Robben houdt Groningse boot af: Dat weet ik niet, we zullen het wel zien

Robben houdt Groningse boot af: "Dat weet ik niet, we zullen het wel zien"

woensdag 11 oktober 2017 om 19:41

Arjen Robben wil niet kwijt of hij op termijn terugkeert bij FC Groningen. Na afloop van zijn laatste interland voor het Nederlands elftal werd de 33-jarige aanvaller opnieuw naar gevraagd door RTV Noord.

Op de onvermijdelijke vraag van het Groningse medium wanneer hij gaat terugkeren bij Groningen, geeft Robben een ontwijkend antwoord. "Het is natuurlijk één van de redenen dat ik het stokje overgeef en me volledig ga concentreren op Bayern München."

"Ik ben heel blij en trots dat ik nog bij één van de grootste clubs van Europa speel, op het allerhoogste niveau. Ik steek er al mijn energie in om het nog een tijdje vol te houden. Hoe lang dat zal zijn, dat weet ik niet." Met een glimlach: "Dat zullen we wel zien."

Het is geen geheim dat Groningen droomt van een terugkeer van Robben. Het Bayern-contract van de aanvaller loopt na dit seizoen af. "We hebben het er wel eens over. De ene keer is het weer dit, de andere keer dat", zei vader en zaakwaarnemer Hans Robben woensdag al.

Plaats een reactie

Foebele +35333
woensdag 11 oktober 2017 om 19:44
Zolang we die plastic meuk in stadions hebben komt hij niet terug.
Vind ik leuk
Farmer +6122
woensdag 11 oktober 2017 om 19:48
Onze Hans is vast wel zo 'soepeltjes' dat hij voor die 7 uitpotjes, Robben 'ontlast' van die zorg.

Nijland heeft ook het meeste baat bij een fitte super-speler, ipv een die met risico op een blessure, zich onhoudt op een rubberveld.

Daarnaast: mét een Robben die zich openlijk TEGEN kunstgras uitspreekt op een dergelijke manier, dát zou nog wel eens dát laatste zetje kunnen zijn.

clubs als Heracles en Zwolle zullen het dan bv níet leuk vinden dat 'de grote Ster Robben' niet op HUN veld komt voetballen...

Dan leg je het probleem bij de kunstgrasclubs neer!

Wellicht dat andere spelers dan oko het lef hebben om te zeggen ""Sorry, maar Kunstgras spelt heel anders, en lopen we veel sneller risico om een nare blessure op te lopen: daar spélen we niet meer op!"

Proberen er met overleg en praten uti te komen, werkt niet meer. Zolang het geld regeert zal er altijd iemand worden omgekocht of onder druk worden gezet, zodat het meest profijtelijke, doorgaat(en in dit geval is dat het geld, en ht belang vd kunstgrasfabrikant)
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 11 oktober 2017 om 21:23
Ik kan niet voor hen praten maar als ik supporter zou zijn van Heracles of PEC zou ik het prima vinden als hij niet mee zou doen. Verder honderd procent met je eens natuurlijk
Vind ik leuk
Farmer +6122
woensdag 11 oktober 2017 om 19:45
Robben speelt het slim. Net als met het afzwaaien: niet vt voren toezeggen oid "Belofte maakt schuld' en mensen stellen zich daar op in. Dát wil hij niet!

Als hij terugkomt naar Groningen, wil hij dat ook met zekerheid kunnen zeggen, als hij het nu toezegt, en hij zal aan het einde vna dít seizoen nog wel een 1jarige verlenging van Bayern aangeboden krijgen, zou dat zonde zijn natuurlijk. Hoe graag ik hem weer in het Groen-Wit zal weerzien, ik gun hem het beste, en het mooiste!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:14
Het ligt ook aan Bayern. Als die nog maar 2 miljoen per jaar willen betalen, dan gaat Robben ook nadenken. Maar vlgs mij gaat hij niet meer in de ere divisie spelen.
Eerder jeugdtrainer of zoiets bij Groningen. Hij heeft al een huis in zijn geboorteplaats. Daar gaat hij wonen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:14]
Vind ik leuk
Farmer +6122
woensdag 11 oktober 2017 om 21:19
Het is en blijft een 'voetbaldier'. Ik zie het best komen dat Bayern hem, na dit seizoen, hartelijk bedankt voor zijn diensten.(durven het niet nog een jaar aan, en in goed overleg; realistisch; als Robben wél een zware schop krijgt, en er uit ligt, kan het wel eens definitief zijn, iig een láng/onvolledig herstel, want dán begint leeftijd tegen te werken.Dát wil Bayern hem ook niet aandoen.)

