Van Bronckhorst over reserverol Toornstra: 'Daar veel energie in stoppen'

Van Bronckhorst over reserverol Toornstra: 'Daar veel energie in stoppen'

dinsdag 17 oktober 2017 om 20:22

Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst heeft dinsdag toelichting gegeven bij het passeren van Jens Toornstra. De coach kiest voor Sofyan Amrabat op het middenveld voor meer defensieve zekerheid.

Door het doorschuiven van Amrabat komt er op rechtsback een plekje vrij voor Bart Nieuwkoop. "Sofyan is een ander type dan Jens", begint Van Bronckhorst. "Als we de bal niet hebben moet Sofyan er samen met Bart veel energie in steken om Shakhtar tegen te houden."

Van Bronckhorst vindt dat er ondanks een defensief middenveld nog voldoende spelers in de basis beginnen die voor doelpunten kunnen zorgen. "De drie jongens voorin kunnen scoren", aldus de coach, die een basisplaats heeft ingeruimd voor de net weer fitte Nicolai Jörgensen. Van Bronckhorst houdt wel rekening met de komende Klassieker tegen Ajax. "We moeten wel aan de opbouw denken en dat doen we zeker. Nico is heel belangrijk voor het team, maar we zullen er vandaag rekening mee houden."

Lees meer over:Feyenoord

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 20:31
Raar. Gio is bang.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:32
Zijn jullie al beneden geweest jongens?? Hebben jullie het ook al geroken?? Feyenoord is gearriveerd, en ze schijten hun broek vol!!!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 20:33]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:07
En toch op 1-0 voorkomen, best knap vindt je niet??????
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:36
Heel knap!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 23:38
Maar vvv komt ook wel is op voorsprong tegen PSV, dus dat zegt helemaal niks

Niet te snel voor je beurt roepen gap
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 00:13
Heb je daar 2,5 uur over na moeten denken.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 01:53
Nee sorry Wim ik was voetbal aan t kijken, zit niet iedere twee minuten te refreshen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 00:10
Wel een terechte wissel denk ik. Toornstra staat de laatste wedstrijden te diep. Amrabat speelt meer op het middenveld.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:34
Gio de lafaard.
Jammer.
Vind ik leuk
Nuance +2625
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:39
Jij begrijpt er vrij weinig van he?
Vind ik leuk
2cents +35265
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:36
Er wordt gesuggereerd dat Gio rekening houdt met de Klassieker vwb Jörgensen. Ik weet niet wat hij in het interview zei, maar hierboven lees ik dat het gaat over normale opbouw na zo’n lange blessure periode. Heel normaal dus en niets te maken met de Klassieker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 20:38]
Vind ik leuk
HJR +4396
dinsdag 17 oktober 2017 om 21:00
Lekker 1-0. Feyenoord gewoon gedeeld 2e plek :)
Vind ik leuk
Kuip +3152
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:00
Toornstra is uit vorm. Speelde zondag dramatisch slecht. Terechte wissel.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:03
Misschien moet het legioen eens wat energie in de wedstrijd leggen. Wat een dooie boel daar! Only sing when you're winning?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 00:17
Typisch CL publiek. Dat zijn de voorschriften. Ook geen vlaggen of andere feestelijke uitingen. Niet te veel lawaai maken.
Pas juichen als de tv regisseur het aankondigt. En verder netjes blijven zitten, ja knikken en een pootje geven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst over reserverol Toornstra: 'Daar veel energie in stoppen'