'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'

    'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'

    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:53

    Harry van Raaij is enthousiast over PSV. De Eredivisie-koploper staat vijf punten los van Feyenoord en Ajax, maar de oud-voorzitter waakt vooralsnog voor al te veel euforie.

    "Het gaat me een stap te ver om PSV nu als titelfavoriet te bestempelen", zegt Van Raaij tegen Voetbal International. "Maar ze zullen goed gaan meedoen en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. De komst van Hirving Lozano heeft een metamorfose veroorzaakt. Ik vind het echt wonderbaarlijk dat één speler zo bepalend kan zijn in de verandering van een ploeg."

    "Verder ben ik het met Cocu eens dat PSV er nog lang niet is. Ze kwamen met 2-1 achter tegen VVV en dat was niet eens onverdiend. Dat PSV hun duels verder zo dik wint, zegt helaas ook iets over het niveau in Nederland dat omlaag blijft gaan", besluit de 81-jarige Brabander, die van 1996 tot en met 2004 aan het roer stond bij de Eindhovense club.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is PSV dé titelfavoriet?

    (2104 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:55
    Lozano HET pareltje van de eredivisie
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12758
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:28
    Goede voetballer inderdaad, maar 6 competitie wedstrijden is eigenlijk nog te weinig om er echt een goed oordeel over te geven.
    Laat hem zichzelf maar bewijzen dit seizoen op de momenten waar het er echt om gaat en in de topwedstrijden tegen de grote clubs.
    Wat ik tot nu toe heb gezien is veelbelovend en ik hoop dat hij deze stijgende lijn kan doortrekken, want dan ben ik er van overtuigd dat het een hele grote kan worden, zeker voor PSV.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:56
    Lozano een pareltje van de eredivisie
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:02
    De media riep dat PSV dit seizoen het slecht zou doen, PSV doet altijd mee bij de gewone/normale top-3.
    Vind ik leuk
    R2 +4985
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:49
    De media riepen dat PSV het slecht zou doen, de kenners maakten zich zorgen. Vele PSV-supporters, waaronder ik, waren niet overtuigd. Máár het allerergst waren onze VP kenners die voorspelden dat PSV ver achter Utrecht, Az en Vitesse zou eindigen.
    Vind ik leuk
    2cents +53834
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:03
    Een maand geleden was hij nog in paniek...

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/761819/psv-leiding-door-de-mangel-als-je-al-een-jaar-weet-dat-je-linksback-vertrekt-.html

    Benieuwd wat Harry volgende maand komt vettellen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:06
    Als je mij aan het begin van het seizoen zou zeggen dat we op een gegeven moment met 5 punten voor zouden staan dan had ik je ook voor gek verklaart! Ben tot nog toe onder indruk van hoe het elftal presteert, met name aanvallend gezien lijkt het goed te staan. Een speler als Pereiro wordt eindelijk goed gebruikt en Lozano is tot nog toe een topaankoop gebleken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:16
    Vorig jaar maakte je geen goal en nu vliegt alles erin, terwijl Ajax en Feyenoord kans op kans om zeep helpen. Voorhoede van PSV is fris dit jaar. Met name Lozano!
    Vind ik leuk
    2cents +53834
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:42
    Was je ook in paniek?

    Geen van de ploegen was echt op dreef destijds. Het kon dus alle kanten op. En dat kan het nog steeds.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 19:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:13
    Niet alleen Harry was in paniek, ook Aad was in paniek, opeens is het hosanna in Eindhoven!

    '' Verschillende PSV'ers geloven met de huidige spelers in het kampioenschap. Na de 2-0 nederlaag bij sc Heerenveen is het leed ook nog wel te overzien, zeker met de topper tegen Feyenoord in het vooruitzicht, maar Aad de Mos acht dat onhaalbaar.

