Sommige jongens meer bezig met Louis Vuitton en met Bentleys dan met voetbal

"Sommige jongens meer bezig met Louis Vuitton en met Bentleys dan met voetbal"

donderdag 12 oktober 2017 om 09:06

Cor Pot was tussen 2009 en 2013 bondscoach van Jong Oranje en zag destijds al dat de nieuwe generatie een groot probleem zou vormen. Dat zegt de trainer in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"Een paar dingen vielen mij op", zegt Pot. "Exceptioneel talent zat er weinig tussen. Het was allemaal wat vlakjes, zowel kwalitatief als qua karakters. Geen jongens zoals Wesley Sneijder, Robin van Persie of Dirk Kuyt, die zélf initiatief nemen, zowel binnen als buiten het veld."

Ook de randzaken waar de Jong Oranje-internationals mee bezig waren beloofde weinig goeds. "Sommige jongens waren meer bezig met Louis Vuitton en met Bentleys, dan met voetbal", aldus Pot. Die wilden het liefst éérst de vruchten plukken, en daarna pas investeren. Precies de verkeerde volgorde."

Ook bij het opleiden en begeleiden van spelers gaat het mis. "Ik geloof echt dat we dat probleem zelf hebben gecreëerd", vindt Pot. "In Nederland zijn we veel te veel gefocust geweest op balbezit, op controle, op breedte, op rustig opbouwen. Trainers hameren daar voortdurend op. En neem coaches zoals Alex Pastoor bij Sparta, die geen enkele ruimte laten voor eigen initiatief, ook niet buiten het veld. Alles moet in hetzelfde keurslijf. Ja, dan krijg je dus vanzelf eenheidsworsten."

Plaats een reactie

Aal +13900
donderdag 12 oktober 2017 om 09:08
De pot verwijt de ketel.......
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:14
Cor Pot, broer van Jack.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:39
Spijkerman toch? Van Gelder mag ook. Allebei flapdrollen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:39]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:06
Nee Jack Pot.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:34
Haha :-D hoop een goeie jack pot. Maar pot is niet mannelijk. Is Jack dan omgebouwd?
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 09:19
Inderdaad, en ondertussen diezelfde jongens wel blijven selecteren. Sorry maar dan ben je naar mijn mening nog slechter dan de spelers in kwestie.
Net als dat iedere slapjanus die we afgelopen jaren als bondscoach hebben gehad Depay selecteerde.
Locadia, Promes, Willems zijn van hetzelfde laken een pak.

Ik denk dat ervaringsdeskundige Babel eens met deze jongens om tafel moet gaan zitten en ze uit moet leggen hoeveel spijt hij heeft van het vergooien van zijn veelbelovende carrière. Als ze daar al gevoelig voor zijn... Wellicht in rap-vorm?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:20]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:29
Of Depay nou met een grote hoed op in zijn Bentley zit interesseert me niet zoveel. Mensen die met hem werken zeggen zonder uitzondering dat hij een uitstekende trainingsmentaliteit heeft. Ik heb de indruk dat hij zelfs teveel traint. Iemand zou hem eens een half jaar moeten verbieden om krachttraining te doen en meer op snelheid te trainen, dan kan hij zomaar de opvolger van Robben worden. Met zijn vrije trappen heeft hij echt een dodelijk wapen in huis.
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 09:43
Ik zou liever hebben dat je een beetje respect toonde voor Robben hier. Wil je deze over het paard getilde B-garnituur speler niet in 1 adem noemen met 1 van Nederlands beste voetballers ooit?
Daar zou je mij en met mij een hoop Nederlanders een groot plezier mee doen.

