'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'

'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'

dinsdag 17 oktober 2017 om 18:53

Harry van Raaij is enthousiast over PSV. De Eredivisie-koploper staat vijf punten los van Feyenoord en Ajax, maar de oud-voorzitter waakt vooralsnog voor al te veel euforie.

"Het gaat me een stap te ver om PSV nu als titelfavoriet te bestempelen", zegt Van Raaij tegen Voetbal International. "Maar ze zullen goed gaan meedoen en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. De komst van Hirving Lozano heeft een metamorfose veroorzaakt. Ik vind het echt wonderbaarlijk dat één speler zo bepalend kan zijn in de verandering van een ploeg."

"Verder ben ik het met Cocu eens dat PSV er nog lang niet is. Ze kwamen met 2-1 achter tegen VVV en dat was niet eens onverdiend. Dat PSV hun duels verder zo dik wint, zegt helaas ook iets over het niveau in Nederland dat omlaag blijft gaan", besluit de 81-jarige Brabander, die van 1996 tot en met 2004 aan het roer stond bij de Eindhovense club.

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Is PSV dé titelfavoriet?

(2103 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 18:55
Lozano HET pareltje van de eredivisie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56]
Vind ik leuk
feyeniels +16892
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:08
Daar ben ik het volledig mee eens. In mijn ogen is hij de speler in de Eredivisie waarvan de kans het grootst is dat hij de top haalt. Hij kan geweldig goed voetballen en daarnaast toont hij aan dat hij er direct staat, zonder dat hij moet wennen aan zijn nieuwe leefomgeving. Prima aanwinst voor PSV!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:10
Zeker een goede speler. Jammer dat hij waarschijnlijk na een of twee jaar weer weg is.
Vind ik leuk
feyeniels +16892
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:17
Ja, dat is zeker jammer. Maar dat is inherent aan de Nederlandse competitie... Als iemand hier echt goed presteert, dan is hij ook zo weer vertrokken. Dat zag je vorig seizoen aan Sanchez ook bijvoorbeeld. Die liet ook mooie dingen zien en is ook direct weg.
Maar goed, dan maar voor de absolute hoofdprijs van de hand doen. Dan is dat in ieder geval een schrale troost.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:28
Lozano wil beslist met PSV de champion league in.
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:43
Dan sluit hij zijn carrière bij PSV af ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:29
Ik weet natuurlijk niet of het klopt, maar op soccernews staat te lezen dat Lozano 1 van de weinige in Nederland is die een clausule is zijn contract heeft staan van 35 miljoen anders was hij niet naar Eindhoven gekomen. Wie weet hoort die clausule wel bij het creatieve overhalen van Lozano?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:35
Ja daarom wil psv ook graag 40 miljoen voor hem xD wat een onzin
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:50
Heeft PSV die bevestiging officieel uitgesproken dat ze 40 miljoen willen hebben?

Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:22
Net zo niet officieel als een onzin bericht over een afkoopsom van 35 miljoen. Daar verdient psv namelijk maar een paar miljoen aan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:45
Inderdaad wat een bullshit verhaal. Zelf verzonnen denk ik ! Wordt de duurste transfer ooit in Nederland !
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 23:46]
Vind ik leuk
feyeniels +16892
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:47
Dat is niet te hopen voor PSV... Maar zelfs als dat zo is, dan hebben ze in ieder geval één of twee seizoenen een prima aanvaller op links lopen ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:51
Voor PSV is het te hopen dat het niet waar is, ik gun ze wel een hogere transfersom, hoe meer je kan krijgen des te beter is dat voor de competitie om sterkere spelers te kunnen aankopen!
Vind ik leuk
feyeniels +16892
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:55
Helemaal mee eens. Hoe meer geld er vanuit het buitenland hier binnenstroomt, des te beter het is voor de Nederlandse competitie.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:11
Zou wel kunnen kloppen. Dit is een bekende werkwijze van Marcel Brands om spelers binnen te halen. Of dit met Lozano ook zo is weet ik niet. Maar de meeste aankopen van Brands hebben een clausule in hun contract.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:28
Goede voetballer inderdaad, maar 6 competitie wedstrijden is eigenlijk nog te weinig om er echt een goed oordeel over te geven.
Laat hem zichzelf maar bewijzen dit seizoen op de momenten waar het er echt om gaat en in de topwedstrijden tegen de grote clubs.
Wat ik tot nu toe heb gezien is veelbelovend en ik hoop dat hij deze stijgende lijn kan doortrekken, want dan ben ik er van overtuigd dat het een hele grote kan worden, zeker voor PSV.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56
Lozano een pareltje van de eredivisie
Vind ik leuk
1892 +5714
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56
Psv word met veel gemak kampioen denk ik.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56]
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:26
Moeten we al winterbanden bestellen voor op de plattekar?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 19:26]
Vind ik leuk
Leffe +919
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:02
De media riep dat PSV dit seizoen het slecht zou doen, PSV doet altijd mee bij de gewone/normale top-3.
Vind ik leuk
R2 +2869
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:49
De media riepen dat PSV het slecht zou doen, de kenners maakten zich zorgen. Vele PSV-supporters, waaronder ik, waren niet overtuigd. Máár het allerergst waren onze VP kenners die voorspelden dat PSV ver achter Utrecht, Az en Vitesse zou eindigen.
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:03
Een maand geleden was hij nog in paniek...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761819/psv-leiding-door-de-mangel-als-je-al-een-jaar-weet-dat-je-linksback-vertrekt-.html

