'Oranje-sollicitant' sneert: 'Als je vier duels voor Ajax speelt, zit je erbij'

'Oranje-sollicitant' sneert: 'Als je vier duels voor Ajax speelt, zit je erbij'

donderdag 12 oktober 2017 om 11:10

Jeffrey Gouweleeuw baalt ervan dat hij in de WK-kwalificatiereeks niet één keer is opgeroepen voor het Nederlands elftal. Hij voelt zich niet minder dan de huidige internationals.

Gouweleeuw (26) deed woensdag een open Oranje-sollicitatie op de website van zijn club FC Augsburg. In gesprek met Kicker geeft hij tekst en uitleg. "Als ik naar de spelers kijk die wel worden opgeroepen, had ik erbij kunnen zijn", aldus de verdediger. "Sommige spelers spelen niet bij hun club. Ik speel iedere week Bundesliga, dus ik verdien ook een kans."

In de laatste WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden (2-0) koos bondscoach Dick Advocaat voor Karim Rekik en Virgil van Dijk in het centrum, terwijl Matthijs de Ligt en Wesley Hoedt als tweede keus op de bank zaten. Gouweleeuw speelde dit seizoen alle zeven Bundesliga-duels voor Augsburg.

"Ik heb bij AZ een half jaar samengewerkt met Dick Advocaat. Hij weet wie ik ben", aldus Gouweleeuw. "Misschien hebben ze in Nederland geen respect voor Augsburg, misschien vinden ze Augsburg niet goed genoeg. Maar dat zou niet uit moeten maken. We doen mee in de Bundesliga en de Bundesliga is sterker dan de Nederlandse competitie. Als ze een keer hierheen komen, zien ze dat misschien ook."

Gouweleeuw besluit met een steek onder water. "Als je drie, vier duels voor Ajax speelt, zit je er direct bij", verwijst hij waarschijnlijk naar De Ligt. "Andere spelers, die elke week spelen in de Bundesliga of Premier League, niet. Dat is komisch als je elke week tegen de beste spitsen ter wereld speelt en het goed doet."

Poll

Verdient Gouweleeuw een kans in Oranje?

(3033 stemmen)

Plaats een reactie

1892 +7087
donderdag 12 oktober 2017 om 11:13
Voor Oranje moet je een gouwe pik hebben.
Vind ik leuk
Aal +15473
donderdag 12 oktober 2017 om 11:26
Hij heeft wel een beetje een punt, maar ja blijkbaar is hij niet goed genoeg voor Ajax....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:32
Ik denk dat hij gewoon niet in de gaten wordt gehouden. Ik zelf heb ook geen idee hoe hij momenteel presteert.
Vind ik leuk
Adje80 +3126
donderdag 12 oktober 2017 om 11:47
Waarschijnlijk maakt hij meer kans bij de oranje vrouwen...wat een zeurpietje
Vind ik leuk
chicken +6529
donderdag 12 oktober 2017 om 11:48
Hey kan niet zo wezen dat iedereen in aanmerking komt omdat je in het buitenland speelt. Gaat meer om het niveau vd club zelf waar je voor speelt..bovendien wie vraagt...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:56
Een beetje een punt? Die jongen heeft gelijk.
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 12:22
Ach Gouweleeuw maakt de aanname dat hij niet minder is en een oproep verdient, als dat je vertrekpunt is dan is het altijd makkelijk schieten.

Natuurlijk hoort Gouweleeuw niet thuis in het Nederlands elftal, maar hij denkt het niveau is momenteel zo bedroevend laag dan pas ik er ook nog wel bij. Alsof het Nederlands elftal een liefdadigheidsinstellings is... of is het dat onderhand toch al wel?
Vind ik leuk
Harrie82 +2553
donderdag 12 oktober 2017 om 13:38
Nee de Ligt hoort er wel in thuis. Kom op zeg. Wat hij zegt klopt helemaal en of hij erbij moet dat weet ik ook niet. Maar wat ik wel weet is dat een talenten meteen een kans krijgt. Laat die lekker de wedstrijden bij jong NL spelen.
Met de jonkies gaan we het in ieder geval niet redden.
Kijk eens wat een Vlaar liet zien op WK 2014, die was super belangrijk.
Oudere spelers en vooral in de verdediging die weten wat er gevraagd wordt op het hoogste niveau.
Niet die broekies die net komen en altijd in de watten zijn gelegd.
Vind ik leuk
Hammers96 +1227
donderdag 12 oktober 2017 om 13:54
Zie jij gouweleeuw vaak spelen in de bundesliga?
Ik niet en ik denk jij ook niet.hoe beoordeel je dan dat hij niet goed genoeg is?
Minder dan de ligt kan het niet zijn dus hij verdiend wel zeker een kans
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 14:00
Zie hem wel spelen hoor en hij doet het niet onaardig, maar alleeb maar selecteren omdat hij speelt? Iemand na 4 wedstrijden oproepen is net zo legitiem als iemand na 7 wedstrijden oproepen. Iedereen begrijpt en ziet dat er in de Ligt veel meer toekomst zit, dat je die jongen er dan al bij haalt is juist goed, of je hem dan ook zo snel in de basis moet zetten in een cruciaal duel is een tweede.

