Vijf mogelijke Overmars-opvolgers: twee Ajax-bekenden, twee Eredivisie-directeuren

Vijf mogelijke Overmars-opvolgers: twee Ajax-bekenden, twee Eredivisie-directeuren

dinsdag 17 oktober 2017 om 16:45

De terugkerende geruchten over een vertrek van Marc Overmars naar Arsenal worden steeds serieuzer en dus moet Ajax voorzichtig gaan kijken naar mogelijke opvolgers van de directeur spelerszaken. VoetbalPrimeur zet vijf potentiële kandidaten op een rij.

Al tijden doen in Engeland verhalen de ronde dat Arsenal met een director of football gaat werken en dat Overmars, oud-speler van de club, de geschikte man is voor die functie. In april dit jaar werd gemeld dat Ajax zelfs al op zoek was naar een opvolger van Overmars. Wie zou de nieuwe transferman in de Johan Cruijff Arena kunnen worden?

Jordi Cruijff
De eerste naam die bij velen zal opkomen in de zoektocht van Ajax naar de nieuwe Overmars. Cruijff vervulde jaren dezelfde functie bij Maccabi Tel Aviv en wordt daar op handen gedragen. Cruijff is lang niet alleen maar een discipel van zijn vader Johan, maar heeft een sterke eigen werkwijze en weet via zijn vader ook wel hoe de poppetjes dansen in Amsterdam.

Brian Tevreden
Tevreden, oud-speler van Ajax, was een populaire jeugdtrainer in Amsterdam alvorens hij anderhalf jaar geleden opstapte en vervolgens de kans kreeg om technisch directeur te worden bij Reading. De pas 35-jarige Amsterdammer is het geheim achter het succes van de Championship-club vorig seizoen. Reading was onder de door Tevreden aangestelde manager Jaap Stam heel dichtbij promotie naar de Premier League, maar verloor uiteindelijk de beslissende strafschoppenreeks van Huddersfield Town. Het grootste obstakel is wel dat Tevreden Wim Jonk steunde ten tijde van het conflict met Wim Jonk en een samenwerking met het huidige technisch hart lijkt daarmee ondenkbaar.

Mohammed Allach
Allach is bezig aan zijn vijfde seizoen als technisch directeur bij Vitesse en heeft een aflopend contract in Arnhem. Allach kreeg bij Vitesse te maken met een rap slinkend spelersbudget, maar wist wel jaarlijks, ook door een helpende hand uit Engeland met huurlingen, een goede ploeg neer te zetten. Ook de aanwinsten van dit seizoen mochten er zijn met spelers als Tim Matavz en Thomas Bruns. Allach liet vorige week in een Voetbal International doorschemeren nog niet te weten of hij zijn contract bij Vitesse gaat verlengen. "Laten we het woordje twijfel niet gebruiken. Dat komt pas als het echt zover is dat je moet beslissen over verlengen of niet. Maar ik ben al wel bezig met de toekomst, klopt. Wat wil ik zelf?"

Max Huiberts
Huiberts levert uitstekend werk bij AZ sinds zijn aanstelling op 1 januari 2016 als technisch directeur. Er werden miljoenen verdiend aan uitgaande transfers (bijvoorbeeld die van Vincent Janssen naar Tottenham Hotspur) en in plaats van het geld te investeren in aankopen krijgt de jeugd alle kansen in Alkmaar. Met succes, want de laatste periode beleven veel talenten hun Eredivisie-doorbraak bij AZ. Huiberts slaagt er ook steeds vaker in om de beste talenten uit de regio Amsterdam naar zijn club te halen, ten koste van Ajax.

Patrick Kluivert
Een Ajax-hart, ervaring in dezelfde functie, internationale allure en momenteel zonder club: Kluivert lijkt de ideale man voor Ajax. Toch bestaan er twijfels over het functioneren van de oud-voetballer als directeur voetbalzaken vanwege zijn jaar bij Paris Saint-Germain. Daar moest hij na een jaar al plaatsmaken voor Antero Henrique, die vervolgens de megadeals van Neymar en Kylian Mbappé sloot.



Wie zie jij als ideale nieuwe directeur spelerszaken van Ajax als Overmars vertrekt? Reageer in de comments!

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wie van deze vijf is het meest geschikt?