    Of PSV met dit team kampioen kan worden? "Dat denk ik niet", stelt de analist tegenover Omroep Brabant. "Op dit moment is het proberen te overleven tot de winterstop. Zo min mogelijk punten achter raken op Feyenoord, Ajax of zelfs op FC Utrecht."
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3128
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:28
    Misschien zegt dit ook iets over hoe serieus we Aad moeten nemen.
    Die is momenteel waarschijnlijk al bezig om zijn schaatsen winterklaar te maken.
    Vind ik leuk
    2cents +53834
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:45
    Opportunisme hè.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5170
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:04
    PSV en Ajax hebben Europees de snelst mogelijke uitschakeling binnen.
    Feyenoord doet dat ook, maar zit door de opzet toch voorlopig nog aan Europees voetbal vast.
    Ik denk dat het Nederlands kampioenschap tussen Ajax en PSV zal gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:07
    Tja wat 8x90 minuten met je kan doen
    Vind ik leuk
    Mari +7654
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:27
    "Het gaat me een stap te ver om PSV nu als titelfavoriet te bestempelen", zegt Van Raaij
    Ajax, PSV en Feijenoord zijn altijd titelkandidaten
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1280
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:31
    En toch al twee wedstrijden gemist. Ik vind lozano wel de beste maar pereiro de grootste revelatie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:32
    Een kandidaat zeker, DE favoriet zeker niet, ik verslik mezelf bijna in m’n koffie. Laat we daar een paar maanden mee wachten.
    Vind ik leuk
    remakil +5503
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:34
    Geen doordeweekse verplichtingen, dus geen motivatieverlies voor Locadia... uitgeruster in het weekend. Behoorlijk voordelig blijkt. Zo won Feyenoord vorig seizoen ook...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:38
    Menigeen hier voorspelde een top 5 met Ajax, Feyenoord, AZ, Vitesse en FC Utrecht. Onze grootste kenner hier, en daarnaast ook de meest intelligente (volgens eigen mening) Jah Wollaah jonguh (hoe krijg je het verzonnen) wijt de onverwachte hoge positie van PSV aan puur geluk, veel scheidsrechterlijk voordeel of andere drogredenen. Maar wat H. van Raay al aangeeft het niveau van de ED daalt met jaar. En de huidige positie van PSV is geen enkele garantie voor een aankomend kampioenschap.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12758
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:15
    Hahah wat een onzin.
    Een top 5 zonder PSV? Kan me haast niet voorstellen dat "menigeen" dat hebben voorspeld ;-)
    Vind ik leuk
    R2 +4985
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:53
    Daar waren er genoeg van hoor. Volgens mij durfde zelfs onze ,financieel directeur van PSV, Arie een top 5 zonder PSV te voorspellen. En niet te vergeten, het faillissement dat daarop zou volgen.
    Vind ik leuk
    BIuf +45
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:38
    Het raakvlak tussen bluf en leugen is dat bluffen eveneens een indruk wekt die in strijd is met de waarheid, wie bluft liegt dus in principe ook. Zowel bluffen als liegen kan geschieden door glashard onware zaken te beweren of feiten te verdraaien, essentiële zaken te verzwijgen, of aan de waarheid onjuiste informatie toe te voegen. Wie bluft kan echter over het algemeen niet te ver van de waarheid blijven omdat hij tevens zo geloofwaardig mogelijk wil overkomen. Daarbij kan liegen over tal van zaken gaan, terwijl bluf altijd het overdrijven van het eigen kunnen en de eigen mogelijkheden betreft. Bovendien is de term 'liegen/leugen' expliciet negatief gekleurd, terwijl dit voor bluf niet geldt.

    Bluffen lijkt eveneens op opscheppen daar bij beiden de eigen prestaties en mogelijkheden worden aangedikt. Bij opscheppen is er echter in principe slechts sprake van het benadrukken van eigen prestaties en mogelijkheden die op zich niet onwaar zijn. Bij bluffen is er in principe ook altijd ten minste sprake van overdrijving en dus meer dan alleen maar opscheppen. Bovendien geschiedt opscheppen ook zeer vaak om in het algemeen indruk te maken in een groep, terwijl de bluffer met zijn bluf vaak wel degelijk een concreet doel probeert te bereiken.
    Vind ik leuk
    derksen +8742
    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:44
    Ahahahahhaah Ja psv wordt kampioen van het rechter rijtje
    Ff sireneus
    Vind ik leuk
    stratumseind +155153
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:50
    Hey derksen ff dimmen anders word mevrouw derksen op de hoogte gebracht van je gokprobleem.......
    Vind ik leuk
    United FC +11446
    dinsdag 17 oktober 2017 om 23:50
    Je moet niet zo sireneus doen tegen derksen...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20043
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
    Wat mij betreft is Ajax nog steeds titel favoriet. Ze stonden in de finale EL en werken met de grootste begroting. Psv is underdog. Feijenoord vlak ik ook niet uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:53
    Ik ben PSV supporter dus denk ieder seizoen dat ze kampioen worden net als bijna alle PSV supporters. Daarom moet je supporters van de top twee niet meenemen in een poll over wie kampioen gaat worden. Feijenoord heeft een keer geluk gehad en dat zal weer 20 jaar duren vrees ik en daarom mogen Feijenoord supporters wel meestemmen hahaha.
    Vind ik leuk
    NederBelg +1533
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:12
    Is natuurlijk gelul van Harry. In de van raaij tijd won PSV vaak met cijfers van 4 a 5 of meer doelpunten verschil. Dus dat als graadmeter nemen over het dalende niveau t.o.v. toen is onzinnig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 21:12]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9018
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:52

    Wat het grootste winstpunt is en een leerzame les voor alle clubs, is het krachtige en evenwichtige beleid van PSV.
    Het liep bij onze zuiderburen niet het afgelopen jaar(en) en men heeft toen NIET gekozen om Cocu de laan uit te sturen, zoals het gros wel doet uit gemak en domheid en/of makkelijk de publieke opinie te volgen.
    Nee, ze hebben de spelers de wacht aangezegd......een verfrissend besluit
    en moedig ook !
    Ik had verwacht dat PSV zeker een half jaar tot een heel jaar de tijd nodig zou hebben om tot bloei te komen, de complimenten aan de leiding en Coco dat ze er zo vlug staan, Lozano hebben ze geen pech mee maar dat hebben ze dan ook dik verdient door hun moedige optreden !
    Mijn complimenten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'PSV zal goed gaan meedoen om de titel en dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht'