'Drenthe verlaat Madrid voor terugkeer in jeugdopleiding Feyenoord'

    'Drenthe verlaat Madrid voor terugkeer in jeugdopleiding Feyenoord'

    woensdag 11 oktober 2017 om 19:17

    Royston Drenthe keert terug bij Feyenoord. De oud-voetballer gaat aan de slag als stagiair in de jeugdopleiding van de Rotterdamse club.

    Dat meldt het Algemeen Dagblad. De inmiddels dertigjarige Drenthe heeft ambities om (jeugd)trainer te worden en krijgt van Feyenoord de gelegenheid om op Varkenoord zijn eerste stappen in het vak te zetten. De laatste weken meldde hij zich al een paar keer in Rotterdam.

    Drenthe woont volgens het AD nog in Madrid, maar is vanaf donderdag wekelijks op Varkenoord te vinden. Drenthe volgt een versneld opleidingstraject, speciaal voor oud-voetballers die de ambitie hebben om jeugdtrainer te worden. Daarnaast krijgt hij elke woensdag in Zeist theorieles van de KNVB.

    Eerder dit jaar zette Drenthe een punt achter zijn actieve carrière om te gaan rappen onder het pseudoniem Roya2Faces. Iets meer dan tien jaar geleden verliet hij Feyenoord voor Real Madrid, waar hij uiteindelijk vijf jaar onder contract stond. Daarna kwam hij uit voor Hércules, Everton, Alania Vladikavkaz, Reading, Sheffield Wednesday, Kayserispor en Baniyas.

     

    Cijfer je zelf niet weg, klein beetje egoïst is het nieuwe merk.

    Een bericht gedeeld door Royston Ricky Drenthe (@roya2faces) op

    Plaats een reactie

    Roekoe +4242
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:20
    Naar verluidt gaat hij de jongens het vak muziek geven binnen hun opleiding
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:31
    Nee het zo hoort het dus niet jongens
    Vind ik leuk
    henkmeijer +2976
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:07
    Onvoorstelbaar dat ie zijn juwelierscarriere laat lopen! Ik bedoel als er toch 1 iemand inmiddels verstand van horloges en kettingen moet hebben...................
    Vind ik leuk
    Nashua +6561
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:37
    Feyenoord heeft Benno Leeser al van Gassan Diamonds.

    Die eikel die op het trainingskamp van Oranje met een koffertje vol met diamanten rondliep om aan die verwende jongetjes te slijten.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:35
    .... en vergeet niet dat hij ook kind aan huis is bij diamanten handelaars...
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6048
    donderdag 12 oktober 2017 om 01:15
    Wie mocht er laatst niet meedoen met die cursus? Heitinga ofzo toch? En deze pannenkoek heeft niet eens echt zin om coach te worden. Nog even naast het feit dat hij daar absoluut ongeschikt voor is.
    Vind ik leuk
    Choppa +283
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:22
    Verloren zoon ben blij dattie bezig blijft met voetbal inplaats van z’n muziekale ambities Wens hem het best!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:35
    Wil je nu likes pakken door een Feyenoorder succes te wensen en vervolgens te zeggen dat dit van een Ajax fan komt? ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:36]
    Vind ik leuk
    Choppa +283
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:57
    Je hebt gelijk niet relevant .
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:24
    Jee zeg nooit verwacht dit.
    Ben zeer benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Foebele +47663
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:24
    Deze jongen is van een generatie die nog had moeten voetballen en die juist de opvolgers hadden moeten zijn van de generatie Robben.

    Het is echt bizar eigenlijk, Robben die nog steeds in de top speelt, terwijl zijn zogenaamde opvolgers zoals o.a. Elia nooit de top gehaald hebben en al jaren puur voor de centen bezig zijn en het verder allemaal wel best vinden.

    Een hele generatie die er gewoon met de pet naar gegooid heeft... En dan mijn ouders die klaagde over mijn generatie, de patat generatie waar Arjen, Klaas, Robin en Wes ook toe behoren.
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:00
    Robben zei gister ook lachend; "de man van glas houdt het langst vol".
    Wat denk je van de generatie daarboven die toptrainer hadden kunnen zijn. Wat je zegt over kiezen voor geld, das toch bijna de meeste getypte zin op VP? Als kiezen voor geld de Hollandse mantra is mogen we dat dan voetballers kwalijk nemen?
    Ik ben alleen bang dat Drenthe tegen onze talentjes spannende verhalen gaat opdissen, waardoor zij hem als voorbeeld nemen.
    Het ergste wat een kleine club kan gebeuren is dat een speler geselecteerd wordt voor Oranje... die komt terug met verhalen over Rolex, Rolls en poenige verhalen.
    Dat wil je niet als club.
    Vind ik leuk
    Guusman +5885
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:32
    Opvolgers valt ook wel mee met 3 á 4 jaar leeftijdsverschil...

    Tjah ok, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:39]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12516
    donderdag 12 oktober 2017 om 04:15
    Dat die generatie er met de pet naar gooit kunnen die jongens zelf niet veel aan doen, opvoeding etc speelt daarin een rol. De clubs en de knvb hadden ze ook op mentaal vermogen moeten beoordelen, mentaliteit en daar wordt amper naar omgekeken. Zoiets leer je niet op het veld, dat wordt je thuis bijgebracht en in je omgeving.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 06:01
    Patatgeneratie was de generatie van van basten
    Vind ik leuk
    Kwal +468
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:26
    Welkom thuis Royston !
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:28
    Kappertje gepakt is al een goed begin. Theorielessen in Zeist. Hfd 1) tikkie terug, paasje breed, Hfd 2) balbezit is heilig, Hfd 3) vooral niet hard werken want daar wordt je moe van ...... in europa neemt niemand de Knvb meer serieus. De leeuw is uitgebruld. Maar Royston moet iets doen om van de straat te blijven. Snap hem wel.
    Vind ik leuk
    Foebele +47663
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:34
    Die trainersopleiding moet absoluut op de schop, maar wie moet dat gaan doen van de mensen die daar nu werken?

    Ik hoor ook nog steeds teveel voetbal 'kenners' roepen dat het wel mee valt en we helemaal niet hoeven te vernieuwen, hoe naief ben je dan?
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:59
    Amen
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:03
    Als ik dan roep om buitenlandse expertise dan wordt ik hier op vp met de grond gelijkgemaakt. Vb als jouw kind ziek is en een nederlandse arts kan of wil er niets aan doen dan zoek je je heil toch ook in het buitenland. Daar is toch niets op tegen. Maar in de polder zijn we te trots om hulp te vragen. Gevolg is dat landen als ijsland, wales en servie beter voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    Foebele +47663
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:21
    We moeten gewoon doen wat die Duitsers ook gedaan hebben, een aantal bekwame mensen aanstellen die bij landen om ons heen (en wellicht ook de Amerikaanse sportcultuur) in de keuken gaan kijken om de juiste dingen eruit te pikken die ons kunnen helpen om beter te worden.

    Het is niet eens perse de voetbal visie en de manier van spelen veranderen, maar vooral de manier hoe we opleiden, spelers en trainers, hoe de spelers van jongs af aan begeleidt worden (niet alleen huiswerk begeleiding, maar echt het aanleren van topsport mentaliteit) en dergelijke zaken!

