'Werkloze Duitser laat doorschemeren Oranje-uitdaging wel te zien zitten'

    'Werkloze Duitser laat doorschemeren Oranje-uitdaging wel te zien zitten'

    donderdag 12 oktober 2017 om 08:52

    Jürgen Klinsmann ziet het bondscoachschap van het Nederlands elftal wel zitten. Dat heeft de Duitser volgens Voetbal International laten doorschemeren.

    Klinsmann beschouwt het opbouwen van Oranje als een uitdaging. De coach was eerder werkzaam bij Duitsland en de Verenigde Staten. Bij Amerika werd hij in november 2016 ontslagen omdat hij de ploeg maar niet op de rails kreeg. Deze week liepen de VS het WK in Rusland mis.

    Voetbal International noemt meer namen die in verband worden gebracht met de trainerspositie bij Oranje. Daarvan kunnen volgens het weekblad de namen van Louis van Gaal, Bert van Marwijk, Ronald Koeman, Frank de Boer en Henk ten Cate om uiteenlopende redenen weggestreept worden. Fred Rutten, Phillip Cocu, Ruud Gullit, Mark van Bommel en Klinsmann zouden realistischere opties zijn.

    Lees ook: Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Moet de KNVB Klinsmann aanstellen?

    (1062 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rjc1980 +1099
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:59
    Klinsmann zou een goede optie kunnen zijn . Als is het maar omdat hij geen affiniteit heeft met de traditionele top 3 of het jaren achterhaalde 4-3-3...
    Vind ik leuk
    Olfie +3612
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:12
    Je bedoelt dat systeem wat o.a. Barca Bayern en Real spelen?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:25
    Of het systeem waar een nlse club vorig jaar een europese finale mee haalde? Lol
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1099
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:59
    In thuiswedstrijden ja heb je een punt. Bij de uitwedstrijden werden ze iedere wedstrijd (S04, Lyon en ook ManU ) overlopen. En nee het is ook geen structureel succes of wel?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 14:23
    Precies Bosz had geen plan b vorig jaar. tegen ManU had ie met 3 verdedigers moeten spelen. Mourinho was gewoon slim om zn tegenstander lekker het werk te laten doen. Maar ik vind 4-3-3 geen achterhaald systeem wou ik drmee zeggen.
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1099
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:52
    Nederland heeft geen spelers van het nivo Barça. En Madrid en Bayern spelen niet met de intentie om "totaal voetbal" te spelen. Meest al hebben ze de overhand omdat de tegenstander zwakker is maar bij gelijkwaardige tegenstanders spelen ze razend snel vanuit de omschakeling.

    Maar als jij het huidige Nl elftal met die 3 teams wilt vergelijken, is het eigenlijk geeneens een discussie...
    Vind ik leuk
    R2 +4811
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:14
    Je moet ook inderdaad het spelersmateriaal hebben om het goed uit te kunnen voeren. Het Nederlands elftal heeft dat op dit moment niet.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1701
    donderdag 12 oktober 2017 om 13:48
    Met hoeveel Nederlandse spelers? Van welke kwaliteit?
    Max Verstappen in een Fiat is echt geen bedreiging voor een Ferrari.
    Vind ik leuk
    RedNas +2968
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:20
    Klinsmann is pas ruim 10 jaar coach, dus ik zal je vergeven dat je geen idee hebt wat voor speelwijze zijn voorkeur heeft...

    Zijn teams moeten in staat zijn flexibel om te gaan met systemen met als uitgangspunt 4-3-3 (waar heb ik dat eerder gehoord?)... Veel gebruikte alternatieven zijn 4-4-2 en 4-1-3-2.
    Vind ik leuk
    normaal72 +489
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:37
    4-3-3. 5-3-2 Man man hou toch op met die systemen als de spelers tot op het bot gemotiveerd zijn plaats je je gewoon voor de eindronde maar het zijn volgevreten profs kijk naar IJsland daar is de mentaliteit tien Keer beter en met resultaat een landje met 340.000 inwoners
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:38]
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:44
    Dat is tenminste een TEAM van MANNEN ja, niet 11 kinderen op een schoolvoetbaltoernooi
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:00
    alstjeblieft niet zeg wil die man echt niet als bondscoach als we toch een duitster moetenn aanstellen dan nog liever tuchel
    Vind ik leuk
    Bdog +4927
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:10
    Wat zou "Lothar" doen tegenwoordig?
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:00
    Oranje uitlachen ... net zoals 7 miljard anderen op deze aarde
    Vind ik leuk
    FCT65 +2002
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:15
    Duitster.....is dat een vrouwelijke Duitser?!
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:17
    Nee de vergrotende trap van Duitser ;)
    Vind ik leuk
    Vakkie D +696
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:04
    Direct vastleggen voor 8 jaar. Laat hem maar bouwen naar een sterke toekomst.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6178
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:04
    Uitstekend idee

