Boëtius: 'Het heeft niet mijn voorkeur. Dat weten ze hier, het is geen geheim'

Boëtius: 'Het heeft niet mijn voorkeur. Dat weten ze hier, het is geen geheim'

donderdag 12 oktober 2017 om 21:11

Zodra Nicolai Jörgensen weer fit is, hoopt Jean-Paul Boëtius dat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst hem 'gewoon' gaat gebruiken als vleugelaanvaller. Van spelen in de spits is hij namelijk geen groot fan, zegt Boëtius voor de camera van FOX Sports. 

Tijdens het uitduel met AZ (0-4 winst) van anderhalve week geleden speelde de rechtspoot als nummer 9, omdat Jörgensen uit de roulatie was en Michiel Kramer niet in het speelplan van de trainer paste. "De spitspositie is niet mijn voorkeurspositie", zegt Boëtius.

"Dat weten ze hier, en dat is ook geen geheim. Als ik er moet spelen, sta ik er en probeer ik dat zo goed mogelijk in te vullen. Als Nicolai weer fit is, moet ik weer vechten op de linksbuitenpositie."

Afgelopen maandag liet Jörgensen zijn gezicht weer zien op de Feyenoord-training. De Deense spits van de regerend kampioen is herstellende van een hamstringblessure. 

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
Dat hoop ik ook JP. ^.^

In ieder geval al helemaal geen Bilal!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:41
Nee liever geen Bilal. Maar Boetius zou ik graag op rechts een paar keer zien spelen, snapt niet dat hij niet zegt dat dat echt zijn favoriete positie is. Larsson op links. En dan mag Berghuis knokken voor zijn plek, naja ben benieuwd hoe hij het daar zou doen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:46
je doet nu overkomen dat Larsson een vaste basisplek moet hebben. Terwijl Berghuis en JpB de spelers in vorm zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:16
Ja zo bedoelde ik het niet. Weet ook niet wie beter speelt, maar kan Berghuis ook goed op links?
Vind ik leuk
Roekoe +4394
donderdag 12 oktober 2017 om 22:30
Berghuis heeft vorig jaar een aantal potjes op links gespeeld, was geen succes. Denk dat je berghuis in deze vorm lekker moet laten staan daar!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:46
Ik zou hem ook wel op rechts willen zien. Maar om Berghuis nu ergens anders neer te zetten, hij is wel in bloedvorm de laatste tijd.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:48
Ja dat is momenteel wel lastig 3 buitenspelers die het goed doen! misschien moet Gio een systeem met 3 buitenspelers verzinnen ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:52
Vind Berghuis de beste op dit moment. Feyenoord is aantoonbaar slechter zonder Berghuis.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:56
Ja precies, ga ik het weer zeggen maar je zou ook Berghuis bij afwezigheid van Nicolai in de spits zetten en JPB op rechts...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:18
Ik weet het, zo bedoelde ik het niet, had beter iets meer erbij kunnen typen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:29
Ik begreep je intentie hoor. Je zegt toch niks verkeerds. Iedereen heeft zijn voorkeuren.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:52
We kunnen ook spelen met Larson Boëtius Berghuis.
En dan Jorgensson erachter.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:55
Ik opperde net ook al om met berghuis in de spits te spelen bij afwezigheid van Nicolai ipv JPB en dan JPB op rechts te zetten en Larsson op links. dan zou je daar idd nog Jorgeson achter kunnen zetten als hij weer fit is. Ik denk dat Berghuis de spitsen rol in ieder geval in de Eredivisie wel zou moeten kunnen invullen, hij scoort veel de laatste tijd!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:01
Zou misschien ook nog een optie zijn.

Ik denk dat er nog veel meer mogelijkheden zijn. Zeker als Jorgensson weer fit is.

Ik hoop alleen wel dat het achterin wat langer heel blijft. Want, op AZ-uit na, hapert de machine achterin nogal veel. :/
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 22:04
van Beek en Nieuwkoop komen ook weer terug dus dat komt wel goed denk ik! :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:06
Laten we het hopen! :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:49
Waarom moet berghuis knokken voor zijn plek. Hij heeft er al zes doelpunten gemaakt.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:50
Rare suggestie misschien maar zou Berghuis niet in de punt kunnen spelen bij afwezigheid van Nicolai, dat je Larsson op links zet en JPB op rechts? Berghuis kan wel doelpuntjes maken!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:58
Zou misschien best een optie kunnen zijn....ze kunnen ook wisselen met zijn drieën....
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 22:00
Ja precies stel je voor! dan word de tegenstander helemaal gek omdat je bijna niet een verdediger op een man kan zetten en je als verdediger steeds een andere aanvaller voor je neus hebt!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:03
En alle drie scorend vermogen, goede voorzetten, bewegelijk....
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 22:13
Ik zie het helemaal zitten als het zo gaat als in mijn hoofd zou het fantastisch zijn. Maar dat is wel vaker het geval ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:16
Hahahaha! Dat herken ik!
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
Ik hoop echt dat Nicolai snel weer fit is. Je zag dat hij gemist werd in zijn afwezigheid! Zou perfect zijn om hem er tegen Ajax weer bij te hebben!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:36
Shakhtar zou ook fijn zijn!
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:38
Inderdaad die hebben we ook nog tussendoor he, doe hem dan dinsdag maar alvast terug ja!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:41
Precies! Zou ook leuk zijn om een CL wedstrijd te winnen.....
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 12 oktober 2017 om 21:43
Dit is op papier wel de grootste kans! Zou toch leuk zijn als we na de slechte start alsnog 3e kunnen worden!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:47
Zou geweldig zijn!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:57
Ik hoop het moet wel beter gaan draaien...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:01
Ja dat zeker.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:27
Blij zijn dat je er in staat. Word zo moe van al die voetballers die maar lopen te klagen dat ze op een verkeerde positie spelen. Je krijg er uitstekend voor betaald
Vind ik leuk
feye88 +1458
donderdag 12 oktober 2017 om 21:36
Het is een antwoord op een vraag. En hij geeft eerlijk antwoord. Wat wil je nog meer?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:42
Geen idee, denk dat hij er niet veel verstand van heeft, van Feyenoord en Boetius dan.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:56
Oh en jij omdat je een 010 in je avatar zet wel?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:20
Nee, omdat ik het denk. En omdat hij altijd een buitenspeler is geweest, dan kan je toch zeggen dat je liever op plek speelt waar je speelde, dan op de net nieuw gespeelde positie?
Vind ik leuk
5by5 +482
donderdag 12 oktober 2017 om 21:28
Goed dat die eerlijk is ook al vervulde die de positie ook goed.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:30
Knallen dan een zaterdagavond JPB!
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:14
Doe maar ff niet...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:43
Nou dacht ff van wel....
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:44
Nou dacht het ff niet meneertje VIP
Vind ik leuk
Guusman +2026
donderdag 12 oktober 2017 om 21:31
Maar even door de zure appèl heen bijten JP.
Vind ik leuk
AFC +3749
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:03
Alsof hij daar blijf staan als jurgenson fit is
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 02:27
Boëtius, Berghuis en Larsson, Feyenoord heeft 3 geweldige spelers die Jørgensen kunnen bedienen. Met zulke spelers moet Feyenoord toch thuis kunnen winnen van Shaktar en Napoli zou je denken. Met 6 punten overwinteren we misschien, hopelijk wint City alle wedstrijden, de zege op Feyenoord heb ik helaas alvast moeten incalculeren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boëtius: 'Het heeft niet mijn voorkeur. Dat weten ze hier, het is geen geheim'