Open sollicitatie voor Oranje: Speel elke week tegen de beste spelers ter wereld

Open sollicitatie voor Oranje: "Speel elke week tegen de beste spelers ter wereld"

woensdag 11 oktober 2017 om 17:49

Jeffrey Gouweleeuw hoopt op een kans in het Nederlands elftal. De verdediger van Augsburg zegt op de website van zijn club dat hij daar klaar voor is.

"In november zijn er nog twee oefeninterlands", aldus de oud-AZ'er. "Misschien dat ik dan de kans krijg om mezelf te laten zien. Ik ben er klaar voor." Wat er mis is gegaan bij Oranje deze kwalificatiereeks durft Gouweleeuw niet te zeggen. "Omdat ik niet bij de ploeg heb gezeten. Maar Nederland gaat niet naar Rusland en het kan nauwelijks erger worden."

"Tegen Zweden was het spel al een beetje beter, maar het was gewoon te laat", aldus de centrale verdediger, die vindt dat hij wel een kans verdient in Oranje. "Ik speel hier elke week in een van de beste competities tegen de beste spelers ter wereld. Dat is voor mij erg leuk en leerzaam, hopelijk zien de mensen in Nederland dat ook snel."

Poll

Verdient Gouweleeuw een kans in Oranje?

(3033 stemmen)

Plaats een reactie

Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 17:55
Ik ken hem alleen uit Nederland, van mij mag iedereen een keer meedoen.
Bij H'veen was hij een talent die daar niet paste, hij mocht achterin geen initiatief nemen... dan heb je niks aan Gouweleeuw. Bij AZ vond ik hem zo onzeker... maar misschien is ie in DLD groot geworden.
Dat de Ligt nog jaren nodig heeft lijkt mij duidelijk.
Maar Blind met de Vrij vind ik ook niet verkeerd.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:06
Als je Blind achterin zet, heb je Usain Bolt nodig als tweede CV om te compenseren voor de weerzinwekkende traagheid van de ManU speler. Ik zie hem veel liever op het middenveld. Maar ik begrijp jouw intentie. Blind kan stukken beter opbouwen dan de reguliere CV's.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 18:51
Moest lachen om Usain Bolt... weet je dat hij redelijk kan voetballen trouwens?
Blind mag niet heel snel zijn, maar met inzicht kom je veel verder dan de fysieke hardlopers die er nu staan, want die kunnen weer geen bal op een medespelers mikken.
Rekik en van Dijk... geen v beide durfde een midvelder aan te spelen, al zegt de eerlijkheid ook dat Zweden erg diep inzakte.
Maar dat eindeloze rondspelen achterin... dacht dat ik naar "De 100 hoogtepunten" van Frank de Boer zat te kijken.
Als je 7-0 moet winnen... pomp met Dost daarvoor dan maar es een bal naar vore....
Janssen was ook slecht zeg.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 11 oktober 2017 om 18:15
Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft staat Gouweleeuw ook op het lijstje die in aanmerking komen voor in het centrum van Oranje.

De Vrij, Van Dijk, Fosu-Mensah, Bruma, Gouweleeuw, Letschert, Hoedt, Indi, Kongolo, Rekik, Denswil, Aké, Blind...

Daar zou ik uit gaan kiezen de komende jaren!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:45
Ik was Gouweleeuw helemaal vergeten :p
Blind na gisteren op 6 please :p
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 19:22
Nee, op midveld echte voetballers die oog voor controle hebben.
Dan heb je in balbezit meer aan dan echte controleurs.
Denk aan Feijenoord met El Ahmadi EN Clasie, dan is lastig om creatief iets af te dwingen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 19:17
Mja, dan ga ik voor Ake, Blind, van Dijk en Fosuh.
Wat zeg je... zullen we Karsdorpie ook erbij doen?

Ik ga dus voor opkomende backs met voorzet en techniek?
En rust centraal en sterke opbouw van Blind.
Dus geen Tete's, geen Kongolo's en de anderen optioneel. Maar dus NIET meer elke wedstrijd veranderen, gewoon hier voor kiezen.
Je ziet dat je maar 12 hebt he... voor 4 posities... het houdt niet over met talent in dit land.
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 18:41
Blid dr vóór zetten op 6!
De Vrij met van Dijk achterin. van Dijk komt er weer aan, speelde gisteren niet onverdienstelijk, en kan dus alleen maar groeien in het elftal(zoals men eigenlijk van hem verwacht)

Het is een 'kwestie van tijd' om deze poppetjes op de goede plaats en ingespeeld te krijgen: dát is de na-rekening van het wanbeleid van de laatste paar bondscoaches: Alles wat van Gaal er in had geslepen is door Hiddink en Blind hun onkunde en gegoochel, er weer uitgehaald.

