Zo'n kans om je financieel onafhankelijk te spelen kon ik niet laten schieten

"Zo'n kans om je financieel onafhankelijk te spelen kon ik niet laten schieten"

donderdag 12 oktober 2017 om 10:09

Dave Bulthuis is niet gelukkig in Azerbeidzjan. Afgelopen zomer koos hij voor een lucratief contract bij FK Qäbälä, maar dat avontuur valt vooralsnog tegen.

Bulthuis geeft eerlijk toe dat hij voor het geld heeft gekozen. "Een dik contract", vertelt de 27-jarige verdediger aan ELF Voetbal. Hij kon ook naar FC Zürich en het APOEL Nicosia van Mario Been. "Die clubs trokken mij ook wel aan, maar toen ik zag wat ik bij Qäbälä kon gaan verdienen… Niet normaal. Zo'n kans om je financieel onafhankelijk te spelen kon ik niet laten schieten. Maar nu besef ik dat veel geld verdienen niet direct gelukkig maakt."

Vooral het gebrek aan publieke belangstelling stuit Bulthuis tegen de borst. "Ik ben een speler die het publiek nodig heeft om plezier te maken, zoals bij FC Utrecht en FC Nürnberg. Ik had daar ook een goede band met de fans. Ik was bij Nürnberg volgens mij de derde speler in honderd jaar van wie een eigen shawl werd gemaakt. (...) Het is wel lastig om je te motiveren voor wedstrijden waar bijna niemand op af komt."

Bulthuis heeft een optie in zijn contract om na één seizoen Qäbälä transfervrij te vertrekken. Of hij wil terugkeren in de Eredivisie? "Ik heb afgelopen zomer aanbiedingen gehad uit Nederland. Maar ik vond het te vroeg om terug te keren. Of en wanneer ik terugkeer weet ik niet. FC Utrecht zou wel mijn eerste keuze zijn. FC Utrecht blijft mijn club. Ik heb er mooie jaren beleefd."

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 10:11
Wat is een shawl?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:15
zon ding om je nek, het is de correcte spelling.... Jij kent het wellicht als SJAAL. Alhoewel... met dat accent zou je zomaar shawl kunnen zeggen;)

EDIT: moet mijn antwoord enigszins herzien. Ik dacht toch echt dat je het zo schreef, maar het blijkt een Engels woord te zijn en in het Nederlands is het sjaal (aldus Wiki.. dus dat klopt vast niet;) )
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:17]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:22
Blijkbaar is het shawl in het Engels en in het Vlaams. Bron: WIKI. Of dit de kern van waarheid is geen idee. WIKI word bij gehouden door zelfstandigen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:23
Naar mijn weten is een sjaal in het Engels nog altijd een scarf.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:51
dan is jou "geweten" nu verrijkt;)
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:57
Shawl is ook goed ;-)
Vind ik leuk
mcmodd +12070
donderdag 12 oktober 2017 om 16:50
De spelling Shawl is tot de spellingsherziening nog gedoogd naast het woord sjaal. Nu staat de laatste spelling prio zoals we dat kunnen noemen. Shawl is niet persé fout, maar nu eerder oud genoemd, dus gebruiken de oudere mensen shawl en de jongeren sjaal. Moderne ouderen die de spelling bewust toepassen zijn dus ook overgestap naar sjaal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:51]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:17
Sjaal.
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 12:19
Daar bestaat geen Fries woord voor
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:14
...
Vind ik leuk
Senna +5651
donderdag 12 oktober 2017 om 10:18
Niemand is hier geïnteresseerd snel naar het volgende onderwerp.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:23
Binnen een uur komt een oranje topic waarin iemand aan het woord komt om ze aandacht te krijgen.
Vind ik leuk
vos199 +754
donderdag 12 oktober 2017 om 10:25
ik hoop op Aad de Mos. Heb aadje nog niet gehoord deze week
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:46
Ja idd. En dan nog Rob Jacobs.
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:58
Vergeet Waterreus niet ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:08
Ik geloof dat die dit weekend weer vrij was. Zei zijn therapeut geloof ik.
Vind ik leuk
wijze man +1464
donderdag 12 oktober 2017 om 12:18
Guidetti dag is het vandaag!!!
Vind ik leuk
United FC +12750
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:59
Guidetwiedag?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:33
Die komt wel bij een Excelsior terecht..
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 12 oktober 2017 om 10:37
Je zou je toch wel een jaar kunnen motiveren voor dat geld? Vervolgens kan je weg en je hebt genoeg geld. Je sportieve toekomst is daarmee niet ten einde, dus snap het wel. Misschien hoeft hij nu niet meer te werken na zijn carrière. Al betwijfel ik of hij miljoenen zal verdienen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:48
Vlgs mij overdrijft hij t wat. Al zal t wel belastingvrij zijn, zo in t koffertje. Misschien incl tekengeld.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 10:51
Bij Qabala betalen ze idioot hoge salarissen.. Was toen ook de reden dat Brard(niet patty maar oud hoofd jeugdopleiding bij Feyenoord) daar heen trok. Plus een voordelig belasting systeem.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 12 oktober 2017 om 11:36
Zou wel een stuk rustiger zijn als Patty daar naartoe ging.
Vind ik leuk
Cookee +4767
donderdag 12 oktober 2017 om 12:18
Ja hoor, het gaat weer over geld.
Lekker veel geld... en dan op een hotelkamertje zitten, waar de portier betaald wordt om 'goedenavond mijnheer' te zeggen. Waar de serveerster vriendelijk doet voor de fooi.
En dan skypen met thuis...vader is ziek, we hopen dat het meevalt. Mia heeft een baby... goh leuk.

Balen dat je daar zit. Maar gelukkig wel een hoop geld Goekie?
Vind ik leuk
Mari +2236
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
Wat ik mis is:
ik ben echt niet minder dan de jongens die nu in het Nederlands elftal staan.
(citaat, Bergenhuis en Gouweleeuw).
Vind ik leuk
Cookee +4767
donderdag 12 oktober 2017 om 12:21
Komt door die journalist, die had moeten vragen, wil je nog in Oranje?
Die had ook moeten vragen, welke club wil je heen, heeft Barca al gebeld en zou je dan gaan?
ook Journalisten in dit land zakken door de ondergrens, ook analisten snappen er niks van, dat we niet kunnen voetballen haalt alles naar onder.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:22
ff iets gemist............
Ging het over een speler van Ajax ?
........zou zomaar kunnen.
Vind ik leuk
pico323 +3450
donderdag 12 oktober 2017 om 11:45
eigen schuld dikke bult
Vind ik leuk
Padason +323
donderdag 12 oktober 2017 om 16:50
Heeft hij het voor de centen gedaan? echt waar joh?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Zo'n kans om je financieel onafhankelijk te spelen kon ik niet laten schieten"