Advocaat verrast door Zweden: 'Dit was achteraf al verloren toen ik begon'

Advocaat verrast door Zweden: 'Dit was achteraf al verloren toen ik begon'

woensdag 11 oktober 2017 om 15:37

Dick Advocaat kan zichzelf helemaal niets verwijten. Volgens de bondscoach is hij geslaagd in zijn missie met Oranje door vier van de vijf duels te winnen, maar zat het niet mee door de zege van Zweden op Frankrijk.

"Deze WK-kwalificatie was achteraf gezien al verloren toen ik begon", zegt Advocaat, geciteerd door het ANP. De coach begon toen Oranje slechts zeven punten had na vijf kwalificatieduels. Advocaat won er vier van de resterende vijf. "Dus als ik iets fout zou hebben gedaan, dan was dat in Frankrijk. Achteraf hadden we dat duel ook moeten winnen. Maar vooraf had ik niet verwacht dat Zweden wel van Frankrijk zou winnen.''

"Het is nu aan de KNVB om orde op zaken te stellen", vindt Advocaat. "Directeur Eric Gudde begint volgende maand. Hij moet een technisch directeur aanstellen die met een goede bondscoach komt."

Zweden ging ten koste van Oranje naar de play-offs van het WK. Advocaat heeft daar wel een verklaring voor. "Ik denk dat wij betere voetballers hebben, maar Zweden heeft het hele kwalificatietoernooi wel meer als een team gespeeld. Dat moet Oranje ook proberen, zeker nu iemand als Arjen Robben stopt", aldus de op 1 december vertrekkende coach.

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Valt Advocaat iets te verwijten?

(639 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 15:46
Lekker makkelijk Dickie, was er dan niet aan begonnen....
Vind ik leuk
Objectief +2671
woensdag 11 oktober 2017 om 15:49
Zeker niet lekker makkelijk. Hij heeft feitelijk gedaan waar hij voor was aangenomen. Zijn voorgangers hebben het verknald.

Natuurlijk kon hij aanvallender spelen tegen de Wit-Russen. Zijn doel was wedstrijden winnen, wat grotendeels is gelukt.
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
woensdag 11 oktober 2017 om 16:00
Wat vooral lekker makkelijk is, is dat je gisteren wel gewonnen hebt maar het geen seconde een wedstrijd is geweest. Die Zweden vonden het allemaal prima.

Wat heb je gisteren nou bereikt tegen een tegenstander die de boel liet lopen?
1 doelpunt dankzij een handsbal vd tegenstander
1 doelpunt door een speler die er inmiddels niet meer bij hoort.
1 niet te missen kans van Tete die de tribune inging.

Als deze matige Zweden volgas gegeven hadden, dan weet ik nog niet wie er als winnaar van het veld gestapt was.

En dan hebben we het dus over een tegenstander die er misschien ook niet bij is op het WK en die net als wij tot de middenmoot in Europa behoort.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:03]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:05
7-0 winnen was sowieso geen optie. Als je 4 van de 5 wint, en die ene is een verlies uit bij Frankrijk heb je het prima gedaan.
Het puntenverlies daarvoor was een veel groter probleem.
Vind ik leuk
Itsese +1927
woensdag 11 oktober 2017 om 17:48
Niet met je eens.... kwaliteiten van een bondscoach liggen anders, je wordt niet beoordeelt op 4 van de 5... of wel? 4 van de 5 is dus niet genoeg. Hij nam het aan en heeft gefaald... het maakt niet uit dat de gene voor hem het verneukt hebben. Dikkie heeft gefaald net zoals Blind dat heeft gedaan. Dick moet gewoon nu niet onder een steen gaan liggen en net alsof doen dat hij er niks mee te maken heeft. Als bondscoach wordt je ieder wedstrijd opnieuw beoordeeld, het is geen compititie waar je weer een keer gelijk kan spelen of slecht voetbal kan spelen en toch winnen... het is voor ie land, en je zult iedere wedstrijd weer op 0 beginnen en naar de 3 moeten toe werken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:50]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:41
In principe wordt een bondscoach beoordeeld op kwalificatie of prestaties op een toernooi ja. In dit geval lijkt dat me onzin. Op het moment dat hij kwam stonden we er nog slechter voor en de kans dat we het zouden halen was verwaarloosbaar. Hij heeft de laatste 5 wedstrijden gedaan en objectief gezien waren die niet slecht. 4x winnen in 5 wedstrijden en 1x verliezen van een land dat beter is is gewoon goed presteren.
Hij heeft het WK niet gehaald, maar heeft daar geen schuld aan. Die ligt bij Blind, die zoveel punten verspeelde dat er geen redden meer aan was.
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 19:27
Oké. Hij begon aan een moeilijke klus.

Hij haalt de onverwachte winst van Zweden op Frankrijk aan, maar vergeet het cadeautje dat Bulgarije ook van Zweden won en dat was niet ingecalculeerd.

Voor eens in zijn leven ging hij op aanvallend avontuur in Parijs. Advocaatje is dat niet gewend en dat bleek door zowat de stomste tactiek met de beroerdste opstelling te combineren. Dat daar geen dubbele cijfers zijn gevallen is me nog steeds een raadsel, maar de manier waarop de oorwassing gestalte kreeg verdiende op zich al ontslag. Zó prepareer je geen team. De 4-0 was erg genadig, maar voor het matige Zweden reden genoeg om zelfvertrouwen te tanken. Die matige ploeg won dus met ruime cijfers van Luxemburg en Wit Rusland. Als zij dat kunnen.... tja, dan komt Dikke Dikkie met de stelling dat in de eerste instantie winnen het belangrijkste is. Kom op zeg! Wat een idioot!

En nee, het is geen kunst om vier van de vijf wedstrijden te winnen als je bedenkt dat je sowieso altijd zult winnen van Luxemburg, Wit Rusland en Bulgarije thuis. Bedenk er verder bij dat de wedstrijd tegen Frankrijk dus nog genadig afliep en dat we gezien de kansen makkelijk hadden kunnen verliezen van Wit Rusland....

Bah, bah, bah, ik lees alleen maar Dikkie logica. We liggen eruit en op zich is dat helemaal niet zo erg. Maar de manier waarop, daar schijt ik op.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:42
Dat is zo. Ik snap dat het voor Advocaat wel zo voelt dat de Zweedse winst op Frankrijk meer telt dan het Zweedse verlies tegen Bulgarije, maar je hebt gelijk.

Frankrijk was inderdaad dramatisch, maar hij wilde eigenlijk met 3 man centraal achterin spelen. Dat deed hij niet omdat dat team op training werd vernederd. Dus moest het anders. Hij gokte op Sneijders specifieke kwaliteiten en dat liep mis. Dat klopt.
Het is onzin om te zeggen dat iemand om één wedstrijd 'op zich' al ontslag verdiende.
Zweden won denk ik vooral zo ruim om te zorgen dat de wedstrijd tegen Nederland niet de belangrijkste meer was.
Heel gek, maar winnen is in eerste instantie ook het belangrijkste. Anders heb je geen punten.

Het is geen kunst?
Waarom lukte het Blind dan niet? Die haalde uit die 5 wedstrijden 5 punten minder.

Ik vind de manier waarop ook kut. Doordat een of andere domme lul Hiddink aanstelde, en Blind als assisten/opvolger. Advocaat treft 0 blaam.
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 19:51
Haha, we komen er niet uit en het maakt niet uit ook hoor....;-)


Weet je, Blind begon prima tegen Zweden en die hadden we moeten winnen, euh, eerlijk is eerlijk: die wonnen we eigenlijk ook. Oranje werd hoe dan ook niet weggespeeld thuis tegen Frankrijk en er werd gewoon gewonnen van Wit Rusland en Luxemburg.

Uit tegen Bulgarije was een enorme sof... de reden voor ontslag op staande voet. Het spel was dramatisch, al waren er vier voorkeuren centraal achterin geblesseerd en moest hij kiezen voor de Ligt, hetgeen gezien dat joch zijn puike prestaties in moeilijke EL wedstrijden te billijken was...

Het spel in Parijs en uit tegen Wit Rusland was minimaal zo beroerd als Bulgarije uit. Met als coach: Dikkie die daarin dus gewoon blaam trof, gezien het domme en/of bange spel van Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:01
Over Zweden: geluk dwing je af ;) altijd zorgen dat je niet afhankelijk bent van dat ene doelpuntje :p

Gewoon gewonnen met niet heel veel doelsaldo :p

De Ligt werd bij Ajax wel regelmatig gered door Sanchez. Dat had Blind kunnen zien.

Ach, ik denk dat ik Dick vooral verdedig, omdat ik vind dat 12 uit 5 gewoon acceptabel is als die 3 punten die je niet hebt Frankrijk uit was.
Normaal gesproken fietst Nederland door de kwalificaties, en dat had nu ook gekund. Als je twee keer 12 uit 5 haalt heb je 24 punten en sta je bovenaan. Dus ja, misschien had Dick door de situatie meer moeten aanvallen, aan de andere kant, stel dan iemand anders aan dan Dick Advocaat.
Vind ik leuk
Cookee +4795
woensdag 11 oktober 2017 om 18:12
Dan heb je het meer dan prima gedaan.
Want al voor de helft vd kwalificatie riep men dat we kansloos waren, dan kreeg het team nog een dreun tegen Frankrijk, valt niet mee om dan de volgende pot weer lekker fris te gaan ballen.
Dat genul over doelsaldo is zo makkelijk, we hebben niet meer het niveau om superieur te zijn, nemen we meer risico, dan rollen er achter een paar in.
Gister met Zweedse vrije trappen stonden er weer een paar te slapen.
En toch hield ik een positief gevoel over, want ze werkten hard en ze streden ergens voor, hadden ze dat de hele kwalificatie gedaan dan stonden we er vast zonniger bij.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:27
Klopt, tel dan mee dat Zweden ineens van Frankrijk wint en dan nog met 8-0 van luxemburg. Da's gewoon pech.

Klopt. Het pijnlijke is dan alleen wel dat het alleen kan als het echt echt echt moet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:25
Wij winnen met ons armoedige zootje ook met 5 - 0 van luxemburg dus waar lult iedereen over,luxemburg is gewoon zwak thats it.
Met een beetje meer aanvallende inspiraties win je daar met gemak met 10 nul
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 19:30
Oranje heeft de Zweden de energie gegeven om erin te kletsen. Dat hebben ze voorbeeldig gedaan.

Zo pak je aangereikte kansen aan. Niet met dat eeuwig angstige geschuif en bijvoorbeeld een eerste afzwaaier op doel na 25 minuten uit bij Wit Rusland....
Vind ik leuk
Cookee +4795
woensdag 11 oktober 2017 om 19:40
Het schuiven achterin Jozef, was dat nou echt nodig of waren ze allemaal te bang om een bal met lef te geven. Ze lieten Ake het risico nemen en die deed het met Babel en Vilhena redelijk aan die kant. Maar Rekik en Dijk... verdedigend netjes... maar opbouwend... moet Blind daar staan.
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 19:43
Lijkt me ook, ja...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:47
Ze maakten in het begin ook al in totaal 7 goals tegen Bulgarije en Wit Rusland.

Wit Rusland uit is historisch gezien altijd lastig zei Youri Mulder.
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 19:53
Youri lult zijn slechte presteren ooit daar een beetje goed. Deze gasten rol je met de juiste instelling ruim op. Zie de matige Zweden...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:08
Hahaha.
Ja, dat moet ook wel kunnen.
Verder verwijs ik naar wat ik net typte over dat met 2x 12 punten je gewoon door was :P
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 20:12
Op zich wel waar natuurlijk, maar ietsje te makkelijk. De opdracht was nu eenmaal anders en daar is op een verkeerde manier invulling aan gegeven. Ik miste bezieling en een groter idee. Als ik dan voor de laatste wedstrijden Dikkie hoor zeggen dat allereerst de overwinning het belangrijkste is en vervolgens pas gekeken moet worden naar de doelpunten, dan heeft hij er verrekte weinig van begrepen lijkt me.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:20
Ja, ik kan moeilijk beweren dat hij het WK wel heeft gehaald. In de opdracht 'Haal het WK' is hij niet geslaagd.

Bezieling ben ik met je eens. Groter idee.. Je hebt ook weinig tijd als bondscoach. Zonder hem te willen verdedigen, maar normaal is hij juist wel goed in het grotere idee en wordt er tactisch goed gevoetbald volgens mij.

En over de overwinning en doelpunten. Als je door je enthousiaste jacht op doelpunten tegen de gelijkmaker aanloopt ben je al voor het einde klaar.
Vind ik leuk
Cookee +4795
woensdag 11 oktober 2017 om 19:36
Er zit iets fout in onze kopjes, dat was vroeger al zo, als de helden van toen vriendschappelijk moesten spelen dan deden ze er geen moer aan.
Nu lijkt het alsof de kwalificatie een oefenpot is.
Denk je dat een Duitser die het national-tricot aanmag die kans laat lopen? Die gaan tot de laatste minuut, ongeveer zoals Robben gister.
Dan zie ik in Wit-Rusland bibberende mensen uit Emmer-Compascuum of zo, diep respect daarvoor en zooo triest dat onze ventjes dat dan niet snappen dat ze moeten vlammen.