Er zit genoeg rek en groei in onze selectie, maar het zal tijd kosten om dat er uit te halen, tijd, en een GOEDE coach!

HEt zijn 'geen kleine jochies meer', dus als je dít soort 'diva's wilt omdopen tot top-profs, moet je daar dus een coach-van-formaat tegenover zetten.

Dat ze dus de neus ophalen voor Danny Blind, had men vt voren op een briefje kunnen zetten.

De Ligt wórdt een hele goede, wellicht een opvolger voor de Vrij: laat die de Vrij zíjn routine aanleren aan Virgil van Dijk, dat, tegen de tijd dat de Vrij ook afzwaait, je de Ligt er kan neerzetten die het op zíjn beurt weer van van Dijk aangeleerd krijgt-> Mix van talenten en ervaring!
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 19:19
Ik lach me rot als van Gaal bondscoach wordt, die gaat alle krediet heel snel verspelen. ZOnder v Persie, Robben en e.v. Sneijder is het lastig om een goal te maken.
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 19:37
Van Gaal zou vooral zn geloofwaardigheid verliezen, ongeacht zn resultaat.

Er staat een nieuwe generatie spelers, daar moet ook een 'nieuwe generatie Coach' voor komen te staan.

Op de presentelijstjes kom ik uit bij de Gebr Koeman(!), en.... Frank de Boer, al zou ik laatstgenoemde toch niet het voordeel vd twijfel geven.

In een wat verdere toekomst(Na Koeman&Koeman) zie ik Peter Bosz als een ideale kandidaat: Laat de koemannetjes weer organisatie en structuur brengen in deze selectie, EK2020 haen, WK 2022 halen, en dán Bosz de baas maken.

Een De Vrij kan bv Van Dijk nog aardig meetrekken, en wat bijleren, maar zal niet al te lang meer meedraaien, zijn vervanger(de Ligt) is nog wel een jaartje of 2 nodig om door te groeien, maar dan héb je ook een CV om naast Van Dijk te zetten.
Blind moet gewoon controleur worden, no6, voor de defensie, komt hij het best tot zn recht(net als zn pa vroegah)

Ik zie in Dost en Babel best een potentieel aanvalsduo: Niks minder toch dan Toivonen en Berg van Zweden?

Als die 2 kunnen imponeren, dan kunnen deze 2 van ons dat ook. Iig, Janssen heeft bewezen níet klaar te zijn voor Oranje, probeert wel, komt een eind, maar het is gewoon niet genoeg!

Als spits van Oranje moet je VEEL aanweziger zijn:

van Persie,
van Nistelrooij
Bergkamp

Dat zijn spitsen! Dóst kán er tegenaan komen, maar ik zie Janssen nooit in die richting komen.
Vind ik leuk
frankn27 +4397
woensdag 11 oktober 2017 om 19:46
dost komt ook niet in de buurt
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 19:55
Ben bang van niet, maar hij komt iig dichterbij dan Janssen..Ik héb nog de hoop, dat als een Dost zo wordt gebruikt als gisteravond, en we weten Babel dar goed om heen te laten spelen, dat we daar best 2 gevaarlijke spelers in hebben: Kan veel meer uitkomen dan er nu inzit.

Andersom gezegd: Minder dan met Janssen kán haast niet: die 2e helft gisteren met Dost, leek iig stukken beter als dat gefrommel van Janssen.

Dat gehannes: dát is toch geen spits-van-Oranje?
Vind ik leuk
frankn27 +4397
woensdag 11 oktober 2017 om 21:12
heb gisteren niet kunnen zien zit middenin een verbouwing (wees gerust mijn huis niet mijn lichaam ofzo) maar de keren dat dost speelde had ik niet het idee dit is de verlosser ofzo
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 21:23
Oh nee. gewoon een 'minder slechte keus' op t moment. Ik zie in Dost wel meer potentie, dna in Janssen.
Dost kopte een aantal ballen goed door, 2 werd gelijk gevaarlijk->schot op doel, 1 kwam een corner uit. En de spaarzame kansjes die hij kreeg in de 2e helft(lang niet die grote kans van Janssen in de 1e helft, alleen voor de keeper, ja, moet in een moment beslissen, maar dáár ben je Spits van Oranje voor!), stond Dost iig goed opgesteld.