(3397 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 16:46
JORDI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:48
Cruijff, zonder die naam zou hij namelijk niet zoveel voorstellen. Niet dat hij nu echt iets voorstelt...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:23
De Italiaanse competitie stelt ook niet veel voor. Ik weet namelijk nu al wie er kampioen wordt. Juventus. Slim dat je daar dan ook fan van wordt, dan heb je tenminste ieder jaar een prijs!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:23
Dit jaar niet hoor... Napoli staat 5 punten los, gaan ze niet meer weggeven.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:46
Ja Dortmund stond ook 5 punten voor, en nu nog maar 2.
Vind ik leuk
Enden +1801
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:01
Heeft veel contacten.
Een voorliefde voor dominant voetbal.
Voorstander van trainers die ook zo werken
Ervaring in de functie.
Iemand die beslissingen durft nemen.
Veel krediet bij de meeste mensen in en rond de club
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:51
WAAROM????????????????????????????????????????????
Omdat hij Cruijff heet soms?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:48
Martin van Geel, haha.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:54
Ho ho.
Vind ik leuk
Morris +14437
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:10
Nee ha ha
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:49
Doe die verotte vergokte Kluivert maar! Van Maxie blijven jullie af :)
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:55
Nee joh Maxie komt lekker hier heen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:17
Jullie vinden wel weer iemand :p
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:25
Krijg je er Van Den Brom dan meteen bij??
Vind ik leuk
Degraaf +8983
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:39
Die willen we niet eens hebben ;-)
Vind ik leuk
JustH +438
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:01
Verotte vergokte? Over wie heb je het eigenlijk.
Zit je toevallig naar een foto van je vader te kijken?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:57
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
Vind ik leuk
Sil Meijer +12531
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:53
1. Jordi Cruijff
2. Max Huiberts
3. Brian Tevreden
4. Mohammed Allach
5. Patrick Kluivert
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:54
Wat een media onzin weer.
Vind ik leuk
2cents +35155
dinsdag 17 oktober 2017 om 16:58
Dit is misschien meer wat voor als hij zijn vertrek bekend maakt? Niet voor na een bericht uit een gossip krantje.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:07
Je wordt toch gek van zulk soort dingen. En je staat machteloos. Het is gewoon het ondergraven van de macht, van Overmars bij Ajax.
Want iedereen leest het toch. Sponsors, supporters etc. Dat is de macht van de media. Een lulverhaal ... omtoveren tot een machtsspelletje.
Vind ik leuk
Morris +14437
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:10
Opvolger van hup Wim Jansen.....


Hip Wim Jansen...
Vind ik leuk
BIuf +20
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:05
Bluffen is een vorm van misleiding door het opzettelijk wekken van een onjuiste indruk dat de eigen mogelijkheden, prestaties of (onderhandelings)positie beter is dan deze in werkelijkheid is. Het is daarom een geliefde tactiek gebruikt in poker, sommige andere spellen en tijdens onderhandelingen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:09
Dat weer wel. Overmars maakte bij onderhandelingen ook gebruik van de media. En nu werkt het tegen hem.
Hij staat op deze manier machteloos toe te kijken. En de grip raakt hij zo kwijt. Om van te kotsen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 17:09]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:04
Kopiëren --> Plakken
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:15
Serieuze vraag: Wat heeft Jordi gepresteerd?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:19
Het gaat wel goed in Israel. En hij haalde Peter Bosz :p
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:22
Ja in Israël, wat stelt dat voor dan?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:26
Niet veel. Het is me ook niet duidelijk waarom hij in rare landen wil werken. Hiervoor zat ie op Malta?!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:53
De Maltese topclub Valletta toch?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:12
Ja, nou topclub.. wel een beetje een mickey mouse competitie..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:13]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:14
Zelfde als ajax dus ;).....(geintje)

Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:21
Haha ja zoiets, alleen is Ajax meer een soort FC Valuta
Vind ik leuk
Degraaf +8983
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:40
Op dit moment net zoveel als Nederland ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:53
Dan acht ik Nederland net iets verder als Israhel ;)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 17:53]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:57
Top reactie man '' Israhel ''.

Heb je er lang over moeten nadenken?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:58
Nee niet lang over moeten nadenken, het is geen hemel daar.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:00
Zijn wel meer landen waar het geen ' hemel ' is!

Simpel zieltje!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:52
Wil je ook nog een grap maken over dat Jordi in Israel goed voorbereid is op werken bij Ajax? Of is het wel weer goed zo :p
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:35
Nee dat niet, ik heb alleen politiek gezien niets met het land Israel. Dan zijn er ook nog een aantal randdebielen die mijn mening afkeuren. Ach die zijn nog zieker want hun hebben geen mening! Jordi als persoon heb ik niks tegen, zou niet weten waarom.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:40
Daar valt wat voor te zeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:14
Net zo weinig als Nederland, we hebben allebei maar 2 clubs die Europees spelen.
Het enige verschil is dat er bij on 1 in de CL zit en bij hun zitten ze allebei in de EL.
Dus je kan jezelf ook de vraag stellen: wat stelt Nederland nou voor?
Vind ik leuk
buddha +4877
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:16
mijn gevoel zegt dat MAX de beste is. maar ik denk dat de MEESTE ajacieden gaan voor JORDI vanwege zn naam.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:19
Goede inschatting denk ik
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:19
Ik weet niet of hij het allergeschikst is, maar als je Jordi kan halen dan heeft dat gewoon wat voor ten opzichte van de andere namen. De overweldigende meerderheid van stemmen in de poll, geeft aan dat niet als enige zo denk.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:23
Mohammed Allah moeten ze nemen.:)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:24
Patrick Kluivert is de slechtste optie, maar wel een vriend van Bergkamp. Dus die zal het wel worden.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:29
Dacht dat Bergkamp de functie zou krijgen!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:59
Bergkamp ontloopt verantwoordeijkheid. Dus die blijft lekker in de anonimiteit
Vind ik leuk
Mölby +776
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:32
In het bericht staat dat Max Huibert talenten uit Amsterdam naar Alkmaar haalt. Neem van mij aan dat Max dat niet in z'n dooie uppie doet. Ik neem aan dat daar een heel scoutingsapparaat achter staat. Dat zijn spelers die door de Ajax scouts miet goed genoeg worden bevonden. Raar dat men massaal voor Jordi Cruijff kiest. Vooral omdat men dan alleen voor de naam kiest. Geen idee wat de man tot nu toe gepresteerd heeft als TD en als trainer. Maar volgens mij is of gaat Overmars niet weg hoor.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:40
En ik maar denken dat ie alles alleen deed.