Kijk naar de carrières van Elia & Babel, dan heb je een keurig beeld van hoe het Depay zal vergaan. Op zich is daar niets ergs aan, je speelt je financieel onafhankelijk in de subtop van landen met een matige competitie (Frankrijk, Turkije en Nederland) en ze zijn alle 3 te licht bevonden in de Premier League. Maar op je 32ste hoef je je nergens meer zorgen over te maken, zolang je het niet uit blijft geven aan Louis Vuitton hoedjes en Bentley's natuurlijk ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:44]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:59
Depay wordt gewoon teveel beoordeeld op randzaken. Volgens al zijn trainers is hij op en top prof. Dat hij volgens mij de opvolger van Robben zou kunnen worden als hij zijn spiermassa wat afbouwt heeft niets te maken met disrespect voor Robben. Een Robben die trouwens in zijn PSV tijd ook verguisd werd door veel Ajax- en Feyenoordsupporters.
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 11:00
Oke, jij denkt klaarblijkelijk dat Depay over dezelfde mentale dadendrang en hetzelfde karakter als Robben beschikt. Dat mag, maar maakt je niet bepaald geloofwaardiger.
Vind ik leuk
Senna +5658
donderdag 12 oktober 2017 om 10:05
Nou nou waarom verdiend Robben respect?.
Robben wilde de leiding pakken maar daar was en is hij totaal ongeschikt voor.
Je mag respect tonen voor de zweden.die hebben het waargemaakt.
Niemand van het Nederlands voetbal elftal verdient het respect
Ze hebben gefaald geblunderd en het was een blamage .
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 10:58
Om zijn 96 interlands, 2e + 3e plaats op WK en zijn 38 doelpunten. Daarom.
Vind ik leuk
Senna +5658
donderdag 12 oktober 2017 om 11:25
Hoeveel heeft Van Persie er ook al weer gemaakt.
Je moet de statistieken eens na kijken .Voordat je iemand een dot veren in zijn kont steekt.
kijk hier http://voetbalstats.nl/topscnedxi.php
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 14:36
Ja of de statistieken van Ulrich van Gobbel, die hebben net zoveel met Arjen Robben te maken als de statistieken van van Persie.
Vind ik leuk
soksa +813
donderdag 12 oktober 2017 om 11:23
Sorry maar als je niet inziet hoeveel Robben voor het Nederlands elftal heeft betekent ben je moeilijk serieus te nemen.
Vind ik leuk
Senna +5658
donderdag 12 oktober 2017 om 11:39
Huh ik denk dat jijzelf het niet helemaal begrijpt.
Vind ik leuk
soksa +813
donderdag 12 oktober 2017 om 11:43
Leg uit. Want volgens mij schoot Robben ons vorig WK bijna in zn eentje naar de 3e plek.

En verder een hoop doelpunten gemaakt voor het nationale team als buitenspeler.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:43]
Vind ik leuk
Senna +5658
donderdag 12 oktober 2017 om 11:44
Oh de andere tien die waren al thee aan het drinken.
Kijk deze ook even na .http://voetbalstats.nl/topscnedxi.php
Misschien brengt het jou op andere gedachten.

P.S
Ik zei niet dat hij waardeloos was .
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:46]
Vind ik leuk
soksa +813
donderdag 12 oktober 2017 om 13:58
Dat de andere waardeloos waren is natuurlijk ook niet zo. Maar er zijn maar spelers in de hele nederlandse geschiedenis die meer doelpunten hebben gemaakt dan Robben. En dan is hij nog niet eens een spits. Alleen dat zegt genoeg volgens mij. Dat staat nog los van het feit dat er continu dreiging uitgaat van hem en hij vrijwel altijd dubbele dekking krijgt.
Vind ik leuk
Broodje +173
donderdag 12 oktober 2017 om 10:20
Het enige dat ECHT onzin is wat je zegt is dat je moet stoppen met krachttraining om meer op snelheid te trainen.
Kijk even naar de Olympische finale van de 100m sprint.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:59
stoppen met krachttraining is idd onzin maar je kunt door krachttraining wel degelijk snelheid en explositeit verliezen. Afhankelijk van hoe en waarop je traint. Als je puur op gewicht en dus zo grote spieren als mogelijk traint verlies je absoluut aan snelheid en explosiviteit.
Kijk bv idd maar eens naar de olympische finale van de sprint. Zelfs Usain Bolt is geen klerenkast ofzo en heeft ook geen benen met een omvang van jewelste. Wel doorgetraint natuurlijk, en gewoon pure spiermassa, maar compact ipv enorme spieren.
Of neem een Bruce Lee tegen een bodybuilder. Bruce Lee kon zich achter de gemiddelde bodybuilder 2x verstoppen maar de snellere was toch echt Bruce.

Kortom, Depay moet niet stoppen maar gewoon anders trainen.
Vind ik leuk
Sazzz +7911
donderdag 12 oktober 2017 om 10:22
Dat zal allemaal wel, maar luistert hij ook naar kritiek? Je kunt wel trainen, maar als je steeds dezelfde fouten blijft maken...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:55
Haha depay mag de veters nog niet eens strikken van robben ...............
Vind ik leuk
Leffe +770
donderdag 12 oktober 2017 om 09:39
Youri99.,, en daarbij in de leer en de straat op met Eric-the king-Cantona.,, liefst in de steegjes en straten van Marseille.Dan mag Babel mee om ze te troosten als ze bang worden en naar huis willen.
Vind ik leuk
Degraaf +8106
donderdag 12 oktober 2017 om 10:06
Maar ik kan niet zeggen dat hij ongelijk heeft, we hebben allemaal deze gasten veroordeeld, de Depay's, Willems, Locadia's en Promes.
Vind ik leuk
2cents +32681
donderdag 12 oktober 2017 om 09:13
Hij heeft zelfs de moed om man en paard te noemen, in de persoon van Pastoor.