Dat Zweden zo dik wint is wel sneu, maar Frankrijk-Lux is een derby he? Maar Zweden had vaker een penalty mee, die tegen Lux was ook een lachertje. En als dan bij ons Janmaat en v Persie terugkoppen en Cillessen ziet het niet aankomen dan weet je dat het zwaar wordt. En tegen Bulgarije, de Ligt.... pfff, toen wist Strootman het niet meer... die dacht moet ik nou de Ligt gaan helpen of mijn eigen positie in de gaten houden?
Drie blunders van de Ligt in 1 minuut, dat breekt een team dan totaal. Dan weet je dat je nog 80 minuten verder moet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:21
Je had met die 5 wedstrijden nog steeds alles in eigen hand,in punten zijn ze gelijk geeindigd met Zweden,dus ging het puur om veel te weinig doelpunten.
Als je tegen Frankrijk verdedigender was gaan voetballen dan had je daar met 2 - 0 verloren.
Das al 2 doelpunten.
Dan tegen wit rusland 4 a 5 meer scoren door aanvallender te spelen en de nul te houden.
En tegen Bulgarije had je er 2 meer gescoord en de nul gehouden.
En tegen Luxemburg had je nog 1 a 2 meer gescoord.
Dan was je gewoon op doelsaldo door.
Dus dat gelul dat we ergens een punt tekort kwamen gaat niet op.
We hebben gewoon te weinig gescoord en 4 doelpunten teveel weggegeven.
Dat kost je de kop of het loon van de angst.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:34
Dat klopt.
Frankrijk heb je gelijk in. Die laatste 2 hadden voorkomen kunnen worden door je tegen het einde in te graven.
Daar ben ik het mee eens.

Dan tegen wit rusland 4 a 5 meer scoren door aanvallender te spelen en de nul te houden....
Da's makkelijk. Dan hadden ze ook wel 20 kunnen scoren en 4 tegen en dan hadden ze nog meer voorsprong.
Tegen Wit Rusland kregen ze al een tegengoal, dus de nul houden eisen én aanvallender voetballen vind ik echt een bizarre suggestie. Ze gingen juist niet aanvallender spelen, omdat je dan het risico loop dat je alsnog een tegengoal krijgt en per ongeluk gelijk speelt. Dus deze kun je wegstrepen.

En tegen Bulgarije had je er 2 meer gescoord en de nul gehouden. Precies hetzelfde onrealistische verhaal als Wit Rusland.

Tegen Luxemburg vaker scoren, tja, 5-0 tegen een klein land is tegenwoordig helemaal niet gek.

Blind had dezelfde selectie als Advocaat:
Hij speelde gelijk tegen Zweden.
Verloor thuis van Frankrijk.
Won met 1-3 van Luxemburg. Niet met 5-0, maar met 1-3.
Verloor o.a. door het opstellen van De Ligt met 2-0 van Bulgarije. Dat zijn 8 punten! Tel Frankrijk niet mee en het zijn nog steeds 5 punten!
Je hebt het over uitgeschakeld op doelpunten, kijk naar hoe zinloos veel punten we hebben laten liggen!
En Advocaat haalt met datzelfde team 12 punten uit 5 wedstrijden. Blind 7 uit 5! Hoe heeft Advocaat het dan gedaan? En voordat je zegt "Hij had toch aanvallender kunnen spelen en meer goals kunnen maken?" Ja, dat klopt, en dan had hij ook meer punten laten liggen, want onze verdedigers zijn zo labiel als wat.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:42
Jij vergelijkt hem met Blind en das helemaal niet aan de orde,want hij was gehaald om beter dan Blind te presteren en proberen ons te kwalificeren voor het WK.
Toen waren die verliespunten van Blind al ingecalculeerd.
Dus begon hij met een schone lei,en op basis daarvan heb je of te weinig gescoord of teveel weggegeven.
En zeker te angstig gevoetbald en gewisseld.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:56
Daar heb je gelijk in, maar zeg dan niet schone lei, maar zeg er even bij dat hij wel met 3 punten achterstand begon. En een slechter doelsaldo.
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 19:56
Exact mijn gedachten, Valderama.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:25
Ga toch weg met je vol gas, Zweden vonden het allemaal prima, etc. Net alsof ze met ons speelden en alsof ze van wereldklasse zijn (ja ik weet dat je verderop in het verhaal aangeeft dat ze matig zijn). Nederland heeft dik en dik verdiend gewonnen, net als ze in Zweden hadden moeten doen. Zweden speelde gewoon in hun beste opstelling en Nederland speelt al een tijdje zonder vaste samenstelling. Naast de benoemde kansen heb je er twee van Babel gemist en 1 van Wijnaldum. Verder heeft NL het inderdaad helemaal aan zichzelf te danken dat ze er niet bij zijn en speelden veel wedstrijden ruk, maar je ziet dat je gewoon terecht wint van ploegen als Zweden met een beetje teamgeest en wil om te winnen. Hadden ze eerder moeten doen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:26]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:27
Zweden kwam hier om 2 a 3 doelpunten weg te geven,en daarna ,hielden ze de pot gewoon dicht.
Dat heb je de tweede helft kunnen zien toch,toen was er genoeg gescoord.
Vind ik leuk
Mo +8864
woensdag 11 oktober 2017 om 17:40
Je zegt als die Zweden gas hadden gegeven, dat hadden we ook gewonnen want Zweden is gewoon heel erg matig
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:02
Zijn doel was zich kwalificeren en daar heeft hij gefaald.voor een groot deel in de wedstrijd tegen Frankrijk door nadat je met 10 man komt te staan gewoon nog even aanvallend te wisselen.
De andere wedstrijden heeft hij veel te laf gespeeld en op het moment dat het moest geen extra aanvallers gebracht.
Dat kun je hem verwijten,maar hij leeft in zijn eigen bekrompen wereldje.
Door bijvoorbeeld niet naar doelsaldo te kijken, en maar lekker blijven aanmodderen met lage winstpartijen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:54
Ik denk dat niemand zijn vingers eraan wilden branden en gezien de chaos binnen de KNVB geheel begrijpelijk. Dick heeft het voor het geld gedaan. Hem valt verder niets te verwijten, wel Bert van Oostveen, de verdere KNVB top en Blind en Hiddink.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:17
Het geld was toch wel weer lekker
Vind ik leuk
Cookee +4795
woensdag 11 oktober 2017 om 18:07
Alternatieven hadden geen zin, die hoefden dit niet op de CV.
Advocaat daarover lult men altijd over zijn hebzucht.
Maar hij heeft dit gedaan terwijl het bijna onmogelijk was.
Blind heeft fouten gemaakt, heeft al eerder aangetoond geen trainer te zijn maar Blind heeft ook pech gehad.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:30
Het was helemaal niet onmogelijk,hij heeft het alleen zelf weggegeven.
Ze staan in punten gewoon gelijk,Dick heeft gewoon net zo gefaald als Blind.
Vind ik leuk
Cookee +4795
woensdag 11 oktober 2017 om 19:57
Onzin, hij is vanuit kansloze positie weer iets dichterbij gekomen.
Hij toont daarmee aan verreweg de beste NL-trainer van dit moment te zijn en ik hoop dat hij nog een paar jaar door wil gaan, die van Spanje was toch ook geen 20 toen hij het WK won?
12 pnts uit 5 is prima. Dat maakt maar duidelijk hoezeer Blind en van Basten gefaald hebben.
Wie tegen Bulgarije uit de Ligt meeneemt... die stuurt aan op ontslag, dat weet ik zeker.
Klasse van Daley dat hij ondanks gedoe met zijn vader toch zo professioneel was, respect voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:30
Advocaat zou het wel even doen ja,ja op zijn bek gaan en dan excusjes verzinnen.
Nou krijgt hij niet nog een half jaar zijn geld helaas voor hem.
tis nooit zijn schuld.
Nou ik ken nog een wedstrijd dat Van Hanegem hem een schop wou geven, en nu Zat Gullit op die plek om hem een schop te geven.
En tegen Frankrijk met zijn domme wisselbeleid en de andere wedstrijden met zijn vasthouden aan 4 verdedigers.
Vind ik leuk
Cookee +4795
woensdag 11 oktober 2017 om 21:35
Van Hanegem maakte een opmerking de lachers te winnen.
Ging over Robben toen, Dick wisselde hem, omdat hij net terug van blessure kwam, heel verstandig van Dick bij 2-0 voor. Jammer was dat de rest vd stumpers niet een 2-0 voorsprong binnen konden houden.
En toen dacht v Hanegem, ik steek mijn maat even een mes in de rug door te zeggen dat het dom van Dick was. 7 Dagen eerder zou Robben het toernooi niet eens halen, dus logisch van Dick.