    Zo moeilijk is dat toch niet? We hadden dit serieus al 10 jaar geleden moeten doen, als het niet langer is!
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:27
    1 van de zinnigste reacties die ik vandaag gelezen heb. Hulde !
    Vind ik leuk
    MOTM +511
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:15
    Wat betreft die theorielessen in Zeist sla je de spijker op zijn kop.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:28
    Dan kan hij in ieder geval aan de jeugd meegeven hoe je je carrière niet moet opbouwen/doorlopen...
    Vind ik leuk
    BassieN +10960
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:29
    Heel goed voorbeeld voor de jeugd ook!
    Vind ik leuk
    Wouta80 +274
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:30
    Echt zonde. Dit had echt een grote speler kunnen worden..stopt als 30 jarige. Tegenovergestelde van Kuijt. Te weinig uit eruit gehaald..
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:30
    haha succes ermee hahaha
    Vind ik leuk
    5697956 +3038
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:40
    Drenthe keert terug bij 010? Als wat? Als djoeka?
    Vind ik leuk
    Jordanees +8741
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:43
    We leven in 2017, en dan nog steeds 010 bla bla onzin... tja...
    Vind ik leuk
    5697956 +3038
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:50
    Het jaartal waarin we leven heeft daar niets mee te maken. Het uitspreken van 010 e.d. is van alle tijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:36
    Het komt erg dom over.
    Vind ik leuk
    5697956 +3038
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:58
    Dat kun je vinden. Ik vind het wel goed klinken eigenlijk. Zo praat ik over die club uit Zuid-Holland.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8741
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:30
    Het is gewoon kinderachtig.
    Vind ik leuk
    5697956 +3038
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:00
    Nee, dat vind ik niet. Ik vind het normaal. Daarom zeg ik 010 en 020. Ik weet alleen het netnummer van Eindhoven niet uit mijn hoofd (geen zin om dat iedere keer weer op te zoeken).
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:01
    Als horlogemaker.
    Vind ik leuk
    5697956 +3038
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:51
    Ik denk dat hij die horloges eerst maakt en vervolgens verdonkeremaant en doorverkoopt.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:41
    lekker zo'n mafkees bij jonge spelers..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:57
    Lekker hoor zo'n jeugdtrainer, kan ze alleen wat vertellen over horloges.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2790
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:02
    Hij gaat de jeugd leren hoe ze muziek kunnen maken.
    En hoe ze snel veel geld kunnen verdienen en daarmee wel hun carrière naar de klote helpen.
    Echt een toevoeging zeg bij je jeugd een speler met deze mentaliteit, haha
    Vind ik leuk
    MOTM +511
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:12
    Drenthe. Een jongen van de straat. Rauw. Met vallen en opstaan geworden wie die nu is. Zal zeker een klik hebben met jongeren. Goede stap van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:38
    geworden wie die nu is? nou lekker voorbeeld voor de jeugd (:)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:15]
    Vind ik leuk
    MOTM +511
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:44
    Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:08
    Omhooggevallen leeghoofd, sterke benen heeft ie nooit gehad dan was hij een topvoetballer geweest.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:09]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:10
    Omhooggevallen leeghoofd, sterke benen heeft ie nooit gehad.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14659
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:14
    Niet dat iemand hem binnen de selectie(s) serieus gaat nemen. Als je bekende ex-voetballers binnehaalt die veel hebben bereikt, kijken jeugdspelers tegen hen op. Maar Royston Drenthe...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:14]
    Vind ik leuk
    derksen +8311
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:15
    Zo in dit geval mag Drenthe feyenoord op ze knieën danken voor dit gebaar!
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:21
    Hahahha hij liet contracten links liggen omdat hij betere deals had in had andere dingen... dit dus... stagair
    Vind ik leuk
    Iggy +3002
    woensdag 11 oktober 2017 om 20:55
    Model prof!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:19
    ja in de watch-magazine
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:55
    Misschien heeft ie ook wel een gouwe pik..
    Vind ik leuk
    Gerro +5409
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:06
    Gaat ie ze muziek les geven, hand in hand gat in de hand
    Vind ik leuk
    abraksas +1064
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:53
    het schoolvoorbeeld voor hoe je niet met je talent om moet gaan. Kunnen die jochies toch nog best wat van leren dus.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 06:30
    Ik hoorde dat rapper sjors ook het trainersvak wil leren!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Drenthe verlaat Madrid voor terugkeer in jeugdopleiding Feyenoord'