Cor Pot, de man die 4 jaar met deze generatie mocht werken, de problemen volgens eigen zeggen signaleerde maar er blijkbaar niets mee kon doen. Hij had dat destijds moeten zeggen en moeten aangeven dat ze beter een andere coach op die groep konden zetten omdat hij er toch niets mee kon. In plaats daarvan heeft gewoon doorgemodderd.

Het blijft apart dat mensen die de afgelopen 10-20 jaar in functie waren bij de verantwoordelijke bond nu doen alsof het ze allemaal overkwam. En nu ze zelf geen verantwoordelijkheid dragen moet in ene alles anders.

Wat een visionairs...
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:15]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:38
Niemand neemt meer verantwoordelijkheid. Het is allemaal met de vinger wijzen en de slachtofferrol aannemen. Gek zeg dat de nieuwe generatie spelers dat ook doet als ze dat voorbeeld hebben gekregen.



Vind ik leuk
HJR +4070
donderdag 12 oktober 2017 om 09:17
Er moet wat meer temperament in de spelers komen. Met een beleving zoals gespeeld wordt in Zuid Amerika en Zuid Europa.

Ik weet dat dat schijt irritant is vaak, maar het helpt wel. Alles doen om te winnen. En dat hoeft niet elke speler te hebben maar zeker wel 3-4 in je basis team.

En het hoeft niet op dit manier zoals ze het vaak doen in die landen, vragen om kaarten e.d. maar gewoon op de manier hoe spelers zoals: Van Bommel, Stam, F de Boer, Robben, Kuyt, Ooijer spelen. Leven voor het voetbal.

Dat je daarnaast een hoedje, armbandje of Bentley koopt zal mij een zorg zijn.
Vind ik leuk
Leffe +770
donderdag 12 oktober 2017 om 09:32
Dat laatste over Pastoor hoefde van mij niet want noem dan ook ander trainers denk ik dan!.Maar idd, deze jochies hebben gewoon al teveel geld op jonge leeftijd!.Wie heeft dat nou op zo'n leeftijd, bijna niemand.En daardoor mag alles en is alles te koop of te pakken.Susces verder met zulke snotneuzen die hard werken of eer geeneens kennen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:33
Cor Pot is wel de laatste die moet praten. Deze man is met NUL voetbalkennis schatrijk geworden door, je raadt het al, z'n mond te houden en een eenheidsworst te zijn!

Dick Advocaat en Rob Jansen (zaakwaarnemer) hebben deze lamlul verschrikkelijk rijk gemaakt.

Aub je klep houden, Cor
Vind ik leuk
Barry10 +945
donderdag 12 oktober 2017 om 09:42
Iedereen ergert zich groen en geel aan het gedrag van Depay, die zich gedraagt alsof hij speelt als Johan Cruijf. De intelligentie van een blok beton heeft die gozer. Ik zeg #memphisdepayout.
Vind ik leuk
Guust +3549
donderdag 12 oktober 2017 om 09:47
Geen enkele ruimte voor eigen initiatief, wat was zijn eigen bijdrage daarin dan. Altijd maar dat natrappen. Hij heeft natuurlijk wel gelijk met de gepamperde generatie.
Vind ik leuk
Leedz +2603
donderdag 12 oktober 2017 om 09:50
Dat soort gasten gewoon niet meer oproepen mits echt wat presteren of in bloedvorm zijn
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:52
Hij heeft toch zelf met deze jongens gewerkt, waarom heeft hij er dan zelf niet iets aan gedaan? Zo gemakkelijk achteraf aanwijzen. Daarbij had hij soms rare selecties. Zelfs nu nog valt me vaak op dat er spelers voor Jong Oranje geselecteerd worden die daar niets te zoeken hebben omdat ze nooit tot de top gaan behoren, terwijl anderen genegeerd worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:55
Iedere fossiel mag even spuien over Oranje?
Vind ik leuk
Foebele +32134
donderdag 12 oktober 2017 om 10:53
Gucci beste Pot, het is Gucci waar ze zo druk mee zijn, check maar even hoe er direct na de wedstrijd door een bepaald individu gelijk even reclame gemaakt moest worden voor dag spuuglelijke merk!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Sommige jongens meer bezig met Louis Vuitton en met Bentleys dan met voetbal"