12 pts uit 5, geweldig. Wereldcoach... jammer dat hij 70 is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:37]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:42
Gelukkig is hij 70 ,kan hij lekker geld tellen.
Op die leeftijd hoor je andere mensen het werk niet meer af te pakken en moet je rustig op je jachtje gaan varen.
En elke meerdere miljoenen uit te geven,anders krijg je het niet eens op.
Maar nee ons Dickie staat als een idioot langs de lijn te schreeuwen.
Vind ik leuk
Cookee +4795
donderdag 12 oktober 2017 om 11:22
Die idioot pakte 12 op 5.
Wat waren van Basten en Blind dan?
Er is niemand die zelfs maar kan tippen aan Dicky.
Jij denkt misschien dat we nog kwaliteit hebben, maar wordt wakker, we kunnen er geen reet meer van, we zijn 36e, dat Dick met dit team zoveel punten pakt toont aan dat hij God is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:49
Ik zeg ook nergens dat jij hem niet mag verafgoden toch.
En er staat nergens dat je mijn visie moet geloven of zelfs maar lezen.
Ik vind het een ouwe gek,die op zijn 70ste nog als een idioot tegen zijn kinderen staat te schreeuwen.
Een coach die zijn spelers niet voor de wedstrijd kan motiveren,die kan dat zeker niet door te gaan staan schreeuwen als een gek langs de lijn.
En 12 uit 5 was genoeg.
Alleen heeft hij vergeten veel te scoren en weinig tegen te krijgen.
Vind ik leuk
Cookee +4795
maandag 16 oktober 2017 om 11:38
Jij denkt zoals velen dat een trainer de bal erinschiet. Dick heeft met dit stel klunzen een optimaal resultaat gehaald. Hij mag dan 70 zijn, ik zie helemaal niemand die hem dit verbetert. Want de jonkies als Cocu en Gio hebben "het" ook niet. Net zo min als Frank of Ronald. Die kunnen een club al niet eens goede aankopen bezorgen.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 17:41
Nee maar een trainer maakt wel de opstelling en bepaald dus in grote mate of er veel of weinig gescoord word.
Zo verdedigend als wij spelen ,met ons tikkie terug voetbal weet je zeker dat je weinig scoort.
En das nou net wat je dus de trainer moet verwijten.
Vind ik leuk
Cookee +4795
maandag 16 oktober 2017 om 18:09
Daar baalde ik ook vreselijk van, maar ik geloof niet dat Dick zei... speel maar rond zonder diepte te zoeken. Zowel van Dijk als Rekik durfden geen bal diep te spelen. Ook al omdat de Zweden op scherp stonden om voor de man te komen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 15:47
Advocaat was er voor ons toen niemand anders wou, hij heeft prima resultaten neergezet als je het afzet aan het kwaliteit aan spelers.

Ik verwijt hem bijna niks, alleen zijn vertrouwen in Janssen vind ik ronduit belachelijk.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:02
En wijnaldum en strootman en depay (laatste door selecteer)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:06
Ja, maar Dost was ook geen optie. Of je moet vleugelspelers selecteren puur op dat ze alleen maar voorzetten op Dost willen geven.
Die jongen opstellen tussen Babel en Robben was echt een waardeloos idee.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:17
babel oproepen was ook ronduit belachelijk..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:29
Dat vind ik niet. Ik vond Babel prima spelen. Tegen wit rusland en tegen zweden ook.
Ik had alleen het idee dat niemand snapte wat hij van plan was. Het is een rare voetballer, maar liever babel dan lazy Memphis
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 15:47
Toch heb jij ons door je domme opstelling/systeem ons de das om gedaan tegen Frankrijk, daarin kun je jezelf wel degelijk wat verwijten Dick.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:49
Lekker makkelijk he
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 15:50
want iedere andere coach had wel van Frankrijk gewonnen wil je zeggen ?

vind het beetje domme opmerking van je, maar dat is dan weer mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 15:52
Nee waar zeg ik dat dan? vind jij het wel een logisch systeem waar in hij aantrad dan? Ik denk dat als je bijvoorbeeld 532 gespeeld had je meer kans gehad had om de nederlaag te beperken of gelijk te spelen.

Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 15:55
hebben we 5 solide verdedigers dan ? waren die toen ook fit ?

ik had liever 4-5-1 gespeeld maar Dick maakte de keuzes iedereen zou het altijd anders doen wanneer er verloren word.

Maar over het algemeen heeft Dick het gewoon weer prima gedaan, je kan die man echt geen verwijten maken over een terechte verliespartij tegen een veel sterker Frankrijk.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 16:00
Ik zei en vele met mij al voor de wedstrijd tegen Frankrijk dat je geen 433 moest gaan spelen omdat je dan tegen een flinke nederlaag aan zou lopen. Achteraf weten we allemaal dat ik en de vele mensen met mij gelijk daarin hebben gehad. De andere 4 wedstrijden hadden jij en ik ook nog wel gewonnen met dit Nederlands elftal en vind ik geen eer aan te behalen. Vind het moedig van die man dat hij erin is gestapt en ben hem dankbaar dat hij Feyenoord 2 seizoenen geleden weer op de rit heeft gekregen maar hij heeft wel degelijk fouten gemaakt in deze periode bij Oranje.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 16:03
Nja ik ben het er niet zo mee eens, kan het ergens wel vinden in je argumenten maar om dat te veronderstellen dat die andere 4 wedstrijden wel zomaar gewonnen zouden worden vind ik wat ver gaan.

Ik bedoel wat hebben Blind en Hiddink dan gedaan ? juist niet gewonnen.

tuurlijk maken mensen fouten maar om Frankrijk steeds weer aan te halen vind ik niet eerlijk naar die man.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 16:07
Oké ik ben het met je eens dat Advocaat een verbetering was ten opzichte van Blind en Hiddink.

Ik ga ook niet zeggen dat iemand anders het beter had gedaan maar om nou te zeggen dat je jezelf niets mag aanrekenen vind ik dan weer een beetje je kop in het zand steken.

De 4 andere wedstrijden die Nederland won vond ik overigens ook allemaal niet overtuigend maar ben wel van mening dat je die gewoon moet winnen als je kijkt naar de kwaliteiten van Oranje en de tegenstanders, misschien tegen Zweden zou je kunnen verliezen maar die speelde ook nergens meer voor gister dat was aan alles te merken! Wat ik er mee bedoelde is dat 9/10 coaches die wedstrijden wel hadden weten te winnen denk ik!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:14
9 vd 10 coaches winnen misschien.. maar blind verloor toch echt bij Bulgarije en speelde gelijk tegen zweden( hoewel daar ook een dosis pech bij zat).
Juist die verliespunten doen ons nu de das om. Is advocaat niet aan te rekenen maar komt geheel op conto van blind
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 16:15
Ja maar Blind is precies die ene die het niet kan ;) Ik schuif de uitschakeling niet op conto van Advocaat, maar hij mag zichzelf heus wel wat verwijten.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 16:23
Nou vooruit, ik kan het daar mee eens zijn dat Advocaat wel degelijk fouten heeft gemaakt.

Dat mag hij dan ook best zeggen, verder heeft ie het keurig gedaan toch?
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 16:32
Daar kan ik het weer mee eens zijn!
Zijn we toch nog tot een compromis gekomen ;) Wij hadden moeten formeren voor het nieuwe kabinet! ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:32]
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 16:46
dan duurde het vast niet zo lang als nu :P
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 11 oktober 2017 om 16:48
Haha precies ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:37
Hij had er gewoon niet in moeten stappen,had Grim het maar af laten maken.
Dan hadden we tenminste nog wel eens een aanvallender potje voetbal gezien.
Dick heeft weer een miljoentje bijgeschreven gekregen,en kan nu weer Monopolijen met zijn eigen geld.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:34
Het gaat niet om of je gewonnen had,maar tegen de zwaarste tegenstander gaat hij ineens aanvallender voetballen.
Plus dat je na de rode kaart van strootman gewoon nog even een aanvaller voor een aanvaller wisselt.
Over oogkleppen op gesproken,dat heet gewoon je wil doordrammen ook al zegt iemand anders we moeten een verdediger brengen.
Want dat zei Gullit naast hem namelijk.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:49
Advocaat haalt 12 punten uit 5 wedstrijden!
Zijn coaches die het met minder moeten doen!
Vind ik leuk
Jozef +23014
woensdag 11 oktober 2017 om 20:06
Vooral niet verder kijken.

Met mijn moeder als coach was dit ook gelukt.

En ze heeft er echt geen verstand van hoor...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:47
Ja, met zo een redenatie hadden ze ook Blind aan kunnen laten hobbelen...
Vind ik leuk
Jozef +23014
donderdag 12 oktober 2017 om 07:50
Dan waren er inderdaad vier van de vijf potjes gewonnen...

Je hebt het gesnapt hoop ik...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:51
Maar misschien wordt het tijd dat ze jouw moeder oproepen?
Die heeft schijnbaar meer verstand van voetbal dan wie dan ook
Vind ik leuk
Jozef +23014
donderdag 12 oktober 2017 om 07:54
Oh jeetje, je snapt het dus echt niet... Arme stakker...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:03
Nee, niet iedereen is zo ontzettend slim als jou!
Dus graag een uitleg a.u.b.
Vind ik leuk
Jozef +23014
donderdag 12 oktober 2017 om 08:07
Kom op zeg. Als je hier een beetje leest dan heb je die in overmaat van me gehad. Advocaat heeft tactisch gefaald en slecht geselecteerd en ondanks dat won hij er vier van de vijf. Simpelweg omdat je er onder de gegeven omstandigheden maar een kon verliezen. Zo, dat is ongeveer de samenvatting. De rest lees je elders maar...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:50
Natuurlijk valt Advocaat iets te verwijten.
- Tactisch plan tegen Frankrijk: 4-3-3 tegen zo'n ploeg...
- Bij 2-0 achter in Frankrijk de boel niet dichtgegooid, 2 goals tegen in de slotfase.
- Niet voldoende op de aanval na de 3-1 tegen Bulgarije-thuis
- Team niet kunnen motiveren het gras op te vreten tegen Wit-Rusland >> "Als wij met 5-0 van Luxemburg kunnen winnen kunnen zij dat ook, dus we moeten uitgaan van 5/6-0 voor Zweden.

