Boskamp houdt Feyenoord-hart vast: Dan ga je toch af als een gieter

Boskamp houdt Feyenoord-hart vast: "Dan ga je toch af als een gieter"

dinsdag 17 oktober 2017 om 17:14

Feyenoord hoopt dinsdagavond tegen Shakhtar Donetsk de eerste punten in de Champions League te pakken. Jan Boskamp houdt zijn hart vast.

"Het zou wel leuk zijn als je een keer een potje wint in de Champions League", zegt Boskamp met gevoel voor understatement tegen de NOS. "Als je nul punten zou halen, ga je toch af als een gieter. Dan heb je weer een uitstraling naar de buitenwereld dat er niets verandert."

De analist en oer-Feyenoorder bekeek de eerste twee Champions League-duels van Shakhtar met Napoli (2-1 zege) en Manchester City (2-0 nederlaag). Dat maakte hem er niet gerust op. "Ik dacht dat al die Brazilianen weg waren, maar er zijn er nog een paar", lacht hij. "Ik heb ze nu twee keer gezien en ik moet eerlijk zeggen dat het ontzettend moeilijk wordt."

Sven van Beek staat waarschijnlijk als vervanger van de geblesseerde Renato Tapia in de Feyenoord-basis. "Die spits, die Taison, die is echt niet zo traag. Hij beweegt goed. Ik hoop echt dat Sven weer een wereldpartij speelt."

Poll

Wat wordt Feyenoord - Shakhtar Donetsk?

(513 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 17:18
Ik denk een gelijkspelletje.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:19
Vanavond kan er wellicht wel een puntje gepakt worden, maar voor zijn gezondheid zou het beter zijn als Jan Man. City v Feyenoord niet kijkt en even een weekje onderduikt en niets kijkt en leest.

Vind ik leuk
Mölby +776
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:24
Dat konden we toch weten dat Feyenoord in de CL niks te zoeken heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:29
Net zoals elke ander Nederlandse club ja.
Vind ik leuk
Mölby +776
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:34
Nou ja, na een normale voorbereiding had Ajax waarschijnlijk wel Europees voetbal gehaald. Helaas is dat door de omstandigheden niet gelukt maar dan hadden ze vast en zeker WEL punten gepakt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:41
In de EL ja! Ik vind het erger dat Ajax zich niet heeft geplaatst en daardoor geen punten pakt, dan dat Feyenoord in zo'n poule geen punten haalt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:59
Ik vind het erger dat PSV zich niet heeft geplaatst.
Ajax heeft uiteraard ook gefaald, maar Nice en Rosenborg waren gewoon sterke tegenstanders, en ondanks dat Ajax het niet heeft gehaald vond ik ze tegen zowel Nice als tegen Rosenborg niet de mindere, het zat dit keer gewoon even niet mee voor Ajax.

Ik kan me herrineren dat Ajax een aantal jaren terug in een poule kwam samen met Real, Dortmund en Man City, toen werd er ook geroepen dat we kansloos waren maar uiteindelijk zijn we alsnog 3e geworden in de poule.
Je bent nooit kansloos, ook Feyenoord niet.
Vind ik leuk
't is wat +1281
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:12
Hoeveel jaar geleden?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:19
Volgens mij was dat het seizoen 2012/2013, dus 5 jaar geleden.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:54
Natuurlijk,de ploeg die eruit ging tegen Rosenborg had tegen Man city en Napoli fluitend punten gepakt.
Sodemieter toch op met je onzin.
O en dan vergeet ik Nice nog,heb je gezien wat Nice en Rosenborg nadat ze Ajax hadden uitgeschakeld hebben bereikt Euopees gezien?Nada,maar blijf lekker vasthouden aan je waanbeeld dat men in deze poule wel wat had bereikt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:32
Als Feyenoord geen geblesseerden had gehad, waren ze nog koploper. En hadden ze beter gepresteerd. Net als Ajax een betere voorbereiding had gehad.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:33]
Vind ik leuk
BIuf +20
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:30
Bluffen kan tegen je werken, je overschat je eigen kwaliteiten.
Vind ik leuk
BIuf +20
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:27
Over het algemeen blijft een kleine overdrijving, al is dit in strijd met of een oprekking van de waarheid, zonder gevolgen. Iedereen doet het immers in het dagelijks leven, bewust of zelfs onbewust.

Bluffen kan echter (ernstige) juridische gevolgen hebben wanneer dit duidelijk in strijd met de waarheid is, wanneer wederpartijen hiernaar gehandeld hebben en bij juiste voorstelling van zaken anders gehandeld zouden hebben (het dus een essentiële voorwaarde betreft), en wanneer ze schade hebben geleden ten gevolge hiervan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:33
Leuk dat je deze topic hebt uitgekozen, voor deze beredenering.
Iedereen spreekt de waarheid en iedereen liegt. En teveel mensen geloven in andere mensen.
En dat doet de waarheid pijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 17:33]
Vind ik leuk
tikkietoe +2800
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:28
Na al die decepties van uitschakeling op uitschakeling van Nederlands voetbal in Europa, moet je toch ook nu weer rekening houden met een nederlaag. Ik gok er zelf op dat al deze ellende een keer ophoud en dat Feyenoord gelijkspeelt.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:29
Jan ... denk aan je hart.
Vind ik leuk
plein19 +279
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:30
`Feyenoord zet gewoon de lijn voort van de laatste 5 jaren
Vind ik leuk
Kuip +3149
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:40
Wordt weer een kansloze nederlaag. Nederlandse clubs komen simpelweg te kort voor de CL. En eigenlijk ook voor de EL.
Dus blijft alleen de Mickey Mouse League over. En zelfs dat is niet meer om aan te zien. Ik vraag me af of er überhaupt nog wel getraind wordt door de Nederlandse clubs. Lijkt wel of ze allemaal voor 't eerst voetbalschoenen aanhebben.
Vind ik leuk
kees ee +289
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:46
wat doen ze toch elke keer bij jan in z'n drinken ??
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:49
Zal wel een rennie zijn tegen brandend maagzuur na weer een dozijn bamiballen.
Vind ik leuk
Alain2708 +2857
dinsdag 17 oktober 2017 om 17:53
Ik hoop dat Feyenoord wint, succes straks!!
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:58
Welnee joh Boskampie!

Ook al haal je geen enkel punt in ieder geval heb je een doelpunt gemaakt in de CL, de rest van de eredivisie kan weer kwijlend kijken naar Feyenoord hoe hun wel op het hoogste podium mogen uitkomen en de rest niet.

Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:59
Attila de Hun.
Vind ik leuk
Nuance +2568
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:29
Geen Toornstra en geen Larsson. Nieuwkoop rechtsback, Amrabat middenveld. Jörgensen start.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:15
Kansloos, Van Bronckhorst is de weg kwijt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boskamp houdt Feyenoord-hart vast: "Dan ga je toch af als een gieter"