Hiddink: 'Dergelijk exceptioneel talent zie ik op dit moment niet in Nederland'

Hiddink: 'Dergelijk exceptioneel talent zie ik op dit moment niet in Nederland'

donderdag 12 oktober 2017 om 07:54

Guus Hiddink denkt dat het vrijwel onmogelijk wordt om een waardige opvolger van Arjen Robben te vinden. De aanvaller zwaaide dinsdag af als international van Oranje.

"Ik vind het eerbetoon volkomen verdiend", zegt Hiddink in De Telegraaf. "Arjen heeft veel betekend voor Oranje. Ik zie Arjen nog binnenkomen bij PSV als achttienjarig talent. Alles zat er al in ruwe vorm in. Wat er behalve zijn grote talent toen al uitsprong, was de enorme drive die Arjen had. Dat gaf me al direct het gevoel dat wat er in zijn kop zat, de absolute top halen, ook zou gaan gebeuren."

"En dat heeft hij helemaal waargemaakt", vindt Hiddink, die tijdens de kwalificatiereeks voor het EK 2016 nog samenwerkte met Robben. "Voor het Nederlands elftal is zijn afscheid een enorme aderlating. Een speler als Arjen is onvervangbaar. Een dergelijk exceptioneel talent zie ik op dit moment niet in Nederland. Moeder Natuur moet hard aan het werk voor het Nederlandse voetbal om in de toekomst weer eens zo’n bijzonder talent te krijgen. Maar voor nu zou het al enorme winst zijn als andere spelers die gedrevenheid van Arjen konden oppakken. De drive om altijd alles te geven. Want behalve zijn talent heeft ook dat hem heel ver gebracht."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Korm +22960
donderdag 12 oktober 2017 om 08:00
Robben is niet te vervangen!
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 12 oktober 2017 om 08:03
Depay had de opvolger kunnen zijn, maar die zie ik eerder ergens in Qatar voor het geld gaan voetballen, dan dat hij er eens vol voor gaat en zich gaat laten zien op positieve wijze. Voor nu zou ik hem niet eens selecteren. Wellicht Kluivert, Bergwijn, Stengs of Chong ofzo?
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 12 oktober 2017 om 08:06
Bij Depay zit het vooral tussen zijn oren niet goed, erg jammer want Talent heeft hij wel, is fysiek erg sterk en heeft snelheid...

Bij kluivert heb ik ook het idee dat het tussen de oren niet helemaal klopt
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 08:07]
Vind ik leuk
Bizzy +8588
donderdag 12 oktober 2017 om 08:09
Depay heeft de lichaam van een bodybuilder. Dat moet minder. Hij heeft ingeboet op snelheid. In potentie is hij de opvolger van Robben.
Vind ik leuk
elijah +348
donderdag 12 oktober 2017 om 08:23
Ik hoop dat jij gelijk hebt. De passeer bewegingen die robben heeft, had robben al op jonge leeftijd ontwikkeld. Depay komt er niet eens in de buurt van zijn dribbel en skills. Als jij zegt dat hij de potentie heeft, dan zal hij heel hard moeten werken om in de buurt van de quality skills van robben te komen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 08:29]
Vind ik leuk
Koeien +1593
donderdag 12 oktober 2017 om 11:40
Klopt, hij heeft teveel spieren gekweekt toen ie naar Utd ging en dat gaat ten koste van je snelheid/flexibiliteit. En wat heb je juist in Engeland nodig...?

Dat moet er inderdaad af, hij is te zwaar en dat gaat ten koste van - afgezien van de vrije trappen- juist zijn sterke punten bij PSV.

Denk ook dat dat vooral het probleem is en niet zozeer zijn mentaliteit of hoedjes. Als dat zo is had Romario waarschijnlijk nooit een topcarriere verder dan bij FC bladharkseveenseboys gehad.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:27
Depay voetbalt inderdaad alleen maar voor het geld.
Geld is goed voor zijn image en het enige dat telt voor Memphis is Memphis.
Inderdaad niet eens selecteren. Een selectie moet je verdienen!
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 16:10
Wat zijn volgens jou Depay zijn sterkste punten?
Ik lees altijd dat hij goed is, maar ik zie het niet in hem?
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 12 oktober 2017 om 16:13
Die sterke punten zijn tegenwoordig ook niet meer te zien, die waren alleen bij PSV te zien. Doelgericht, snel, sterk aan de bal en soms nog een actie in huis. Maar dan heb ik het wel over 3 jaar geleden he? Toen hij met het Nederlands elftal nog mee deed op het WK.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 16:26
Hij kwam dan binnendoor en dan schieten, maar op niveau schermt men die kant dan af, buitenom kan hij niet, een man voorbij lukt niet.
Van Gaal probeerde hem op 10 misschien was dat bij een kleine club een optie geweest, want zijn schot was wel aardig. Maar een grote club heeft niet zoveel tijd om dat te proberen.
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 12 oktober 2017 om 16:44
Robben scoort ook 9 van de 10 keer door naar binnen te trekken en te schieten.