Vind ik leuk
Bayern FC +1316
woensdag 11 oktober 2017 om 15:50
Het was al verloren tegen Bulgarije
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:51
Of Advocaat nu wel of niet iets te verwijten valt en of hij nu wel of niet dit van te voren had moeten zeggen maakt allemaal niet uit, want het was en het is gewoon een grote klote zooi bij heel die KNVB en al die spelers van dit Nederlands elftal.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:51
Advocaat heeft het ook goed gedaan
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:51
Helemaal gelijk Dick. Het was een bende voor je aangesteld werd en dat is het nu nog steeds. De ellende begint aan de top. Nu gaat de bezem erdoor. Nieuwe algemeen directeur, nieuwe bondscoach en nieuw team en dat team moet bijelkaar blijven en niet iedere wedstrijd in een volledig andere samenstelling spelen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:22
Advocaat wist precies waar hij instapte en wat hij moest doen,en de bende daarvoor heeft daar niets mee te maken.Dan moet je er niet aan beginnen.
Maar Dickie zag de dollartekentjes alweer en dacht dit flik ik wel even en wat zullen ze juichen.
Nou Dickie je bent een laffe coach die door zijn team laf te laten voetballen zelf het deksel op de neus kreeg.
Vind ik leuk
Hulsink +117
woensdag 11 oktober 2017 om 15:51
Het wordt tijd dat Advocaat eens stopt met z'n kletspraatjes.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:52
Advocaat voordat hij begon : NL gaat zich alsnog kwalificeren.
Advocaat achteraf : ik kan er niks aan doen.
Raar.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 17:02
ze hebben dit al 200 keer uitgelegd, je moet ergens in geloven.

Dat is net als dat ze bij feyenoord al 18 jaar deden roepen dat ze kampioen gingen worden.

als je er niet in kan geloven dan moet je er niet aan beginnen, simpel zat.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:43
Maar t kon nog wel. En nu doet hij net, alsof hij er niks meer aan kon veranderen.
Terwijl hij niet eens wist hoe het doelsaldo in elkaar stak, voor de wedstrijd tegen Frankrijk.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:26
En dat is Advocaat:
Zweden gaat niet met 8-0 van Luxemburg verliezen,nou wel dus.
Je won er zelf toch ook met 5-0 met een team wat super slecht draaide.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:12
Beste HupWimJansen, als je vantevoren al gaat zeggen dat ze het niet gaan halen wordt het natuurlijk helemaal niets. Advocaat valt niets te verwijten vind ik en ja...dat ie het voor geld doet, dat weten we allemaal.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:21
Een kiss fan? Haha. Ik had vroeger ook zo'n fan bij mij in de klas.

Advocaat lult maar wat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:22]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:21
Geen fan meer (ben immers 50) maar wel mijn oude liefde. Dan liever Zappa. Maar Gene lult altijd veel (net als Advocaat) en dat kan ik dan ook weer. Misschien had ik mezelf Advocaat moeten noem We staan wel achter dezelfde club.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:53
Voordat Advocaat aan deze kansloze missie begon, was het kwaad reeds geschied. Advocaat heeft nog wel wat overwinningen kunnen boeken met Oranje. Bennie Blind had reeds de kwalificatie verknald.
Vind ik leuk
Rodajc +2179
woensdag 11 oktober 2017 om 15:54
Klopt wel, meer punten dan deze 19 konden er niet meer gehaald worden
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:59
Dat we 2x op rij een eindtoernooi missen komt puur en alleen door Danny blind en van oostveen.

Hiddink deed het niet best, maar stond nog op een plek wat recht gaf op kwalificatie. Vervolgens nam blind het over en verloor van IJsland , Turkije en Tsjechië.
Weg EK.


Advocaat won al zijn wedstrijden ( oa Zweden en Bulgarije ) , behalve Frankrijk uit. Helaas had blind al verloren van Frankrijk, Bulgarije en gelijk gespeeld tegen Zweden.
Weg WK.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:00]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:20
die zelfde man die blind zou helpen. en als een rat nl verliet voor de centen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:37
Je wil het niet snappen he Advocaat stapte er juist in om ons nog even te kunnen plaatsen voor het WK.
Nou hebben we 19 punten ,maar wel 8 doelpunten te weinig voor kwalificatie.
Dus wie is er schuldig? Inderdaad Advocaat en niemand anders.
Want hij wist precies waar hij instapte.En dat heeft niets meer met Blind of Hiddink of Van Gaal of Van Oostveen te maken.
Gullit had hem gewoon wat vaker en knal op zijn smoel moeten geven.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:00
Advocaat heeft alles gewonnen, behalve Frankrijk uit. Wat snap je niet ?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:23
Waarom hij Frankrijk met 4-0 liet winnen bijvoorbeeld,en waarom hij de andere wedstrijden geen aanvallende intenties had.
Dat dus.
Wat snap jij hier niet aan ?
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:51
Dus jij denkt dat elke andere coach ook alle wedstrijden had gewonnen en ook nog even uit tegen Frankrijk een resultaat had gepakt ?
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:33
Nou dat had Fred Grim ook nog kunnen doen inderdaad,daar hoef je Dick advocaat zijn bankrekening niet voor te spekken.
Dan hadden we tenminste meer aanvallend voetbal gezien ,en de kwalificatie was toch al verloren volgens de kenners.
Dus dan lekker overstappen op de jonkies die nog wel willen,en niet die volgevreten vedettes.
Nu heb je evenveel punten als de nummer 2 ,maar je bent er geen ruk mee opgeschoten.
En we hebben alleen maar baggervoetbal gezien,op een helft na tegen Zweden.
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 08:10
Blind lukte het niet ....
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:32
Advocaat lukte het ook niet ,want we zijn nog steeds niet gekwalificeerd.
Wat heb je aan 12 punten als je onder aan de streep nog steeds eruit ligt.
Helemaal niets dus.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:02
Iets wat al dood was verklaart valt niet te reanimeren.. we waren te afhankelijk.. het enige wat je hem kan verwijten, was het te laat aanvallend wisselen tegen wit-Rus en Zweden.. maar zelfs dan was t nog een Heils karwij. En t team kwaliteit te laag Ach zal eerder kijken naar t mentaliteit.. en de te grote wisselvalligheid van selecteren van ze voorgangers.
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 16:06
Zijn aanstelling was toch gewoon een formaliteitje.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:06
Had niet eens hoeven winnen, gelijk was ook goed geweest want had je 1 punt meer gehad. Met een realistischer opstelling i. Die wedstrijd was dat wellicht ook wel gelukt.....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:06
Ach dick rot toch op hypocriete eikel selectie bedroefend spits die niet speel keeper die ook de bank warmt houd enz
Vind ik leuk
pos +5039
woensdag 11 oktober 2017 om 16:10
Klopt wat Advocaat zegt. 2 keer verliezen van Frankrijk kon je incalculeren. Puntverlies in Zweden was onterecht maar kan nog. Je verliest deze reeks in de Bulgarije in 1 wedstrijd. De Ligt (Lees Blind) is de reden dat we niet naar het WK gaan.
Vind ik leuk
036 +2852
woensdag 11 oktober 2017 om 16:30
Jammer dat je de Ligt er bijhaalt. Natuurlijk was het een fout van hem, maar om daar het totale verlies aan op te hangen vind ik wat ver gaan. 50% van de doelrijpe kansen benutten en NL was fluitend doorgegaan. Het groorste gebrek was het scorende vermogen. Winnen doe je als je minimaal 1 doelpunt meer maakt dan de tegenstander en die kansen zijn er in overvloed geweest.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:30]
Vind ik leuk
Ruud1987 +2972
woensdag 11 oktober 2017 om 17:05
Waarom elke keer de Ligt blijven noemen ? wat kan een 18 jarig jochie er nou aan doen man.

