan is het zeer bedroevend!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:48]
    Vind ik leuk
    Valderrama +436
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:58
    Hij kon nu het laatste kwartier al bijna niet meer lopen dus laat staan over 3 jaar dan is hij 36.
    En kan dan nog een halfuurtje mee doen,plus dat hij altijd eerst zelf voor de schotkans gaat en nooit en te nimmer een bal afgeeft.
    Behalve gisteravond toen zijn tegenstander hem steeds goed opving,en hij dus alleen maar een tikkie breed kon geven.Hij zou eigenlijk gewoon op links moeten staan en dan alleen voorzetten geven,maar dat wil dat egootje niet.
    Lekker stoppen Robben tis mooi geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:26
    Vond Rekik zeker niet slecht in beide wedstrijden,de vrij, Klaassen,vilhena (mits beter gedoseerd)v.Dijk en toch nog een aantal jongens die nu rond de 25 jaar zijn,mits ze ECHT spelen bij hun club of minstens elke wedstrijd invallen,ik denk dat Robben over 3,5 jaar niet meer bij Bayern speelt en waarschijnlijk afbouwt bij Groningen,is mooi geweest.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:34
    En ik lees zoveel over hoe slecht we zijn maar ik durf hier keihard te stellen dat Frankrijk, België, Duitsland, Spanje of Brazilië wereldkampioen wordt Echt geen Honduras of Saudi-Arabië of Zweden (als ze hun play-off winnen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 15:35]
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:46
    Zozo jij durft
    Vind ik leuk
    Senna +6271
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:21
    En we moeten blij zijn dat ook hij weg is .

    Vind ik leuk
    Simonsopa +405
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:22
    Ik zie Nederland zich Niet plaatsen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:35
    Als je realistisch bent dan weet je dat Robben dat niet gaat redden, fysiek gezien. Goede voetballer geweest maar wel te vaak ego. Het is gewoon mooi geweest. Robben is ook niet in staat geweest het Nederlands elftal te dragen. Maar het is ook absurd dat zoiets alleen van 1 speler verwacht wordt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:35]
    Vind ik leuk
    Farmer +10075
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:32
    Vooal dat laatste idd.

    Sneijder werdt afgeschreven, en niet eens meer bij de selectie gehaald(als ze hem al niet opstellen, dan houdt hem iig, deze kwalificatie nog aan, om zn ervaring over te brengen op de nieuwe generatie? Nee, ook dáár lieten ze Robben alleen voor opdraaien..)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Robben als EK-verrassing: "Dan zie ik hem wel weer aansluiten"