    Frisse wind en spreekwoordelijk de zweep er over
    Vind ik leuk
    Nashua +6553
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:16
    Klinsman is van de zachte hand (on-Duits) binnen de kortste keren staat Zeist vol met Boeddha beelden en doet iedereen aan Yoga.
    Vind ik leuk
    mason +1597
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:42
    inderdaad. Laat hem maar lekker werkloos blijven dan. Ik had graag Klopp gezien. Maar helaas dat is een utopie. die gaat never nooit ons oranje coachen.
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:46
    Heel verstandig van hem, toch een groot verschil tussen een salaris van voetbaltrainer en dat van een kleuterleider
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:01
    Niet spreekwoordelijk, gewoon met leren jas en fijne laarzen
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6178
    donderdag 12 oktober 2017 om 20:08
    Hoppa :P
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14147
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:07
    Kein geloel, Fussbal spielen!
    Vind ik leuk
    Hummer82 +41
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:08
    Ja en dan Rudi Voller en Ruud Gullit als assistenten
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:18
    Eerder Rijkaard dan toch ;)
    Vind ik leuk
    LFC16 +305
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:19
    Nee joh, dan Frenkie Rijkaard naast der Rudi hahaha lol
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    donderdag 12 oktober 2017 om 23:38
    Kunnen ze mekaar in de nek roggelen ;p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 23:38]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:09
    hallo Klinsman zou een goede keuze zijn. Hij is diegene die Duitsland op de rails heeft gezet! Maar omdat hij in America wilde blijven wonen, is hij opgevolgd door jogy Low, Ik zou het geen slechte keuze vinden . In America heeft hij goede resultaten geboekt. mvg ritje
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1701
    donderdag 12 oktober 2017 om 13:54
    De rol van Löw was vele malen groter dan die van Klinsmann hoor.
    Onderschat ook de rol van Mathias Sammer niet.

    Zulke mensen zou je moeten halen om de zwaar verouderde Nederlandse opleidingscultuur te herstructureren. Rangnick/Sammer als TD, vanuit de NL opleidingsgedachte overal in het land uniforme trainingsmethoden invoeren (in Dld heeft n.b. een Nederlander dat gedaan!).

    Een trainer als Tuchel nu al aanstellen en de internationals tijdens het WK al laten werken aan automatismen en vastigheden in de speelwijze. Sterker nog: als je daar in deze zomer al mee begint (2wk trainingskamp - eens kijken wie zin heeft en hoe graag de spelertjes voor Oranje willen uitkomen: vakantie opgeven en trainen!) sta je in november al een stuk beter ervoor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:57]
    Vind ik leuk
    FSCeara +7892
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:13
    Ik zeg doe van bommel maar.die heeft in ieder geval mentaliteit en als je niet 100% geeft dan zet hij je wel op je nummer.of rutte met gullit zou een goede optie zijn
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:13]
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:10
    Van Bommel lijkt me een onverantwoorde gok, hoewel het met zijn mentaliteit inderdaad wel goed zal zitten. Laat hem zich eerst maar eens bewijzen als coach bij een eerste elftal
    Vind ik leuk
    Pec010 +1783
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:25
    Die heeft nog minder ervaring dan Blind. Zou helemaal nergens op slaan om hem bondscoach te maken.
    Vind ik leuk
    mason +1597
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:43
    Toch heeft ie het samen met zijn schoonvader netjes gedaan in saudi arabie.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 12:55
    Zeker, als assistent. Blind heeft het in 2014 samen met van Gaal ook netjes gedaan...
    Vind ik leuk
    FSCeara +7892
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:20
    Nou je zou de beelden eens moeten bekijken van blind die naast van gaal zit.die zat erbij alsof hij alleen dr pionnetjes mocht dragen
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:39
    Haha ja dat is ook zo. Van Bommel heeft in ieder geval een veel betere uitstraling en zal ongetwijfeld meer talent als trainer hebben dan Blind. Maar ik bedoelde het meer om aan te geven dat een assistent-coach van een team dat goed presteert niet automatisch een goede bondscoach is. Naast een van Gaal of van Marwijk is het sowieso ook makkelijker presteren.
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:04
    Blind heeft toch ook wel een paar puntjes gehaald ........ toch ?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:13
    hallo klinsman heeft duitsland op de rails gezet voordat low als assistent het mocht overnemen! dus.. het lijkt mij een verstandige keuze? mvg ritje
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24066
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:13
    Cocu gullit en klinsmann.
    Toppertjes.
    Vind ik leuk
    LFC16 +305
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:13
    Ik vind hem de meest sympathieke Duitse voetballer van zijn generatie en hij heeft er nog verstand van ook. Als je een non voetballand als de USA aan het voetballen krijgt en het publiek enthousiast maakt doe je het niet verkeerd!
    Herzlich willkommen!
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 17:50
    Helemaal met jou eens, lamakomme
    Vind ik leuk
    Leedz +5186
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:44
    Staat daar nou echt Mark van Bommel...