haal allemaal effe je stront uit je ogen.
Vind ik leuk
pos +5039
woensdag 11 oktober 2017 om 17:44
Ik zeg niet voor niets lees Blind erbij. Maar als je voor het Nederlands elftal speelt moet je verder niet zeuren als je daar op afgerekend wordt. Strootman noemen we ook bij naam als het gaat om die blunder tegen Zweden. Leeftijd boeit me niet zo verder.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:45
Advocaat is de reden dat we niet naar het WK gaan,die is er met zijn volle verstand ingestapt adat Blind ontslagen was en zou het wel even doen.
Vind ik leuk
pos +5039
donderdag 12 oktober 2017 om 11:21
Advocaat zei volgens mij letterlijk 4 keer winnen zou moeten volstaan. Dat heeft hij exact gepresteerd. Dat Zweden wint van Frankrijk door een keepersblunder in de laatste minuut is dan vrij pijnlijk. Hij heeft zeker nooit gezegd doen we effe.
Vind ik leuk
Dicky +6567
woensdag 11 oktober 2017 om 16:13
Helemaal niet is overdreven. Tegen Frankrijk had hij na de 2-0 de boel op slot moeten gooien. Tegen Bulgarije en Wit Rusland had hij verder aan het doelsaldo moet werken. Onder andere het blijven opstellen van Janssen kunnen we hem gewoon verwijten. Ik denk dat je het missen van het WK voor 50% kan verwijten aan de KNVB, 25% aan Blind, 15% aan de arbitrage tijdens de wedstrijden in Zweden en de thuiswedstrijd tegen Frankrijk en 10% aan Advocaat.
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 16:23
En hoeveel procent ligt het aan ons kijkers?
Vind ik leuk
Dicky +6567
woensdag 11 oktober 2017 om 16:28
0%
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 16:31
Daar kan je al uit opmaken dat het niet van invloed is wat wij ervan vinden.
Misschien zouden we dan eens moeten stoppen met kijken, eens zien of dat wat helpt.
Vind ik leuk
Dicky +6567
woensdag 11 oktober 2017 om 17:23
Tja, het is een forum he. Mensen geven hun mening over iets dat ze interesseert. Dat het geen verschil maakt lijkt mij duidelijk. Het maakt ook geen verschil of je kijkt of niet.
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 17:37
Tuurlijk wel.
Wel eens van kijkcijfers gehoord?
Daar zitten toch de reclamespot prijzen aan vast, hoe minder kijkers hoe minder inkomsten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:39]
Vind ik leuk
Dicky +6567
woensdag 11 oktober 2017 om 18:21
Het is echt niet zo dat de KNVB zaken gaat veranderen wanneer er minder mensen kijken. Zij zijn heilig overtuigd van hun visie. Dat ze nu een toernooi mislopen op doelsaldo is pijnlijk. Maar ja slechts doelsaldo he. De normale mensen hebben er toch geen kijk op. Dat er minder mensen kijken toont dat alleen maar meer aan. Dat ze zich niks aantrekken van de Nederlandse opinie blijkt wel uit het feit dat ze na het debacle van een jaar geleden gewoon Danny Blind hebben laten zitten als bondscoach. Iedereen was klaar met hem. Maar de KNVB wou lekker gaan bouwen en heeft Blind ook nog de afgelopen kwalificatiereeks laten verkrachten.
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 18:42

Ik zei daarom : "Misschien zouden we dan eens moeten stoppen met kijken, eens zien of dat wat helpt."
Dat is iets anders dan een gemeten opinie, dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Als je klaar bent met iets of iemand moet je er ook naar handelen.
Geen tv kijken dus en ook niet naar het stadion gaan, ze gewoon straal negeren, iedereen en overal.
Wedden dat dat invloed heeft?
Vind ik leuk
Dicky +6567
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Als er niemand meer kijkt heeft het invloed. Maar dat is erg hypothetisch aangezien dit nooit zal gebeuren. Er gaan misschien wat minder mensen kijken. Maar er zal altijd genoeg interesse voor oranje zijn. Al hebben we hier het niveau van Luxemburg.
Vind ik leuk
Guusman +2027
woensdag 11 oktober 2017 om 19:17
Dat zit er dik in, maar toch hoop ik dat net even iets meer mensen dan anders een signaaltje afgeven door Oranje een tijdje links te laten liggen.
Moet nu niet meer zo moeilijk zijn ;)
Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 11 oktober 2017 om 16:30
Ik blijf er bij als ze de uitwedstrijd tegen Bulgarije gewoon gewonnen hadden waren ze gewoon 2e geweest daar hebben ze het laten liggen.
Vind ik leuk
Johan.l +4088
woensdag 11 oktober 2017 om 16:40
We appart wint een ploeg als Barcelona dan is er niks aan dat zou iedereen kunnen, en als oranje verliest is het de coach maar wat te denken van de selectie, waar was het team?? Geen team dus. Verwenden egotjes allen voor zich en God voor ons alle. Nou die moet niet ballen heren, dat weten jullie nu
Vind ik leuk
Dicky +6567
woensdag 11 oktober 2017 om 18:32
Als de coach van Barcelona zou kiezen om Vincent Jansen te kopen en op te stellen dan valt hem dat ook te verwijten. Natuurlijk hebben de spelers gefaald. De Ligt heeft gefaald, Janssen heeft gefaald, Strootman heeft gefaald en zo zijn er nog wel een paar. Maar goed wie stelt ze op en laat ze staan? Dat is de verantwoordelijkheid van de bondscoach. Natuurlijk hebben we niet meer de spelers van 7 jaar geleden. Maar als je gaat kijken welke spelers je nog kan oproepen van het eftal uit 2014 dan mag je toch stellen dat de afgelopen 3 jaar erg teleurstellend zijn. Van Gaal kon ook over minder kwaliteit dan Van Marwijk. Maar door een slimme tactiek en de juiste poppetjes op de juiste plek werd hij gewoon 3e op het WK.
Vind ik leuk
BS +581
woensdag 11 oktober 2017 om 16:57
Nou Dick, er valt je zat te verwijten. Dat je geen enkel moment in die 5 wedstrijden aan het doelsaldo heb gedacht, bij elke voorsprong gooide je gelijk de handrem erop, er waren zat wedstrijden waarin meer gescoord kon worden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:02
Wel een voordeel als je zoals Frankrijk al verreweg het beste in de poule bent, en een nu zwak maar potentieel gevaarlijk land al voor Rusland kunt helpen uitschakelen. De vreemde overwinning van Zweden op Frankrijk. Geen complot, kwam Frankrijk gewoon goed uit. Engelse scheidsrechters hebben we ook al geen streepje meer voor bij, sinds Webb de finale Spanje- Nederland heeft gefloten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
Haha, grappenmaker