De Ligt heeft op zn 18e al meer gepresteerd dan Gouweleeuw en speelt bovendien bij een grotere club. Kom op man Augsburg pffff.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 14:01]
Vind ik leuk
Hammers96 +1227
donderdag 12 oktober 2017 om 14:11
Ik durf te wedden dat je hem niet wekelijks ziet spelen want augsburg komt nooit op tv. Een samenvatting geeft geen goed beeld.
Augsburg is daarnaast een club met meer supporters dan dat nederlanders zich voorstellen.
Dat de ligt daarnaast volgens jou meer gepresteerd heeft dan gouweleeuw vindt ik heel erg knap want de ligt heeft nog niks gepresteerd
Vind ik leuk
Senn +3527
donderdag 12 oktober 2017 om 14:12
Kijk daar ga je de fout in "Iedereen begrijpt en ziet dat er in de Ligt veel meer toekomst zit"
Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie het niet
Vind ik leuk
Youri99 +6065
donderdag 12 oktober 2017 om 14:43
Laten we er gemakshalve even vanuit gaan dat hij beter dan De Ligt (18) is. Vind jij het dan een beter idee om Gouweleeuw (26) als 5e of 6e centrale verdediger op te roepen voor Oranje in plaats van een jong talent zoals De Ligt?
Vind ik leuk
Hammers96 +1227
donderdag 12 oktober 2017 om 15:30
Ja dat vindt ik.
Je zit niet bij het nederlands elftal omdat je een talent bent , je zit bij t nederlands elftal omdat je bij de besten hoort.
Als gouweleeuw om dit moment beter is als de ligt dan hoort hij opgeroepen te worden ook al is ie 35.
Vind ik leuk
Youri99 +6065
donderdag 12 oktober 2017 om 16:41
Ookal is die 6e centrale verdediger en gaat hij geen minuut spelen?
Vind ik leuk
Hammers96 +1227
donderdag 12 oktober 2017 om 16:49
Ja ook dan. Als er 5 beter zijn dan zijn dat de 1e 5 , als de ligt nummer 7 is ijft hij nummer 7 ongeacht leeftijd of potentie

Het is daarom ook altijd een moment opname he
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:50]
Vind ik leuk
Youri99 +6065
donderdag 12 oktober 2017 om 16:54
Ik vind het eigenlijk wel goed dat jonkies gaandeweg bij Oranje worden gehaald. Daardoor stond er ooit in Schotland opeens ene Wesley Sneijder op.
Vind ik leuk
Hammers96 +1227
donderdag 12 oktober 2017 om 16:58
Maar destijds was sneijder ook een revelatie in de eredivisie.
Mathijs de ligt heeft nog helemaal niets laten zien en wordt enkel bestempeld als talent omdat hij in ajax1 speelt.
Ik zie geen potentiele wereldtopper in de ligt daarvoor komt hij sowieso al snelheid te kort en ik vindt hem op dit moment gewoon een oranje O19 speler en geen oranje1 speler
Vind ik leuk
Youri99 +6065
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:07
Dat wat je zegt over snelheid tekort heb ik hier pas al nadrukkelijk ontkracht.
Pique, Kompany, Hummels, Terry, Bonucci zijn allemaal (voormalig) wereldtoppers die trager of net zo traag als De Ligt zijn dus dat is geen probleem.

Daarnaast is Gouweleeuw zelf zo traag als dikke stront in een trechter.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:23
Klein puntje heeft hij wel.
Dat jonge talenten meer in de picture staan komt ook doir bepaalde media mensen met een Ajax hart. Waardoor sommige talenten hoger ingeschat worden als ze daadwerkelijk zijn.
Hoe vaak we wel niet van Henk Spaan Barbara Barend etc hebben gehoord..."Dit talent is de nieuwe Cruijff --Bergkamp-- vBasten --Rijkaard" Terwijl ze toevallig 1potje leuk zijn ingevallen.
En als bijv n talent van Sparta een wereldpot speelt...is de tendens..." Tis maar Sparta.. .ff afwachten of hij het ook bij n topclub waar kan maken"
tja......
Vind ik leuk
rpouls +115
donderdag 12 oktober 2017 om 13:07
Je kunt nu beter zeggen Ajax is niet goed genoeg voor Gouweleeuw.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:12
Gewoon zo goed je best doen, dan kom je vanzelf in ajax
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 12:23
Gouweleeuw hoopt zich via Oranje in de kijker te spelen bij Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:21
ga toch fietsen gauwenleeuw oranje moet van dat duiventil gedoe af dat brengt het niveau omlaag.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 13:31
Of bij Blind: 267 minuten eredivisie voetbal
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:14
Hij weet wie ik ben!! Exact dat. Dus dan weet je dus direct dat je niet goed genoeg bent. Helaas
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:14]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:17
Of dat bindscoaches onnodig veel vertrouwen hebben in de eredivisie.
Vind ik leuk
HanV +2229
donderdag 12 oktober 2017 om 13:24
Dat vertrouwen valt wel mee. In beide laatste interlands heeft Advocaat beide keren een speler uit de eredivisie laten spelen. Beide keren Vilhena.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:55
Maar De Ligt zat bijvoorbeeld wel op de bank. En die gaat toch ook niet heel goed.
Vind ik leuk
JanTa48 +1557
donderdag 12 oktober 2017 om 14:19
18 jaar pas en die ga je nu toch niet meteen afbranden? De ligt is een speler met heel veel potentie die nu ff in een moeilijke fase zit wat heel gewoon is op die leeftijd. Die jongen komt er wel maar spelrs als Gouweleeuw mogen nu al niet eens meer zijn veters vastmaken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:22
Doe niet zo raar. Ik brand niemand af. Ik zeg alleen dat hij op dit moment niet heel goed gaat. En dat is gewoon zo.
Ik ben er ook van overtuigd dat hij er gaat komen. Maar hij is op dit moment niet een van de beste centrale verdedigers van Nederland.
En ja, weet niet. Ik zie augsburg nooit, maar de Bundesliga is wel een stapje hoger dan de eredivisie, dus als je daar structureel behoorlijk speelt is dat beter dan de ligt het doet, want die kan Paul Gladon nog niet eens dekken.
Dus dat over veters strikken klinkt heel erg cool, maar slaat helemaal nergens op.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:27
Hij heeft 100% gelijk. Voorbeelden te over van gasten die direct in/bij Oranje komen omdat de trainer van Ajax hem bij het eerste haalt. Dit schandaal gaat al tientallen jaren zo.

