Vitesse vangt transfers op met volgsysteem: 'Snel Matavz en Pasveer vastleggen'
Allach met aankoop Bryan Linssen

Vitesse vangt transfers op met volgsysteem: 'Snel Matavz en Pasveer vastleggen'

donderdag 12 oktober 2017 om 12:18

Vitesse moest afgelopen zomer onder meer Ricky van Wolfswinkel, Yuning Zhang en Marvelous Nakamba laten gaan, maar had de selectie razendsnel weer op orde. Mohammed Allach is daar verantwoordelijk voor.

De technisch directeur van Vitesse ontwierp zeven jaar geleden een eigen voetbalvolgsysteem. "In het programma voeren we bijvoorbeeld de duur van contracten van eigen spelers in, en tevens de kans dat ze in een komende transferperiode vertrekken", vertelt Allach aan Voetbal International. "Op basis daarvan berekent de computer prioriteitposities. Met tips en rapportages over die posities kan onze scouting dan als eerste aan de slag."

Allach zegt zoveel mogelijk te handelen op basis van data en statistieken. "Daardoor hebben we in ons schaduwelftal direct geschikte opvolgers klaarstaan als er eigen voetballers worden verkocht. Zo konden we snel na het vertrek van Ricky van Wolfswinkel bijvoorbeeld Tim Matavz vastleggen en vonden we met Remko Pasveer zelfs een vervanger voor Eloy Room vóórdat die laatste was vertrokken. Net zoals we dat op het veld van spelers verlangen, doen wij liever aan ageren dan reageren."

Plaats een reactie

Bdog +3449
donderdag 12 oktober 2017 om 12:24
Baanbrekend dit!

Nou ja, elke zichzelf respecterende amateurvereniging heeft het ook, maar dat ter zijde.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:28
Misschien moet de Ajax directie dit eens lezen.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
donderdag 12 oktober 2017 om 13:40
Die zijn bezig het geld te tellen :-)
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 12:28
Zijn ze alleen een rechtsback vergeten zeker?
Matavz is een goede keus geweest maar Pasveer voor Room zijn ze mee achteruit gegaan.
Vind ik leuk
1892 +7023
donderdag 12 oktober 2017 om 12:48
Matavz tot nu toe behoorlijk goed.
Het blinde peerd Buttner terug sturen naar Doetinchem.
Dabo inpakken en versturen naar Londen.
Pasveer ipv Room begrijpt niemand wat van.
Serero ,Linssen en Bruns prima aankopen.
Rashica proberen zoveel mogelijk euries voor te vangen ,weg gaat hij sowieso want veel clubs azen op hem.Voor de rest prima beleid sinds jaren , en volgend seizoen zwarte cijfers.
Vind ik leuk
1892 +7023
donderdag 12 oktober 2017 om 12:59
Rechtback kan Lelieveld prima spelen Hans, ipv Dabo.
Linksback Faye ipv Buttner .(Faye 10x beter )

Ik had nog iemand vergeten.

De heer Castaignos : Misschien geven aan een goed doel ?

[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 14:18]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 13:17
Ja... das niet best die Dabo.
Zag er al niet uit in de JC schaal maar had toen nog het idee: ach... moet nog wennen en is nog jong.
Maar hij kan helemaal niks.
Vind ik leuk
1892 +7023
donderdag 12 oktober 2017 om 14:15
Dabo is nog slechter dan Manolev . Mijn hart slaat 6x over als hij aan de bal komt.
Vind ik leuk
ruuddevil +2386
donderdag 12 oktober 2017 om 12:30
Wat even kneus. Een TD die fulltime aan het werk is heeft geen computer nodig om in zijn hoofd te hebben welke bewegingen er te verwachten zijn lijkt me. Natuurlijk prima om gestructureerd te werken, maar verder niet.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 18:29
over kneuzen gesproken
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:49
Pasveer was dan nog kinderziekte van het systeem? gelijkwaardig aan Room? mocht ie willen......
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 13:19
Ja..... ergens verwacht ik niet uit Allachs mond de woorden; Ja.... die Pasveer kan er geen klote van in vergelijking met Room, maar je moeit iets...
Vind ik leuk
5by5 +482
donderdag 12 oktober 2017 om 13:10
Pasveer is echt een waardeloze keeper.
Vind ik leuk
Dicky +6461
donderdag 12 oktober 2017 om 13:11
Ik begrijp het gezeik over Pasveer totaal niet. Hoeveel tegen goals kan je deze man nu aanrekenen? Misschien de 1-2 in de Arena en de 2-0 in Nice al stond de verdediging bij die goals meer te blunderen dan Pasveer. Verder doet hij het voortreffelijk en is het een completere keeper dan Room wat puur een lijnkeeper is. Ik was bij zijn komst ook niet enthousiast. Maar ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst in jaren zit ik rustig te kijken bij dode spelsituaties. Allach wisselt hele mooi transfers af met hele zwakke. Tegen over een Matavs staat een Dabo tegenover Rashica staat een Ota. Hij doet het heel aardig al is vooral zijn verkoopbeleid wat mager.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:13
Ik neem toch aan dat castaingos niet op basis van data en statistieken is aangetrokken!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:59
Die is enkel en alleen aangetrokken omdat Henk Fraser hem nog kent uit zijn tijd als jeugdtrainer van Feyenoord. In de jeugd was Castaingos een goede spits maar is daarna stil komen te staan in zijn ontwikkeling.

Voor de rest is het verhaal van Allach een kul verhaal. Ieder zichzelf respecterende technisch directeur probeert hetzelfde. Maar de aan heeft meer geld te besteden dan de andere of kan putten uit de jeugd van een andere club.
Vind ik leuk
Eendracht +8552
donderdag 12 oktober 2017 om 15:08
Wat Allach hier eigenlijk wil zeggen:
"Ik speel veel FM2017 en gebruik FMscout intensief."
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
donderdag 12 oktober 2017 om 19:19
Hij heeft goed werk verricht net als vorig seizoen. Met nog geen drie miljoen euro aan transfergeld een aardig team bij elkaar gehaald. Dat is minder als bijvoorbeeld een vleugelspelers van dertien miljoen die vaak op de bank zit.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:38
Hij is trots op Pasveer maar die 17.000 andere mensen zijn niet trots op Pasveer wat een matige keeper....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vitesse vangt transfers op met volgsysteem: 'Snel Matavz en Pasveer vastleggen'