Maar de grootste reden dat Depay 1 grote flop is, is denk ik toch echt door zijn mentaliteit. Ik weet ook niet hoe ver hij anders had kunnen komen, maar het was niet voor niks dat hij werd gezien als een van de grootste talenten. En op het WK deed hij het best aardig, Louis van Gaal weet ondertussen denk ik wel wie er goed is en wie niet. Dus om nou te zeggen dat hij er sowieso niet veel van kan lijkt mij wat kort door de bocht.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 18:55
Ik overdrijf mogelijk omdat ik moe wordt dat iedereen elkaar napraat dat hij zo'n groot talent is. Ik vind hem de man met 1 trucje, zoals je zegt niks mis mee, RObben deed dat ook, maar die had ook snelheid en mentaliteit.

Wellicht komt hij beter uit de verf op 10.
Dat is toch niet gemeen van mij, daar kan hij wat mee. Dick probeerde hem tegen WitRusland daar ook, maar hij is zo onzeker en zo uit vorm dat het niet lukte.
Ik denk dat het idee hem een talent te noemen hem niet helpt, zeg maar gewoon, je bent matig als je niet hard werkt, misschien wordt hij daar beter van.
Natuurlijk hebben we het over de hoedjes, nagellak en auto's en zo, das ook niet slim, al zou het over voetbal moeten gaan, maar dat moet hij zelf afdwingen.
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 12 oktober 2017 om 23:03
Dat is waar. Hoe hij nu bezig is, is gewoon lachwekkend, zowel op het veld als buiten het veld.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 16 oktober 2017 om 11:52
Ja, hij doet die Rappers na of basketbalsterren. Maar verschil is dat die elke week presteren en een meerwaarde zijn. Ik 'lees' altijd dat hij zo goed is, maar dat valt reuze mee... en als hij dat snapt, dan gaat hij misschien goed worden.
Ken je gebreken... is nooit een slecht advies toch?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:03
Daar geeft Guus een mooi klein steekje. Want dat is precies wat er aan schort! Waarom tegen Zweden ineens wel flinke inzet tonen? Dat moet elke wedstrijd! Nederland moet met een andere instelling het veld betreden. Wij zien niet meer van hoog niveau. Dus dan moet er een team van maken. Met extra inzet kun je een hoop bereiken. Precies dat had Van Gaal gesmeed in Brazilië. Daarna liet Guus de touwtjes te los....
Vind ik leuk
Korm +22960
donderdag 12 oktober 2017 om 08:09
dat niet alleen, van Gaal keek naar de spelers voordat hij een systeem hanteerde. Bij hiddink was gelijk weer die 4-3-3 heilig maar dan moet je wel spelers hebben met kwaliteiten
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:17
Yep. En dat deed Guus niet.
Nu hamert hij op mentaliteit. Maar dat was nou net wat hij teveel losliet. Van Gaal eiste 100% inzet.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:14
Dit klopt zeker

Als die parade paardjes is de helft van de inzet van een Robben of we Kuijt (voorheen) zouden hebben kwamen ze al een heel stuk verder

Diva's zijn het bij vlagen met Depay voorop
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:22
De playstation generatie weet niet wat er in de topsport gevraagd wordt. Daarnaast is het voetbal dusdanig uitgehold dat men al een talent is wanneer je 3 keer naar de juiste kleur een pass kunt geven. We hebben gewoon een kwalitatief slechte competitie waarbij scheidsrechters de boek doodfluiten en spelers geen weerstand kweken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 08:22]
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 12 oktober 2017 om 08:25
Die Guus moet niet zo praten of denken.Hij had toendertijd Van Gaal zijn visie moeten volgen want dat was susces vol.Maar Guus heeft ook een ego, en veranderde alles waar Van Gaal het juist goed deed.Ik weet zeker dat als Guus het systeem van Van Gaal had opgevolgd, Nederland zich wel geplaatst had.
Vind ik leuk
kees ee +303
donderdag 12 oktober 2017 om 09:34
ouwe mensen flauwekul !?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:41
Ik zeg Carlo Ancelotti als nieuwe bondscoach.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:56
De nieuwe Johan Cruijff is er ook nog niet..

Robben is één van de beste Nederlandse spelers aller tijden..
Wel komt er groot talent aan zoals de Ligt die echt gruwelijk is op zijn 18de 2 stappen vooruit en hij zit bij de wereldtop.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
donderdag 12 oktober 2017 om 10:12
Robben staat op eenzame hoogte en ik durf wel te stellen dat hij samen met Cruijff eenzaam bovenaan staat.
Men heeft het vaak over de grote 4 'van persie, sneijder, vd vaart en Robben'maar eigenlijk doe je daar Robben tekort aan.
Dit soort voetballers is gewoon niet te vervangen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:34
Hidding ziet sowieso heel weinig tot niets.
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
donderdag 12 oktober 2017 om 13:14
Zeg ik toch..deceniumdip...geen exceptionele spelers meer..en dat is een feit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hiddink: 'Dergelijk exceptioneel talent zie ik op dit moment niet in Nederland'