Ik meen me te herinneren dat van Gaal Ricardo van Rhijn uitnodigde terwijl deze niet of nauwelijks in de eredivisie gespeeld had. Met De Ligt is het toch ook schandalig. Gozer is traag en maakt hartstikke veel fouten... op dit moment alles behalve 'Oranje materiaal'.... maar zit er wel weer bij. Lachwekkend en sneu tegelijk.
Oranje lijkt meer een etalage van onze topclubs dan dat er een selectie staat waarin gewoon de beste spelers zitten, ongeacht de clubachtergrond.

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --


Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:30
Beetje nutteloze opmerking van je! Hele grote topclubs azen op de Ligt, en dan ga jij even vertellen dat hij niet goed is. Misschien kan je beter met je frikaleures gaan spelen, daar ben je waarschijnlijk beter in dan wat je nu doet...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:37
Ga een keer kijken hoe hij voetbalt, dan kun je zelf ook oordelen dat hij niet goed is. Het is lachwekkend dat hij bij Oranje zit
Vind ik leuk
JanTa48 +1557
donderdag 12 oktober 2017 om 16:36
Gouweleeuw roept nu ronduit dat hij tegen wereldspitsen loopt te voetballen. Dat zou ik ook zeggen als iedere spits in de B. L. je loopt te dollen.Deze jongen lijd gewoon aan een ernstige vorm van zelfoverschatting.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:06
Augsburg staat 6e met maar 6 goals tegen. Je weet niet eens waar je over praat?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:38
Wat de Ligt betreft heeft hij helemaal gelijk. Die gaat het echt nooit redden. Tegenwoordig zitten topclubs al snel ergens achteraan. Kijk naar allemaal die man city talenten. De ligt is gewoon absoluut niet goed genoeg
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 12:25
Jullie weten het allemaal beter als al die clubs met duurbetaalde scouts en gerenommeerde bondcoaches? Jullie zijn al net zo (niet) zelfkritisch als onze voetballers.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:38
Mooie van alles is, na alle kritiek op de Ligt mocht Hoedt het laten zien. Die maakte nog meer en grotere fouten dan de Ligt. Maar nee daar hoor je niemand over. En waarom niet klagen over Hoedt? Juist die speelt niet bij Ajax of heeft niet bij Ajax gespeeld.
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 13:13
De Ajax-lat ligt nou eenmaal hoger, daarom dat je na 4 wedstrijden bij Ajax ook opgeroepen wordt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:06
Hahahahaha
Vind ik leuk
Noudyo. +10443
donderdag 12 oktober 2017 om 13:37
Hoedt kreeg en krijgt kritiek genoeg, dus ik weet niet waar jij deze onzin vandaan haalt. De Ligt is net zo matig als hem.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:29
Ben je nou echt zo dom om dit te begrijpen? Bij bijna elk artikel over Oranje word er negatief over de Ligt gepraat en waarom dan niet over Hoedt? Die is ouder en geen haar beter
Vind ik leuk
Noudyo. +10443
donderdag 12 oktober 2017 om 14:38
Leeftijd heeft ten eerste niks met kwaliteit te maken. Daarnaast lul je weer uit je nek, want dat ''bij bijna elk artikel over Oranje'' komt niet eens in de buurt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:30
Je lult zelf uit je nek en je leest hier niet zo vaak de berichten over Oranje als ik je zo hoor. Lees de berichten dan terug . Word alleen maar over de Ligt gezeken.
Vind ik leuk
Noudyo. +10443
donderdag 12 oktober 2017 om 15:59
Geef mij dan eens voorbeelden. Jij komt zelf met die statement, dan moet je ook zelf met feiten komen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
vrijdag 13 oktober 2017 om 04:12
Klein kind
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:39
Juist niet man!!
Laat hem eerst maar is naar een "topclub" gaan dan en als ie dat 2 a 3 seizoenen volhoudt en presteert dan mag ie zich is bij oranje komen melden!
Niet die slappe hap van 4 eredivisie wedstrijdjes in de benen en goed gepresteerd hebben tegen exelcior, ado ed.
Belachelijk dit selectie beleid
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:41
We kunnen het wel op alles en iedereen afschuiven, maar de generatie wat er nu is is gewoon niet beter.....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:47
Dat weet ik niet.
Ik zie alleen dat er al decennia lang met oogkleppen geselecteerd wordt. Je moet 3 x beter zijn dan een speler bij een Nederlandse topclub om in beeld te komen bij de bondscoach. Schande
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:18
Dan hebben we een selectie van 4 man... Robben, Sneijder, Wijnaldum en Strootman...
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 13:14
Nou laat Strootman maar weg, die past niet in dit rijtje
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:40
gezien zijn prestatie tegen bulgarije was het dus ook te vroeg voor hem. over een paar jaar een topper, nu nog gewoon niet
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:42
Als je de mensen op 1 wedstrijd afrekent blijft er helaas niemand meer over voor het NL elftal
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:45
klopt, maar ik zie nergens jongens van 17 een basisplaats krijgen. Ze hadden hem beter kunnen beschermen en hem langzaam kunnen brengen. hij is een groot talent, maar op dat moment werd er teveel van hem gevraagd. helaas met alle gevolgen van dien...ook voor hem persoonlijk
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:03
Alle topclub aasden ook op Richairo Zivkovich. Dat zegt dus helemaal niets. Natuurlijk is het wel een talent, maar echt gewoon nog bij lange na niet goed genoeg om al international te zijn.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 12 oktober 2017 om 12:04
De Ligt heeft talent, maar is nog verre van het niveau van Oranje. Hij is nauwelijks getest en heeft in de Eredivisie al moeite om overeind te blijven. Als je dat niet ziet moet je je Ajaxbril even afzetten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:05
iedereen praat wel van de ligt is het niet, maar wie is het dan wel?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 12 oktober 2017 om 12:12
Ik kan een hele waslijst aan centrumverdedigers opnoemen die wat mij betreft boven hem in de pikorde staan...

