Robben bespreekt Eredivisie-terugkeer: 'De ene keer is het dit, andere keer dat'

Robben bespreekt Eredivisie-terugkeer: 'De ene keer is het dit, andere keer dat'

woensdag 11 oktober 2017 om 17:28

Hans Robben, vader en zaakwaarnemer van Arjen, durft niet met zekerheid te stellen dat zijn zoon in de toekomst terugkeert naar FC Groningen. De aanvaller van Bayern München, inmiddels Oranje-international af, laat die optie open.

"We hebben het er wel eens over. De ene keer is het weer dit, de andere keer dat", zegt Robben senior tegen RTV Noord. "Daar denkt hij nog niet echt over na, hij bekijkt het van jaar tot jaar. Arjen wil elk jaar zien of hij het niveau van Bayern aankan en op het moment dat het wat minder wordt, dan gaat hij een andere beslissing nemen. En wat dat is, dat zal de toekomst uitwijzen."

Robben nam dinsdag met een geweldig optreden tegen Zweden afscheid van Oranje. "Hartstikke mooi. Maar op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je het fysiek niet meer aankan en dan moet je stoppen. Bij het Nederlands elftal is dat zo. Maar hij heeft nog wel energie genoeg om door te gaan bij Bayern. Het is één afscheid, maar aanstaande zaterdag speelt hij alweer. Dus we gaan rustig door", aldus Robben.

Poll

Denk jij dat Robben als voetballer nog terugkeert naar de Eredivisie?

(965 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 17:32
Hij zal op 36 jarige leeftijd nog een aanwinst zijn bij Groningen, maar please, stop op tijd en als legende.
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 11 oktober 2017 om 17:55
Stop wanneer jezelf wil stoppen.. Vergeet niet dat ze ook voetballen voor hun plezier... Je moet er klaar voor Zijn om Te stoppen anders bestaat er een kans dat je in een zwart gat valt
Vind ik leuk
Itsese +1927
woensdag 11 oktober 2017 om 17:56
Heitinga bv.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 17:57]
Vind ik leuk
goekie4 +1305
woensdag 11 oktober 2017 om 18:19
Heitinga valt niet in een zwart gat hoor. Die geniet van zijn kwaliteiten als analist. Alleen wij niet.
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 19:04
Ik heb gisteren de eerste gezien die slechter is dan Sjonnie. Manmanman, die van der Vaart dat kon echt niet.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
woensdag 11 oktober 2017 om 19:12
Die van der Vaart moest zelfs nog tijdens de uitzending een selfie maken met Pierre... Prioriteiten.
Vind ik leuk
DrDeef +430
woensdag 11 oktober 2017 om 19:20
Het was zo onprofessioneel. Hij zat nog net niet met een blik Schültenbrau en een zwaar sjekkie.
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 11 oktober 2017 om 20:25
Zit niet zo te huilen man... dit zijn juist leuke analisten.. oud voetballers... jij zal waarschijnlijk aan alles een hekel hebben wat Ajax is... Hij maakt t een selfie buitenbeeld en ineens wordt er weer gefilmd... poe poe wat een schande
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 11 oktober 2017 om 20:24
tuurlijk had hij t zich anders voorgesteld maar hij heeft toch ze carrière beinidigt bij zijn droomclub en was gewoon helemaal versleten ... gaat nu verder als trainer...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:37
Stop bij Bayern, dat is je eindstation.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:45
Het enige wat 'ie in Nederland nog komt doen is centjes tellen.
Vind ik leuk
Farmer +6112
woensdag 11 oktober 2017 om 18:49
Zn huis is al gebouwd in Haren. Zal we leen flink 'Dagobert-Duck'Geldpakhuis' bij zitten waar hij elke dag kan zwemmen in zn centen.

Hij onderhoudt altijd nog een uitstekende relatie met Hans Nijland, en hij is een zéér welkome versterking: Hij hoeft niet eens te vrágen.

De bal ligt bij Robben, het is te begrijpen dat hij zo lang mogelijk nog bij Bayern (op het hoogst haalbare niveau)wil spelen(echt niet voor het geld, hij is al láng binnen!).