Dost verdient nu wel méér de kans dan Janssen, die probeert wel, en is wel een leuke beweeglijke speler, maar dáár heb je hem niet voor in de spits staan...
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 19:47
Janssen heeft geen actie, geen snelheid en zelfs als aanspeelpunt kan hij niks, door de lucht heb je niks aan hem.
Dost moet je voor kiezen.
De Vrij en Dijk verdedigend netjes. Maar die van Dijk die durfde echt 90 minuten geen bal diep te spelen... alles naar Ake of Rekik hopend dat die iets durfden. Dan is de opbouw heel matig, ik zou Blind als linkse CV.
Bosz speelt een type spel waar je de hele week aan moet schaven, net als ten Hag ook. Je moet een type Advocaat hebben die snel mensen gevoel en vertrouwen geeft. Immers ze zijn maar 3 dagen bijeen.
Ik ben geen fan van Ronald Koeman. Wel van Erwin, die mag het ook samen met Rutten gaan doen, dan kan Ronald de miljoenen in Engeland blijven binnenhalen.
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 20:00
Ik vind Blind éigenlijk niet het beste tot zijn recht komen als LCV, áls hij es glipt(doet hij soms nog) dan is zn man dr lángs! als middenvelder heeft hij nog een hele linie achter zich. Daarom zou ik Blind niet op de achterste lijnen zetten. Ik vond Ake het gisteren goed doen daar. En ja, van Dijk met zn '2.5 meter bij 2.5 meter-formaat' zou bést wat gewichtiger mogen zijn. Hij heeft een doods-schot in zn rechter zitten, en kán daar dus ook een goede dieptepass mee geven.(FCG-Fey, 6-0, de 5e, wat een kille streep over een meter over 40. BOEM, leg daar maar neer!)

Fredje Rutten,, zóu kunnen, maar ik krijg niet bepaald kippevel van die naam: die zit bij mij toch in de categorie 'Hiddink/Advocaat' qua niveau: deze 2 zijn wat ingekakt, Rutten kán wellicht nog iets beter worden.

Ik heb mn eerste keus op Ronald en Erwin staan, als die niet willen, dan is Rutten een goed alternatief(Góed!, dus geen B-keus!)
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 21:04
Begrijp de reactie niet dat Rutten in de Hiddink-Advocaat categorie zit... dat zijn internationale toptrainers. Hiddink kreeg zelfs Korea aan het voetballen en Australie en Nederland vaak. En Dick is een fenomeen in Rusland.
Rutten is een bewezen goede veldtrainer en tactisch goed, hij zag in Karsdorp een back. Weet zo alleen niet wie dan assistent bij Rutten zou moeten zijn, maar dat weet Rutten vast zelf wel. Want Gullit lijkt me geen klik.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:11
Blind is traag als stront in een trechter. v Dijk en de Vrij is het duo van de toekomst.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 19:50
Opbouwend zo matig, de Vrij durft wel meer dan van Dijk.
Das vreemd want van Dijk loopt met persoonlijkheid maar stopt die persoonlijkheid niet in het vervolg van zijn passing.
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 20:02
Dat valt me ook op bij van Dijk, is gvd een BEER van een gozer!

En hij heeft een verwoestende rechter: Check die 'streep van hem tegen Feyenoord nog maar eens(de 5-0, in die 6-0 afmatting).
Zo had hij bij Celtic er ook een paar ingelegd, en, met zijn lengte, en formaat, is hij kopsterk, en moeilijk vd bal te zetten.

Ik dénk dat dat nog komen gaat: hij is er láng uitgeweest, dus is, in dit begin, nog voorzichtig.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 21:06
Ja, dat is waar, hij heeft geen ritme.
Maar als je zegt dat het zijn kracht is, gebruik dat dan!
Hij schoof Ake, Rekik en Tete telkens aan, durfde niet.
Ake deed nog aardig maar Tete kan niet opbouwen en Rekik helemaal niet.
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 21:14
Bij Celtic werd van Dijk er om geroemd; stérke speler, goed in de opbouw, kopsterk, en heeft een hárd schot in zn rechter: Zéér bruikbare verdediger?(Nieuwe Jaap Stam? ^^,,, naah, is nog altijd te vroeg: hij moet nog 1 grote stap maken, en daar een paar jaar blijven voor díe vergelijking).
T is te hopen dat hij dit seizoen weer op zn oude niveau kan terugkomen, het ziet er wel naar uit, maar het meeste zal tussen zn oren zitten: Stijfkoppen bij S'ampton, of... En.. Dr weer inkleunen, of tóch wat inhouden uit angst voor wéér een lange blessure...