Van Dijk
De Vrij (geblesseerd)
Fosu-Mensah
Bruma (geblesseerd)
Letschert (geblesseerd)
Gouweleeuw
Hoedt
Indi (geblesseerd)
Kongolo (speelt niet)
Denswil
Rekik
Aké
Blind

Misschien niet allemaal toppers, maar wel spelers die in grotere competities spelen en dus onder meer weerstand moeten presteren.
Uit de Eredivisie zou je in mijn ogen dan ook alleen maar de spelers met al een aantal jaar ervaring moeten selecteren. Zij maken in ieder geval geen beginnersfouten meer, al presteren ze ook niet op hoog niveau.
Slechts talenten die aantonen in een grotere competitie zouden in mijn ogen in aanmerking komen voor een selectie bij Oranje.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:17
Tsja, je hebt er namen tussen staan die in mijn ogen al hebben laten zien dat ze er absoluut niet in thuis horen. Maar goed, ieder zijn mening
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
donderdag 12 oktober 2017 om 13:15
Behalve van Dijk zie ik niemand in het rijtje die niet net als de Ligt fouten maakt hoor. Herinner je die terugspeelbal van Bruma nog?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 12 oktober 2017 om 14:44
Iedereen maakt fouten, alleen is de kans daarop bij jonge spelers groter. Juist door ervaring voorkom je fouten, maar helemaal uitbannen kun je ze nooit.
Vind ik leuk
El Unicum +1608
donderdag 12 oktober 2017 om 11:49
Ik ben het absoluut met je eens v.w.b. het selectiebeleid, maar vind je het niet een beetje heel erg sneu om te stellen dat je anti Oranje bent omdat het 'geen Nederlands elftal' is?

Doel je hier serieus op het feit dat er wat donkere kerels bij spelen die niet allemaal een puur Hollandse achtergrond hebben? Ook zo'n hekel gehad aan spelers als Davids, Seedorf, Kluivert, Rijkaard, Gullit of van Bronckhorst? Niet etnisch zuiver genoeg voor jou? Verder alles goed?

Hoop écht dat ik de plank hier volledig mis sla en ik je verkeerd begrijp.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:28
Nee zo bedoel ik het zeker niet. Ik haar racisten. Ik bedoel het meer geografisch. De bondscoaches lijken alleen maar in drie stadions lekker te kunnen zitten.

Vind ik leuk
El Unicum +1608
donderdag 12 oktober 2017 om 12:45
Mijn excuses dan, ik schrok al haha. Tegenwoordig weet je het alleen nooit meer zeker, helaas. Verder heb je wel gelijk.
Vind ik leuk
MOTM +493
donderdag 12 oktober 2017 om 12:26
Het draait om de Ajax-spelers in de eerste plaats. Zie Cillissen (die geen penalties kan pakken en op de bank zit bij Barcelona), Blind, het zoontje van ( en nog erger...de risico-mijdende voetballer nummer 1: balletje breed, balletje terug), de Ligt (zou gewoon moeten uitkomen voor Jong Oranje), enzovoort, enzovoort.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 12:28]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:43
Vertel mij wie er niet in thuis hoort van Ajax?
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:12
Geen enkele speler van Ajax hoort er nu bij.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2137
donderdag 12 oktober 2017 om 11:15
Een ding is zeker, Gouweleeuw is op z'n gouden pik getrapt...
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:16]
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 12 oktober 2017 om 11:16
Tot een paar jaar geleden werd Verhaegh (toen Augsburg) netjes geselecteerd. Dus je zal het niet verdienen, hoe lullig dat ook is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:28
Nee De Ligt doet het goed..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:31
Schijnbaar als er vele topclubs je in de gaten houden wel
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:38
Dan hoop ik voor die jongen dat ze niet goed kunnen zien....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:49
Hypen werkt zo. Kijk maar naar het selectiebeleid en de schade daardoor. De Ligt is misschien wel de traagste speler van de eredivisie en maakt gewoon veel foute. Dat zijn de feiten tot nog toe. Of hij bij Oranje hoort gezien zijn prestaties tot nog toe? In de verste vete niet. Een schande. Gouweleeuw heeft groot gelijk.
Vind ik leuk
MOTM +493
donderdag 12 oktober 2017 om 12:29
Sinds wanneer is 'in de gaten houden' een criterium? Iedereen houdt iedereen in de gaten. Niks bijzonders.
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 12 oktober 2017 om 11:32
IK suggereer nergens dat de Ligt zo lekker bezig is maar ik kan begrijpen dat je liever De Ligt, die al meer Nationale Ploeg ervaring heeft dan Goudeleeuw, erbij houd omdat hij er echt nog wat van gaat leren. De Ligt zou eventueel qua potentie in de hoge regionen van het voetbal kunnen komen en laten eerlijk zijn: Onze Jeffrey hier zit aardig op z'n taks. Wat helemaal geen probleem is maar meneer moet wel begrijpen dat het leuk is dat je in een betere competitie speelt dan de Eredivisie maar dat dat niet gelijk inhoud dat je beter ben dan de mensen in de Eredivisie.
Hij moet gewoon keihard trainen en laten zien dat hij erbij hoort en is dat niet het geval moet hij gewoon lekker stil blijven.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:30
Ik betwijfel ten zeerste dat De Ligt de potentie heeft om beter te worden dan bijvoorbeeld een Gouweleeuw.... maar dat is nog niet eens zozeer het probleem; De Ligt krijgt continue de kans daar waar de anderen die niet krijgen. Dat De Ligt die kans nou afgedwongen heeft door zijn optredens.... dat kan je ook niet stellen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:02
Net zo goed als Strootman, Wijnaldum, Janssen, Depay, Hoedt, Rekik, Tete en ga zo maar door.... Beetje jammer weer dat het alleen aan de Ligt wordt opgehangen!! Hem selecteren was een fout van de bondscoach, hem opstellen was een nog grotere fout van de bondscoach en hem wisselen in de rust nadat hij door alle sterren in de steek werd gelaten was de grootste fout van de bondscoach!!!! meneer Hoedt kan er ook niks van maar zal na zijn transfers wel beter zijn....Strootman moet je gewoon niet meer oproepen! En Wijnaldum krijgt nog een paar kansjes maar dan moet het wel snel anders.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 11:17
Ik volg hem niet elke week, de wedstrijden die ik zie zijn prima van hem maar hij is gewoon vergelijkbaar met wat er nu staat en vind hem minder dan van Dijk of de Vrij. Als hij nou een veelscorende aanvaller was of een buitenspeler die nog wat lekkere assists zou geven zou ik het een ander verhaal vinden. Maar bij Oranje hebben we al genoeg middelmaat verdedigers.
Vind ik leuk
Dtc0314 +187
donderdag 12 oktober 2017 om 11:20
Zeker mee eens met wat gouweleeuw zegt hier!
Vind ik leuk
Mari +2241
donderdag 12 oktober 2017 om 11:21
Nog een die zich niet minder voelt dan de huidige groep.
Wie volgt?

