Transferadvies voor ambitieuze Ayoub: Ook niet als er beter betaald wordt

Transferadvies voor ambitieuze Ayoub: "Ook niet als er beter betaald wordt"

donderdag 12 oktober 2017 om 13:16

Urby Emanuelson probeert Yassin Ayoub te overtuigen dat hij het bij FC Utrecht zo slecht nog niet heeft. De middenvelder aaste in de zomer op een transfer naar het Turkse Bursaspor.

Emanuelson zegt in gesprek met Voetbal International dat hij veel met Ayoub praat. "Die jongen is hartstikke ambitieus en wil dolgraag een stap maken. Op die momenten zeg ik vaak tegen hem: Yassin, koester nou dat je bij zo'n mooie club als FC Utrecht speelt. Want het is elders niet per se beter. Ook niet als er beter betaald wordt."

"Want: hebben die clubs wel een plan met je? Willen ze je écht hebben? Zo heb ik dat zelf ervaren", zegt de oud-speler van onder meer AS Roma en AC Milan. "Als je dan in situaties komt waarin je niet speelt, word je als voetballer ongelukkig. Hotel in, hotel uit; je kinderen niet kunnen zien. Dan is voetballer-zijn best een eenzaam bestaan. Een voetballer wordt het meest gelukkig van voetballen, niet van een volle bankrekening. Ik wilde naar een club waar ik me prettig zou voelen. Zo’n club is FC Utrecht."

Plaats een reactie

Vamos M +4567
donderdag 12 oktober 2017 om 13:25
Zo zo dat zijn nog eens wijze woorden van Urby.
Vind ik leuk
Bdog +3007
donderdag 12 oktober 2017 om 13:28
Dat wordt dit jaar met Pasen Urby @ Urby
Vind ik leuk
Gu3rilla +13772
donderdag 12 oktober 2017 om 13:29
Hij heeft het zelf zo meegemaakt dus weet dat je goed na moet denken.
Vind ik leuk
Jesmaj +137
donderdag 12 oktober 2017 om 13:28
Urby als bondscoach.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:30]
Vind ik leuk
Mo +5983
donderdag 12 oktober 2017 om 16:14
Rutjes als assistent?
Vind ik leuk
Jesmaj +137
donderdag 12 oktober 2017 om 21:55
Ik geef het een Go
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:30
Slimme jongen die Urby!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:30
achteraf ja. doet het wel leuk dit seizoen.
Vind ik leuk
EddyT67 +2391
donderdag 12 oktober 2017 om 14:04
Urby heeft makkelijk praten....Die heeft zijn rekening wèl gespekt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:18
Haha wou net zeggen.
Vind ik leuk
Cookee +3574
donderdag 12 oktober 2017 om 15:51
Kan Urbi een gastcollege geven bij de KnvB en dan ook Drenthe hun gloriejaren als bankzitter even verduidelijken.
Er gaan hier teveel spelers weg die bankzitter zijn, ga pas als je een absolute ster bent.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:03
Emanuelson was een redelijk speler voor Ajax maar kon het niveau van ACMilan niet aan, en daarna bij al die andere clubs ook gefaald.
FcUtrecht is een prima club voor hem.
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 16:44
Zet je thuis wel eens alle deuren open om ze vervolgens 1 voor 1 in te trappen?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:04
Hahaha Utrecht voor een knaak in een lach wekende competitie of naar een grotere club en een grotere competitie hmmm

Urby zoekt ruzie met ayoub...
Vind ik leuk
Forza u +1201
donderdag 12 oktober 2017 om 19:14
Wij zijn blij met beide en laat Ayoub maar mog even blijven en dan zich echt de kijker spelen en niet een bogarde worden lekker op de tribune zitten.
Vind ik leuk
mcmodd +10305
zaterdag 14 oktober 2017 om 17:08
Met Urby hebben we het goed getroffen, hij heeft van zijn ervaringen geleerd en geeft Ayoub een bruikbaar advies. Yassin is nog hartstikke jong en als hij nog wat verder in zijn ontwikkeling is komt er vanzelf ook nog wel een mooie club voor hem. Het financiële plaatje kan wachten, Urbi heeft echt gelijk, verkijk je niet op het leven bij een grote club voordat je weet dat je er ook echt komt om te spelen. Ongelukkig op de tribune zitten, daar heeft niemand iets aan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Transferadvies voor ambitieuze Ayoub: "Ook niet als er beter betaald wordt"