Feyenoord spreekt UEFA tegen en zorgt voor verwarring over opstelling

    Feyenoord spreekt UEFA tegen en zorgt voor verwarring over opstelling

    dinsdag 17 oktober 2017 om 19:58

    Feyenoord heeft dinsdagavond voor veel verwarring gezorgd omtrent de opstelling tegen Shakhtar Donetsk. De Rotterdamse club communiceerde aanvankelijk dat Jens Toornstra 'gewoon' zou spelen.

    De aanvallende middenvelder zou derhalve het middenveld vormen met Tonny Vilhena en Karim El Ahmadi. Dat was echter opvallend, want tien minuten daarvoor meldde de UEFA dat Bart Nieuwkoop als rechtsback zou spelen en Toornstra op het middenveld vervangen werd door Sofyan Amrabat.

    Het leek er dus op dat de UEFA mis zat, maar toen Feyenoord de gemelde opstelling plotseling verwijderde, was de verwarring compleet. Om tien voor acht moest de Rotterdamse club door het stof en werd tóch een opstelling gemeld met Nieuwkoop als rechtsback en Amrabat op het middenveld. Kind van de rekening is daardoor Jens Toornstra. Zelden verliep de bekendmaking van elf spelersnamen zó chaotisch als dinsdagavond.

    De aanvankelijk gemelde opstelling door Feyenoord: 

    De door de UEFA gemelde (juiste) opstelling: 

    Plaats een reactie

    Castromann +5240
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:10
    Geloof niet dat Shaktar in de war zou raken of toornstra of Nieuwkoop zou spelen.
    meer n gevalletje miscommunicatie...kan gebeuren.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:14
    Kinderachtig. Bovendien raakt Shaktar sowieso niet onder de indruk van een nederlandse club.
    Vind ik leuk
    Nuance +6956
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:20
    Nee joh, dit is gewoon een foutje. Alsof Gio denkt daarmee Shaktar te verrassen. Geen enkele Braziliaanse aanvaller weet ook maar iets over zijn tegenstander...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:59
    Kinderachtig? en een 2e account faken is niet kinderachtig?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:23
    Nederlandse club in cl
    Kom op zeg die moet je toch steunen.
    Ook al ben je voor een hele andere club
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:40
    WAAROM?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:35
    Het is een grote schande. De media spreekt er schande van. Een schande voor de topsport in NL. Wat een schande allemaal. Onbegrijpelijk allemaal. Wat een schande.
    Ik eis een referendum. Minimaal. Rutte moet hier maar eens Kamervragen over stellen. Hoe durft Feyenoord zo de media in de zeik te nemen. Een schande is het.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Nuance +6956
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:36
    Wim neem ff je pilletje, je draait helemaal door.
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    woensdag 18 oktober 2017 om 11:05
    Zeker, het moet niet gekker worden, een premier die kamervragen gaat stellen. Dat is uniek.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4708
    dinsdag 17 oktober 2017 om 20:54
    Na chaos, maakt Feyenoord ook een snelle goal.
    bedankt, Berghuis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:45
    Onkunde van de trainer niet alleen de spelers maar ook hij heeft op dit niveau niks te zoeken.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2793
    dinsdag 17 oktober 2017 om 23:35
    Dat komt ervan als je Europees voetbal niet gewend bent. ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord spreekt UEFA tegen en zorgt voor verwarring over opstelling