Van Hangem riep ooit eens op de maandagavond dat deze jongen zo goed was dat hij zeker niet naar Ajax moest gaan, maar naar het buitenland.
Waar is hij toen naar toe gegaan? Wie weet dit.
Ik dacht Friesland ( een soort buitenland; met een eigen volkslied. Deze provincie staat op het punt zich los te maken van de rest van Nederland. Een soort Catelonié)
Vind ik leuk
mason +1201
donderdag 12 oktober 2017 om 11:52
Ga weg joh. Denk je dat wij Friezen ons gaan afscheiden van NL? Dacht het niet. Jullie komen niet meer van ons af.
Vind ik leuk
Mari +2241
donderdag 12 oktober 2017 om 16:30
Wacht maar. Time will tell
Vind ik leuk
RedNas +2256
donderdag 12 oktober 2017 om 13:23
Een provincie met een eigen volkslied?! Wow, daar zijn er maar 12 van in Nederland..
Vind ik leuk
mason +1201
donderdag 12 oktober 2017 om 18:13
Wacht even. Mag ik je corrigeren? Het zijn er 11. Brabant heeft niet 1 haha
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 12 oktober 2017 om 11:21
Als hij het goed doet in de Bundesliga, wat een beduidend hoger niveau is dan de Eredivisie, dan snap ik best wat hij zegt. Zeker als je ziet wie er allemaal geselecteerd worden.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 12 oktober 2017 om 12:06
Inderdaad. Hij had zeker geselecteerd moeten worden i.p.v. De Ligt of Veltman. Net zo als Fer of De Roon in mijn ogen meer aanspraak maken dan Van De Beek.

Leuk al die talenten uit de Eredivisie, maar die jongens worden nauwelijks op een fatsoenlijk niveau getest. Op basis waarvan je ze dan selecteert voor Oranje is mij een raadsel.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:21
Huilie huilie doen....

Beperkte speler
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:28
Zijn er meer van die wel klakkeloos worden opgeroepen...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:32
Absoluut

Ook 'gevestigde' namen die wel is thuis mogen blijven
Vind ik leuk
inimini +1455
donderdag 12 oktober 2017 om 11:22
Ja als het even wat minder gaat denk iedereen die een bal recht vooruit kan trappen dat ze in het NL elftal horen.

Maar als dit soort spelers de NL maatstaf zijn geworden, dan voetballen we de komende 10 jaar niet meer op een EK/WK.

Overigens denk ik dat het niet zo slecht gesteld, dus laat Gouweleeuw maar gewoon lekker in Augsburg.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
Af en toe kwam dat voor, mede omdat Ajax het toen internationaal gezien god deed. Want dat gaf de doorslag. Wie is er nu geinteresseerd in een 26-jarige speler van Augsburg als ze geen EL spelen?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
Rekik en van Dijk spelen volgens mij niet bij Ajax. Daarnaast is van Dijk toch ook gewoon beter, de keuze voor Rekiki (in de volksmond) is wel onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
Hij heeft n punt
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:28
"Dat is komisch als je elke week tegen de beste spitsen ter wereld speelt en het goed doet"