Benieuwd wat Harry volgende maand komt vettellen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:06
Als je mij aan het begin van het seizoen zou zeggen dat we op een gegeven moment met 5 punten voor zouden staan dan had ik je ook voor gek verklaart! Ben tot nog toe onder indruk van hoe het elftal presteert, met name aanvallend gezien lijkt het goed te staan. Een speler als Pereiro wordt eindelijk goed gebruikt en Lozano is tot nog toe een topaankoop gebleken.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:16
Vorig jaar maakte je geen goal en nu vliegt alles erin, terwijl Ajax en Feyenoord kans op kans om zeep helpen. Voorhoede van PSV is fris dit jaar. Met name Lozano!
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:42
Was je ook in paniek?

Geen van de ploegen was echt op dreef destijds. Het kon dus alle kanten op. En dat kan het nog steeds.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 19:44]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:13
Niet alleen Harry was in paniek, ook Aad was in paniek, opeens is het hosanna in Eindhoven!

'' Verschillende PSV'ers geloven met de huidige spelers in het kampioenschap. Na de 2-0 nederlaag bij sc Heerenveen is het leed ook nog wel te overzien, zeker met de topper tegen Feyenoord in het vooruitzicht, maar Aad de Mos acht dat onhaalbaar.

Of PSV met dit team kampioen kan worden? "Dat denk ik niet", stelt de analist tegenover Omroep Brabant. "Op dit moment is het proberen te overleven tot de winterstop. Zo min mogelijk punten achter raken op Feyenoord, Ajax of zelfs op FC Utrecht."
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:28
Misschien zegt dit ook iets over hoe serieus we Aad moeten nemen.
Die is momenteel waarschijnlijk al bezig om zijn schaatsen winterklaar te maken.
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:45
Opportunisme hè.
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:04
PSV en Ajax hebben Europees de snelst mogelijke uitschakeling binnen.
Feyenoord doet dat ook, maar zit door de opzet toch voorlopig nog aan Europees voetbal vast.
Ik denk dat het Nederlands kampioenschap tussen Ajax en PSV zal gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:07
Tja wat 8x90 minuten met je kan doen
Vind ik leuk
Mari +1778
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:27
"Het gaat me een stap te ver om PSV nu als titelfavoriet te bestempelen", zegt Van Raaij
Ajax, PSV en Feijenoord zijn altijd titelkandidaten
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:31
En toch al twee wedstrijden gemist. Ik vind lozano wel de beste maar pereiro de grootste revelatie.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:32
Een kandidaat zeker, DE favoriet zeker niet, ik verslik mezelf bijna in m’n koffie. Laat we daar een paar maanden mee wachten.
Vind ik leuk
remakil +1652
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:34
Geen doordeweekse verplichtingen, dus geen motivatieverlies voor Locadia... uitgeruster in het weekend. Behoorlijk voordelig blijkt. Zo won Feyenoord vorig seizoen ook...
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:38
Menigeen hier voorspelde een top 5 met Ajax, Feyenoord, AZ, Vitesse en FC Utrecht. Onze grootste kenner hier, en daarnaast ook de meest intelligente (volgens eigen mening) Jah Wollaah jonguh (hoe krijg je het verzonnen) wijt de onverwachte hoge positie van PSV aan puur geluk, veel scheidsrechterlijk voordeel of andere drogredenen. Maar wat H. van Raay al aangeeft het niveau van de ED daalt met jaar. En de huidige positie van PSV is geen enkele garantie voor een aankomend kampioenschap.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:15
Hahah wat een onzin.
Een top 5 zonder PSV? Kan me haast niet voorstellen dat "menigeen" dat hebben voorspeld ;-)
Vind ik leuk
R2 +2869
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:53
Daar waren er genoeg van hoor. Volgens mij durfde zelfs onze ,financieel directeur van PSV, Arie een top 5 zonder PSV te voorspellen. En niet te vergeten, het faillissement dat daarop zou volgen.
Vind ik leuk
BIuf +20
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:38
Het raakvlak tussen bluf en leugen is dat bluffen eveneens een indruk wekt die in strijd is met de waarheid, wie bluft liegt dus in principe ook. Zowel bluffen als liegen kan geschieden door glashard onware zaken te beweren of feiten te verdraaien, essentiële zaken te verzwijgen, of aan de waarheid onjuiste informatie toe te voegen. Wie bluft kan echter over het algemeen niet te ver van de waarheid blijven omdat hij tevens zo geloofwaardig mogelijk wil overkomen. Daarbij kan liegen over tal van zaken gaan, terwijl bluf altijd het overdrijven van het eigen kunnen en de eigen mogelijkheden betreft. Bovendien is de term 'liegen/leugen' expliciet negatief gekleurd, terwijl dit voor bluf niet geldt.