Een eventuele terugkeer naar FC Groningen zou een gigantische boost betekenen voor mijn clubbie: Seizoenskaart-verkoop die (weer)omhoogschiet, het voetbal dat zal verbeteren met de kwaliteiten van deze 'reus'. En, eventuele spelers die 'makkelijker te halen' zijn, er zijn er genoeg die nog wel even een jaartje met zo'n speler willen ballen natuurlijk!.
Vind ik leuk
Itsese +1927
woensdag 11 oktober 2017 om 17:55
Wat een gezeik ook weer he, net klaar voor het Nederlands elftal met als reden dat hij voor op Bayern wil gaan focussen, en de eerst volgende vraag is of hij weer terug bij een Nederlandse club komt.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
Het zou mooi zijn als hij zijn carrière afsluit bij de club waar het allemaal voor hem begon.
Vind ik leuk
Kwal +349
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Inderdaad zie hem graag terugkeren bij Bedumse Boys waar het allemaal begon
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:17
Die komt echt niet meer terug.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:18
Een Robben die in de ED eindigd zou mooi zijn. Een Robben die stopt bij Bayern op zijn hoogtepunt, misschien nog wel mooier. Deze man was en is zo goed, zo belangrijk geweest.. het liefst herrinder ik hem zoals we hem allemaal hebben gekend.

Deze man is te groot en te mooi voor onze sport, om hem in zijn "oudere" jaren eventueel te zien aftakelen.
Vind ik leuk
kcim +2045
woensdag 11 oktober 2017 om 18:40
Ben ik de enige die veel waardering voor Robben heb en hem als buitencategorie zie maar vind dat hij te weinig voor het NLelftal betekent heeft? Zo vaak geblesseerd en niet vd partij (96 interlands, had veel meer gekund). Winnende missen tijdens WK finale?
De wissel in 2004?
Mijn enige zeer positieve herinnering van Robben bij Oranje was tegen Spanje in 2014 5-1 hoe hij Casillas liet kruipen.
Vind ik leuk
yuuup +5744
woensdag 11 oktober 2017 om 18:46
Als je geblesseerd bent kun je niet spelen
Vind ik leuk
Farmer +6112
woensdag 11 oktober 2017 om 18:52
in 2010 kwam hij terug van een zware blessure, en heeft hij ook genoeg inbreng gehad. Hád meer kunnen zijn mits hij niet geblesseerd was.

Het is gewoon absurd dat men hém afschrijft op blessures: alsof hij er wat aan kan doen.

Het is géén geheim dat er zwáre overtredingen op hem worden gemaakt, puur om zijn snelheid; verdedigers kúnnen hem niet bijhouden!(Ramos bij die 1-5: Dat is altijd nog een vd snelste verdedigers en 'Robben liet hem STAAN!"... O.o, Als je dáár tegenoverstaat als rechtsback.. en je MOET hem tegenhouden... wat doe je dan?. Ja, dán trap je maar es door zn enkel heen, kijken of hij dan minder hard loopt... En vaak wel...
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 11 oktober 2017 om 20:26
Ja... jij bent de enige.... zonder robben hadden we niet zoveel voorgesteld...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:35
Robber is er zo een beetje (samen met Sneijder op het WK Zuid Afrika) verantwoordelijk voor dat Nederland op die Toernooien hoge ogen hebben gegooid. Zonder Robben zouden we de groepsfase nog niet door zijn gekomen. Dus hij heeft veel voor NL betekent op de grote toernooien was hij er gewoon altijd bij ongeacht blessures.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:49
Hij komt terug bij groningen gaat hij mooi op nijland zijn stoel zitten let maar op
Vind ik leuk
jave +1364
woensdag 11 oktober 2017 om 18:52
Terug naar je roots of wat je ook doet: Topper!
Vind ik leuk
Teo Smith +13800
woensdag 11 oktober 2017 om 18:53
Come to besiktas...
Vind ik leuk
Bayern FC +1316
woensdag 11 oktober 2017 om 19:19
Robben sluit af bij Bayern of hij gaat naar Groningen.
Het kan ook zijn dat Robben bij Bayern als jeugd trainer aan de slag gaat
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:42
Robben in Ajax 1 dat zou toch een prachtige stunt zijn. Waarschijnlijk net zo een succes als Huntelaar bij Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Robben bespreekt Eredivisie-terugkeer: 'De ene keer is het dit, andere keer dat'