Nou nou meneertje Gouweleeuw. Je hebt één potje tegen Dortmund gespeeld (toen werd je zoekgespeeld). Verder tegen de middelmaat in de Bundesliga. Toegegeven; een hoger niveau dan in Nederland. Maar nee, tegen de wereldtop speel jij verre van wekelijks. Dat zal je niet gaan doen ook.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:29
Gouweleeuw..... wtf. zo goed is ie niet.... overschat zichzelf. 1 redelijk seizoen bij Heerenveen..... matig bij AZ. pffff
Vind ik leuk
Leeuw +3101
donderdag 12 oktober 2017 om 11:30
Wat een onzin. Speel jezelf maar eerst in de kaart bij topclubs. Niveau Braafheid hebben we nu genoeg bij Oranje.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:33
De keuze voor De Ligt is inderdaad lachwekkend. Nog trager dan Veltman en evenveel blunders.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:01
Zegt een supporter die meer haat voelt voor ajax dan liefde voor zijn eigen clubje
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:34
Het leuke is dat altijd Ajax erbij wordt gehaald..... Wat dacht je van de niets zeggende spelers die op de bank zitten bij andere clubs (in het buitenland).
Tegenwoordig overschatte de spelers zichzelf nogal net zoals de coaches het doen.
Als je dan toch iemand zoekt die onterecht niet wordt geselecteerd dan denk ik eerder aan Erik Pieters van Stoke City. Die heeft recht van klagen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:37
Of hij een kans verdient kan ik niet goed beoordelen. Hij heeft wel zeker een punt dat het selectiebeleid de afgelopen jaren aan alle kanten rammelt en dat de NL competitie vaak veel te hoog wordt aangeschreven.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2511
donderdag 12 oktober 2017 om 11:38
Sofyan Amrabat werd niet geselecteerd omdat hij "eerst maar eens een basisplaats bij Feyenoord moet afdwingen". Dat hij al 6 wedstrijden in de basis speelde (waaronder 2 in de Champions League) had Dicky even gemist, hij selecteerde liever Donny vd Beek.

Het lijkt dat Gouweleeuw een puntje heeft....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:39
Vd beek is ook gewoon basisspeler
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:17
Had je echt gedacht dat Amrabat voor Nederland zou kiezen?
Vind ik leuk
Fredsjhe +2511
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:30
Geen idee, en heel waarschijnlijk is het inderdaad niet. Maar de keus is hem in ieder geval wel veel gemakkelijker gemaakt door hem niet te selecteren.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:45
Dat ben ik met je eens.
Vind ik leuk
0260165 +542
donderdag 12 oktober 2017 om 11:39
De Ligt hoort er inderdaad niet bij maar Gouweleeuw ook niet. Als ik moest kiezen tussen deze 2 dan kies ik wel voor Gouweleeuw uiteraard.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:02
Dat zou iedere anti ajax supporter hebben...
Vind ik leuk
0260165 +542
donderdag 12 oktober 2017 om 12:11
Ik ben helemaal niet anti-Ajax, maar ik vind Van Dijk, de Vrij, Bruma en Hoedt beter dan deze 2. De Ligt heeft wel potentie, maar je moet zijn potentie niet gaan verwarren met kwaliteit in het heden, hij maakt zelfs bij Ajax bijna elke wedstrijd nog fouten. Het zelfde geldt voor bijvoorbeeld Van de Beek, hij is niet eens in vorm op dit moment, of wil je zeggen dat je de Roon niet beter vindt?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 12:12]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:18
Hoedt heeft toch ook bewezen dat ie er niet thuis hoort
Vind ik leuk
0260165 +542
donderdag 12 oktober 2017 om 13:23
De ene keer dat hij slecht speelde was toen hij geen wedstrijdritme had. Toen had hij ook niet opgeroepen moeten worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:38
Stop nu eens met dat gezeur dat wanneer iemand een speler van ajax niet zo goed ect,degene een hekel heeft aan ajax.
Ik lees die reactie van jouw wel vaker,het bestaat echt jongen dat iemand een speler van ajax niet goed vindt.
Dat past misschien niet in jouw wereldbeeld waarin elke speler van ajax kwalitatief gelijk is aan messi,maar daarom hoeft iemand niet gelijk anti ajax te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:52
Tis toch duidelijk dat op het moment een Ajax speler in de "picture" staat op voetbalprimeur dat er vele anti ajax aanhangers gelijk op staan! Daar geef ik mijn mening op! Staat mijn mening je niet aan, mag je ook verder scrollen...



Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:20
Doe jij niet constant hetzelfde op artikels over PSV? De pot verwijt de ketel...... . Constant zit jij te reageren (lees veelal afzeiken en / of provoceren) op artikels van PSV maar wanneer andere personen zich negatief uitlaten over jouw clubje Ajax voel je je direct aangevallen, zie de meer dan 10 reacties van jou bij dit artikel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:25]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:25
Leef jij ook nog?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:34
Jazeker, en ik houd gewoon, zoals altijd, mijn zelfde naam aan op dit forum. En niet te vergeten, dat is ook meteen mijn enige account hier. Ook belangrijk!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:37]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:49
Met andere woorden?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:29
Vul dat zelf maar in, wanneer je daar toe in staat bent.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:43
Og, van die nozeltjes als jou gun ik maar 1 ding...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:46
Sinds wanneer schrijven we "och" met een "g"?
En ik ben wel benieuwd wat jij onnozeltjes als mij gunt.
Tenslotte, wanneer je hier her en der wat klapjes uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren. Of hebben ze jou dat thuis en op de kleuterschool niet geleerd?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:54
Och met een g schrijven we al vanaf dat de mussen nog te voet op stap gingen! Wat ik jou gun kan je zelf wel invullen! Ik heb in mijn leven al wat klapjes geïncasseerd, helemaal geen moeite mee. Liever thuis op de kleuterschool, dan thuis in de hoerentent! Fijne dag verder
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:54]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:32
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh, Wolllllaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh, Jonguuuuuuuuuuuuuuhhhhhh!!!!!!!
Vind ik leuk
DuWijk +191
donderdag 12 oktober 2017 om 11:39
Hij moet niet zo ouwehoeren. Als je echt zo goed bent dan had je heus wel een kans gehad. En "meekunnen" hebben we niks aan, Nederlands elftal heeft genoeg middelmaat. We hebben toppers nodig.