    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1242
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:49
    Ja echt he! Hoe kan je zijn naam daarbij zetten... precies helemaal nog niks bereikt als trainer..
    Vind ik leuk
    Leedz +5186
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:02
    Kan begrijpen dat ze daar bij de KNVB voor een frisse wind willen gaan maar dan kan en mag je toch niet aan deze man denken
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1242
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:18
    Dat wou ik zeggen, anders kunnen wij ook wel een sollicitatie insturen... als er toch geen ervaring gewenst is...
    Vind ik leuk
    Leedz +5186
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:28
    Haha Precies
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    donderdag 12 oktober 2017 om 23:40
    Nog niet ;-)
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:46
    Cocu of Gullit alsjeblieft niet zeg
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:55
    kata Klinsmann....waarom niet?
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6074
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:56
    Laat Dick gewoon aanblijven zo slecht heeft hij het niet gedaan.
    Stapte in een zinkend schip en heeft zijn duels gewoon gewonnen op Frankrijk na.
    Die man valt niets te verwijten wat dat betreft en de jonge schatzoekers die we nu in de selectie hebben hebben overwicht nodig.
    Dick accepteert geen nonsens van die jonge gasten.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:57
    Laten we cocu nemen!
    Een dooie coach is de perfecte link bij dit elftal!
    Vind ik leuk
    pinkelman +3874
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:05
    Nou de namen die beschikbaar zijn daar heb je dan alle vertrouwen in: Gullit, Cocu, van Bommel, Rutten...
    Vind ik leuk
    Bizzy +16969
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:07
    Klinsmann en Van Bommel zou een mooie duo zijn.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:12
    Reëel is het misschien niet, maar Ancelotti en Gullit lijkt me ook een mooi duo
    Vind ik leuk
    Bizzy +16969
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:20
    Ja dat zou ook een mooie duo zijn :)
    Vind ik leuk
    The Iceman +5642
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:24
    Van Bommel kan er dan ook nog wel bij ;)
    Vind ik leuk
    Tinus64 +10
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:07
    Ja waarom ook niet he?
    Vind ik leuk
    El Lobo +1674
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:10
    Goede keus! Andere blik, Duitse blik kan goed zijn voor ons Oranje
    Vind ik leuk
    Senna +6297
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:16
    Jezus Christus zijn jullie nu helemaal van de pot gerukt.
    Hij is niet voor niets werkeloos .
    waarom leren wij hier nu niet eens iets van.
    Gewoon een goede coach .En ja die kost wat geld maar het niet halen van het EK en Zowel het WK kost ons nog veel meer poen.
    Vind ik leuk
    Ajaxia +134
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:26
    Nee dit is eenzelfde tactische dinosauriërs als alles wat er in Nederland rondloopt.