Robben heeft nog een klein kiertje naar het EK openstaan, dus zóu hij nog wel een beetje mee moeten komen ergens: Als dé topper bij Groningen, zou hij nog in aanmerking komen.

Als men dan twijfelt over 'niveau': Hij heeft een carriere gehad van Groningen naar PSV, vervolgens..

Chelsea,
Real Madrid
Bayern Munchen

Dr zit geen 1, nu bij Oranje die ook maar bij 1 van die 3 wereldclubs heeft gespeeld; de ervaring die hij dáar heeft opgedaan ,raak je niet kwijt in 1 of 2 jaartjes Groningen natuurlijk, Hij zal dan nog prima op te roepen zijn als 'supersub'.

En ik dénk, dat niet alleen de Groningers hier een beetje op hopen :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:35
Ronaldo zie ik ook niet bij Benfica eindigen bijv. Robben en Ronaldo zijn daar te fanatiek voor.
Bayern zal een geldelijke afweging maken. 2 a 3 miljoen voor een topspeler op leeftijd die nog 50% mee kan doen.
En Robben zal dan moeten nadenken of hij voor dat bedrag op de bank wil zitten.
Als hij bij Bayern mag blijven, dan pas zal hij nadenken over het EK. Zoiets denk ik.
Vind ik leuk
Farmer +6122
woensdag 11 oktober 2017 om 21:44
Of beiden; hij gókt op nog 1 jaartje Bayern, dan nog 1 jaartje afbouwen in Groningen, en zn voetbalcarriére dan (zoals hij graag wou) afsluiten op een Eindtoernooi: het EK, met Nederland.

Maar hij kán daar niks over zeggen op t moment; 1 verkeerde schop, en t is 'geen nieuw contract bij Bayern, ivm lange blessure", of, einde carriére.

Géld zal niet écht de factor zijn: Hij is al láng binnen ;)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:51
Gratis speelt hij echt niet hoor. Haha.
Vind ik leuk
Tim +1770
woensdag 11 oktober 2017 om 22:06
Dat huis wordt niet gebouwd in z'n geboorteplaats hoor..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:11
Bedum toch? Het is al klaar. Dacht ik gelezen te hebben.
Vind ik leuk
Tim +1770
donderdag 12 oktober 2017 om 07:19
Verlengde Hereweg, Groningen.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 14:35
In Haren
Vind ik leuk
MeAgain +3864
woensdag 11 oktober 2017 om 22:48
Robben is nog te goed voor de fc. Dan irriteert hij zich alleen maar aan de spelers om hem heen. Hij kan het best eerst nog een jaartje voor de prijzen gaan spelen bij PSV en vervolgens een trainers carrière beginnen bij de FC.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:55
Nog een jaartje bij PSV ballen zou ik echt gaaf vinden, maar vermoedt dat hij gewoon na Bayern de voetbalschoenen de kast in gooit.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:01
Hij gaat naar geen andere club dan Groningen bij een eventuele terugkeer. Dat heeft ie al eerder gezegd.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:58
Mooi dat zn pa gewoon zn zaakwaarnemer is!
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 11 oktober 2017 om 21:00
Blijft het geld in de familie.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:09
Ik zie het niet gebeuren..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:45
Denkt Groningen nou echt?.... hopen mag altijd. Droom verder Grunn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Robben houdt Groningse boot af: "Dat weet ik niet, we zullen het wel zien"