Helemaal klaar met die Max....
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:46
Waar rook is is vuur
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:43
Kluivert, Huiberts en Allach zijn ongeschikt voor de functie bij welke club dan ook. Tevreden is mij te onbekend, maar Cruijff zou natuurlijk geweldig zijn.
Vind ik leuk
Farmer +6039
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:48
Henk Veldmate.

Zit er al, heeft tíg jaar ervaring, en heeft in zn uppie meer technisch inzicht en kennis, dan alle bovengenoemden(zelfs de gerespecteerden)..
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:00
Veldmate heeft destijds bewust bij Groningen de functie van TD neergelegd. Hij wil scouten en de verantwoordelijk van een TD niet hebben. Word m dus niet
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:58
Padt heeft helemaal gelijk. De supporters van Groningen laten het al jaren totaal afweten. Kijk een naar de sfeer in andere stadions zoals NAC, Twente of ADO, nee daar wordt ook niet goed gevoetbald maar daar zorgen de supporters voor sfeer. Of kijk eens naar Engeland, Dat was in jaren tachtig en negentig toch echt anders bij onze FC.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:33
Ik mis Ted van Leeuwen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:01
van Leeuwen staat bekend als een TD die niet vies van een paar euro's is. Laat die optie maar lekker gaan.
Vind ik leuk
Mari +1777
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:40
Allemaal afgekeurd. Arnesen is ook vrij.
Iemand buiten het voetbal bij voorkeur een Duitser. Is niet besmet

Als Overmars weggaat. Denk het niet, heeft net meer bevoegdheden gekregen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:41]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:45
Allach en kluivert zijn de meest betrouwbare denk ik ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56
Wat een zielepoten op deze site zeg. Massaal Op Jordi Cruijff stemmen. Zonder enige onderbouwing. Echt kansloos.

Brian Tevreden zou in mijn optiek een uitstekende keuze zijn. En wel om de volgende redenen:

- Jong
- Kent de Ajax-cultuur door en door
- Zeer succesvolle (jeugd)trainer
- Uitstekend technisch beleid gevoerd bij Reading

Tevreden werd aanvankelijk geen TD bij Reading, maar hoofd opleidingen. Nadat de TD vertrok werd hem de kans op a.i. basis geboden en hij bleek een goede kijk op het spel te hebben en een goed team samen te stellen.

Binnen Ajax zijn nog steeds veel mensen en spelers zeer lovend over hem en derhalve zie ik hem dan ook graag terugkeren als Overmars echt mocht vertrekken.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:50
Gaan we Reading nu vergelijken met Ajax qua organisatie?
Ongelooflijk triest.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:11
Jordy niet alleen van wegen zijn naam maar ook de ervaring die hij heeft in dit vak gebied.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:49
Geef Overmars groot gelijk dat hij opstapt.
ook op deze site zijn er nog steeds mensen die niet snappen dat deze man heel belangrijk is geweest, en nog is om van Ajax een van de rijkste clubs van Europa te maken. En nog Marc Netto blijven roepen is erg dom.
Hij heeft heel veel betekend ondanks alle interne tegenwerking, en Arsenal krijgt er een prima Director of Football voor. En wij blijven met incapabele figuren als Van der Sar, Bergkamp en Spijkerman
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 19:49]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3117
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:51
Jordi nog nooit iets van indrukwekkende prestaties geleverd als Technisch Directeur.......bovendien een voorstander van het afschuwelijk technische hart, dus nooit doen !
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:00
Als ze niet doen wat die rat BERGRAMP wilt, is geen 1 een kanshebber.
Vind ik leuk
migiel +151
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:11
Cruijff.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:26
Wat een verdienste van Henrique zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:41
heeft de zelfde ervaring al pa
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:07
Waarom wordt Hans Nijland hier niet genoemd en Mo Allach wel.. en Patje Kluivert hahaha! Dan krijg je dat media geile zoontje er gelijk bij.
Nijland is de meest ervaren en langst zittende TD van Nederland en die herenigen met Veldmate lijkt me dan een betere optie.

Just saying....
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:20
Hans Nijland is toch algemeen directeur bij Groningen?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:56
Jordi Cruijff is de gedroomde opvolger. Natuurlijk.

Huiberts de outsider. Enorm knap werk geleverd bij AZ.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vijf mogelijke Overmars-opvolgers: twee Ajax-bekenden, twee Eredivisie-directeuren