Laat hem lekker de nieuwe Paul Verhaegh worden. Vond hem bij Az geen top CV, maar kan aan mij liggen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:41
Hij heeft ze alle 7 gespeeld dus hij verdiend een kans wat een droeftoeter
Ik zou zeggen blijf goed spelen dan komt je kans wel , maar hou op met dat janken , dat had die ook niet gedaan als Oranje wel gehaald had
Vind ik leuk
Senna +5633
donderdag 12 oktober 2017 om 11:43
Dan zal Dick het toch wel goed gezien hebben!
En zou hij dit ook geroepen hebben als L.Van Gaal coach was denk het niet.
Vind ik leuk
michelhx +2214
donderdag 12 oktober 2017 om 11:45
Hij heeft gewoon 100% gelijk. Pieters en Gouweleeuw worden niet eens meer opgeroepen voor vriendschappelijke duels en krijgen niet eens de kans zich te bewijzen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:46
Afgezien dat deze speler niks te zoeken heeft in Oranje heeft hij wel een punt!
Vind ik leuk
Foebele +35333
donderdag 12 oktober 2017 om 11:47
Het selectie beleid is al jaren een grap, ondanks het feit dat alle kenners, inclusief alle ex bondscoaches, onze eredivisie een lachwekkend laag niveau noemen worden inderdaad jochies die een paar leuke potjes in die eredivisie gespeeld hebben wel steeds opgeroepen, terwijl jongens die al tijden in het buitenland spelen (iets wat anoniem, maar toch) gewoon genegeerd worden, zoals Erik Pieters.

Gauw stoppen om jongens van de topclubs na een paar potjes gelijk in Oranje te stoppen, want het draagt alleen maar bij aan de misplaatste arrogantie die die jochies al heel snel hebben en het gebrek aan inzet en drive wat ze daarna tentoonstellen!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:48
De KNVB moet eens stoppen met die oude afspraken en vriendjespolitiek met de tradionele top 3.
De bezem erdoor.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:51
Calimero. Als je zelfs met Advocaat hebt gewerkt en je staat niet op zijn radar... daarnaast speel je wel in Duitsland maar veel blessures gehad, vorig jaar 13e geworden geloof ik...
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 11:56
Klopt wat hij zegt als je voor Ajax speelt is de kans veel groter.
Als ze een bepaalde speler nodig hebben kijken ze eerst of er bij Ajax een rondloopt ook al is er een beter alternatief zie alleen maar met Veltman en de Ligt
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:03
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 12:40]
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 12:14
Nee hoor waar lees jij dat ik Ajax haat, het is gewoon zo, dus jij denkt dat Veltman de beste linksback in Nederland is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:18
Dat zeg ik niet, maar er is ook nog niemand opgestaan die het wel beter doet...
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 12:25
Rick Karsdorp, Janmaat, of Tete om er eens een paar te noemen, zelfs Denzel Dumfries is beter als Veltman.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:53
Tsja, das jouw mening. Schijnbaar hebben de mensen die al 50 jaar in de sport zitten er minder verstand van dan jou?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:58
Nu kreeg die Ake de kans, maar die speelde helemaal als een dikke stront
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:04
Laat de Gouweleeuw niet in zijn hempie staan.
Vind ik leuk
Dicky +6513
donderdag 12 oktober 2017 om 12:06
Hij heeft volledig gelijk.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
donderdag 12 oktober 2017 om 12:13
Gouweleeuw heeft gelijk.
Vind ik leuk
JanTa48 +1557
donderdag 12 oktober 2017 om 12:15
Zit Nederland te wachten op een speler als Gouweleeuw ????? NEE!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:21
dat klopt helemaal sommige spelers worden op een of andere manier overgeslagen zitten ook nooit bij een voorlopige selectie
kijk maar naar een Pieters, Fer, van Wolfswinkel, Clasie (ik weet niet hoe hij het nu doet bij een Brugge), de Guzman
sommige van deze zijn toch wel wat beter zeker in sommige wedstrijden
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:23
Laat je voeten spreken Gouwepik!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:24
Duistland is niet het beste wat er is spanje of engeland en zelfs frankrijk nu zijn betere competities dus wat zeurt die man.
Vind ik leuk
Sazzz +9006
donderdag 12 oktober 2017 om 12:33
Het verschil is alleen dat De Ligt een groot talent is, terwijl Gouweleeuw al 26 is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:34
Sorry kerel, maar als er een speler buiten de top 3 opgeroepen had moeten worden dan is het wel Stijn Schaars. Zijn inzet had Oranje zeker een boots gegeven. Zeg nou eens eerlijk, wie krijgt er geen stijve nek van van dit Oranje ? Balletje breed, tikkie terug en voordat men het weet is de wedstrijd voorbij.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:37
Het feit dat zulke spelers beweren dat ze goed genoeg zijn, zegt veel over het huidige niveau. En de arrogantie is ook hier weer aanwezig, van 'bescheidenheid siert de mens' absoluut geen sprake.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:47
Heeft gelijk. Blind had zijn ligt erop laten schijnen.
Vind ik leuk
Jozef +22985
donderdag 12 oktober 2017 om 12:54
Zulke mannetjes vallen wat mij betreft in de categorie Pieters: al lang gewogen en al lang te licht bevonden. Zeker het feit dat ze zichzelf beter achten dan wel geselecteerden duidt al op een misplaatst verwaand zelfbeeld.
Vind ik leuk
5by5 +482
donderdag 12 oktober 2017 om 13:12
Hij heeft gelijk, wanneer je een speler bent bij Ajax heb je een streepje voor. Zie Veltman 2 keer oproepen 2 keer op de tribune plaatsnemen, waarom roep je hem dan in hemelsnaam op.
Vind ik leuk
JD85 +361
donderdag 12 oktober 2017 om 13:13
Hij heeft op zich een punt dat bepaalde spelers wel erg snel een oproep hebben gekregen, echter overschat Gouweleeuw zichzelf schromelijk. Hij heeft gewoon duidelijk het niveau niet voor het Nederlands Elftal.
Als er 1 iemand een oproep had verdient, is het Erik Pieters wel. Gouweleeuw is gewoon een derde rangs verdediger die God op zijn blote knieen moet danken dat hij in de Bundesliga speelt. Een zeer gemankeerde verdediger die voetballend en opbouwend niets heeft toe te voegen.