    Gaan we dan weer puur op naam selecteren ipv een sollicitatie procedure te starten.
    Vind ik leuk
    mason +1597
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:45
    Klopt ja. Hij is zo'n van basten geval. Verschrikkelijke goede voetballer. Maar waardeloos als coach.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:28
    Klinsmann lijkt me een verademing voor het Nederlands elftal.
    Heeft het in Duitsland en USA goed gedaan door teams op te bouwen en ze naar het WK te loodsen.

    Hij denkt tenminste niet in systemen, maar probeert het maximale uit het beschikbare spelersmateriaal te halen.

    In vergelijking met het gemiste EK vind ik dat er toch enige progressie gemaakt is.

    Het zat niet mee (blunders, onterecht afgekeurde goal) en we hebben 2x laten zien dat we beter zijn dan de nr.2 Zweden.

    Daarnaast hadden we ook een van de zwaarste groepen.
    Ik had bijvoorbeeld graag willen ruilen met de groep van België.

    Vrees niet mijn mede-landgenoten. Er is licht aan het eind van de tunnel!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11009
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
    Zwaarste groep??? Haha je had alles kunnen en moeten winnen (op Frankrijk na dan) nee we hebben teveel egootjes in de groep lopen die denken dat ze meer zijn dan het Nederlands elftal).

    Ga maar weer terug naar basic. Discipline en bevalt het je niet dan hoef je nooit meer terug te komen.

    Van gaal weer terug en aanpakken
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:12]
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:48
    Klinsman lijkt mij nou niet een briljant trainer, hij teerde in Duitsland meer op roem en op sympathie. Maar laat ik niet te scherp zijn, we moeten al blij zijn als een buitenlander ons wil.
    Toch raad ik Klinsy aan eerst een keer de Eredivisie te bekijken.
    Ook Guus Hiddink dacht dat er wel talent zou zijn nou NIET dus.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11009
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:08
    Vergeet niet de Budha beeldjes mee te nemen. Die klinsmann is niet voor niks eruit gegooid bij de VS. Klinsmann is echt niet wijs...

    Alles behalve Klinsmann
    Vind ik leuk
    Yass +92
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:09
    Omdat hij Vd vaart zielig vind mag hij komen... deze is weer nieuw.
    Aah joh ook al is Vd vaart over datum, omdat hij mij toen welkom heette vinden we wel een plekje voor hem, zonder enige idee van fitheid enz. Zo werkt dat toch niet.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    donderdag 12 oktober 2017 om 23:43
    ?
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2866
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:13
    ik had eerst koeman proberen aan te stellen, zoniet, dan klinsmann.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2104
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:21
    Zou zeker geen verkeerde keuze zijn. Advocaat en Gullit zitten er voor zichzelf. Die gaan nu zeggen: "we hebben drie keer gewonnen", maar daar hebben we helaas niet aan heren.

    Gullit en Cocu zijn ongeschikt. Rutten is in mijn ogen meer een clubman die dagelijks met zijn spelers moet kunnen werken.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4304
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:43
    Allemaal derde garnituur wat er over blijft.
    Doe dan Klinsmann maar
    Vind ik leuk
    HansVites +4480
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:49
    Phillip Cocu? dat moet toch wel een grap zijn he
    Vind ik leuk
    MOTM +510
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:59
    Een keuze voor Bert van Marwijk zou ik logisch vinden. Gezien zijn staat van dienst. Samen met Mark van Bommel als assistent. Die zou het dan op termijn kunnen overnemen.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1121
    donderdag 12 oktober 2017 om 13:15
    Doe maar een buitenlander! ook voor de gehele KNVB top AUB.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 13:33
    Laat Cocu aub in Eindhoven, is Keizer niks? Heeft inmiddels als meer dan 4 wedstrijden gehad
    Vind ik leuk
    Gerro +5472
    donderdag 12 oktober 2017 om 14:16
    Ik hoor hier de nodige over systemen is dat dan het meest belangrijk,je zult gewoon kwaliteit moeten hebben ongeacht welk systeem je speelt om succesvol te zijn.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2980
    donderdag 12 oktober 2017 om 16:07
    Veel dieper kan oranje niet zakken dus doe maar. Dankzij hem staat Duitsland waar het nu staat. Is niet alleen de verdienste van Löw.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Werkloze Duitser laat doorschemeren Oranje-uitdaging wel te zien zitten'