Heeft wat tijd nodig. Dénk dat hij dit seizoen die stap nog wel gaat maken.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 11 oktober 2017 om 21:29
Maar wat duurde het g*dvergetenlang voor van Dijk een keer een kans kreeg, we hadden alls van Aj, Fey en PSV gehad voor van Dijk een keer mee mocht doen, vreselijk dat domme domme top-clubvoordeel.
Robben en van Dijk beide Groningers.
Vind ik leuk
Farmer +6102
woensdag 11 oktober 2017 om 21:37
Yup...

Hij liet het al zien bij Celtic(Zout inde wonde: Celtic, met van Dijk in de gelederen, schakelde Ajaxuit voor de CL!...En nóg zitten die blinde dodo's daar in Zeist met een "rood-wit-stijfje"...)

Zelfs Téte werd eerder bij Oranje geroepen dan van Dijk - die toen al een tranfer naar Everton had verdiend, én naar Southampton onderweg was....

En ja, 'beiden Groningers' :)

van Dijk kwam uit de jeugd bij Tilburg meende ik(die krijgen ook een doorverkooppercentage)

Ps: weet je nog wie Luis Suarez naar Nederland haalde?
Oh, en welke club het was waar Marcus Berg en Andreas Granqvist zijn doorgebroken?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:38]
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 11:19
Wordt je nou boos op mij?
Ik doe niet negatief over Groningen.
Ik zeg juist dat men in de randstad eerst bij het kliekje zoekt voor iemand van buiten een kans krijgt.
Theo Jansen was fenomeen bij Vitesse, maar werd ineens pas gezien toen hij bij Ajax speelde.
Ik ben geen Calimero, maar dit is gewoon realiteit, een Pieters krijgt ook geen kans... ja pas als RIedewald, e.a afgetest zijn.
Ik zeg alleen Oranje doet zich tekort door niet kwaliteit te kiezen... van Dijk van 17 bij Groningen kwam niet in Oranje. Matijs de Ligt wel en die faalt dan zo dat we kansloos zijn om het WK te halen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:07
Kleine opmerking... Gouweleeuw mocht bij sc Heerenveen juist wel initiatief nemen, dat waren juist zijn betere kwaliteiten.
Het probleem was alleen dat hij niet meer terug naar zijn eigen positie kwam, waardoor je constant met een gat achterin liep.

Tja je bent in eerste instantie nog wel verdediger.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 11:50
Hij moest ineens op het midveld spelen.
Had van Basten hem op zijn plek gelaten dan had hij zich kunnen ontwikkelen... ging op zelfde manier fout met Bazoer, die had nu een goede CV bij PSV kunnen zijn... als midvelder is hij te zwak.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:59
Hij moest op het middenveld spelen vanwege de redenen die ik jou zojuist gaf.
Hij liep meer op het middenveld dan in de verdediging.

Tja het was niet meer dan logisch dat je dan een verdediger opstelt die wel op zijn plek blijft, of iig terug komt naar zijn plek.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 14:14
Ja, maar H'veen heeft geen avontuurlijke cultuur wat verdedigen betreft, dus zijn keuze voor H'veen was al dom.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:26
Nu maak je jezelf belachelijk, dus kunt beter met deze discussie stoppen en je eer nog een beetje redden. Je kennis laat een beetje te wensen over nl.

Hij kwam uit de jeugd van sc Heerenveen. Dus hoeveel keuze kun je het noemen als jeugdspeler. Hij zat daarvoor nl bij ADO'20 en op 15-jarige leeftijd is hij opgenomen in de jeugdopleiding van Heerenveen.

met 15 jaar moet een speler nog grotendeels gevormd worden, dus was er nog helemaal niets van te zeggen wat voor soort volwassen speler hij zou gaan worden.

Hij heeft bij sc Heerenveen een goede basis kunnen leggen om uiteindelijk via AZ door te groeien naar Bundesliga speler. Echt veel meer had er op dit moment ook niet uit zijn carrière gekomen in elke andere situatie. Het was een talent en een degelijke verdediger met voetballende kwaliteiten, maar ook niet meer dan dat.