Als je jezelf al moet opperen voor een oproep voor het Nederlands Elftal, dan ben je wel erg triest en wellicht overschat je je eigen kwaliteiten dan? Heeft er uberhaupt iemand ooit het idee gehad dat Gouweleeuw in aanmerking komt voor het NEderlands Elftal? Als hij werkelijk zo goed was als hijzelf pretendeerd, had hij er gewoon bij gezeten hoor.

Wat een zielepoot!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:16
als Advocaat hem kent dan zal hij niet goed genoeg zijn
Vind ik leuk
Wood86 +10
donderdag 12 oktober 2017 om 13:26
Calimerogedrag... Als je echt goed presteert kom je vanzelf in beeld.
Als je in de Eredvisie al geen uitzonderlijke speler bent (geweest), dan kom je normaliter niet voor Oranje in aanmerking.
Daarbij moet wel erkend worden dat de afgelopen periode weinig logica heeft gezeten in het selecteren (noodgrepen naar oude bekenden gecombineerd met de halfslachtige opbouw van een nieuw Oranje).
Als Nederland weer wat wil bereiken, moet het toch echt dichter bij het eigen DNA blijven en 'gewoon' 4-3-3 spelen zoals dat bij 99% van de pupillen al aangeleerd wordt. Kick en rush of catenaccio immiteren kúnnen wij niet en in die tactieken zullen we altijd de onderliggende partij zijn. De beste hardlopers uit de Premier League en de 'zakelijke' wegtrappende slagers uit de Serie A passen dan ook helaas vaak niet in een herkenbaar spelend Oranje. De jongens die in de top van de Eredivisie hebben gespeeld hebben dit spel wel onder de knie. En als ze eenmaal de Eredivisie ontgroeid zijn, ontwikkelen ze zich ook op andere vlakken in andere competities en krijg je de zgn. topspelers (zoals de grote vier van de afgelopen generatie of de lichting rond '98). De beste basis voor het Nederlandse spel krijg je uiteindelijk bij de beste clubs van de Nederlandse competitie. Het daarná verbeteren/verbreden in de andere landen vormt de toppers die Nederland weer moeten leiden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:29]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:32
De ligt is een over het paard getild talent alleen maar omdat hij bij Ajax speelt. En zo zijn er evenzoveel spelers die rotzooi zijn en die wel elke keer weer opgeroepen werden voor oranje. Veltman, ook zo één, pruttelpot eerste klasse.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:41
Tja dit roep ik al maanden. Maarja dan word je, zeker als Feyenoorder, weggezet als hater. Overigens is het imo wel tijd om te verjongen en jeugdige talenten een kans te geven zich door te ontwikkelen in Oranje. Vind overigens Pierie een groter talent voor dezelfde positie als de Ligt.
Vind ik leuk
remakil +1791
donderdag 12 oktober 2017 om 13:42
Hij heeft een punt, als het gaat om het gemak waarmee spelers van Ajax worden geselecteerd. Maar dat wil niet zeggen dat jij zelf geselecteerd moet worden...

Een buitenlandse coach zou een zegen zijn voor Oranje. Iemand zonder binding bij de top 3...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:52
Ik vind dat Gouweleeuw helemaal gelijk heeft.
Ik ga even gauw een lijstje opstellen van de circa 350 spelers die gauw een gouden kans verdienen en dus gauw opgeroepen moeten worden voor het Nederlands elftal.
Gouweleeuw zal daar zeker opstaan, hij is beter dan 50% van de Oranjespelers die ik het afgelopen jaar heb zien prutsen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:59
Doe maar twee duels.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:05
Gouweleeuw heeft 100% gelijk....

Gouweleeuw, wekelijks spelend in de 1.Bundesliga,
Pieters, wekelijks spelend in de Premier League,
De Roon, wekelijks spelend in de subtop van de Serie A.

Zomaar effe 3 spelers die zga wekelijks moeten aantreden in een competitie die veel zwaarder is dan onze Eredivisie en veel meer tegenstand krijgen vanwege de toppers bij de tegenstanders.
Geef die gasten minimaal eens de kans (of in het geval van De Roon - vaker de kans) in een oefenwedstrijd.
Dan is het geen risico als er 1 of 2 door het ijs zakken.
Maar het is al jaaaaaren zo dat de bondscoaches gewoon niet genoeg over de grens kijken naar actieve spelers uit NL.
Zeker nu de Eredivisie steeds verder wegzakt qua niveau zou ik toch echt wat vaker de spelers uit de hoger-niveau competities een kans geven tijdens oefenwedstrijden.
Niet geschoten is altijd mis....
Vind ik leuk
ihvmmdk +4202
donderdag 12 oktober 2017 om 14:18
Als hij zijn best blijft doen dan mag hij hopen dat Ajax bij hem aanklopt. Wel even wat minder janken voor de volgende keer. :D
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:11
Wat een jankzak zeg.. als je goed genoeg was had je wel gespeeld..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:16
Staat vrijwel geen Ajacied meer in Oranje de laatste 3 jaar. Gaat ook hand-in-hand met de totale terugval van Oranje. Waar heeft deze kul het over.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:51
Je zegt het goed! Jij had al onder Advocaat ge voetbalt bij AZ
Hij weet dus dat jij totaal niet geschikt bent voor het NL elftal.
dus over en uit voor jou.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:28
Gouweleeuw kan niet tellen 3 a 4 moet zijn 1 a 2!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Oranje-sollicitant' sneert: 'Als je vier duels voor Ajax speelt, zit je erbij'