Als Frankrijk daarna per ongeluk tegen Nederland had verloren hadden ze dag kunnen zeggen tegen wk!
Dus kwam op dat moment helemaal niet handig uit voor frankrijk
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:52
He, mag ik nou gewoon eens gefrustreerd doen ? Het zat allemaal niet echt mee. Dosts afgekeurde goal, de onwaarschijnlijke uitslag Zw- Lux. De vreemde rode kaart van Strootman, de buitenspel ! goal van de Fransen daarna. Iemand dat laatste nog gezien trouwens ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:52]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:54
Je hebt het over de vreemde rode kaart van Strootman dat snap ik niet.
Want Strootman speelt altijd om een tegenstander te blesseren,en dat was nu ook zo.
Die doet voor de wedstrijd zijn oogkleppen op en loopt als een blind paard overal tegenaan te schoppen.
Het valt me mee dat hij nog nooit een eigen speler onderuit heeft geschopt.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:48
Frankrijk zag Oranje ook elke keer voetballen hoor,en die speelden zelfs nog met de handrem vol aangetrokken.
Want als ze alle kansen hadden benut dan hadden we daar met een nulletje of 7 a 8 verloren
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:12
Totaal geen zelf kritiek, op doelsaldo uitgeschakeld pipo, maar ja als je niet eens kunt rekenen en totaal geen risico neemt, een spits op de bank houd terwijl je moet scoren, altijd maar zo weinig mogelijk risico, nee geef me dan maar een type Co Adriaanse die durft dat wel risico's nemen
Vind ik leuk
Ale +1270
woensdag 11 oktober 2017 om 17:31
Te laffe coach die tactisch nooit uitblinkt.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:39
Uiteindelijk heeft hij gewoon gelijk en kan hij zichzelf helemaal niks verwijten (alleen de manier waarop Oranje verloor tegen Frankrijk mag hij zichzelf aanrekenen). Als Zweden die 3-2 niet had gemaakt tegen Frankrijk, dan was Nederland 2e geworden, gewoon totaal onverwacht die overwinning. Dat Zweden dan ook nog met 8-0 wint van Luxemburg, is ook gewoon jammer. Maar Zweden heeft die 2e plek verdiend, maar ik ben bang dat ze in de playoffs uitgeschakeld zullen worden. Advocaat heeft zijn plicht gedaan en mag nu op pensioen gaan. Bedankt, Dick!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:39]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:54
Nederland had herlemaal niet hoeven te winnen van Frankrijk. Een gelijkspel was genoeg geweest. ALs Wit-Rusland en Luxemburg 0-0 kunnen spelen tegen FRankrijk, waarom kon Nederland dat niet? DIck had nooit met Janssen en Sneijder tegen Frankrijk moeten spelen. Gewoon een sterke verdediging neerzetten en op de counter spelen. 0-0 was genoeg geweest, en als we hadden verloren zou het denk ik maar met 1-0 zijn. 5-3-2 was beter dan 4-3-3 geweest.
Vind ik leuk
migiel +200
woensdag 11 oktober 2017 om 18:44
Dank je dick. We zijn nu een stuk verder.
Vind ik leuk
John M. +3287
woensdag 11 oktober 2017 om 23:25
Dick heeft het naar behoren gedaan. Hij is de helft van de wedstrijden coach geweest en heeft in die vijf wedstrijden twaalf punten gehaald. De "toptrainer" die bij de eerste vijf coach was heeft, met precies dezelfde tegenstanders, welgeteld zeven punten behaald. De enige fout ,vind ik, is dat hij tegen Frankrijk toen we met tien man kwamen bij de 1-0 stand de bus niet geparkeerd heeft en het zo onnodig nog 4-0 werd. Maar achteraf gezien zou 1-0 ook niet geholpen hebben.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:21
Advocaat zou het zeker wel even doen, getuige de krantenkop van 10 mei
https://www.nu.nl/voetbal/4681482/advocaat-weet-zeker-hij-oranje-weer-gang-krijgt.html.
En hier nog een:https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/744584/knvb-verbaast-advocaat-ik-had-het-gevoel-dat-ik-de-vijftiende-keus-was-.html.
Een citaat hieruit:
Dick Advocaat denkt dat het Nederlands elftal het WK 2018 gaat halen. Dat zei de 69-jarige bondscoach dinsdagmiddag tijdens zijn presentatie. Advocaat had er overigens absoluut niet op gerekend dat de KNVB bij hém zou uitkomen als opvolger van Danny Blind.

"Ik had het helemaal niet verwacht. Op een gegeven moment komen ze toch bij jou uit...", aldus De Kleine Generaal. "Het is een geweldige baan. Ik wil een goede organisatie neerzetten. We hebben genoeg kwaliteiten om het waar te maken. De taken in een elftal zijn heel belangrijk, net als strijd leveren. We gaan de komende wedstrijden puur op resultaat voetballen."
.
Nou dat resultaat is hij dan even uit het oog verloren natuurlijk en dat strijd leveren hebben ze maar drie kwartier gedaan en wel in de laatste wedstrijd.
Toen het bijna onmogelijk was.
Helaas even vergeten om op het doelsaldo te letten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat verrast door Zweden: 'Dit was achteraf al verloren toen ik begon'