Een geen avontuurlijke cultuur wat verdedigen betreft?
Heb je Heerenveen de laatste tijd wel gevolgd?
Heerenveen heeft altijd te voorkeur gehad voor voetballende/technische verdedigers. (wat dacht je waarom Otigba er niet echt geslaagd is)

Van Aken en St. Juste waren daar ook weer voorbeelden van en nu Pierie ook. (moet ik je nog even herinneren aan de goal van St. Juste zonder 1 schoen)
Het zijn spelers die kunnen (en mogen) indribbelen, maar het is meer dan logisch dat er wordt verwacht dat ze ook weer terug komen.

Bij sc Heerenveen had Gouweleeuw die discipline gewoon (nog) niet.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 16 oktober 2017 om 12:04
Nu wordt H'veen ietsje avontuurlijker met Dumfries maar organisatie is nog altijd nr1.
Gouweleeuw had bij een club moeten zitten waar ze zijn kwaliteit gewend zijn te gebruiken, er zijn zat clubs waar een CV kan doorschuiven, dat kent H'veen niet.
Zijn zaakwaarnemer had dat door moeten hebben.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:57
Eerst maar eens vragen hoe hij over diamantjes, Gucci-tasjes en gouden Porsches denkt. De domme tattoo zien we maar door de vingers.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:02
Vooruit, jouw domme comment zullen we dan ook maar door de vingers zien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:08
Voel je niet aangesproken, Magic. Jouw tattoo is natuurlijk prachtig!
Vind ik leuk
AFC +3749
woensdag 11 oktober 2017 om 18:08
Moet niet gekker worden...
Vind ik leuk
Itsese +1927
woensdag 11 oktober 2017 om 18:09
Toch niet slechter dan Veltman?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:15
Wel beter? Nooit wat van gezien namelijk toen hij bij az en heerenveen speelde...
Vind ik leuk
Itsese +1927
woensdag 11 oktober 2017 om 18:20
Nr. 6 van Duitsland... denk niet veel slechter dan Veltman.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:05
Nee daar heb je gelijk in. We gaan het zien als hij er een keer bij zit!
Vind ik leuk
Morris +14786
woensdag 11 oktober 2017 om 18:11
ja deze man is de oplossing. verdedigers zat.. maar verdedigen begint bij de aanvallers. we zijn voorin te mager.. het middenveld wordt dan overlopen en de verdediging knakt als laatste.

Vind ik leuk
Degraaf +10287
woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
Precies Morris, voorin zit het probleem.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:12
Liever Erik Pieters dan Jeffrey Gouweleeuw.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:14
Van dijk, de vrij en blind zijn veeel beter. Daarna krijg je mensen uit deze categorie. Lijkt me dat hij nu eerder een plekje verdient dan bijvoorbeeld de ligt, maar de ligt zal hem binnen nu een een a twee jaar wel voorbij streven.
Vind ik leuk
Teo Smith +13796
woensdag 11 oktober 2017 om 18:44
Man man... Zo komt het nooit meer goed.
Vind ik leuk
migiel +179
woensdag 11 oktober 2017 om 18:58
Wat mij betreft met 3 spelers van ijselmeervogels. denk dat die meer inzet hebben als blind rekikkie en de rest. wat een aanfluiting die gasten zeg
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:58]
Vind ik leuk
Paul1982 +6729
woensdag 11 oktober 2017 om 19:02
Met alle respect, hij speelt niet voor niks bij Augsburg. Het is net een beetje als bij Erik Pieters. Die speelt ook elke week in de PL, maar wel al jaren bij Stoke City. Als ze daadwerkelijk zo goed zijn, worden ze wel overgenomen door betere clubs.
Vind ik leuk
frankn27 +4397
woensdag 11 oktober 2017 om 19:45
ik heb meer vertrouwen in zulke gasten die wekelijks moeten knallen dan in doe gasten uit de Mickey mouse league
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:32
Nederlandse hoop in bange dagen... schei alstublieft uit zeg, te licht als rots in de branding.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:58
Wie?
Vind ik leuk
Gerro +3659
woensdag 11 oktober 2017 om 23:34
Ik hoor het publiek al zingen,Laat de gouweleeuw niet in zijn hempie staan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Open sollicitatie voor Oranje: "Speel elke week tegen de beste spelers ter wereld"