Bluffen lijkt eveneens op opscheppen daar bij beiden de eigen prestaties en mogelijkheden worden aangedikt. Bij opscheppen is er echter in principe slechts sprake van het benadrukken van eigen prestaties en mogelijkheden die op zich niet onwaar zijn. Bij bluffen is er in principe ook altijd ten minste sprake van overdrijving en dus meer dan alleen maar opscheppen. Bovendien geschiedt opscheppen ook zeer vaak om in het algemeen indruk te maken in een groep, terwijl de bluffer met zijn bluf vaak wel degelijk een concreet doel probeert te bereiken.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:39
PSV, Ajax en Feijenoord behoren altijd om de titel te spelen. Met deze begrotingen staan ze een straatlengte voor op de rest van de teams. Zo verrassend kan het - naar mijn mening - niet zijn dat PSV meedoet voor de titel.
Vind ik leuk
derksen +6829
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:44
Ahahahahhaah Ja psv wordt kampioen van het rechter rijtje
Ff sireneus
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:50
Hey derksen ff dimmen anders word mevrouw derksen op de hoogte gebracht van je gokprobleem.......
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:50
Je moet niet zo sireneus doen tegen derksen...
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 17 oktober 2017 om 19:51
Gewoon even een paar maanden afwachten denk ik. Het is al vaker gebeurd dat een club na de herfst 7 punten achter stond en toch kampioen werd. Toch??
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 19:51]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:55
Of op de laatste dag z'n kampioenschap verspeeld
Vind ik leuk
036 +2462
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:38
Ja, dat kan ook.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:04
Dit had niemand verwacht. Ook onder de supporters was het twijfelen in het begin. In vergelijking met afgelopen seizoen staat Pereiro eindelijk op de juiste plek. En dat betaald zich uit. Locadia is weer fit, en is toch een speler gebleken waarmee de tegenstander het lastig heeft achterin. Lozano erbij. En dan staat er nog geweldige jeugd te dringen die de basis scherp houd. Mauro, Gudmundson, Rigo, Rosario Lammers, Obispo. Dat zijn allemaal jongens die flink wat in hun mars hebben. Over de titel hoeven we het nog niet te hebben. Dat is veel te vroeg. Er gaat nog vanalles gebeuren. Maar het ziet er positief uit.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 20:04]
Vind ik leuk
Bizzy +7769
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
Wat mij betreft is Ajax nog steeds titel favoriet. Ze stonden in de finale EL en werken met de grootste begroting. Psv is underdog. Feijenoord vlak ik ook niet uit.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
Ik ben PSV supporter dus denk ieder seizoen dat ze kampioen worden net als bijna alle PSV supporters. Daarom moet je supporters van de top twee niet meenemen in een poll over wie kampioen gaat worden. Feijenoord heeft een keer geluk gehad en dat zal weer 20 jaar duren vrees ik en daarom mogen Feijenoord supporters wel meestemmen hahaha.
Vind ik leuk
NederBelg +1109
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:12
Is natuurlijk gelul van Harry. In de van raaij tijd won PSV vaak met cijfers van 4 a 5 of meer doelpunten verschil. Dus dat als graadmeter nemen over het dalende niveau t.o.v. toen is onzinnig.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 21:12]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3158
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:52

Wat het grootste winstpunt is en een leerzame les voor alle clubs, is het krachtige en evenwichtige beleid van PSV.
Het liep bij onze zuiderburen niet het afgelopen jaar(en) en men heeft toen NIET gekozen om Cocu de laan uit te sturen, zoals het gros wel doet uit gemak en domheid en/of makkelijk de publieke opinie te volgen.
Nee, ze hebben de spelers de wacht aangezegd......een verfrissend besluit
en moedig ook !
Ik had verwacht dat PSV zeker een half jaar tot een heel jaar de tijd nodig zou hebben om tot bloei te komen, de complimenten aan de leiding en Coco dat ze er zo vlug staan, Lozano hebben ze geen pech mee maar dat hebben ze dan ook dik verdient door hun moedige optreden !
Mijn complimenten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'