Verbeek rechtdoorzee: 'Met die mensen kan ik niet goed functioneren'

Verbeek rechtdoorzee: 'Met die mensen kan ik niet goed functioneren'

donderdag 12 oktober 2017 om 22:45

De KNVB hoeft Gertjan Verbeek niet te polsen voor een functie in Zeist. De clubloze trainer denkt niet dat hij geschikt is om met de mensen die momenteel in dienst zijn bij de voetbalbond, samen te werken. 

"Ik geef altijd mijn mening. Dat doe ik nu en dat zou ik ook doen als de KNVB mij ernaar zou vragen. Maar ik denk dat ik op dit moment, met de mensen die er nu zitten, niet goed zou kunnen functioneren bij de KNVB", aldus Verbeek in gesprek met ELF Voetbal. "Voorlopig blijf ik liever op het veld staan. Op termijn zie ik een beleidsmatige functie wel zitten en dat zou dan best bij de KNVB kunnen zijn."

De voormalig coach van onder meer AZ, Feyenoord en sc Heerenveen vindt dat de Nederlandse voetbalbond meer moeten openstaan voor invloeden van buitenaf. "Als jij zoals de KNVB heel defensief in je eigen beperkte wereld, in je comfort zone, blijft hangen, dan gebeurt er niets. In Nederland zijn veel te veel heilige huisjes. Daar zou wat meer tegenaan getrapt moeten worden."

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Zou Verbeek in de toekomst geschikt zijn voor de KNVB?

(439 stemmen)

Plaats een reactie

Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 22:52
Dat verbaast me niks Gertjan.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:41
Gertjan heeft de column van thijs zonneveld op de site van het AD gelezen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:52
Een steek onder de gordel van verbeek tegen de knvb
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:06
Hoezo onder de gordel? Hij meld dit toch gewoon publiekelijk en heeft nog gelijk ook!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:20
Maar ik denk dat ik op dit moment, met de mensen die er nu zitten, niet goed zou kunnen functioneren bij de KNVB", aldus Verbeek in gesprek met ELF Voetbal. Hiermee geeft hij toch aan dat het huidige bestuur niet goed functioneerd
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:10
Je moet wel laten zien wie de baas is als bondscoach.
Zoals van Gaal deed in zijn laatste termijn.
Vriendjespolitiek of niet, jij bepaalt hoe er gespeeld word.
Vind ik leuk
Guusman +2027
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:17
Ik vermoed dat hier een paar spreekwoorden verward worden met elkaar.

Iemand een steek onder water geven. = Een spottende opmerking maken die niet door iedereen wordt begrepen.

Iemand een hart onder de riem/gordel steken. = Iemand moed inspreken.

Onder de gordel slaan. = Vals spelen, de regels niet naleven.



Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:53
Haha ik las van de beek ipv verbeek.. Ik dacht al, gekke donny alles.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:58
Verbeek is ongeschikt omdat selecteren voor Oranje niet slechts op basis van capaciteiten geschiedt maar ook of juist op basis van belangen. Daar zal Verbeek zich nooit naar voegen.
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 23:07
Prachtig verwoord, had het niet mooier kunnen omschrijven.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:28
Wat een BS uitspraak, Verbeek weet waar hij over praat itt meerdere personen op dit podium
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:21
Verbeek vindt dat heilige huisjes afgebroken moeten worden. En dat de KNVB uit de comfort zone moet komen. Indirect geeft hij aan dat hij tegen de heilige huisjes zal trappen. Maar daar heeft hij zelf dan weer geen zin in. Opvallend.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:26
Bijna , bijna iets nieuws gezegd..... Invloeden van buitenaf, dat we daar nog nooit eerder aan gedacht hadden
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
donderdag 12 oktober 2017 om 23:51
Gert kan wel bij de KNVB werken maar over Jan heb ik mijn twijfels :)
Vind ik leuk
Gerro +3702
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:09
Daar is hij wel geschikt voor maar dan moeten er daar eerste een stel slappe lullen vertrekken.
Vind ik leuk
HansVites +2210
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:42
Verbeek kan wel een lompe boer zijn maar hij is altijd wel eerlijk.
Vind ik leuk
lemon9 +541
vrijdag 13 oktober 2017 om 01:20
Gert bedoeld er zijn heel veel achterbakse mensen bij de knvb en zelf verrijkers ook wel zakkenvullers genoemd zonder emotie of gevoel voor voetbal en die alles beter weten.
Klopt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 01:21]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 02:11
Ik vind het een kei van een vent, die Verbeek. Hij zou een uitstekende bondscoach kunnen zijn, omdat hij precies het type is die spelers in een week tijd kan klaarstomen voor twee belangrijke wedstrijden. Kunnen ze daarna ff uitrusten.
Hij heeft ook een uitstekende kijk op het spelletje en de kwaliteiten van bepaalde spelers, hij zou een sterk team weten samen te stellen en de spelers zouden zwaar gemotiveerd aan de start verschijnen.

Als je Gertjan langs de lijn zet naast Danny Blind, dan zie je een vurige brok energie staan naast een verlopen zoutzak.
Vind ik leuk
Rodajc +2179
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:25
Er zullen ook genoeg mensen zijn die niet met personen als Gertjan willen/kunnen werken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbeek rechtdoorzee: 'Met die mensen kan ik niet goed functioneren'